Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eli mitä töissä tehdään, kun on niin kiire, ettei ehdi vessaan?

Vierailija
07.01.2024 |

Ymmärrän, että jos ei ehdi syömään, niin nälkä lisääntyy ilman varsinaista päätepistettä. Jos vessahätä tulee ja lisääntyy, kaikki tietää miten siinä käy. Kulkevatko siis esim. ravintola- ja hoitoväki housut märkinä vai ehkä vaipoissako? 

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot yksin kassalla ja koko ajan jonoa niin miten siitä muka pääsis kuselle? Tarttee vaan olla juomatta vaikka pyörryttääkin. Stockmann ratkaisi sen ongelman niin että asiakkaiden nähden ei saa juoda, edes vettä, ei tartte sitte vessaankaan mennä.

Olin opiskeluaikana muutaman kesän päivittäistavara-/ruokakaupan kassalla. Isompi liike siis ja useampi kassalinja yhtä aikaa käytössä. Joku asiakas oli valittanut myymäläpäällikölle kassahenkilöiden vesipulloista. Siispä meiltä kiellettiin nämä, vain tauoilla sai juoda.

En tajua, miten jotakin asiakasta voi henkilökohtaisesti häiritä vesipullo. Kuitenkin kassahenkilöllä voi mennä vaikka pölyä tms henkeen tai yskittää muuten ja olisi ihan hyvä saada siinä heti hörppy, ettei tarvitse hälyttää tuuraajaa kassallle, jotta itse pääsee taukotilaan yskien juomaan.

Vierailija
82/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan oli pakko mennä. Olin konditoriassa myyjänä. Kuukautisten aikana olisi ollut noloa palvella punaisissa tahrahousuissa tai tiputtaa verivanoja lattialle. Ja tää oli 80- luvulla. Vanhemmat myyjät marmatti kuinka heidän nuoruudessa vaan palveltiin hymyssä suin vaikka itketti.

Niin tyhmä kommentti että ärsyttää.Miksi sinun täytyy kirjoittaa noin yksituyiskohtaisesti naisten asioista.Ällö. 

Tiputtaa verivanoja ! IDIOOTTI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat joutuu usein pidättelemään ja vessatauot jää väliin. Tämä lisää mm. Virtsatien syöpien riskiä. Kampaajilla on muutenkin jatkuva kemikaalialtistuminen työssään. Hyvä hygienia olisi tärkeää, ettei tartu sienitaudit ja ihotaudit, mutta siitäkin liian monessa paikassa oikaistaan. Jopa HIV voi tarttua puhdistamattomista teristä. Sienet tarttuu liian viileässä pestyistä pyyhkeistä jne. 

Kyllä minun kampaajani ainakin kehtaa ihan sanoa, että odotatko hetken, käyn vessassa. Ja se on täysin ok.

Itse olin nuorena baarissa töissä ja siellä ei päässyt kyllä aina vessaan, kun olisi halunnut. Saattoi olla yksin tiskillä ja pitkä jono humalaisia, joita ei voinut siihen yksin valvomatta jättää. Oli palveltava jono ensin pois. Enää en pystyisi, kun on suolistovaivaa ja voi tulla sellainen hätä, että on mentävä. Onneksi olen toimistotyössä nykyisin.

Ei käy useimmissa paikoissa. Se riippuu ihan siitä, että mikä aika mitäkin työtä kohden on varattu ja onko siirtymäaikoja ja onko varattu aikaa välinehuoltoon. On paikkoja, joissa kaikki leikkaukset tehdään 30-45min. Ja kun edellinen asiakas lähtee, on seuraava jo odottamassa. Usein pitää valita, putsaako välineet vai käykö vessassa. Ja ne välineet on pakko putsata. Kaikki ei kyllä tosiaan puhtaudesta välitä ja kampaamoissa löytyisi terveystarkastajalle työnsarkaa. Käyn itse vain sellaisissa paikoissa joissa työajat on pitkiä. Esim. Mallinmuutos 1h30min vähintään ja niitä paikkoja on hyvin vähän. Käyn myös paikoissa joissa näen, että välineet vaihdetaan tai käydään puhdistamassa. 

Enkä usko, että kampaajasi on kesken leikkuun käynyt vessassa. En vaan usko. Sori.  

Vierailija
84/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat joutuu usein pidättelemään ja vessatauot jää väliin. Tämä lisää mm. Virtsatien syöpien riskiä. Kampaajilla on muutenkin jatkuva kemikaalialtistuminen työssään. Hyvä hygienia olisi tärkeää, ettei tartu sienitaudit ja ihotaudit, mutta siitäkin liian monessa paikassa oikaistaan. Jopa HIV voi tarttua puhdistamattomista teristä. Sienet tarttuu liian viileässä pestyistä pyyhkeistä jne. 

Kyllä minun kampaajani ainakin kehtaa ihan sanoa, että odotatko hetken, käyn vessassa. Ja se on täysin ok.

Itse olin nuorena baarissa töissä ja siellä ei päässyt kyllä aina vessaan, kun olisi halunnut. Saattoi olla yksin tiskillä ja pitkä jono humalaisia, joita ei voinut siihen yksin valvomatta jättää. Oli palveltava jono ensin pois. Enää en pystyisi, kun on suolistovaivaa ja voi tulla sellainen hätä, että on m

Ei kesken leikkuun, vaan silloin kun olisi ollut jo minun vuoroni olla penkissä.

Vierailija
85/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana sanon, että vessaan pääsee aina. Kesken elvytyksen sinne ei mennä.

Kaikkein kamalin työ wc - käyntien kannalta olisi joku yksin olo r-kioskilla ym. 

Ei ollut R-kioski mutta vastaava pulju jossa työskentelin aina yksin vuorossa. Periaattessa oli lupa sulkea kauppa vessakäynnin ajaksi mutta eipä sitä oikein yleensä viitsinyt kun oli hommansa siinäkin. Jätin yleensä myös lounastauon pitämättä tai pidin vain pikaisen koska kunnon taukotiloja ei ollut ja olisin joutunut syömään siinä minne asiakkaat näkevät. Ei ole kovin rentouttava tauko.

Vierailija
86/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana sanon, että vessaan pääsee aina. Kesken elvytyksen sinne ei mennä.

Kaikkein kamalin työ wc - käyntien kannalta olisi joku yksin olo r-kioskilla ym. 

Kotihoidossa? Asiakkaan vessa ei ole asianmukainen paikka tehdä omia tarpeitaan ja vaihtaa kuukautissuojaa. Jäljelle jää puska.

Osastoilla ja vanhusten taloissa vessaan pääseekin.

Vierailija
87/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossa olen töissä ja välillä, kuten tänään, olisi pitänyt päästä vaihtamaan side ja tamponi, runsaat kuukautiset on. No vessaa ei lähellä, maksitamponi ja kaksi sidettä peräkkäin käytössä, täytyi toivoa vaan parasta, ettei esim. tule sellainen verihulauhdus, että esim. asiakkaan tuolille jää läikkä. No eipä sitä uskallakaan istua ja mustat housut käytössä.

Vähän riippuu siitä, millä alueella liikkuu. Välillä on vessoja lähettyvillä.

Maaseudulla ei ole vessoja joka nurkalla. 

Vierailija
88/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheillessa laskevat alleen jos eivät voi pidättää. Formulat, kestävyyskisat ym

Vierailija
89/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotihoidossa voi asiakkaalta kysyä vessan käyttöä (omat paperit mukana tietenkin). Olin yli 30 viikkoa raskaana kotihoidossa töissä, en todellakaan olisi joka vessahädän takia voinut lähteä kävelemään kotihoidon toimistoon saati, että olisin pystynyt pidättää sinne asti. Iltavuorossa asiakaskierrokset jopa yli 6 tuntia yhteensoittoon kävelemistä asiakkaalta toiselle ja sitten vasta takaisin toimistolle.

