Eli mitä töissä tehdään, kun on niin kiire, ettei ehdi vessaan?
Ymmärrän, että jos ei ehdi syömään, niin nälkä lisääntyy ilman varsinaista päätepistettä. Jos vessahätä tulee ja lisääntyy, kaikki tietää miten siinä käy. Kulkevatko siis esim. ravintola- ja hoitoväki housut märkinä vai ehkä vaipoissako?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Pitää pidättää. Hoitoalalla ei ehdi edes syömään/ kahville työvuoron aikana.
Mä oon kohta 50v ja kyllä kuset tulee housuun väkisin jos kauan pidättää. Eikö tuo oo jo sairasta,jos ei töissä pääse kuselle ja paskalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oot yksin kassalla ja koko ajan jonoa niin miten siitä muka pääsis kuselle? Tarttee vaan olla juomatta vaikka pyörryttääkin. Stockmann ratkaisi sen ongelman niin että asiakkaiden nähden ei saa juoda, edes vettä, ei tartte sitte vessaankaan mennä.
Suljet kassan ja sanot anteeksi, mun pitää käydä nyt pisulla
Sanoisitko itse näin? Että nyt käyt pisulla.
On joskus bussikuskit sanoneet että hetki ,ja menneet kuselle .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kotihoidossa ehtii vessaan ja syömäänkin. Ihme juttuja täällä. Olen itse kotihoidossa töissä.
Mä ajelin viime viikonlopun työvuorossa molempina päivinä n. 90 kilsaa työajoa. Kauimmainen paikka oli n. 30 kilsan päässä toimistolta. Kuvitteletko että ajelen samalla suunnalla olevien asiakkaiden välissä toimistolle wc:n? No en todellakaan, enkä todellakaan käy asiakkaiden wc:ssä, kun joku neropatti sitä kuitenkin keksii ehdottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jopa Teams-kokouksissa pidetään toisinaan viiden minuutin tauko.
Jollakin tauko kuuluu pitää välissä kun ei ole asiakkaita mutta aina taukoa ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Pitää pidättää. Hoitoalalla ei ehdi edes syömään/ kahville työvuoron aikana.
Kuitenkin on työpaikkoja, joissa hoitajat ehtivät juoruta toisten asioita haitaksi asti. Kanslian ovessa oli lappu "olemme raportilla (kahvikuppien ääressä) klo 13 - 14.30" . Olen nähnyt sen lapun ja oveen koputtaessa saanut tiuskaisun "meitä ei saa nyt häiritä", kun asukkaalla oli hätä. Tasan ei mene nallekarkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kotihoidossa ehtii vessaan ja syömäänkin. Ihme juttuja täällä. Olen itse kotihoidossa töissä.
Mä ajelin viime viikonlopun työvuorossa molempina päivinä n. 90 kilsaa työajoa. Kauimmainen paikka oli n. 30 kilsan päässä toimistolta. Kuvitteletko että ajelen samalla suunnalla olevien asiakkaiden välissä toimistolle wc:n? No en todellakaan, enkä todellakaan käy asiakkaiden wc:ssä, kun joku neropatti sitä kuitenkin keksii ehdottaa.
Ei sattunut niiden 90 kilometrin varrelle yhtään huoltoasemaa, baaria tai mitään muutakaan sellaista paikkaa, jossa olisi voinut käydä vessassa? Jos olit jossakin Savukoskella, niin on siellä ainakin puskia tienvarressa.
Onneksi teen perus toimistotöitä. Mulla ei todellakaan ole mitään seurapiirirakkoa synnytysten jäljiltä, enkä mitenkään pystyisi olemaan työssä, jossa ei pääse halutessaan vessaan. Olen monesti miettinyt, että nämä on aika karmeita kyllä, joissa ei saisi mennä, ja esim. jos jossain liikkeessä myyjää saa vähän odottaa, koska hän on ehkä ollut vessassa, niin en kyllä lähtisi asiasta valittamaan, koska on vain kohtuullista, että vessassakin on käytävä vaikka olisi asiakkaitakin jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu ei ole pelkästään siinä että pidättelee. Kukaan ei ole vielä maininnut sitä jos on runsaat kuukautiset jotka tulee oikeasti housuista läpi. Vaihtoehtona tietysti pitää 8h samaa tamponia ja haisevaa sidettä kun ei pääse vaihtamaan
Tämä. Vaihda siinä sidettä ja tampponia kun seinän takana kuulee asiakkaiden huhuilevan onko täällä myyjää. Pahimmassa tapauksessa verta roiskuu ja pitäisi vielä siivotakkin jos joku haluaa vessaa käyttää. Asiakkaistahan tää ongelma yleensä johtuu. Teillä ei saa palvelua jne
Vierailija kirjoitti:
Töissä tehdään töitä eikä ravata vessassa. Tauoilla saa sitten käydä jos on tarve. Aikuinen osaa kyllä pidättää.
Kiire on keinotekoista. Asiakas kyllä jaksaa odottaa ja projekti voi olla valmis vasta ylihuomenna. Loppujen lopuksi, täällä ei ole kellään niin kova kiire kuin oletetaan, asiat voi tehdä huomennakin.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu ei ole pelkästään siinä että pidättelee. Kukaan ei ole vielä maininnut sitä jos on runsaat kuukautiset jotka tulee oikeasti housuista läpi. Vaihtoehtona tietysti pitää 8h samaa tamponia ja haisevaa sidettä kun ei pääse vaihtamaan
Ette voi olla tosissanne. Tuskin edes vaativaa leikkausta tekevä kirurgi joutuu tekemään työtään ilman taukoja. Enpä tosiaan haluaisi olla se potilas, jolle aivoleikkausta tekevä lääkäri pidättelee nälissään ja janoissaan 8 tuntia. Tamponin fakskaaminen siinä vähiten haittaisi.
Olin tasan 2 päivää töissä puhelinfirmassa. Se loppui lyhyeen kun kellon kanssa kytättiin vessassa käyntiä. OIkeesti.
Aikoinaan oli pakko mennä. Olin konditoriassa myyjänä. Kuukautisten aikana olisi ollut noloa palvella punaisissa tahrahousuissa tai tiputtaa verivanoja lattialle. Ja tää oli 80- luvulla. Vanhemmat myyjät marmatti kuinka heidän nuoruudessa vaan palveltiin hymyssä suin vaikka itketti.
Ruotsinlaivan hyttisiivouksessa ei vessaan lähdetä kesken kaiken. Laiva on parisataa metriä pitkä ja lisäksi poikkikäytävät ja umpipussit ja vielä pari hyttiä jossain sähkökaapin takana, kun maksimimäärää hyttejä jo suunnittelussa haettiin.
Niiden hyttien siivoojia ei ole maksimimäärä, vaan minimi. Satamassa ollaan vain muutama tunti. Niitä hyttejä on ne omat käytävät tehtävänä ja ne pitää tehdä mahdollisimman nopeasti.
Mihinkään vessaan ei siinä rytäkässä lähdetä. Monta kertaa olen pidätellyt jo niin kauan, että kun vihdoin pääsen vessaan, ei millään meinaa lähteä homma käyntiin, ikävä tunne.
Juoda pitäisi, koska paidanselkä märkänä tehdään, mutta se pitää myös ajoittaa niin, ettei tule se vessahätä liian aikaisin.
Ja niitä matkustajahyttien vessoja EI käytetä, ei ole aikaa, joku pakistanian rantasiivooja on siellä siivoamassa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sattunut niiden 90 kilometrin varrelle yhtään huoltoasemaa, baaria tai mitään muutakaan sellaista paikkaa, jossa olisi voinut käydä vessassa? Jos olit jossakin Savukoskella, niin on siellä ainakin puskia tienvarressa.
Lähin palveleva huoltoasema on naapuripitäjässä, matkaa sinnekin 30-40 kilsaa, ei ole auki 24/7. Osa kotihoidon asiakkaista oikeasti asuu todella periferiassa, sellaisten hiekkateiden varsilla jossa ei toista autoa mahdu ohittamaan jos joku sattuisikin vastaan tulemaan (kesällä saattaa kulkea mökkiläisiä). Puskapissa on ainoa mahdollisuus jos sää ja aikataulu sallii, jos ei niin purraan hammasta ja koitetaan kestää siihen asti kun kierros on tehty ja pääsee palaamaan toimistolle.
Kampaajat joutuu usein pidättelemään ja vessatauot jää väliin. Tämä lisää mm. Virtsatien syöpien riskiä. Kampaajilla on muutenkin jatkuva kemikaalialtistuminen työssään. Hyvä hygienia olisi tärkeää, ettei tartu sienitaudit ja ihotaudit, mutta siitäkin liian monessa paikassa oikaistaan. Jopa HIV voi tarttua puhdistamattomista teristä. Sienet tarttuu liian viileässä pestyistä pyyhkeistä jne.
Ei se kiire ole. Olen ollut paikassa missä vessavahti kyttäsi kuinka monta kertaa kuka kävi vessassa ja kuinka monta minuuttia koska se aika oli poissa työajasta. Tietenkään vessavahti ei sekunti kellolla katsonut lounas ja kahvitaukoja vaan muutama minuutti yli sinne tai tänne.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajat joutuu usein pidättelemään ja vessatauot jää väliin. Tämä lisää mm. Virtsatien syöpien riskiä. Kampaajilla on muutenkin jatkuva kemikaalialtistuminen työssään. Hyvä hygienia olisi tärkeää, ettei tartu sienitaudit ja ihotaudit, mutta siitäkin liian monessa paikassa oikaistaan. Jopa HIV voi tarttua puhdistamattomista teristä. Sienet tarttuu liian viileässä pestyistä pyyhkeistä jne.
Kyllä minun kampaajani ainakin kehtaa ihan sanoa, että odotatko hetken, käyn vessassa. Ja se on täysin ok.
Itse olin nuorena baarissa töissä ja siellä ei päässyt kyllä aina vessaan, kun olisi halunnut. Saattoi olla yksin tiskillä ja pitkä jono humalaisia, joita ei voinut siihen yksin valvomatta jättää. Oli palveltava jono ensin pois. Enää en pystyisi, kun on suolistovaivaa ja voi tulla sellainen hätä, että on mentävä. Onneksi olen toimistotyössä nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joidenkin on käytettävä Tenoja töissä ollessaan. Itse en ainakaan pärjäisi ilman, jos ei edes vessaan olisi aikaa mennä.
On epäterveellistä joutua olemaan kupla otsassa liian pitkän aikaa. Pissalle pitää päästä kun on pissahätä.
En edes ymmärrä miten isompaa hätää voi pidättää yhtään, tarve tulee kun tulee. Toki jos mitään ei syö niin tarve tulee harvemmin, mutta olisi kyllä energiat loppu ilman ruokailujakin. Vaihtoon menisi noin surkea työpaikka, jossa ihmisten tarpeita luonnollisia kontrolloidaan.
Kiire ei ole kuin hitailla! Sukkela ennättää aina wessaan!
Vanhempana sitten vaivaavat mm. tulehtuvat divertikkelit eli suolen umpipussit, jos vessaan ei pääse helpottamaan oloa.
Kyllä tuollaisessa pidättelyssä vaurioituu työntekijän sisuskalut, peruuttamattomasti.