Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eli mitä töissä tehdään, kun on niin kiire, ettei ehdi vessaan?

Vierailija
07.01.2024 |

Ymmärrän, että jos ei ehdi syömään, niin nälkä lisääntyy ilman varsinaista päätepistettä. Jos vessahätä tulee ja lisääntyy, kaikki tietää miten siinä käy. Kulkevatko siis esim. ravintola- ja hoitoväki housut märkinä vai ehkä vaipoissako? 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot yksin kassalla ja koko ajan jonoa niin miten siitä muka pääsis kuselle? Tarttee vaan olla juomatta vaikka pyörryttääkin. Stockmann ratkaisi sen ongelman niin että asiakkaiden nähden ei saa juoda, edes vettä, ei tartte sitte vessaankaan mennä.

Jos Stockmannin kokoisessa tavaratalossa on vain yksi kassa niin heikosti on asiat.

Vierailija
42/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin kassatyössä, niin että olin ainoa kassa, ja joku osastolta tuli vain purkamaan pahimman jonon, ja päästämään niille pikkutauoille. Ei pahemmin voinut ylimääräisiä vessataukoja pyytää, joten join päivän aikana mahdollisimman vähän. Jäi valitettavasti tuo päälle, enkä edelleenkään muista juoda tarpeeksi vettä, vaikka olen jo ihan muisaa hommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oot yksin kassalla ja koko ajan jonoa niin miten siitä muka pääsis kuselle? Tarttee vaan olla juomatta vaikka pyörryttääkin. Stockmann ratkaisi sen ongelman niin että asiakkaiden nähden ei saa juoda, edes vettä, ei tartte sitte vessaankaan mennä.

Suljet kassan ja sanot anteeksi, mun pitää käydä nyt pisulla

Sanoisitko itse näin? Että nyt käyt pisulla. 

Vierailija
44/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä käyn vessassa kun hätä iskee. Asiakas pystyy odottamaan kaksi minuuttia.

Ei muuten aina pysty. Asiakkaat saattavat valittaa, jos asiakaspalvelija on hetkenkin poissa. Itse aloin harkitsemaan vaippojen käyttöä. Haisen sitten siinä tiskillä. Voivoi. 

Kuoleeko siihen joku, jos asiakas valittaa? En minä ainakaan laske alleni sen takia, että joku hätähousu ei kykene odottamaan minuuttiakaan. Jos tuollaisen takia saa potkut, niin siinä ei paljoa menetä.

Vierailija
45/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotihoidossa ehtii vessaan ja syömäänkin. Ihme juttuja täällä. Olen itse kotihoidossa töissä.

Riippuu alueesta ja onko saatu keikkalaisia tarpeeksi. Aina ei ole vessa edes lähellä, joutuu pidättelemään pitkään. 

Vierailija
46/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa tuli ajoittain sellaisia tilanteita, että vessaan ei ehtinyt. Syynä oli toimintakriittisessä tietojärjestelmässä esiintynyt major incident. Eli toiminta oli estynyt kokonaan/osittain. Mikäli sattui nakki omalle kohdalle, että nyt on sun vuoro koordinoida tämä tilanne, niin et paljon ennen tilanteen ratkeamista tuolilta noussut.

Vierailija
47/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu ei ole pelkästään siinä että pidättelee. Kukaan ei ole vielä maininnut sitä jos on runsaat kuukautiset jotka tulee oikeasti housuista läpi. Vaihtoehtona tietysti pitää 8h samaa tamponia ja haisevaa sidettä kun ei pääse vaihtamaan

Vierailija
48/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja.

Pitää pidättää. Hoitoalalla ei ehdi edes syömään/ kahville työvuoron aikana.

Sama juttu kaupan alalla etenkin niissä paikoissa joissa ollaan yksin vuorossa. Tiskin takana ei saa syödä/juoda eikä takahuoneeseen saa mennä koska liiketilaa ei saa jättää valvomatta/tyhjilleen eikä myöskään saa pistää ovia kiinni kesken vuoron.

Vierailija
49/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Stockmannin kokoisessa tavaratalossa on vain yksi kassa niin heikosti on asiat.

Ootko sä käynyt stokkalla? Ei siellä ole mitään markettirivistöä kassoja vaan jokaisella osastolla se yksi/kaksi kassapistettä joissa on se yksi myyjä joka ei saa pistää kassaa kiinni vessakäynnin ajaksi.

Vierailija
50/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennushommissa ei oo vessoja ollenkaan. Ainakin korona aikaan sai olla välillä ihmeissään, että mihin sitä pääsee kun kahvilat oli kiinni. Madridissa oli bajamaja järjestetty vähän joka työmaalle, ja jopa kerrostalotyömaalla oli bajamaja holvilla. Siellä on vähän voimakkaampi ay väki ja lakkoillaan herkästi. Suomessahan lakko on vaan sillon, kun ay-pomojen eduista on kyse.

No ne rakennusmiehet ainakin kuseksii ihan mihin sattuu. Jos ei ole vessaa, niin vaikka kaaressa jostain ikkunasta ulos.

Iso hätä on vähän hankalampi.

Vierailija
51/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istuin yksin kassalla kun oli tunnin ruuhkapiikki ja tunsin että alkoi menkat. Ei auttanut kuin palvella asiakkaat loppuun ja sitten tsekata vahingot. Vaihtoon meni se tuoli.. nöyryyttävää selittää ja esitellä pomolle ja työkavereille omaa ruumiin toimintaansa.

Vierailija
52/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä istuin yksin kassalla kun oli tunnin ruuhkapiikki ja tunsin että alkoi menkat. Ei auttanut kuin palvella asiakkaat loppuun ja sitten tsekata vahingot. Vaihtoon meni se tuoli.. nöyryyttävää selittää ja esitellä pomolle ja työkavereille omaa ruumiin toimintaansa.

Mikset mennyt vessaan? En ymmärrä.

Vierailija
53/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin jos on ison katon maalaus kesken, ei sitä voi vaan lopettaa kesken kaiken. Pitää tehdä kerralla loppuun. Saattaa mennä puoli päivää. Myös joku iso kalkkilaastiseinä saa kyllä useamman tunnin putkeen hikoilla ettei ehdi kuivumaan kesken kaiken ja jää työsaumoja.

Vierailija
54/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kova hätä niin yleensä lasken housut alas ja pissaan ihanasti kassahihnalle ja asiakkaan ostosten päälle. Näin merkkaan reviirini.

t. Tokmannilla töissä

No tämä selittääkin sen miksi kassalle tullessaan näkee sen kassahenkilön kuivaavan hihnaa paperilla..

Vierailija
55/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa olen töissä ja välillä, kuten tänään, olisi pitänyt päästä vaihtamaan side ja tamponi, runsaat kuukautiset on. No vessaa ei lähellä, maksitamponi ja kaksi sidettä peräkkäin käytössä, täytyi toivoa vaan parasta, ettei esim. tule sellainen verihulauhdus, että esim. asiakkaan tuolille jää läikkä. No eipä sitä uskallakaan istua ja mustat housut käytössä.

Vähän riippuu siitä, millä alueella liikkuu. Välillä on vessoja lähettyvillä.

Vierailija
56/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja saattaa olla useamman tunnin pissahädässä, kun ei vaan ehdi välitunnilla vessaan. Syömäänkään en useimpina päivänä ehdi.

Vierailija
57/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut kymmenen vuotta olin kassalla töissä ja sieltähän et minnekään lähde, jos olet yksin pisteellä, jonoa on tai olet asiakkaan kanssa. Ei kyllä ikinä tullut tilannetta eteen, että itse tai joku muu työntekijä olisi joutunut kesken kaiken juoksemaan vessaan. Kyllä normaalit ihmiset osaa hetken pidättää.

Joissain suuremmissa kaupoissa ne henkilöstön WC-tilat ei muuten ole ihan siinä metrin päässä ja joutuu käyttämään hissiä tms. sinne vessaan päästäkseen.

Vierailija
58/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä tehdään töitä eikä ravata vessassa. Tauoilla saa sitten käydä jos on tarve. Aikuinen osaa kyllä pidättää. 

Millä tauoilla? Sellaisia ei ehdi pitämään. 

Vierailija
59/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joidenkin on käytettävä Tenoja töissä ollessaan. Itse en ainakaan pärjäisi ilman, jos ei edes vessaan olisi aikaa mennä. 

On epäterveellistä joutua olemaan kupla otsassa liian pitkän aikaa. Pissalle pitää päästä kun on pissahätä. 

Vierailija
60/61 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kirurgi, niin käytä vaippoja. Hoitohenkilökunta kuivittaa sinut kyllä vaikka kesken leikkauksen.

Jos on pakko, niin kyllä kesken leikkauksenkin kirurgi voi käydä vessassa tai avustava sairaanhoitaja. Ei siinä montaa minuuttia mene ja sitten jatketaan taas kun on käyty käsienpesulla ja puettu steriilit tamineet. Joskus on vaan pakko, eikä se ole mikään skandaali. Toisaalta joskus leikkaus kestää koko päivän ja leikkaava henkilökunta käy vuorotellen tietysti ruokailemassa ja siinä ohessa myös vessassa. 

t. leikkaussali sh