Johanna, 33, ei ole koskaan ollut parisuhteessa tai harrastanut seksiä kumppanin kanssa......
"..... eikä siinä ole hänestä mitään ihmeellistä. Enemmän häntä ihmetyttää se, miten vähän ilmiöstä julkisesti puhutaan."
www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010098816.html
Sitten valtavasti selitystä, kuinka tämä on ihan normaalia.
No ei tuo nyt ole ihan normaalia aikuiselle ihmiselle. Ja huolestuttavaa on, jos näinkin merkittävää osaa elämästä aletaan normalisoimaan.
Jokainen saa toki elää tavallaan, mutta kuinka voi puhua normaalista, jos merkittävä kokemus puuttuu kokonaan??
Taikka nuorella naisella seksin korvikkeena on mainittu esim. kaksi kissaa????
Normaalia tai ei, niin jokin on tässä kyllä pielessä. Vai olenko väärässä?
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna tässä jutussa kommentoi, että ei itse koe seksittömyyttään ongelmaksi, mutta kritisoi sitä, että yhteiskunta leimaa hänet vialliseksi, mikä käy ilmi kyllä näistä kommenteistakin. Eli on oikeassa, että aiheesta pitää puhua.
Ajatus "viallisuudesta" tulee varmaan siitä, että useimmille seksi ja läheisyys on perustarve. Jotain, jota keho kaipaa, ja jos sitä ei saa, voi huonosti. Useimmat meistä nauttivat seksistä, ja haluavat sitä. Seksi ja kaikenlainenläheisyys rakkaan ihmisen kanssa on yksi hienoimmista asioista elämässä. Varmasti jokainen ihminen kaipaa kosketusta, esimerkiksi.
Tuo nainen sulkee kaiken tämän pois. Seksi on kuitenkin pohjimmiltaan vietti, joten siksi sen noin voimakas kiistäminen on hieman erikoista
Seksi ei ole mikään perustarve. Itse seksittömyyteen ei kukaan ole kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna tässä jutussa kommentoi, että ei itse koe seksittömyyttään ongelmaksi, mutta kritisoi sitä, että yhteiskunta leimaa hänet vialliseksi, mikä käy ilmi kyllä näistä kommenteistakin. Eli on oikeassa, että aiheesta pitää puhua.
Ajatus "viallisuudesta" tulee varmaan siitä, että useimmille seksi ja läheisyys on perustarve. Jotain, jota keho kaipaa, ja jos sitä ei saa, voi huonosti. Useimmat meistä nauttivat seksistä, ja haluavat sitä. Seksi ja kaikenlainenläheisyys rakkaan ihmisen kanssa on yksi hienoimmista asioista elämässä. Varmasti jokainen ihminen kaipaa kosketusta, esimerkiksi.
Tuo nainen sulkee kaiken tämän pois. Seksi on kuitenkin pohjimmiltaan vietti, joten siksi sen noin voimakas kiistäminen on hieman erikoista
Seksi ei ole mikään perustarve. Itse seksi
Seksuaalisuus on ja sen kautta oman seksuaalisuuten toteuttaminen.
Siksihän vihreät ja seta haluaa sallia seksin lastenkin kanssa, koska pedarit vain toteuttaa seksualisuuttaan.
Johanna on tyypillinen tavis nainen todella nirso jolle ei kelpaa samantasoinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun häntä katsoo, niin vaikea kuvitella häntä kenenkään kanssa
Miksi? Normaalin suomalaisen naisen näköinen.
Valitettavasti olet oikeassa. Sen vuoksi suurin osa miehistä onkin nykyään vapaaehtoisesti sinkkuja.
Onpa surullista, että nätti luomunainen on sinusta vastenmielinen :( Taidatte katsoa liikaa pokea ja muokattuja naisia, jos haluaette, että toisella on tekoripset ja ankkahuulet, ja vain näistä pystytte kiihottumaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis hän on pelännyt jo nuorena, että ei löytäisi ketään. Nyt se sitten konkretisoitui. Ei siis hänenkään mielestään tavoitetila johon hän on tietoisesti pyrkinyt.
