Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johanna, 33, ei ole koskaan ollut parisuhteessa tai harrastanut seksiä kumppanin kanssa......

Vierailija
07.01.2024 |

"..... eikä siinä ole hänestä mitään ihmeellistä. Enemmän häntä ihmetyttää se, miten vähän ilmiöstä julkisesti puhutaan."

www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010098816.html

Sitten valtavasti selitystä, kuinka tämä on ihan normaalia.

No ei tuo nyt ole ihan normaalia aikuiselle ihmiselle. Ja huolestuttavaa on, jos näinkin merkittävää osaa elämästä aletaan normalisoimaan.

Jokainen saa toki elää tavallaan, mutta kuinka voi puhua normaalista, jos merkittävä kokemus puuttuu kokonaan??

Taikka nuorella naisella seksin korvikkeena on mainittu esim. kaksi kissaa????

Normaalia tai ei, niin jokin on tässä kyllä pielessä. Vai olenko väärässä?

Kommentit (393)

Vierailija
141/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toi Johanna on tosi ruma nainen, en minäkään sen kanssa seksiä harrastaisi. Tasoltaan tuo nainen on korkeintaan 3/10. Itse olen 7/10 mies. 

Kummasti loppuu puheet että jokainen nainen saa sormia napsauttamalla komean miehen sänkyyn kun siirrytään pois instasta ja isketään konkretia pöytään. 

No tuo nainen ei ole edes keskitasoa vaan sen taso on luokkaa alhainen. Keskitason nainen saa kyllä miehiä sormia napsauttamalla.

Kuka yllättyi että saman tien aletaan siirtää maalitolppia :DDDD. Eikä tuo nainen edes ole mikään rumilus. Hän ei esim ole lihava ja ihan normaalit kasvonpiirteet.

Vierailija
142/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinkkuja on kaikki lehdet täynnä, tavalliset normaalit parisuhteessa elävät heterot joilla on omia alkuperäisiä lapsia ..puuttuu heistä ei koskaan kirjoiteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin lukea juttua ihan avoimin ja kiinnostunein mielin, mutta.... Juttua lukiessa alkoi ihmetyttää saarnaaminen siitä millainen parisuhde pitää olla ja millainen on huono parisuhde. Mistä tuo sen tietää kun ei ole sellaisessa ollut? En voinut välttyä vaikutelmalta, että jonkinlainen katkeruus jostain pilkottaa.

Lisäksi jos jo 23-vuotiaana epäilee jäävänsä "parittomaksi" ja sitten onkin sitä 10 vuodenkin päästä, niin tuntuu että jutussa ei kerrottu aivan kaikkea mikä asiaan on vaikuttanut. Varmaan aika harva 23-vuotias vielä tuollaista edes miettii, joten ehkä tässä tosiaan oli jotain muutakin ongelmaa kuin jutussa syytellyt "yhteiskunnan rakenteet". Jännä että tämäkin on yhteiskunnan vika, kuten kurittomat lapset ja muut nykypäivän ongelmat.

Ihmiselle, kuten muillekin eläimille, on kuitenkin normaalia pariutua. Se nyt vaan menee luonnossa niin ja ihminenkin on osa luontoa siinä kuin eläimetkin.

Mielenkiinnolla lähdin minäkin teksti lukemaan , mutta saarnaaminen mm. yhteiskunnan sortavista rakenteista ja naisten seksuaalisuuden kontrolloimisesta tosiaan pisti silmään huonolla tavalla. Sain ihan tarpeeksi kiinni hänen ajatusmaailmastaan ja päätellä millaista tekstiä voi odottaa kirjassa. Ei sillä että sitä olisin muutenkaan ostanut sitä. Pelkään vain että tietty valaistuneiden yliopistolaisnuorten piiri alkaa kamppanjoida nyt näidenkin ihmisten oikeuksien puolesta kun käytettiin maagista sanayhdistelmää "sortavat yhteiskunnalliset rakenteet"..

