Johanna, 33, ei ole koskaan ollut parisuhteessa tai harrastanut seksiä kumppanin kanssa......
"..... eikä siinä ole hänestä mitään ihmeellistä. Enemmän häntä ihmetyttää se, miten vähän ilmiöstä julkisesti puhutaan."
www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010098816.html
Sitten valtavasti selitystä, kuinka tämä on ihan normaalia.
No ei tuo nyt ole ihan normaalia aikuiselle ihmiselle. Ja huolestuttavaa on, jos näinkin merkittävää osaa elämästä aletaan normalisoimaan.
Jokainen saa toki elää tavallaan, mutta kuinka voi puhua normaalista, jos merkittävä kokemus puuttuu kokonaan??
Taikka nuorella naisella seksin korvikkeena on mainittu esim. kaksi kissaa????
Normaalia tai ei, niin jokin on tässä kyllä pielessä. Vai olenko väärässä?
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nuori, terve ja älykäs nainen yrittää "normalisoida" tilanteen, joka ei ole ihan terve ja normaali.
Hänhän on yrittänyt etsiä paria ja seksiä, muttei ole jostain syystä onnistunut siinä.
Ja jotenkin outoa on, että hän niputtaa samaan yksinasumisen ja seksittömyyden.
Normaalista puhuminen on tietysti hankalaa, kun sitä normaalia on hankala määritellä.
Toisaalta seksuaalisuus ja seksi on kyllä aika merkittävä osa elämää ja aika iso palikka on elämästä poissa ilman seksiä. Varsinkaan jos sitä ei ole koskaan edes kokenut.
Noin yhteiskunnan ja jatkuvuuden kannaltahan lapsettomuus on tietysti aika iso ongelma.
Seksi ei ole sama asia kuin yhdyntä. Suurin osa miehistä on parisuhteessakin käytännössä ilman seksiä koska nainen säännöstelee si
On niitäkin (hetero)miehiä, jotka eivät anna seksiä (tai ei seiso) kuin hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna tässä jutussa kommentoi, että ei itse koe seksittömyyttään ongelmaksi, mutta kritisoi sitä, että yhteiskunta leimaa hänet vialliseksi, mikä käy ilmi kyllä näistä kommenteistakin. Eli on oikeassa, että aiheesta pitää puhua.
Ajatus "viallisuudesta" tulee varmaan siitä, että useimmille seksi ja läheisyys on perustarve. Jotain, jota keho kaipaa, ja jos sitä ei saa, voi huonosti. Useimmat meistä nauttivat seksistä, ja haluavat sitä. Seksi ja kaikenlainenläheisyys rakkaan ihmisen kanssa on yksi hienoimmista asioista elämässä. Varmasti jokainen ihminen kaipaa kosketusta, esimerkiksi.
Tuo nainen sulkee kaiken tämän pois. Seksi on kuitenkin pohjimmiltaan vietti, joten siksi sen noin voimakas kiistäminen on hieman erikoista
Seksi ei ole mikään perustarve. Itse seksi
Aivan. Olisi korkea aika lopettaa höpöttäminen seksistä perustarpeena. Monet erehtyvät ajattelemaan, että seksiä voi ottaa vaikka pakolla, koska onhan se "perustarve", vähän samaan tapaan kuin moni ajattelee, että nälkäänsä voi varastaa ruokaa. Perustarveseksiajattelusta varmaan johtuu osa raiskauksista, varsinkin parisuhteessa tehdyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna tässä jutussa kommentoi, että ei itse koe seksittömyyttään ongelmaksi, mutta kritisoi sitä, että yhteiskunta leimaa hänet vialliseksi, mikä käy ilmi kyllä näistä kommenteistakin. Eli on oikeassa, että aiheesta pitää puhua.
Ajatus "viallisuudesta" tulee varmaan siitä, että useimmille seksi ja läheisyys on perustarve. Jotain, jota keho kaipaa, ja jos sitä ei saa, voi huonosti. Useimmat meistä nauttivat seksistä, ja haluavat sitä. Seksi ja kaikenlainenläheisyys rakkaan ihmisen kanssa on yksi hienoimmista asioista elämässä. Varmasti jokainen ihminen kaipaa kosketusta, esimerkiksi.