Voidaan toki puhua vertaistukena, että on muitakin samalla kohtalolla, mutta kyse on hyvin epätavanomaisesta tilanteesta jos 33v ei ole edes suutelemaan päässyt.
Ihminen tuppaa suojelemaan itseään ja perustelemaan puhtaaksi omia valintojaan. Alkoholisti sanoo nauttineensa elämästä ja ylipainoinen olevansa sinut kilojensa kanssa. Samaan tapaan peräkammarin poika kertoo miten elämä on helpompaa itsekseen. Pohjimmiltaan kaikki ovat surullisia.
Ja naimisissa tai parisuhteessa olevat ovat onnettomia ja eroavat 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Toisaalta Seta puhuu myös aseksuaalisuudesta ja sen normaaliudesta. Näistä voi olla montaa mieltä, mutta en nyt todellakaan alkaisi inttämään, et jokaisen on pakko harrastaa seksiä vasten tahtoaan, koska se on perustarve.
Huh mikä yleistys. Olen nauttinut suuresti seksistä miesten kanssa.
Tietysti, olet mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olet oikeassa. Sen vuoksi suurin osa miehistä onkin nykyään vapaaehtoisesti sinkkuja.
Onpa surullista, että nätti luomunainen on sinusta vastenmielinen :( Taidatte katsoa liikaa pokea ja muokattuja naisia, jos haluaette, että toisella on tekoripset ja ankkahuulet, ja vain näistä pystytte kiihottumaan.
Sanotko noin naisille jotka ei kiihotu alkoholistimiehistä?
Lihavuus on aivan sama asia kuin alkoholismi, mutta jostain syystä se hyväksytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotko noin naisille jotka ei kiihotu alkoholistimiehistä?
Lihavuus on aivan sama asia kuin alkoholismi, mutta jostain syystä se hyväksytään.
No en nyt sanoisi noinkaan. Ilman alkoholia voi hyvin elää, mutta ilman ruokaa ei. Toki molemmissa voi olla addiktio takana.
Itse kohta 30v. Pari kertaa olen yrittänyt deittailua mutta ei vain nappaa. Nykyään en jaksa edes enään yrittää etsiä ketään. viihdyn hyvin yksikseni.Olen vanhanaikainen ja itsenäinen sielu. En viihdy baareissa enkä tindereissä. Kautta-aikain on ollut olemassa minun kaltaisiani vanhojapiikoja. Miksei nykyaikanakin?
Kyllä se toisaalta olisi mukavaa että olisi se mies rinnalla. Hänestä olisi varmasti seuraa ja ihan käytännön hyötyä ja turvaa. Lisäksi olen luonteeltani huolehtivainen ja perhekeskeinen. Lapsiakin haluaisin. Mutta mistä lähtisi sitä miestä etsimään. En tiedä. Vaikeaa on.
Vierailija kirjoitti:
Itse kohta 30v. Pari kertaa olen yrittänyt deittailua mutta ei vain nappaa. Nykyään en jaksa edes enään yrittää etsiä ketään. viihdyn hyvin yksikseni.Olen vanhanaikainen ja itsenäinen sielu. En viihdy baareissa enkä tindereissä. Kautta-aikain on ollut olemassa minun kaltaisiani vanhojapiikoja. Miksei nykyaikanakin?
Kyllä se toisaalta olisi mukavaa että olisi se mies rinnalla. Hänestä olisi varmasti seuraa ja ihan käytännön hyötyä ja turvaa. Lisäksi olen luonteeltani huolehtivainen ja perhekeskeinen. Lapsiakin haluaisin. Mutta mistä lähtisi sitä miestä etsimään. En tiedä. Vaikeaa on.