Ylipäätään en ymmärrä miksi ihmisten pitää tuoda kokoajan omia yksityisiä asioita kaiken kansan tietoon ja yrittää normalisoida omat poikkeavaisuutensa. Olen minäkin yli-ikäinen neitsyt mutten minä ole syyttämässä muiden asenteita kokemattomuuttani kohtaan tai näe mitään sortavia rakenteita ympärilläni. Olen tässä omasta tahdostani koska minua ei kiinnostanut tutustua kumppani kanditaatteihin eikä liiemmin edes etsiä heitä. Tilanne on ihmetyttänyt muita koska oletetaan että olen yrittänyt hakea kumppania siinä onnistumatta mutta ihmiset hiljenevät kun kerron että se olen ollut minä joka ei ole huolinut ketään halukasta. 

Vierailija
144/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamiehet voisivat auttaa Johannaa.

Johanna jutussa kertoi, ettei ole hetero. Eli ei liene heidän apuaan vailla.

On harhaanjohtavaa, että asiaa yritettiin jutussa peitellä. En olisi lukenut koko juttua, jos alussa olisi kerrottu, ettei hän ole hetero.

Vierailija
145/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko kukaan jutun lukeneista miehistä että tuo nainen ei kertaakaan syyttänyt muita ihmisiä tilanteestaan.

Miehenä se olisi syyttänyt yhteiskuntaa, hallitusta, Kelaa, ja kuntaa, kun eivät järjestä hänelle naista, vaikka se KUULUU hänelle!

Ja naisia ja feminismiä ja tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta sekä pankkiirilääkäriastronautteja

Vierailija
146/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna tässä jutussa kommentoi, että ei itse koe seksittömyyttään ongelmaksi, mutta kritisoi sitä, että yhteiskunta leimaa hänet vialliseksi, mikä käy ilmi kyllä näistä kommenteistakin. Eli on oikeassa, että aiheesta pitää puhua. 

Vierailija
147/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu varmaan seksuaalivähemmistöillä ole varaa nirsoilla tai olla passiivinen. Uutisarvo nolla.

Vierailija
148/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvalla sinkkunaisella on miespuolisia kavereita, koska naisen seura pelkiltään ei ole minkään arvoista.

Tuo on muuten totta. Ei minulla ole koskaan ollut miespuolisia oikeita kavereita joiden motivaatio viettää aikaa kanssani olisi ollut jokin muu kuin päästä käyttämään viemärinä. Sama muidenkin tuntemieni naisten kohdalla. Ei heitä aidosti arvosteta.

Jaa. Mulla taas on aina ollut läheisiäkin miespuolisia ystäviä eikä heistä kukaan ole koskaan yrittänyt mitään. Jokainen on kunnioittanut ja arvostanut minua, siksihän olemme ystäviä, joidenkin kanssa joa 25+ vuotta. 

Vierailija
149/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toi Johanna on tosi ruma nainen, en minäkään sen kanssa seksiä harrastaisi. Tasoltaan tuo nainen on korkeintaan 3/10. Itse olen 7/10 mies. 

Kummasti loppuu puheet että jokainen nainen saa sormia napsauttamalla komean miehen sänkyyn kun siirrytään pois instasta ja isketään konkretia pöytään. 

No tuo nainen ei ole edes keskitasoa vaan sen taso on luokkaa alhainen. Keskitason nainen saa kyllä miehiä sormia napsauttamalla.

Kuka yllättyi että saman tien aletaan siirtää maalitolppia :DDDD. Eikä tuo nainen edes ole mikään rumilus. Hän ei esim ole lihava ja ihan normaalit kasvonpiirteet.

Kyllä se on ylipainoinen,sillä on rumat kasvot,

Täällä on lukuisia kertoja naiset kertoneet että eivät ole hyvännäköisiä eikä miehet kiinnitä mitään huomiota. Ja joka kerta te palstamiehet keskeytätte itsesäälissä kierimisen ja parkaisette että vaikka heti saat miehen. 

Vierailija
150/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on lukuisia kertoja naiset kertoneet että eivät ole hyvännäköisiä eikä miehet kiinnitä mitään huomiota. Ja joka kerta te palstamiehet keskeytätte itsesäälissä kierimisen ja parkaisette että vaikka heti saat miehen. 

Kyllä tuo Jonna miehen saisi vaikka heti mutta antakaa kun arvaan... Se haluaa miehen joka on akateeminen,komea ja pitkä? Vaikeaa tulee Jonnalla olemaan jos se ei laske rimaa koska tuollaiset miehet mitä se etsii saa niitä laadukkaampia naisia.  Jos Jonnalle kelpaisi tasoisensa mies eli hiukan ylipainoinen, ei niin komea ja ei akateeminen niin Jonna olisi jo parisuhteessa. 

Vierailija
151/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johanna tässä jutussa kommentoi, että ei itse koe seksittömyyttään ongelmaksi, mutta kritisoi sitä, että yhteiskunta leimaa hänet vialliseksi, mikä käy ilmi kyllä näistä kommenteistakin. Eli on oikeassa, että aiheesta pitää puhua. 

Jep. Olen aseksuaali heteroromanttinen nainen - enkä puhu tästä koskaan kenellekään. Yritän vältellä koko aihetta mutta joskus joudun tilanteeseen jossa on pakko kommentoida parisuhde- tai seksiasioita. Yritän silloin naureskella jotain ympäripyöreää, koska tiedän että muuten saan tuon viallisen leiman. 

Jopa luottamuksellisissa tilanteissa kuten lääkärissä asiasta on tehty aivan valtava haloo, sairaanhoitajakin liittyi päivittelyyn että häh olet nelikymppinen etkä harrasta seksiä, mitäääääh?? Tunsin oloni melko nöyryytetyksi siinä tuolissa jalat kohti kattoa...

En siis tarvitse tällaisia tietämättömiä ja kauhistelevia reaktioita tuttaviltakaan - etenkään kun suuri(n?) osa ihmisistä ei edes ymmärrä mitä aseksuaalisuus on. Sitä pidetään traumana, libidon puutteena, selibaatissa elämisenä, seksikielteisyytenä jne. vaikka eihän kyse ole noista ollenkaan. Monet aseksuaalit harrastavat seksiä ja pitävät siitä, itse taas kuulun siihen porukkaan joka kyllä haluaisi romantiikkaa mutta ei lainkaan seksiä. Aseksuaalisuus kun on laaja kirjo - mutta joka tapauksessa se on normaalia. Ehkä jonain päivänä siitä voidaan puhua ilman tätä oudoksi tuomitsemista.

(En lukenut juttua enkä tiedä onko haastateltu aseksuaali. Mutta johtui seksittömyys mistä tahansa, leima on sama.)

Vierailija
152/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on tämä homma kyllä aika pariutumiskeskeistä, varsinkin hedelmällisessä iässä oleville asetetaan pariutumispaineita.

Noin parikymppiseksi asti saa ehkä olla "rauhassa" koska täytyyhän nuoren opiskella ja asiat tärkeys järjestykseen, kyllä hän vielä ehtii pariutua. Mutta sitten alkaa se 20v. ylittyä, on ehkä valmistuttu ja saatu ehkä työpaikka. Sitten *viimeistään* alkaa se parisuhde mylläkkä, toisten suunnasta. 

Mutta mihin ikään raja vedetään parisuhdetuputukseen?

Hilma-mummo 80v. Jäi leskeksi. Kuinka moni ihminen olettaisi hänen vielä pariutuvan vai onko ok että hän elää sinkku leskenä loppu elämän? Toki Hilma-mummo ei ole enää hedelmällisessä iässä, ymmärrän, mutta kun se pariutuminen tuntuu olevan niin tärkeää tässä yhteiskunnassa.

Pariutumis oletuksiin liittyy kyllä ikäsyrjintä ja näin ei saisi olla, tuputellaan kaikkia nyt tasapuolisesti kun kerran täytyy tuputtaa.

Vierailija
153/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen kuin Johanna. Olen myös ikisinkku. Seksiä on ollu 18-20 vuotiaana mutta nyt en ole varmaan 10 vuoteen seksiä harrastanut. En minäkään koe omaa tilannetta ongelmaksi enkä syyttele tästä ketään. 

Aseksuaali en ole vaan omaa kivaa harrastan ja sitä aika usein koska haluja on välillä tosi paljon. Parisuhteeseen en ole koskaan edes "pyrkiny".  Olen ihan töissä käyvä mies jolla ei ole mt ongelmia vaan elän ihan tavallista arkea, makselen asuntolainaa ja baareissa en pyöri koska en käytä päihteitä.

Kyllä meitä Johannan kaltaisia miehiä ja naisia on siis aika paljon, osa ihmettelee meitä että olemme viallisia mutta antaa heidän ihmetellä. Itse en tiedä tulenko koskaan olemaan parisuhteessa koska en edes tiedä mihin parisuhdetta tarvii eli miksi mennä parisuhteeseen? 

Tämä mies viettää nyt rauhallista sunnuntaita, pyykkiä pesen, siivoilen ja kokkailen. 

M33

Vierailija
154/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun häntä katsoo, niin vaikea kuvitella häntä kenenkään kanssa 

Ihan tavallisen näköinen nainen. Ai niin,kun sinä olet palstavönökkimies,ja sinulle naisia ovat vain max 25-vuotiaat, kauniit.,hoikat naiset.

Vierailija
155/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo Jonna miehen saisi vaikka heti mutta antakaa kun arvaan... Se haluaa miehen joka on akateeminen,komea ja pitkä? Vaikeaa tulee Jonnalla olemaan jos se ei laske rimaa koska tuollaiset miehet mitä se etsii saa niitä laadukkaampia naisia.  Jos Jonnalle kelpaisi tasoisensa mies eli hiukan ylipainoinen, ei n

Eli ymmärsinkö oikein että sinä olisit valmis suhteeseen Johannan kanssa?

Vierailija
156/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ymmärsinkö oikein että sinä olisit valmis suhteeseen Johannan kanssa?

En olisi koska haluan kumppanin joka on kaunis. Olen itse 186cm,koulutettu ja normaalipainoinen. 

Jos olisin huonompi mies niin sitten joutuisin tyytymään johannan kaltaisiin naisiin. 

Vierailija
157/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä 58-vuotias ikisinkkunainen, ja onnellinen sellainen. Parisuhde ja etenkin seksuaalisuus on kaksiteräinen miekka. Kun katselen pariutuneita kavereitani jotka ovat suurimmaksi osaksi eronneet, niin ei tee mieli parisuhteeseen.  Ja jo antiikin roomalaiset pitivät muuten hillitöntä seksuaalisuutta paheksuttavana, nykyään se tuntuu olevan enemmänkin hyve ja ehdoton vaatimus hyvälle elämälle.  Mutta toivottavasti kukin valitsee itselleen parhaan tien joka tuntuu hyvältä.

Vierailija
158/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Good for her. Miesten nyt on muutenkin vaikea käsittää, ettei heissä ole mitään haluttavaa. Suurin osa naisista ei edes nauti seksistä, se on tieteellinen fakta. Samoin se, että parisuhde on naisille huono, jopa hengenvaarallinen diili. Voisitteko miehet jo herätä niistä uskonteksteistä, jotka ovat saaneet teidät uskomaan näitä kaikki satuja, joilla olette oikeuttaneet hyväksikäytön jo vuosisatojen ajan?

Femcel voisi tosiaan mennä sinne terapiaan. Et vo hyvin, kun keksit alkaa tässäkin miehiä mollaamaan

Vierailija
159/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan oli taudit niin suuri vaara että hillitön seksuaalisuus olikin varmasti faktinen ongelma. Nykyään not so much. 

Vierailija
160/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nuori, terve ja älykäs nainen yrittää "normalisoida" tilanteen, joka ei ole ihan terve ja normaali.

Hänhän on yrittänyt etsiä paria ja seksiä, muttei ole jostain syystä onnistunut siinä. 

Ja jotenkin outoa on, että hän niputtaa samaan yksinasumisen ja seksittömyyden.

Normaalista puhuminen on tietysti hankalaa, kun sitä normaalia on hankala määritellä.

Toisaalta seksuaalisuus ja seksi on kyllä aika merkittävä osa elämää ja aika iso palikka on elämästä poissa ilman seksiä. Varsinkaan jos sitä ei ole koskaan edes kokenut.

Noin yhteiskunnan ja jatkuvuuden kannaltahan lapsettomuus on tietysti aika iso ongelma. 

Seksi ei ole sama asia kuin yhdyntä. Suurin osa miehistä on parisuhteessakin käytännössä ilman seksiä koska nainen säännöstelee sitä.

Säännöstelee seksiä!!!!. Ihan kuin seksi olisi koki hyödyke,joka on naisen hallinnassa. Ja naisen omalla haluamisella.ei ole mitään väliä,jos mies haluaa,niin naisen on "annettava",koska nainen on vain pillu ja miehen tarpeiden tyydyttäjä, ja mies on parisuhteessa vain siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän