Antakaa ihmisten uskoa Jumalaan jos haluavat
Mitä se teiltä on pois? joku voi kirjaimellisesti tehdä sitä jotta tuntisi olonsa turvallisemmaksi, ilman että on edes "uskossa" tai "herännyt".....
Valitattehan tekin esim täällä palstalla päivästä toiseen jotta tuntisitte olonne turvalliseksi, jotta edes 1 ihminen näkisi teidän huonon olonne.
Haha. Kasvakaa aikuisiks.
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingin keskustassa eikä kukaan ole tyrkyttänyt minulle uskoa.
Ihan jo tässä ketjussa sitä on tyrkytetty useampia kertoja kuin jaksan laskea.
"Puhu omasta puolestasi vaan ihan itse. On täysin selvää että mitään satuolentojen höpöhöpötuomioita ei ole olemassa nyt, eikä milloinkaan."
Aivan samoin. Usko mitä huvittaa, mutta et voi vaatia muita samoin uskomaan kuten en minäkään. Jokainen tulkoon uskollaan tai uskomattomuudellaan autuaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Huhupuheita juu.
https://www.nytimes.com/2021/05/28/world/canada/kamloops-mass-grave-res…
Sellaista lähimmäisenrakkautta.
Wiki mukaan "As of May 2022, no remains had been excavated, leaving the initial claim unverified.[11]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Kamloops_Indian_Residential_School
Kaikkialla maailmassa ihmisillä tuntuu olevan jokin käsitys ja ymmärrys Jumalasta. Myös ateistit tietävät mikä on Jumala.
Tämä on todiste siitä että Jumala on. Voi olla että se on vain käsitteenä ihmisten mielessä, mutta jonkinlainen Jumala on. Se on perustava osa ihmisyyttä.
Jos joulupukkiin uskominen vertautuisi Jumalaan uskomiseen niin varmaan kaikkialla maailmassa ihmiset etsisivät joulupukkia samalla tavoin kuin ihmiset etsivät yhteyttä Jumalaan ympäri maailman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä ja missä ovat tyrkyttäneet ateisteille uskoa?
No esim. "Vierailija" viestissä #329.
En vaivautunut lukemaan ko viestiä 329, koska palstalle kirjoitettu viesti ei ole tuputtamista. Käytä järkeä.
Suomessa on ilmaisunvapaus. Jätä lukematta ne aiheet, joista ahdistut..
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla maailmassa ihmisillä tuntuu olevan jokin käsitys ja ymmärrys Jumalasta. Myös ateistit tietävät mikä on Jumala.
Tämä on todiste siitä että Jumala on. Voi olla että se on vain käsitteenä ihmisten mielessä, mutta jonkinlainen Jumala on. Se on perustava osa ihmisyyttä.
Jos joulupukkiin uskominen vertautuisi Jumalaan uskomiseen niin varmaan kaikkialla maailmassa ihmiset etsisivät joulupukkia samalla tavoin kuin ihmiset etsivät yhteyttä Jumalaan ympäri maailman.
Minä tiedän yli 6000 jumalaa. Ilmeisesti ne siis kaikki ovat. Tiedän myös hämähäkkimiehen. Sekin varmaan sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnon vuoksi ja sen varjolla on tapettu ihmisiä varmaan eniten maailmassa. Kaikkia uskontoja yhdistää sama , eli se että uskotaan johonkin "näkymättömään" ihmistä korkempaan voimaan. Oli se sitten Jumala, Allah tms.
Lähde luvuille? Esson baarin historioitsijat taas?
Vähän vakavammin otettavat historioitsijat ovat arvioineet pata-ateistisena tunnetun kommunismiaatteen uhriluvun olevan 70 - 100 miljoonaa henkeä, alle sadan vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä ja missä ovat tyrkyttäneet ateisteille uskoa?
No esim. "Vierailija" viestissä #329.
En vaivautunut lukemaan ko viestiä 329, koska palstalle kirjoitettu viesti ei ole tuputtamista. Käytä järkeä.
Suomessa on ilmaisunvapaus. Jätä lukematta ne aiheet, joista ahdistut..
Kyllä minä saan lukea juuri ne viestit ja aiheet jotka haluan, ja viestissä 329 tuputettiin minulle uskoa. Sinä siitä kysyit, en minä. Älä kysy kysymyksiä jos et halua niihin vastauksia.
Materialistinen Joulupukki on syrjäyttänyt Jeesuksen. Varmaankin tietoista vaikuttamista. Joulun sankari on nykyään Joulupukki.
Ateistit rakentavat Jumalasta jonkun oman olkiukon ja uhoavat, että eivät usko siihen.
En minäkään usko siihen teidän kehittelemään jumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Ateistit rakentavat Jumalasta jonkun oman olkiukon ja uhoavat, että eivät usko siihen.
Ei, vaan ateisti ei usko yhteenkään jumalaan, sinun jumalasi mukaanlukien.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikeasti tässä haluat sanoa?