Kysytkö vilpittömästi? No, vastaan kuitenkin vilpittömästi.
Yksi vaihtoeho on kokeilla joitain näistä erittäin miesvaltaisista harrastuksista: frisbeegolf, puu- ja metallityöt, maantiepyöräily, seinäkiipeily, maastopyöräily, laitteistoläheinen ohjelmointi, vanhojen autojen korjaaminen, suurriistan metsästys, elektroniikan näpertely, lukkopaini, pienpanimotoiminta, kitaran tai rumpujen soittaminen, retrovideopelit. Harrastuksista ei tarvitse olla kiinnostunut kokeillakseen niitä, mutta positiivisin ja avoimin mielin vastaanotto on varmasti parempi. Sukupuolten tasa-arvo ei toteudu tässä, sillä sinua ei katsota pahalla, jos menet harrastuksiin vain etsimään seuraa.
Jos et halua kokeilla uusia harrastuksia, mutta sinua ei myöskään kiinnosta etsiä seksiseuraa Tinderistä, OkCupidista tai muista Match Groupin maksullisista treffipalveluista (vaikka niistä voi löytää muutakin), niin toinen vaihtoehto on lähestyä miehiä joillain näistä treffipalstoista: Suomi24 Treffit, Ylilauta (erityisesti ihmissuhdepalstan seuranhakulanka), HappyPancake, Reddit Personals (eli r4r). Palstoille ei tarvitse laittaa itsestään juuri mitään henkilötietoja, mutta siinä tapauksessa joudut itse olemaan aloitteellinen, koska kukaan, joka tietää mitä haluaa, ei kiinnostu tyhjästä ja kuvattomasta profiilista.
Et häviä mitään kirjoittaessasi seuranhakuilmoitusta. Parhaillaan pystyt ilmoitukseen kiteyttämään sen, millainen ihminen sinä itse olet ja haluat olla, millaista ihmistä kaipaat ja mitä te haluatte yhdessä tehdä. Kun tämän kirjoitat ylös siihen kuntoon, että se on myös muiden luettavana, pystyt kyllä kertomaan näitä asioita myös täysin muissa yhteyksissä luonnollisemmin ja ilman häpeää.
Lisäksi väittäisin että näitä vanhan maailman ilmoituksia kirjoitellessa ja myöhemmin muita lukiessa väistämättä sinun oma kunnioitus muita ihmisiä kohtaan kasvaa. Kiinnität enemmän huomioita toiseen ihmiseen ja jaksat lukea kuin myös muualla maailmassa kuunnella mitä asiaa on. Kunnioitus toista ihmistä kohtaan on tietysti sitä, että edes yrittää kysyä oikeat kysymykset, mutta kunnioitus on myös itseesi kohdistuvaa. Sinä päätät millaista ihmistä sinä jaksat.
Toivon kaikille onnea ja menestystä uuden seuran toivossa!
"Surullista. Sinä et ole ikinä kunnolla rakastunut, etkä tiedä mistä olet jäänyt paitsi."
Sellaista se elämä on. Harva ihminen voi menestyä kaikilla elämänsä osa-alueilla. Jos ongelmia ei ole ihmissuhteissa niin sitten niitä on jossain muualla. Olen kiitollinen siitä mikä on hyvin. Ketään ei voi pakottaa kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
En muuten usko todeksi tuota papa-koejuttua. Tuskinpa tilanne on ihan noin mennyt. Olen itsekin ollut työtehtävässä, johon kuului papojen otto eikä siinä todellakaan tuollaisia keskusteluja asiakkaan kanssa käyty eikä kyselty kuka on neitsyt ja kuka ei tai ihmetelty ehkäisyttömyyttä. Jotkut ottivat asian oma-aloitteisesti puheeksi, mutta ei sitä siinä ole mitään tarvetta kommentoida. Ainoa tavoite on saada se näyte, ei analysoida asiakkaan seksielämää tai sen puutetta tai ylipäätään edes puhua siitä.
