Millaiseen elintasoon teillä muilla naisilla on varaa ilman miestä?
Itse olen vastavalmistunut, jää 2000€/kk säästöön. Asuminen 500€/kk, ruokaan 60€/kk. Liikun ilmaiseksi.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
se että suomalainen nainen maksaa puolet kaikesta on poikkeus. muualla maailmassa mies maksaa tai ei ole mies.
Se varmaan johtuu siitä, että monessa muussa maassa naiset jäävät kotirouviksi naimisiin menon jälkeen, se kuuluu kulttuuriin.
Edesmennyt mieheni paransi kyllä elintaosani, kun olin avioliittomme alussa opiskelija, mutta olimme köyhiä. Nykyään olen hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat onnellisimpia sinkkuina. Nainrn vie paljon rahaa. Sillä rahalla voi matkustella Aasiaan.
Onpas saanut paljon alapeukkuja miesvihaajilta.
MIES ON ONNELLISIN SINKKUNA!
#Matkailu #Japani
Mitä sinne Japaniin kuuluu? Vai joko tulit takaisin?
Vierailija kirjoitti:
se että suomalainen nainen maksaa puolet kaikesta on poikkeus. muualla maailmassa mies maksaa tai ei ole mies.
Tämä. Suomalainen tasa-arvo on maailmalla edelleen harvinaista. Naista ei pidetä miehen veroisena koska jo uskonnot väittävät naisen olevan miestä huonompi.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan johtuu siitä, että monessa muussa maassa naiset jäävät kotirouviksi naimisiin menon jälkeen, se kuuluu kulttuuriin.
Naiset ovat n. 50% koko maailman työvoimasta (https://teamstage.io/women-in-the-workforce-statistics/#:~:text=Women%2….). Suosittelen lukemaan seuraavan kirjan: https://www.jstor.org/stable/10.5406/j.ctv80c9ht
Vierailija kirjoitti:
Kuulun pienituloisimpiin, mutta omistan velattoman asuntoni yksin ja minulla on vara pitää autoa. Eli ei tämä hassumpaa ole, vaikkei mitään jääkään säästöön. Olen ehkä perimässä kohta 90-vuotiaan isäni joskus ja samalla saan äidinperintöni haltuuni. Siinä varallisuuteni tuplaantuu. Mutta en kärky, mulla on kiva isä josta tykkään tosi paljon. Onneksi myös terve ja hyväkuntoinen.
Puhuin sijoittamisesta lastenlasten kanssa. Olen aina puhunut pitkäjänteisyyden puolesta. Kymmenen prossaa tuloista päältä säästöön. 17v sanoi, tiedäthän, ettei minun olisi pakko säästää niin. Minä olin ihmeissäni, että miksi ei. Nuori selitti, että minähän perin iskän. Kysyin hienovaraisesti, että milloin arvelit sen tapahtuvan. Tarkkaa arviota ei osannut antaa, mutta kerroin, että vähän päällä neljänkymmenen olevalla isällä saattaa olla suvun tapaan vielä 50 vuotta elinaikaa, eli perinnön elämää helpottavaan vaikutukseen ei kannata luottaa eli nuori olisi kuudenkympin pinnassa. Sitten kyselin, että mistä nuori kuvitteli isänsä sijoitusten olevan peräisin, kun kumpikin isänpuolen isovanhemmista on vielä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti paremmin kuin ei ole miestä elätettävänä
Sama täällä. On ollut varaa ostaa asunto, autoja, lomamatka, remppoja, säästöjä on jäänyt ym sen jälkeen kun miehestä pääsi eroon. Viisain päätös ikinä. Ei tarvitse sohvaperunaa elättää.
Se on niin jotta jos ei naisella taso riitä elimen kustannuksiin niin se on etsittävä varakkaampi nainen tai jakaa sen elimen sanotaan vaikka kolmen naisen kanssa niin ei tarvitse tinkiä tasosta.
T. Elintaso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti paremmin kuin ei ole miestä elätettävänä
Sama täällä. On ollut varaa ostaa asunto, autoja, lomamatka, remppoja, säästöjä on jäänyt ym sen jälkeen kun miehestä pääsi eroon. Viisain päätös ikinä. Ei tarvitse sohvaperunaa elättää.
Jaa.
Minä olen mies ja minun viisain päätös oli dumpata nainen. Nyt on asunto, autoja, lomamatkoja Japaniin ja aikaa harrastuksille ja ITSELLE.
Minä en tyydy enää suominaisiin.
Mies on onnellisin sinkkuna.