Vierailija
90/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junankuljettaja tai hävittäjälentäjä ei pääse veskiin aina kun haluaisi !

Vierailija
91/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali terve ihminen pystyy kyllä pidättelemään pitkäänkin. Mutta vessassa nyt käy puolessa minuutissa niin kyllä sinne yleensä aika pian ehtii. 

Töissä pitää käydä sairaidenkin. Yliaktiivinen rakko, IBS tai eturauhasen liikakasvu eivät ole syy olla pois työstä. Jatkossa nämä ovat hyvä syy antaa potkut. Jaksaahan nuoret ja terveet pienemmällä palkallakin.

Vierailija
92/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotihoidossa voi asiakkaalta kysyä vessan käyttöä (omat paperit mukana tietenkin). Olin yli 30 viikkoa raskaana kotihoidossa töissä, en todellakaan olisi joka vessahädän takia voinut lähteä kävelemään kotihoidon toimistoon saati, että olisin pystynyt pidättää sinne asti. Iltavuorossa asiakaskierrokset jopa yli 6 tuntia yhteensoittoon kävelemistä asiakkaalta toiselle ja sitten vasta takaisin toimistolle.

Sulla ei taida olla mitään käsitystä siiitä kuinka epäsiistejä taloja, asuntoja, keittiöitä ja vessoja osalla asiakkaista oikeasti on? Ei tulisi mieleenkään käyttää asiakkaiden vessaa, vaikka olisi se vähän siistimpikin paikka kyseessä.

Vierailija
93/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pitää saada käydä vessassa. Olen lähtenyt vessaan vaikka asiakkaita oli odottamassa.

Vierailija
94/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, että jossain hoitolaitoksessa olisi muilla kuin asukkailla hädät housuissa. - hoitajana toiminut -

Vierailija
95/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tauot pitää pitää ja niistä pitää taistella ja sanoa kovaan ääneen ja uhkailla liitoilla jos aletaan urputtamaan.

Liian kohteliasta väkeä. Työnantajille ja pikkupomoille pitää huutaa jos ihan normaaleista asioista alkavat valittaa.

Vessasa käynti ja oleilu tunnin ajan 10 min on sallittua. 

Vierailija
96/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ne palkat on huonot että voisitte käydä röökillä ja vessassa. Yksi työtunti on noin 45min oikeasti. 

Siihen on laskettu 10 min vessatauko ja se viiden minuutin rööki.

Oma vika jos sitä ei röyhkeästi käytä. Lampaat on lampaita.

Vierailija
97/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla mitään käsitystä siiitä kuinka epäsiistejä taloja, asuntoja, keittiöitä ja vessoja osalla asiakkaista oikeasti on? Ei tulisi mieleenkään käyttää asiakkaiden vessaa, vaikka olisi se vähän siistimpikin paikka kyseessä.

Itse teen työtä henkilökohtaisena avustajana kodissa, jossa käy myös kotihoidon hoitajia auttamassa. Siivoan sen kodin ja todellakin käyn ainakin itse tarpeen tullen myös vessassa siellä. Hoitajista en tiedä, mit heä tekevät, ovat kai sitten jalat ristissä. Eivät ainakaan minun läsnäollessani ole pyytäneet käyttää vessaa. Itse en ala housuihin löröttämään, koska vessakin kerran on huushollissa. Isommassa käytössä jotkut labran ja päivystyspolien vessat ovat ja silti ihmiset käyvät niissä.

Vierailija
98/98 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa Teams-kokouksissa pidetään toisinaan viiden minuutin tauko.

Jep, meillä on noille termikin, jonka kaikki ymmärtää heti: "Pidetään huoltotekninen 5 min tauko", eli käydään pissalla tai muulla hädällä yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä