Aloitin uudessa työpaikassa ja työkavereita ärsyttää kun mua ei löydy somesta ja kun en kerro itsestäni paljoa.
Olen hiljainen mutta hyvä työntekijä joten sain työpaikan.
Muut työntekijät yrittävät saada musta selville asioita, mutta olen salamyhkäinen ja sulkeutunut. 3 päivää sitten eräs nainen kysyi: "Ai eikö sulla ole facebookkia tai instaakaan?" Sanoin,e ttä ei, minä en sellaista harrasta.
Kommentit (339)
Fiksuimmat ketä itse tiedän pysyvät kaukana somesta (koskien linkediä ja vastaavia), heistä ei löydy mitään internetistä.
Sama täällä.ei oo some tilejä.ei oo watsappii.ei kuvia netissä.porukat jatkuvaan vinkuu et tuu vatsappiin ynnä muihin kotkotuksiin.mun elämä on mun ja en jaa sitä muille.nää soet ja muut on kun entisajan juoruämmät!pitää tirkistellä ja juoruta toisten elämästä ja tekemisistä.ei kiitos!suosittelen muillekkin,että pysykää pois niistä.
- Juuri näin ! Hieno homma että jotkut ei anna periksi. Toiset postaavat lapsistaan ja perheestään ja kodistaan kaiken sisustusta ja sairauksia myöten. Koko maailmalle.
Ei meillä kukaan ole kiinnostunut toisten somesta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vastaava tuppisuutyökaveri. Oli erittäin rasittavaa, kun työhömme kuului paljon eri kohteiden välillä liikkumista autolla ja työkaveri ei puhua pukahtanut autoissa muuta kuin pakollisia tyyliin "pysähdytäänkö seuraavalla huoltoasemalla tauolle" tai "toimitaanko seuraavassa kohteessa tavalla x". Olivat kilometrit pitkiä.
Miksi tuo sinua häiritsi? Mulle ainakin ihan sama puhuuko toinen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vastaava tuppisuutyökaveri. Oli erittäin rasittavaa, kun työhömme kuului paljon eri kohteiden välillä liikkumista autolla ja työkaveri ei puhua pukahtanut autoissa muuta kuin pakollisia tyyliin "pysähdytäänkö seuraavalla huoltoasemalla tauolle" tai "toimitaanko seuraavassa kohteessa tavalla x". Olivat kilometrit pitkiä.
Tämä. Jos hiljaisuus häiritsee niin pidä itse juttua yllä tai avaa vaikka radio.
Omia ärsytysten aiheita kun ei voi sietää, eihän vika ole silloin itsessä eihän?
Vierailija kirjoitti:
Narsisti yliarvioi oman kiinnostavuutensa.
Narsisti joka ei ole somessa nyt kyllä vitsin murjaisit.
Voisit harjoitella kevyttä jutustelua työkavereiden kanssa. Esim. Eilen olin lenkillä/kuntosalilla/Prismassa jne ja siellä näin xxx ja se kertoi, että ensi kuussa saa halvalla xxx tai että juoksit ekaa kertaa 2km pysähtymättä, kun aiemmin olet päässyt vain 1km. Sen jälkeen käännä puhe työkaveriin kuten mites ne sun treenit/lapsen synttärit/löysitkö sopivaa mekkoa/kövittekö siellä xxx ja millaista siellä oli. Lisäksi voi tuoda tarjolle välillä parempaa kahvia/teetä/pikkuleipää/hedelmiä.
ei kaiken tarvitse olla syvällistä. Kerrot vain tuollaisia pintapuolisia juttuja ja muistat kysellä toisilta. Kyllä työyhteisössä nyt tuon 5 minuuttia päivässä pitää tsempata ja arvostaa toisia ihmisiä etteivät ole ihan ilmaa sinulle (vaikka ovatkin, niin se kuuluu käytöstapoihin)
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan minun uusi työkaverini? Se hiljaisuutesi ja tuijottaminen on pelottavaa.
🤣
Pitääkö seiniin katsoa?
Yleensä se ujo ja hiljainen on puheliaampi kun on tutustunut työkavereihin.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.ei oo some tilejä.ei oo watsappii.ei kuvia netissä.porukat jatkuvaan vinkuu et tuu vatsappiin ynnä muihin kotkotuksiin.mun elämä on mun ja en jaa sitä muille.nää soet ja muut on kun entisajan juoruämmät!pitää tirkistellä ja juoruta toisten elämästä ja tekemisistä.ei kiitos!suosittelen muillekkin,että pysykää pois niistä
Whatsup on hyvä. Voi viestittää ilmaiseksi kavereiden ja perheen kanssa.
Keskusteluryhmään ei ole pakko liittyä.
Minä en ole narsisti enkä psykopaatti, mutta en ole myöskään f- bookissa.
Tuo savustamunen tapahtuu muutoin.
Olen avoin ja kerron itsestäni työtovereille paljon, mutta kiinnostusten kohteet ovat heillä erit.
Se mitä kerron ei kaikkia kiinnosta, ei minua hetkauta. Asia on myös toispäin, minua ei niiden kaikki asiat kiinnosta.
Menitkö töihin Lahden keskustaan hoitoalan toimistolle? Älä anna mitään tietoa itsestäsi, kannattaa ottaa selvää onko terveystiedoissasi käyty luvatta. Ihmetteletkö minne kaikki edelliset kollegat ovat lähteneet..
