Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johanna, 33, ei ole koskaan ollut parisuhteessa tai harrastanut seksiä kumppanin kanssa......

Vierailija
07.01.2024 |

"..... eikä siinä ole hänestä mitään ihmeellistä. Enemmän häntä ihmetyttää se, miten vähän ilmiöstä julkisesti puhutaan."

www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010098816.html

Sitten valtavasti selitystä, kuinka tämä on ihan normaalia.

No ei tuo nyt ole ihan normaalia aikuiselle ihmiselle. Ja huolestuttavaa on, jos näinkin merkittävää osaa elämästä aletaan normalisoimaan.

Jokainen saa toki elää tavallaan, mutta kuinka voi puhua normaalista, jos merkittävä kokemus puuttuu kokonaan??

Taikka nuorella naisella seksin korvikkeena on mainittu esim. kaksi kissaa????

Normaalia tai ei, niin jokin on tässä kyllä pielessä. Vai olenko väärässä?

Kommentit (393)

Vierailija
121/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo jutun otsikossa olisi pitänyt kertoa, ettei Johanna ole hetero.

Tarinasta tulee heti erilainen jos ei  kerrota ollenkaan, että ei ole hetero samoin kommenteista.

Vierailija
122/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syytä yhteiskuntaa mistään. Mutta kyllä se asenne on monilla ihmisillä, että milloinkas sinä teet lapsia ja olet jo myöhässä sen suhteen jne. Udellaan kumppanista ja kehotetaan menemään tinderiin. Illanvietoissa "nyt etsitään x:lle mies". 

Joo saisiko elää ihan rauhassa omaa elämääni. Olen 35-vuotias neitsyt ja koen olevani minäkin ihan normaali omalla tavallani. Traumat lähtöisin koulukiusaamisesta ja siksi ehkä tässä tilanteessa, mutta en kaipaa enää mitään elämääni. Inhottaa vaan muiden puuttuminen omaan elämääni.

Olen kokematon, en tietämätön. Minulla on itseni kanssa seksielämä. 

En osaa sanoa, mistä olen jäänyt paitsi, mutta ei monen parisuhdekaan näytä kauhean onnelliselta. Ollaan yhdessä kun ei yksin osata. Ei taloudellisesti kannata erota. On lapsia. Jne. Voisi sanoa, että sekö sitten on normaalia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasiko kukaan jutun lukeneista miehistä että tuo nainen ei kertaakaan syyttänyt muita ihmisiä tilanteestaan.

Vierailija
124/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko kukaan jutun lukeneista miehistä että tuo nainen ei kertaakaan syyttänyt muita ihmisiä tilanteestaan.

Miehenä se olisi syyttänyt yhteiskuntaa, hallitusta, Kelaa, ja kuntaa, kun eivät järjestä hänelle naista, vaikka se KUULUU hänelle!

Vierailija
125/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin oli ihan normaalia, että joku oli ns. vanhapiika tai vanhapoika. Nykyisin tämäkin yksinkertainen asia on medikalisoitu. Minua ihmetyttää eniten se, että seksistä vouhotetaan ihan joka ikinen päivä! Seksistä, saamisesta, sen muodoista ja suuntauksista jauhetaan mediassa aivan älyttömän paljon. Ikään kuin koko yhteiskunta muodostuisi noin 20-30 vuotiaiden seksuaalisuuden ympärille, eikä mikään muu ole tärkeää. 

Vierailija
126/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syytä yhteiskuntaa mistään. Mutta kyllä se asenne on monilla ihmisillä, että milloinkas sinä teet lapsia ja olet jo myöhässä sen suhteen jne. Udellaan kumppanista ja kehotetaan menemään tinderiin. Illanvietoissa "nyt etsitään x:lle mies". 

Joo saisiko elää ihan rauhassa omaa elämääni. Olen 35-vuotias neitsyt ja koen olevani minäkin ihan normaali omalla tavallani. Traumat lähtöisin koulukiusaamisesta ja siksi ehkä tässä tilanteessa, mutta en kaipaa enää mitään elämääni. Inhottaa vaan muiden puuttuminen omaan elämääni.

Olen kokematon, en tietämätön. Minulla on itseni kanssa seksielämä. 

En osaa sanoa, mistä olen jäänyt paitsi, mutta ei monen parisuhdekaan näytä kauhean onnelliselta. Ollaan yhdessä kun ei yksin osata. Ei taloudellisesti kannata erota. On lapsia. Jne. Voisi sanoa, että sekö sitten on normaalia?