Näin juuri, ja eihän papa-näytteen otto tarkoita, ettei olisi enää neitsyt. Neitsythän tarkoittaa sellaista, joka ei ole harrastanut ikinä seksiä.
Onhan noita vanhoja piikoja ollut maailman sivu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmiöstä pitäisi puhua?
Koska maailma muuttuu. Kaikki ei halua parisuhdetta. Yksineläjien määrä lisääntyy koko ajan ja kuitenkin kaikki rakennetaan parisuhteessa elävien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nuori, terve ja älykäs nainen yrittää "normalisoida" tilanteen, joka ei ole ihan terve ja normaali.
Hänhän on yrittänyt etsiä paria ja seksiä, muttei ole jostain syystä onnistunut siinä.
Ja jotenkin outoa on, että hän niputtaa samaan yksinasumisen ja seksittömyyden.
Normaalista puhuminen on tietysti hankalaa, kun sitä normaalia on hankala määritellä.
Toisaalta seksuaalisuus ja seksi on kyllä aika merkittävä osa elämää ja aika iso palikka on elämästä poissa ilman seksiä. Varsinkaan jos sitä ei ole koskaan edes kokenut.
Noin yhteiskunnan ja jatkuvuuden kannaltahan lapsettomuus on tietysti aika iso ongelma.
Seksi ei ole sama asia kuin yhdyntä. Suurin osa miehistä on parisuhteessakin käytännössä ilman seksiä koska nainen säännöstelee sitä.
Suurin osa miehistä voisi kasvaa henkisesti ja vetää vaikka käteen kun ei elukka pysty halujansa hillitsemään.
"No ei tuo nyt ole ihan normaalia aikuiselle ihmiselle. Ja huolestuttavaa on, jos näinkin merkittävää osaa elämästä aletaan normalisoimaan.
Jokainen saa toki elää tavallaan, mutta kuinka voi puhua normaalista, jos merkittävä kokemus puuttuu kokonaan??"
Sekoitat nyt normaalin ja tavallisen keskenään. On asioita jotka ovat varsin harvinaisia mutta silti ihan normaaleja. Ihminen joka ei ole koskaan harrastanut seksiä on toki harvinainen mutta ei se hänestä epänormaalia tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo jutun otsikossa olisi pitänyt kertoa, ettei Johanna ole hetero.
Tarinasta tulee heti erilainen jos ei kerrota ollenkaan, että ei ole hetero samoin kommenteista.
Millä lailla siitä muka tulee erilainen? Jos on bi/pan, silloinhan kumppanin löytyminen voisi olla teoriassa jopa helpompaa kuin heteroilla, ja jutusta ei saanut kyllä mielestäni käsitystä, että hän olisi lesbo.
t. Binainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvalla sinkkunaisella on miespuolisia kavereita, koska naisen seura pelkiltään ei ole minkään arvoista.
Tuo on muuten totta. Ei minulla ole koskaan ollut miespuolisia oikeita kavereita joiden motivaatio viettää aikaa kanssani olisi ollut jokin muu kuin päästä käyttämään viemärinä. Sama muidenkin tuntemieni naisten kohdalla. Ei heitä aidosti arvosteta.
Olen sitten varmaan poikkeus. minulla on ollut useita mieskavereita. Tosin jokainen heistä olisi myös halunnut seurustella kanssani, mutta en itse halunnut. Mutta pointti: he jäivät ystävikseni ja mukavaa aikaa vietin heidän kanssaan. Vähitellen lähes jokainen noista miehistä löysi vaimon ja yhteydenpito vähitellen jäi.
EI rakastumiseen tai rakastamiseen seksiä (tai edes fyysistä kosketusta) tarvita. Toki ne voivat olla läsnä joissakin rakkaussuhteissa, mutta ei kaikissa.