Vierailija kirjoitti:
Onko sun työkaverit peruskouluikäisiä, vai miksi niille on jotenkin merkityksellistä tuo sometus ja muiden ihmisten yksityiselämä?
Suurin osa ihmisistä pitää facebookia ihmisen olemassaolon merkkinä.
Kaikki viestintä tapahtuu naamakirjan kautta.
Me Naamakirjan vihaajat olemma heille olemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun työkaverit peruskouluikäisiä, vai miksi niille on jotenkin merkityksellistä tuo sometus ja muiden ihmisten yksityiselämä?
Suurin osa ihmisistä pitää facebookia ihmisen olemassaolon merkkinä.
Kaikki viestintä tapahtuu naamakirjan kautta.
Me Naamakirjan vihaajat olemma heille olemattomia.
Joopa. Meil on sisarusryhmää, serkkukaartia yms, mihin en kuulu. Jää sit jotain kutsuja saamatta, kuulumisia tietämättä. Voi voi. En vaan jaksa tommosia yhteisjuttuja. Mulla on usein kerrottavaa yhdelle, harvoin koko porukalle. Tekstiviesti, pitempiin sähköposti. Kirjeitä, kortteja. Saatan jopa soittaa. Töissä en juurikaan asioistani puhu, jotain kevyttä vaan. Enkä tahdo kuulla työkaverin ex-miehen kummin kaiman koiran kuulumisia. En taho.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele. Narsistit, psykopaatit ja sosiopaatti ovat hiljaisia, tuijottavat eivätkä ole somessa.
Arvioni on että savustavat sinut pihalle niin pian kuin mahdollista. Pienikin virhe tai väärä liike = toimisto kutsuu.
Päinvastoin. Narsistit, psykopaatit ja sosiopaatit ovat kyllä esillä, ja janoavat huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vuoden ajan työkaveri, jota en oppinut tuntemaan juurikaan sinä aikana. Työt sujuu paremmin kun tietää työkaveristaan jotain muutakin kuin nimen. Olisi outoa jos esim. pienessä työyhteisössä tulisi puhuttua pelkkiä työasioita, eikä koskaan esim. vapaa-ajastaan.
Small talk on eri asia kuin se, että työkaverit yritää onkia yksityisasioita somen kautta. Voin hyvin jutella työpaikalla vaikka siitä, mistä yleensä löydän kivoja vaatteita tai minkä tyyppisestä ruuasta tykkään. En todellakaan päästä mitään työpaikan kalkkunalaumaa tirkistelemään minun yksityiselämääni somen kautta ja levittämään sitä sitten eteenpäin. Minulla on facebook- profiili käytössä harrastuksen takia, mutta se ei ole julkinen, en julkaise itse mitään enkä ota kaveriksi mitään työkavereita tai naapureita.
Täällä sekoitetaan nyt normaali niitänäitä-keskustelu ja utelias urkkiminen. Ap:n aloituksessa haisee vahvasti juoruämmien köörin pähkäily, mitä mehukasta ap:sta voisi löytyä. Itse voisin vastata työkaverille, joka utelee somejuttujen puuttumisesta, että juu ei ole, minulla on elämä...ja parikymppinen hunks kotona odottamassa (no juu ei ole :D, mutta näin kerran vastasinkin yhdelle, joka ei sen jälkeen puhunut minulle enää koskaan mitään, kaunis kiitos siitä).
Koska tieto on valtaa. Älä kerro mitään.
Ei niitä kiinnosta sun elämä.Niitä e kiinnosta pätkääkään missä kävelet, missä käyt. Who do you think you are? Mitäh, onko kaikki siellä muka sun takia liikenteessä? Ole hullu!
Ja nyt voi nauraa se kohde!
Jehheh , sano tuo eräälle joka tietää 100% varmasti että on seurattu ja maalitettu heti kun astuu ovesta ulos vuosikausien sjan.
Niin no, eihän sille mitään voi että on kiinnostanut. Selvästi on niin paljon kiinnostanut, että monet nähneet hirveästi vaivaa.
En mä vaan osaa kuvitellakaan, että lähtisin kaduille tai kauppoihin seuraamaan tai maalittamaan jotain tyyppiä?
Saisi maksaa mulle aika paljon, että lähtisin tuollaiseen.
Jos joku sittamisksmpanja hyvällä vaan, niin saisi olla melko jyvät perusteet sitten,miksi juuri tuollaisella lähdetään auttamaan, eikä jollain muulla tapaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin on mukavampaa matkustaa useampi sata kilometriä niin, että puhutaan jostain. Radio on siitä huono, että juontajien jutut ovat niin aivottomia, ettei niitä jaksa.
T: tuo alkuperäisen sitaatin kirjoittaja
Miksi se kirjoittaa tänne? Sillä on mt-ongelmia?
No tuota itse ainakin näkisin jonkinlaisen maalittamisen ja seuraamisen kovin häiriintyneenä käytöksenä. Ihan sairasta. Miten jotkut jaksaa?
Sama täällä.ei oo some tilejä.ei oo watsappii.ei kuvia netissä.porukat jatkuvaan vinkuu et tuu vatsappiin ynnä muihin kotkotuksiin.mun elämä on mun ja en jaa sitä muille.nää soet ja muut on kun entisajan juoruämmät!pitää tirkistellä ja juoruta toisten elämästä ja tekemisistä.ei kiitos!suosittelen muillekkin,että pysykää pois niistä