Tuo nainen sulkee kaiken tämän pois. Seksi on kuitenkin pohjimmiltaan vietti, joten siksi sen noin voimakas kiistäminen on hieman erikoista
Nälkään kuolee. Seksinpuutteeseen ei. Biologiaa.
Tosissasi suosittelet ûliksen seuranhakulankaa????? :DDDD Ei jumankavita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuten usko todeksi tuota papa-koejuttua. Tuskinpa tilanne on ihan noin mennyt. Olen itsekin ollut työtehtävässä, johon kuului papojen otto eikä siinä todellakaan tuollaisia keskusteluja asiakkaan kanssa käyty eikä kyselty kuka on neitsyt ja kuka ei tai ihmetelty ehkäisyttömyyttä. Jotkut ottivat asian oma-aloitteisesti puheeksi, mutta ei sitä siinä ole mitään tarvetta kommentoida. Ainoa tavoite on saada se näyte, ei analysoida asiakkaan seksielämää tai sen puutetta tai ylipäätään edes puhua siitä.
Näin juuri, ja eihän papa-näytteen otto tarkoita, ettei olisi enää neitsyt. Neitsythän tarkoittaa sellaista, joka ei ole harrastanut ikinä seksiä.
Minulle eräs seksiä harrastamaton ehkä silloin noin kolmekymppinen nainen kertoi papa-kokeen otosta näin: Ottajia oli ollut kaksi jostain syystä. Heistä toinen oli naurahtaen todennut, että kyllä tätä reikää pitäisi saada jotenkin saada suuremmaksi. Sitten molemmat ottajat olivat nauraneet. Kuulostaa hirveältä käytökseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuten usko todeksi tuota papa-koejuttua. Tuskinpa tilanne on ihan noin mennyt. Olen itsekin ollut työtehtävässä, johon kuului papojen otto eikä siinä todellakaan tuollaisia keskusteluja asiakkaan kanssa käyty eikä kyselty kuka on neitsyt ja kuka ei tai ihmetelty ehkäisyttömyyttä. Jotkut ottivat asian oma-aloitteisesti puheeksi, mutta ei sitä siinä ole mitään tarvetta kommentoida. Ainoa tavoite on saada se näyte, ei analysoida asiakkaan seksielämää tai sen puutetta tai ylipäätään edes puhua siitä.
Näin juuri, ja eihän papa-näytteen otto tarkoita, ettei olisi enää neitsyt. Neitsythän tarkoittaa sellaista, joka ei ole harrastanut ikinä seksiä.
Minulle eräs seksiä harrastamaton ehkä silloin noin kolmekymppinen nainen kertoi papa-kokeen otosta näin: Ottajia oli ollut kaksi j
Kuulostaa omituiselta, kun emättimen suuaukkohan ei neitsyellä ole yhtään kapeampi kuin seksiä harrastaneella. Jos johonkin immenkalvoon viittaat, niin ei se mikään emätintä peittävä kalvo ole vaan pieni venyvä ihokaistale, joka normaalisti kuluu ihmisillä pois tai venyy itsestään itsestään ennen aikuisuutta. Taisit keksiä itse tuon tarinasi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa omituiselta, kun emättimen suuaukkohan ei neitsyellä ole yhtään kapeampi kuin seksiä harrastaneella. Jos johonkin immenkalvoon viittaat, niin ei se mikään emätintä peittävä kalvo ole vaan pieni venyvä ihokaistale, joka normaalisti kuluu ihmisillä pois tai venyy itsestään itsestään ennen aikuisuutta. Taisit keksiä itse tuon tarinasi.
Korjaus: ei siis ihokaistale, vaan limakalvoa. Ja tosiaan neitsyyttä ei pystyisi silmämääräisesti havainnoimaan ihmisestä. Vain hyvin harvoilla immenkalvo oikeasti olisi mitenkään havaittavissa oleva asia. Tuo on pelkkä myytti.
Huomiohakuinenhan tämä tyyppi on. Mikä tarve hänellä on esitellä valtavirrasta poikkeavuuttaan. Olisi hiljaa.
