Johanna, 33, ei ole koskaan ollut parisuhteessa tai harrastanut seksiä kumppanin kanssa......
"..... eikä siinä ole hänestä mitään ihmeellistä. Enemmän häntä ihmetyttää se, miten vähän ilmiöstä julkisesti puhutaan."
www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010098816.html
Sitten valtavasti selitystä, kuinka tämä on ihan normaalia.
No ei tuo nyt ole ihan normaalia aikuiselle ihmiselle. Ja huolestuttavaa on, jos näinkin merkittävää osaa elämästä aletaan normalisoimaan.
Jokainen saa toki elää tavallaan, mutta kuinka voi puhua normaalista, jos merkittävä kokemus puuttuu kokonaan??
Taikka nuorella naisella seksin korvikkeena on mainittu esim. kaksi kissaa????
Normaalia tai ei, niin jokin on tässä kyllä pielessä. Vai olenko väärässä?
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Naisten seksihalut ovat olemattomat miehiin verrattuna. Toki joitain poikkeuksia on.
Naisilla se on erilaista. Kohdistuu omaan mieheen, ei kaikkiin miehiin. Toki on naisia jotka kiihottuu kaikista miehistä, mutta se on harvinaista.
Naisen kuuluukin olla valikoiva. Kyllähän niitä munan tuputtajia aina riittää.
Vierailija kirjoitti:
Muutama kommentoi että Johanna on lesbo, jutussa mainittiin kuitenkin mielestäni vaan että ei ole hetero eli voi tarkottaa biseksuaaliakin.
Kertoiko hän olevansa nainen? Sehän voi olla joku muukin, tai jos on useita persoonia, muitakin.
Vierailija kirjoitti:
No kun häntä katsoo, niin vaikea kuvitella häntä kenenkään kanssa
????
Aika tavallisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Kissatko seksin korvike? Hah! Onhan parisuhteessa olevillakin kissoja, koiria
tiedäthän mitä koirat tekee jos laittaa vähän maksamakkaraa pimperon päälle...
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut parisuhteessa. En ole harrastunut seksiä. Sopivaa miestä ei ole löytynyt. Enkä halua olla niin epätoivoinen tai läheisriippuvainen, että hyväksyisin huonon miehen rinnalle. N28
Sama juttu. Olen neitsyt ja odotan että löydän hyvän luotettavan miehen ennen kuin parisuhteeseen alan. Seksittömyyttä vaikeampaa itselle on välillä ihan läheisyyden ja läheisen ihmisen puute. Mutta en myöskään halua ajautua sen vuoksi hätäisesti huonon miehen kanssa suhteeseen. N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nuori, terve ja älykäs nainen yrittää "normalisoida" tilanteen, joka ei ole ihan terve ja normaali.
Hänhän on yrittänyt etsiä paria ja seksiä, muttei ole jostain syystä onnistunut siinä.
Ja jotenkin outoa on, että hän niputtaa samaan yksinasumisen ja seksittömyyden.
Normaalista puhuminen on tietysti hankalaa, kun sitä normaalia on hankala määritellä.
Toisaalta seksuaalisuus ja seksi on kyllä aika merkittävä osa elämää ja aika iso palikka on elämästä poissa ilman seksiä. Varsinkaan jos sitä ei ole koskaan edes kokenut.
Noin yhteiskunnan ja jatkuvuuden kannaltahan lapsettomuus on tietysti aika iso ongelma.
Seksi ei ole sama asia kuin yhdyntä. Suurin osa miehistä on parisuhteessakin käytännössä ilman seksiä koska nainen säännöstelee sitä.
Joo, on se epänormaalia että nainen ei ole höylättävissä 24/7 miehen tahdon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta 40 enkä kaipaa seksiä enkä parisuhdetta enkä varsinkaan lapsia. Nuorempana oli seksikokemuksia mutta ne olivat aina pettymyksiä joten lopetin seksin harrastamisen kokonaan. Nyt on hyvä, en tunne jääväni mistään paitsi.
Sama. Yksi lyhyt parisuhde takana ujon introvertin kanssa joka olisi kai nykytermien mukaan incel. Enää en kenenkään terapeutiksi ryhdy. Epävakaita miehiä on niin paljon, että mieluiten olen yksin.
Miksi kaltaisesi epävakaa nainen saisi vakaan hyvän miehen?
Vierailija kirjoitti:
Tässä nuori, terve ja älykäs nainen yrittää "normalisoida" tilanteen, joka ei ole ihan terve ja normaali.