Minä käytän teologien itsekin käyttämiä termejä jumalusko ja jumaloppi. En minä edes yritä keksiä mitään. Kaiken, mitä tiedän kristinuskosta olen itse opiskellut ja itse elämäni aikana nähnyt ja kuullut.
Jos tarkoitat lentävää spagettihirviötä niin ei hänen nimissään tehdä miekkalähetystä. Eikä lähetystyötä.
Ja uhoamista en ole nähnyt missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis salli mielipiteen ilmaisuvapautta, mutta itsellesi suot oikeuden ilmaista mielipiteesi.
Sinun ei kai ole pakko lukea uskontoon liittyviä ketjuja. Kun itse luet, niin se ei ole tuputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän teologien itsekin käyttämiä termejä jumalusko ja jumaloppi. En minä edes yritä keksiä mitään. Kaiken, mitä tiedän kristinuskosta olen itse opiskellut ja itse elämäni aikana nähnyt ja kuullut.
Jos tarkoitat lentävää spagettihirviötä niin ei hänen nimissään tehdä miekkalähetystä. Eikä lähetystyötä.
Mikä ihmeen uskonto tuo "lentävä spagettihirviö" on? Onko se mustekalan tapainen? Missä se on nähty,koska ja ketkä? Onko se suuri uskonyhteisö ja missäpäin maailmaa? En ole kuullut aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ajanut ylinopeutta ja kävellyt päin punaisia. Olen lapsena valehdellut päästäkseni pälkähästä ja aikuisena päästäkseni eroon inhottavasta ihmisestä ja tilanteesta.
En ole satuttanut ihmisiä tai eläimiä.
En ole pettänyt kumppaneitani.
Olen harrastanut irtoseksiä ja itsetyydytystä. Nautin ruoasta ja herkuttelen. Olen matkustellut, rakentanut yhdessä aviopuolison kanssa talon meille. Olen riidellyt ja pyytänyt anteeksi. Olen auttanut pyyteettömästi, ja toisaalta kieltäytynyt auttamasta koska haistoin hyvöksikäytön siinä. En ole koskaan luntannut kokeisiin. En ole kiusannut ketään, edes netissä.
En ole ikinä uskonut yhteenkään jumalaan, joten en ole tehnyt syntiäkään. Yllä olevat asiat luettelin, koska tiedän että täällä on monta kaltaistani tavallista ihmistä ja monta uskovaa, j
Mitä pahaa minä olen tehnyt? Nyt ei riitä vastaukseksi pelkkä "olet tehnyt syntiä" tai jotenkin toiminut sinun jumalaa vastaan. Mitä on ne pahat teot?
Olen tuo, jota lainasit .
Sen tiedät vain sinä itse.
Raamatun laki on annettu siksi että se osoittaisi jokaisen ihmisen syntisyyden. Jos ihminen voisi elää synnitöntä elämää, niin silloin ei tarvittaisi Kristusta, koska jokainen voisi pelastaa itse itsensä elämällä riittävän hyvin. Säännöt on sen verran tiukat ettei niitä voi kukaan ihminen 100% noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis salli mielipiteen ilmaisuvapautta, mutta itsellesi suot oikeuden ilmaista mielipiteesi.
Sinun ei kai ole pakko lukea uskontoon liittyviä ketjuja. Kun itse luet, niin se ei ole tuputtamista.
Miten uskonnon tuputtaminen olisi yhtään mitään muuta kuin uskonnon tuputtamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ateisti ei usko yhteenkään jumalaan, sinun jumalasi mukaanlukien.
Ateisteilla ei ole ketään idolia eikä fanituskohdetta. Koska eivät usko itseisarvoisesti Jumaliin eikä ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on juuri "lähetystyö". Sen raamatulliset juuret ovat kyseenalaiset koska episodi löytyy kaikkein epäluotettavimpana pidetystä Johanneksen evankeliumista.
En jotenkin jaksa uskoa, että Jeesus olisi nähnyt tärkeänä voimakkaan ja aktiivisen seuraajakseen käännyttämisen. Tämä on myöhemmin keksittyä kuten moni muukin kristinuskon seikka.
Et jaksa uskoa että Jeesus pitäisi tärkeänä että ihmiset kuuluisivat evankeliumin ja saisivat syntinsä anteeksi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen uskonto tuo "lentävä spagettihirviö" on? Onko se mustekalan tapainen? Missä se on nähty,koska ja ketkä? Onko se suuri uskonyhteisö ja missäpäin maai
Melkoisessa tynnyrissä olet tosiaan kasvanut. Kyllä on suuri yhteisö ja toimii yli 60 maassa.
Arvioni mukaan moni ateisti kärsii vainoharhaisuudesta. Kannattaa hakeutua hoitoon.
Vainoharhaisuus eli paranoidisuus tarkoittaaperusteetonta uskoa siihen, että muut ovat jollakin tavoin vastaan ja yrittävät vahingoittaa. Usein vainoharhaisuuteen yhdistyy voimakasta ahdistuneisuutta ja pelkotiloja. Pahimmillaan se sisältää todellisuudesta irtaantunutta ajattelua ja aistiharhoja.