Epänormaalia tai ei, mutta olen joka tapauksessa onnellinen aseksuaali. En ole koskaan edes kokeillut seksiä, koska en koe sitä mitenkään mielenkiintoisena tai tarpeellisena asiana (olen lisäksi vela, joten lasten hankkimiseenkaan sitä en tarvitse).
N37
En ymmärrä niitä, jotka hermostuvat aseksuaaleista. Miten hitossa asia vaikuttaa näiden hermoilijoiden elämään? Ihme porukkaa.
"Aivan. Olisi korkea aika lopettaa höpöttäminen seksistä perustarpeena. "
No ei, seksi ei ole samanlainen elämän kannalta elintärkeä perustarve kuin happi, ravinto ja lämpö. Mutta se on sitten ihan siinä seuraavana listalla niiden tarpeiden joukossa jotka saamat ihmisen voimaan hyvin. Näitä tarpeitahan on vaikka se että on läheisiä ystäviä tai perheenjäseniä, joku joka ymmärtää, joku jolle puhua, joku jota koskea ja joka koskee, mielekästä tekemistä jne.
Nekään eivät ole elintärkeitä mutta useimille niitä jotka tekevät elämisestä elämisen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
"Aivan. Olisi korkea aika lopettaa höpöttäminen seksistä perustarpeena. "
No ei, seksi ei ole samanlainen elämän kannalta elintärkeä perustarve kuin happi, ravinto ja lämpö. Mutta se on sitten ihan siinä seuraavana listalla niiden tarpeiden joukossa jotka saamat ihmisen voimaan hyvin. Näitä tarpeitahan on vaikka se että on läheisiä ystäviä tai perheenjäseniä, joku joka ymmärtää, joku jolle puhua, joku jota koskea ja joka koskee, mielekästä tekemistä jne.
Nekään eivät ole elintärkeitä mutta useimille niitä jotka tekevät elämisestä elämisen arvoisia.
Jotkut eivät tajua tätä. He ajattelevat, että pitäisi riittää, kun elintoiminnot pysyvät käynnissä, mutta elämän sisällöllä ei heidän mielestään ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sitä kautta olen tavannut kivoja ihmisiä.
Tinderistä löytyy lähinnä yksinhuoltajia ja bimboja, ja siitäkin ilosta pitää maksaa. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin. Sama kuin käskettäisiin etsiä miestä vankiloista. Kyllä se niin vaan on, ettei naisille ole mitään paikkaa mistä löytäisi helposti hyvän miehen. Huonoja tulee kaikkialta päälle.
Voi vain odottaa, että josko tosielämässä joku kiinnostuu. Ja sekin on todennäköisesti huono mies.
Minä en saa orgasmia
Olen parisuhteessa ja rakastan miestäni
Oonko normaali?
Ihan samanlain pitää juoda jokapäivä, mutta voi valita ettei juo alkoholia, lihava voi myös valita ettei ota epäterveellistä syömistä,tai liikaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä niitä, jotka hermostuvat aseksuaaleista. Miten hitossa asia vaikuttaa näiden hermoilijoiden elämään? Ihme porukkaa.
Alapeukuttaja, voisitko perustella peukutuksesi? Miksi aseksuaalit ärsyttävät sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin. Sama kuin käskettäisiin etsiä miestä vankiloista. Kyllä se niin vaan on, ettei naisille ole mitään paikkaa mistä löytäisi helposti hyvän miehen. Huonoja tulee kaikkialta päälle.
Voi vain odottaa, että josko tosielämässä joku kiinnostuu. Ja sekin on todennäköisesti huono mies.
Saat toki rajoittaa omaa elämääsi asenteillasi. Kerroin vain mikä minulle on toiminut ja miksi, jotta joku muukin voi oppia siitä.
Itsellä naisena on niin surkeita kokemuksia seksistä, että nykyään tunnustaudun aseksuaaliksi. Ei kiinnosta pätkääkään mikään parisuhdeseksi eikä myöskään muut viritykset. Mieluummin vaikka luen kirjaa tai menen liikkumaan ulos.
Erona toki se että iso osa keskinkertaisista naisista on meikattuina paljon kauniimpia ja perustaa oman itsetunnon yms siihen ulkonäköön eikö siihen mitä siellä alla oikeasti on.