Hänhän on yrittänyt etsiä paria ja seksiä, muttei ole jostain syystä onnistunut siinä.
Normaalista puhuminen on tietysti hankalaa, kun sitä normaalia on hankala määritellä.
Toisaalta seksuaalisuus ja seksi on kyllä aika merkittävä osa elämää ja aika iso palikka on elämästä poissa ilman seksiä. Varsinkaan jos sitä ei ole koskaan edes kokenut.
Noin yhteiskunnan ja jatkuvuuden kannaltahan lapsettomuus on tietysti aika iso ongelma.
Mä olen kokeillut seurustelua ja seksiä nuorena. Ei siinä ollut mitään ihmeellistä. En jaksanut sitä touhua kuin pari vuotta ja sen jälkeen olen ollut yksin ja selibaatissa 20 vuotta. Ihan hyvin olisi voinut sen yhdenkin suhteen jättää kokematta.
Minulla on oikein hyvä seksielämä itseni kanssa. Miehen kanssa se ei ollut hyvää. Yksin ei tarvitse suostua asioihin mitä ei halua.
Toki kannatti kokeilla edes suhdetta, niin tietää sitten mitä se on. Ei se ole sellaista kuin elokuvissa, ellei elokuva ole "40v ja neitsyt".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kokeillut seurustelua ja seksiä nuorena. Ei siinä ollut mitään ihmeellistä. En jaksanut sitä touhua kuin pari vuotta ja sen jälkeen olen ollut yksin ja selibaa
ei terveessä ja normaalissa seksissä tarvi suostua juttuihin josta ei tykkää
Vierailija kirjoitti:
Käykää nyt hyvät miehet helpottamassa Johannan paineita. Ei tuo normaalia ole että yksityisasioita retostellaan lehdissä. Siitä puhe mistä puute.
Jutussa kyllä mainitaan, että Johanna ei ole hetero. Onko sitten homo-, bi-, a-, pan- vai mikä -seksuaali, sitä ei kerrota
Ihan virkistävää luettavaa. Olen 37 hetero nainen ja kokemusta parisuhteesta on 10 vuoden takaa. Sen jälkeen on kyllä ollut treffejä ja olen käyttänyt Tinderiä, mutta en halua parisuhteeseen tai sänkyyn kenen tahansa kanssa.
Ei ole löytynyt oman henkistä kumppania. Miehet haluavat edetä ihan liian nopeasti ja itselleni siitä tulee ahdistunut olo. Pelkään jääväni lapsettomaksi ja etten löydä kumppania enää koskaan. Siksi on mukava lukea juttuja joissa on toisenlaista näkökantaa. Elämä voi olla hyvää myös yksin. Nyt ainakin itselläni ihan liikaa pyörii mielessä se että olen epäonnistunut kun en löydä miestä. tai että minussa on jotain pahasti vialla. Joka puolella tuputetaan seksijuttuja ja parinhakua. Ei ole juttuja onnellisista yksineläjistä. He ovat vähemmistö.
Ympärilläni kaikilla ystävilläni on mies ja lapsia. En ole varma että haluanko pohjimmiltani oikeasti parisuhdetta, vai onko se jotain ympäristöstä tulevaa painetta. On hyvä että pitkään sinkuista ja kokemattomista tehdään myös asiallisia juttuja. Ja että se on ihan ok olla sinkku. Eikä jokin välivaihe joka täytyy saada muutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo jutun otsikossa olisi pitänyt kertoa, ettei Johanna ole hetero.
Miten se muuttaa asian? Luuletko, että ihmissuhteet toimii eri tavalla homojen ja lesbojen elämässä? Ja ettei niissä ole ongelmia?
On siinä vivahde-ero.
Heterot eivät vihaa sitä sukupuolta jonka kanssa eivät ryhdy parisuhteeseen. Lesbot vihaavat miehiä.
Kyllä mua olisi suoraan sanottuna v i t u t t a n u t jos olisin tuon ikäisenä ollut vielä neitsyt ja ilman parisuhdekokemuksia. Mulla oli tuon ikäisenä 9-vuotias lapsi.
Nyt olen sinkku ja ikää 44v. En kyllä ajatellut jäädä loppuelämäksi yksin.
Vierailija kirjoitti:
Huomasiko kukaan jutun lukeneista miehistä että tuo nainen ei kertaakaan syyttänyt muita ihmisiä tilanteestaan.
mitä nyt yhteiskunnan syrjiviä rakenteita eli miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syytä yhteiskuntaa mistään. Mutta kyllä se asenne on monilla ihmisillä, että milloinkas sinä teet lapsia ja olet jo myöhässä sen suhteen jne. Udellaan kumppanista ja kehotetaan menemään tinderiin. Illanvietoissa "nyt etsitään x:lle mies".
Joo saisiko elää ihan rauhassa omaa elämääni. Olen 35-vuotias neitsyt ja koen olevani minäkin ihan normaali omalla tavallani. Traumat lähtöisin koulukiusaamisesta ja siksi ehkä tässä tilanteessa, mutta en kaipaa enää mitään elämääni. Inhottaa vaan muiden puuttuminen omaan elämääni.
Olen kokematon, en tietämätön. Minulla on itseni kanssa seksielämä.
En osaa sanoa, mistä olen jäänyt paitsi, mutta ei monen parisuhdekaan näytä kauhean onnelliselta. Ollaan yhdessä kun ei yksin osata. Ei taloudellisesti kannata erota. On lapsia. Jne. Voisi sanoa, että sekö sitten on normaalia?
Normaali riippuu aikakaudesta. Ennen oli normaalimpaa, että naimisissa oltiin myös taloudellisista syistä. Yksinäinen ja lapseton oli turvaton. Ellei sitten asunut kotitilalla. Nykyaikainen hyvinvointivaltio on varsin uusi ilmiö.
Se on jännä tässä hyvinvointivaltiossa että koko himmeli rakentuu tulonsiirrolle miehiltä naisille.
Vierailija kirjoitti:
Olen samanikäinen kuin Johanna. Olen myös ikisinkku. Seksiä on ollu 18-20 vuotiaana mutta nyt en ole varmaan 10 vuoteen seksiä harrastanut. En minäkään koe omaa tilannetta ongelmaksi enkä syyttele tästä ketään.
Aseksuaali en ole vaan omaa kivaa harrastan ja sitä aika usein koska haluja on välillä tosi paljon. Parisuhteeseen en ole koskaan edes "pyrkiny". Olen ihan töissä käyvä mies jolla ei ole mt ongelmia vaan elän ihan tavallista arkea, makselen asuntolainaa ja baareissa en pyöri koska en käytä päihteitä.
Kyllä meitä Johannan kaltaisia miehiä ja naisia on siis aika paljon, osa ihmettelee meitä että olemme viallisia mutta antaa heidän ihmetellä. Itse en tiedä tulenko koskaan olemaan parisuhteessa koska en edes tiedä mihin parisuhdetta tarvii eli miksi mennä parisuhteeseen?
Tämä mies viettää nyt rauhallista sunnuntaita, pyykkiä pesen, siivoilen ja kokkailen.
M33
Pieni kommentti vain tähän: aseksuaalisuus ei liity mitenkään oman kivan harrastamiseen tai harrastamattomuuteen. Monet aseksuaalit harrastavat vaikka päivittäin, jotkut eivät koskaan. Aseksuaalilla voi olla korkea libido, tai vaikka täysin olematon. Se on hyvin laaja kirjo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasiko kukaan jutun lukeneista miehistä että tuo nainen ei kertaakaan syyttänyt muita ihmisiä tilanteestaan.
Miehenä se olisi syyttänyt yhteiskuntaa, hallitusta, Kelaa, ja kuntaa, kun eivät järjestä hänelle naista, vaikka se KUULUU hänelle!
Miehenä se olisi ensi töikseen syyttänyt naisia nirsoudesta. Ja sen jälkeen kouluttautumisesta tai pääkaupunkiseudulle muuttamisesta tai mikä nyt milloinkin on sen päässä se syy jonka takia juuri hän on täysin osaton tilanteeseensa.
Todella yllättävää että paikalle on löytänyt runsaslukuinen joukko naisia haukkumaan miehiä, ketjussa joka ei liity miehiin mitenkään.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme jos ei himofeministi ole miestä löytänyt, vihaahan hän salaa koko sukupuolta.
Salaa? Älä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Jutista näkee, että hän on jäänyt lapsen tasolle ajattelussaan ja kehityksessään. Se on toki selvää, kun ei ole elänyt aikuisen elämää ja kokenut aikuisen ihmisen elämään aina kuuluvia asioita. Silloin kehitys pysähtyy ja ihminen jää kiinni lapsellisiin ajatuksiin ja käytökseen. Passissa voi lukea 33 v, mutta silti ihminen on 15-vuotiaan tasolla.
Surullista.
Varmaan tosi syvällinen kirja sitten.
eikös ne rooman miehet harrastellu teinipoikien kanssa, musta aika hillitöntä