Normaali riippuu aikakaudesta. Ennen oli normaalimpaa, että naimisissa oltiin myös taloudellisista syistä. Yksinäinen ja lapseton oli turvaton. Ellei sitten asunut kotitilalla. Nykyaikainen hyvinvointivaltio on varsin uusi ilmiö.

Vierailija
127/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo jutun otsikossa olisi pitänyt kertoa, ettei Johanna ole hetero.

Jahas, taas näitä. Normaaleita ihmisiä ei ole enää missään mediassa. Kaikki on jotain poikkeavia.

Vierailija
128/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan oli mainos hänen kirjoittamalleen kirjalle, ja samalla kätevä parinhakuilmoitus ehkä.

Ihan perusnätti nainen minust, mutta enpä tiedä onko tuollainen asia ihan kirjan arvoinen. Kieltämättä yhteiskunnan odotuksia on hyvä kyseenalaistaa ja myös kysyä itseltään, että ovatko ne oikeasti yhteiskunnan odotuksia vaiko vain minun omassa päässäni olevia yhteiskunnan odotuksia.

Kommenteista päätellen häntä pidetään epänormaalina eli odotukset eivät ole pelkästään hänen päässään. 

Vierailija
129/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna ei ole menettänyt mitään, päinvastoin. Omakin elämä olisi ollut tuhat kertaa parempaa jos olisin älynnyt pysyä kaukana miehistä.

Vierailija
130/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on aivan turhaa ja parisuhteet yksi psyopin muoto.

Vierailija
131/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Johanna! Jatka samaan tyyliin.

Vierailija
132/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä se olisi syyttänyt yhteiskuntaa, hallitusta, Kelaa, ja kuntaa, kun eivät järjestä hänelle naista, vaikka se KUULUU hänelle!

Miehenä se olisi ensi töikseen syyttänyt naisia nirsoudesta. Ja sen jälkeen kouluttautumisesta tai pääkaupunkiseudulle muuttamisesta tai mikä nyt milloinkin on sen päässä se syy jonka takia juuri hän on täysin osaton tilanteeseensa. 

Vierailija
133/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri aika vaatii suuria ihmisiä. Nyt on seksuaalisten vähemmistöjen suuri aika. Ei siinä heteroita kaivata.

Vierailija
134/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme jos ei himofeministi ole miestä löytänyt, vihaahan hän salaa koko sukupuolta.

Vierailija
135/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuulostaa, että Johanna on kovasti yrittänyt, epäonnistunut ja sitten luovuttanut.

Minkälaisia traumoja tässä on taustalla, ja millaisen trauman tämä on aiheuttanut?

"Normaali" on mahdoton määrittää, kun jokaisella on oma normaali. 

Kenenkään ei ole pakko elää toisten normien mukaan. 

Mutta et kai voi sanoa inhoavasi pizzaa, jos et ole sitä koskaan maistanut?

Voi inhota mielikuvaa pizzasta jos ei ole koskaan sitä syönyt. Ja se vois olla hyvä syy maistamatta. Sitten pitäisi kai sanoa "inhoan pizzasta tulevaa mielikuvaa". 

Vierailija
136/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toi Johanna on tosi ruma nainen, en minäkään sen kanssa seksiä harrastaisi. Tasoltaan tuo nainen on korkeintaan 3/10. Itse olen 7/10 mies. 

Kummasti loppuu puheet että jokainen nainen saa sormia napsauttamalla komean miehen sänkyyn kun siirrytään pois instasta ja isketään konkretia pöytään. 

Vierailija
137/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että näistä asioista puhutaan, koska yhteiskunta on edelleen niin parisuhdekeskeinen. Joskus tuntuu ettei 50-luvusta ole mikään muuttunut.

Samaa mieltä. Ikävää luettavaa monet kommentit. 

Vierailija
138/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamiehet voisivat auttaa Johannaa.

Johanna jutussa kertoi, ettei ole hetero. Eli ei liene heidän apuaan vailla.

Vierailija
139/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle muka KISSA on seksin korvike :D valoja päälle nyt

Vierailija
140/393 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun häntä katsoo, niin vaikea kuvitella häntä kenenkään kanssa 

Minusta ihan söpö. Ainakin paljon viehättävämpi kuin joku kekkaperse ankkahuuli räpsyripsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi