Aloitin uudessa työpaikassa ja työkavereita ärsyttää kun mua ei löydy somesta ja kun en kerro itsestäni paljoa.
Olen hiljainen mutta hyvä työntekijä joten sain työpaikan.
Muut työntekijät yrittävät saada musta selville asioita, mutta olen salamyhkäinen ja sulkeutunut. 3 päivää sitten eräs nainen kysyi: "Ai eikö sulla ole facebookkia tai instaakaan?" Sanoin,e ttä ei, minä en sellaista harrasta.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele. Narsistit, psykopaatit ja sosiopaatti ovat hiljaisia, tuijottavat eivätkä ole somessa.
Arvioni on että savustavat sinut pihalle niin pian kuin mahdollista. Pienikin virhe tai väärä liike = toimisto kutsuu.
Taitaa olla päin vastoin. Some on täynnä narsisteja, koska somen perusominaisuus huomion ja tykkäysten metsästys ruokkii vahvasti ihmisten narsistisia tarpeita. Ei kai narsu voi jättää postaamatta jokapäiväistä naamakuvaansa, koska muuten hän ehkä lakkaisi olemasta.
Se on nykyään normaalia. Kaikki epänormaali on narsismia ja psykopaattiutta. Siksi ne jotka eivät ole somessa kuvittelevat olevansa jumalia koska leikkivät niin erilaista olemalla epänormaali.
Ajat muuttuvat. Ennen oli normaalia (n. 20 vuotta sitten), nykyään normaalia on se että on somessa.
Hänen kaimallaan oli julkinen profiili Facebookissa ja kaikki parisuhdepäivitykset ja muut näkyivät ilmeisesti kaikille käyttäjille.
Ohoh, tähän kommenttiin mun piti vastata siis:
Siis mitä? Kenen kaimalla? Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuppisuut creepyt alapeukuttamassa, kun eivät osaa toimia työyhteisössä.
Äläpä nyt tuomitse kaikkia tuppisuita. Kyllä monet tuppisuut ymmärtävät ongelman jonka aiheuttavat työviihtyvyydelle. Mut tuppisuut ovat tuppisuita just siksi kun ei ne osaa olla muunalaisia. Ei se ole mikään päätös että nytpäs alankin puhumaan ja olemaan sosiaalinen. Se on vuosien tai minun kohdalla vuosikymmenen kestävä työ, johon kuului monen vuoden terapia että sain itsestäni tyypin joka osaa puhua niitä näitä työkavereille eikä ahdistu aina kun joku tervehtii tai tekee muuta normaalia sosiaalista kanssakäymistä
Tuppisuut eivät vain itse ymmärrä, miten raskasta heistä on lypsää jopa työhön liittyviä näkemyksiä. Tiimityö ei suju ja kaikki on niin saakelin hankalaa. Normaalit sosiaaliset taido
No meillä ainakin miesvaltaisessa tehdastyössä on niin että jos hoidat oman työpisteesi hyvin niin sinua arvostetaan. Kahvihuoneessa kukaan ei muutenkaan kysele mitään toisten yksityiselämästä tai juuri työasioistakaan, kun lähes kaikki selaa hiljaa älylaitteillaan joko somea tai uutisia. Keskustelu on parhaimmillaan huomenten sanomista ja jotain smaltalkkia niistänäistä kuten säästä.
Jos ei taas työasijoista puhu edes esimeisten kanssa niin ei silloin pääse edes töihin meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuppisuut creepyt alapeukuttamassa, kun eivät osaa toimia työyhteisössä.
Olen tuppisuu creepy, koska sinä et osaa kuin levitellä työkavereiden juttuja ja udella minulta sekä omistani että hatarien yhteisten tuttujen ja muiden työkavereiden asioista. En todellakaan halua osallistua sinun peliisi millään lailla.
Tiedätkö, se juttelu kuuluu ihmisen elämään, ilman juttelua ei ihmistä enää olisi ei edes sinua. On tehty ihan tutkimuksia tästäkin asiasta.
Jos työkaverin juttelu on aina pohdintaa tutuista ja työkavereista tyyliin "Eijalla ja Jalmarillakin taitaa olla parisuhteessa vaikeaa, varmaan on pettämistäkin, ovatkohan ne Raisan lapsetkaan ihan täysjärkisiä, Maija vain istuu päivän ja sitten jää keräämään ylityökorvaukset ja Vilma muuten varmasti vain teeskentelee sairasta", niin jos se on minun osallistumisestani kiinni niin saa ihmislaji puolestani kuolla sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Hänen kaimallaan oli julkinen profiili Facebookissa ja kaikki parisuhdepäivitykset ja muut näkyivät ilmeisesti kaikille käyttäjille.
Ohoh, tähän kommenttiin mun piti vastata siis:
Sen uuden työkaverin kaimalla.
Tässä on kaksi asiaa: sosiaalisuus ja sometus.
Voi rupatella ihmisten kanssa niitä näitä, mutta ei tarvi olla somessa ollenkaan. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan, että et ole missään tuollaisissa alustoissa, mutta et ala selittelemään mitään, että sinulla on tärkeämpääkin tekemistä ja ne kaikki alustat ihan yhtä peetä.
Se on juuri näin. Se on ihan fine jos et kuulu mihinkään someen, mutta jos olet ylimielinen somea kohtaan ja pidät sitä turhakkeena niin ei kannata ihmetellä jos sinusta ei pidetä.
Parhaimmillaan sinua pidetään vain ajastaan vähän jälkeenjääneenä, mutta ylimielisyydellä sinua pidetään ärsyttävänä paskiaisena.
Haluttiimpa tai ei niin sosiaalinen media on suuri osa monen ihmisen identiteettiä, jolloin sitä ei pidä kevyin perustein pilkatakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on vähän sama asia kuin hengaisi selväpäisena alkoholistien tai huumeriippuvaisten keskuudessa?
Ei vaan sovi porukkaan.
Jos on sosiaalisessa mediassa niin sekö on jotain riippuvuutta?
Hyvin monelle se on juuri sitä.
Mutta kuten vaikka kahvinjuonti tai vaikka lemmikin pito, niin laillisena ja täysin hyväksyttynä asiana harva koskaan testaa millaista on olla ilman niitä.
Kukaan ei ole riippuvainen mistään lemmikeistä, kahvin juonnista saati sosiaalisestamediasta.
Yksityiselämääni liittyviin kysymyksiin saa kysymyksen tyhmyyden mukaisen vastauksen, enkä yritä edes olla johdonmukainen vastauksissani. Osa on vetänyt herneen oikein kunnolla nenään, kun selän takana juorutessaan ovat tajunneet, mitä teen, ja tulleet valittamaan valehtelustani. Eivät kuitenkaan osaa vastata, mistä olen valehdellut ja mitä yksityiselämälläni tekemistä on työpaikan kanssa, ja ymmärtävät yleensä lopettaa asioiden härppimisen.
Meillä ei töissä kysellä toisten henkilökohtaisia asioita. Viikonlopun ja loman jälkeen yleensä kysellään, miten loma meni, mutta ei siihen kukaan edellytä mitään yksityiskohtaista selostusta. Ihan kiva loma oli on aivan hyvä vastaus. Tauoilla taas olen huomannut ilmiön, jonka mukaan kaikki menevät. Tauko on elpymistä varten, ja jos joku uppoutuu lehteen tai kännykkäänsä, hänen annetaan olla rauhassa, koska silloin irtautuminen työstä tulee tarpeeseen. Joskus taas taukohuoneessa saattaa alkaa mehevä keskustelu vaikka jostain päivän uutisesta, tai kaikkia ärsyttävästä ilmiöstä, ja nämä ovat olleet tosi virkistäviä. On meillä myös oma ryhmäkin, josta on sovittu, että se ei huuda vuorokauden ympäri. Meillä onkin tosi hyvä ilmapiiri töissä. Somessa roikutaan, tai sitten ei, mutta en ole koskaan kuullut, että kenenkään someaktiivisuutta, tai sen puutetta olisi ihmetelty. Ilmeisesti meillä on käynyt hyvä tuuri, kun työpaikalle on valikoitunut tuollainen porukka.
Tein instatilin ihan vain yliopistoa varten koska kaikki pyysivät vaihtamaan tilejä ja se oli pääkommunikointikanava.
Mutta kerroin aina etten sitten postaile mitään tai muutenkaan käytä sitä paljon.
Tuntuu että tykkäysten vaihtelu on sitä kommunikointia suurelle osalle. Ei edes puhuta toisille, kunhan tykkäillään niiden tarinoista.
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan rauhassa. Vedä vaikka henkeä rauhallisesti ensin ja keskity sitten lukemaasi. Mitä kommentissa sanotaan?
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselämääni liittyviin kysymyksiin saa kysymyksen tyhmyyden mukaisen vastauksen, enkä yritä edes olla johdonmukainen vastauksissani. Osa on vetänyt herneen oikein kunnolla nenään, kun selän takana juorutessaan ovat tajunneet, mitä teen, ja tulleet valittamaan valehtelustani. Eivät kuitenkaan osaa vastata, mistä olen valehdellut ja mitä yksityiselämälläni tekemistä on työpaikan kanssa, ja ymmärtävät yleensä lopettaa asioiden härppimisen.
Ei yksityiselämästään tarvitse kertoa mitään, sehän on päivänselvää. Mutta tapa, jolla teet sen tiettäväksi on kyllä vastenmielinen. Jos olisit fiksu, sanoisit uteliaille suoraan, että et halua puhua yksityisasioistasi. Se olisi sillä kuitattu. Sen sijaan luot ympärillesi härdellin, enkä ainakaan itse haluaisi tehdä kanssasi töitä. Ei siksi, että et kerro itsestäsi mitään, vaan siksi, että pelaat pelejä. En luota sellaisiin ihmisiin.
Mitä enemmän yksityisyys katoaa, sitä enemmän sitä varjelen.
En käytä someja juuri lainkaan. En kirjoittele edes nimimerkeillä, joskus harvoin kirjoitan näin anonyymisti.
Ja mitä enemmän painostetaan tekemään ties mitä tilejä, hyväksymään träkkäystä ja valvontaa ja niin edespäin, sitä enemmän vetäydyn, kiellän käyttöoikeuksia ja vältän googlea.
Tämä suuntaus on huolestuttava, mutta usein tuntuu että olen lähes ainoa joka on sitä mieltä. Aika eristäytyneeksi tässä joutuu, mutta en vain pysty sovinnolla taipumaan siihen että amerikkalais- ja kiinalaisyhtiöt (ja jopa itse valtiot) saavat rellestää miten huvittaa ja kerätä ihmisten tietoja. Minun tietojani ainakin keräävät niin vähän kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele. Narsistit, psykopaatit ja sosiopaatti ovat hiljaisia, tuijottavat eivätkä ole somessa.
Arvioni on että savustavat sinut pihalle niin pian kuin mahdollista. Pienikin virhe tai väärä liike = toimisto kutsuu.
kas, palstan psykopaattikin tuli keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksityiselämästään tarvitse kertoa mitään, sehän on päivänselvää. Mutta tapa, jolla teet sen tiettäväksi on kyllä vastenmielinen. Jos olisit fiksu, sanoisit uteliaille suoraan, että et halua puhua yksityisasioistasi. Se olisi sillä kuitattu. Sen sijaan luot ympärillesi härdellin, enkä ainakaan itse haluaisi tehdä kanssasi töitä. Ei siksi, että et kerro itsestäsi mitään, vaan siksi, että pelaat pelejä. En luota sellai
Onhan se aika huvittavaa jos muut ovat alkuperäisestä kommentoijasta juoruillessaan tajunneet että AK on valehdellut heille. Voiko sellaisiin ihmisiin luottaa? Ehkä on ihan hyvä ettei kerro kaikille elämästään, tuntuu että sitä käytetään aina hyväksi.
No itse olen facebookissa ja (entisiä) työkavereitakin siellä oli kavereina. Sain sitten kuulla, miten eräs utelias juoruilija oli minusta taukohuoneen pöydän ääressä muille puhunut, miten minä en kerro itsestäni mitään enkä fb:ssäkään hirveästi julkaise mitään. Se on nyt onneksi entistä se, ja jos saan uuden työpaikan (olen nyt työtön), niin toivottavasti pääsen mukavaan työyhteisöön, jossa on fiksuja ihmisiä. Itsekin olen hyvin tunnollinen työntekijä.
Siellä oli myös annettu "kritiikkiä" sellaiselle, joka ei koskaan osallistunut firman juhliin. Itse osallistuin ja eikös siitäkin jauhettu jotain paskaa selän takana.
Että lienet ihan fiksu ihminen ja hyvä työntekijä. Ihanteellista olisikin, että töihin voi halutessaan mennä vaan töihin. Jos haluaa ystävystyä kollegoiden kanssa niin hyvä juttu sekin, mutta ei näistä asioista pitäisi mitään sen kummempaa numeroa tehdä. Kukin tekee kuten parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vıtussa noille tuppisuille pitäisi itse olla jotenkin mukava, jos itse kokee heidät raskaaksi seuraksi heidän käytöksensä takia. Vıttuako minäkään olen heitä miellyttämään.
Ei anna juoruilijoille materiaalia = tuppisuu.
Juoruilijat ovat erittäin raskasta seuraa.
Vaihda työpaikkaan jossa on pääsääntöisesti vain miehiä niin siellä ei kysellä mitään, kunhan suoritat työsi ja olet ajallaan töissä niin ketään ei kiinnosta asiasi. raksalla tietysti on sellanen peruskoulu meininki ja juoruillaan niinkuin akat että sinne ei kannata mennä.
Olen instassa, en selaa siellä mitään enkä levitä koko yksityistä elämääni sinne. Vika on muussa kuin somessa kun tuollaisia kuvittelee somen käyttäjien olevan.