Riippuu siitä paljonko tekisin töitä. Tienasin vähän yli 3000 e/ kk kun olin töissä (olen nykyisin kotirouva), mutta voisin nostaa tulotasoani aika helposti tekemällä tuotteestani hiukan erilaisen muihin nähden. Siihen menisi kuitenkin aikaa rakentaa itselleni sopiva asiakaskunta tyhjästä eli alkuun rahaa olisi käytössä todella vähän.
Minulla on oma asunto arvoalueella ja saisin niukan toimeentulon ilman työntekoa, mutta jos tulisi ero, niin aloittaisin työnteon ihan mielenterveyssyistä. Vaikka olisin eläkeikäinenkin, nyt eläkkeeseen on 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatimattomaan. Mutta kenenkään ei pitäisi jäädä huonoon suhteeseen elintason takia.
Niin ja mikä se elintasokaan on jos se tuplasti paremmin tienaava mies haluaa maksaa kaikesta 50/50 periaatteella niin kuin tuntuu tänä päivänä olevan miesten mielestä hyvä juttu. No lopputulos naisen kannalta se, että minulta menisi lähes koko palkka yhteisiin menoihin ja miehellä jäisi vielä säästöönkin. Tulen sinkkuna siis paremmin toimeen ja hyvä niin ei tartte myöskään koko ajan riidellä rahasta. Tulen nytkin sinkkuna ihan hyvin toimeen ja jää säästöönkin. Jos joku mukava mies löytyy niin katsotaan haluanko yhteiseen tupaan asumaan muutoin nyt on ihan hyvä näin.
Niin, miehenhän ei parisuhteessa ole pakko olla naista paremmin tienaava, vaikka tilastot naisten miesmausta muuta väittävätkin...
suomessa nainen maksaa perheen maksut, muualla maailmassa tämä on miehen tehtävä ja vastuu. ei ihme että avioerot yleisiä.
latinalaisessa maassa, mies loukkaantuu, jos nainen haluaa maksaa jotain. jo venäjällä mies maksaa ja antaa lahjoja ja huolehtii naisen tarpeista. suomalainen mies on kuin pieni lapsi tai tyhmä teinipoika, jonka vaimon on oltava äiti roolissa. tämä on oikeasti haitallinen ongelma ja kulttuuri suomessa. mies ei ota aikuisen miehen roolia ,vaan on slaibaileva teini.tämä siis havaintoa elävästä elämästä.
ja siis sinkku olen, koska en naisena halua olla "miehen symbolinen"äiti. siis olen opiskellut ja niin edespäin, mutta haluan että mies on aikuinen ja järkevä.olen saanut kansainvälisiä vaikutteita matkustellessa. suomen kulttuuri on hanurista ,naisen kannalta.
se miljardööri haaveilija vastaa.tykkään että mies hemmottelee ja hoivaa ja on herrasmies.en ole itsekkään mikään pullaa leipova emäntä tyyliltäni.
Vierailija kirjoitti:
No jo on halpaa asumista. Itse ajattelen asumiseen kuuluvan vuokra, sähkö, kotivakuutus, vesi yms. Mitä nyt siihen asumiseen ylipäätään menee. No siis toki vanhemmallani myös on aivan mitättömät sähkölaskut yksiössään, kun ei oikeastaan sähköä juuri mene kuin jääkaappiin. Muuten istuu pimeässä ja syö niukasti.
Minkä ikäinen on? Ajattelin ja ajattelen edelleenkin, miten kauheaa olisi asua yksiössä vanhana. Mitä siellä voi tehdä muuta kuin istua sängyn reunalla ja odottaa kuolemaa? Ostin ajoissa itselleni pienehkön yli 100 neliöisen ok-talon joka on velaton. Auto on myös. Ruokaan nyt ei paljon sekoo rahaa kun itse tekee kaiken, eläkettä tulee se kolme tonnia kuussa nettona ja en viitsi mitään säästää vaikka jäähän siitä säästöön aika tavalla. Talo on 7 vuotta sitten rempattu täydellisesti joten ei ole kuluja siitäkään. Asumiskulut ihan minimiä lämmityksineen ym. kulutuksineen tässä talossa.
Kulttuurissamme on haitallista että naista pidetään miehen veroisena aikuisena eikä huollettavana lapsena kuten kehitysmaissa.
Vierailija kirjoitti:
14,70€ mulla viikon ruokabudjetti.
Kerrotko mitä ostat tuolla budjetilla?
Elätän opsikelevaa miestä neljän lapseni lisäksi. Ilman miestä saisin yh korotukset lapsilisään ja elarit kelasta, eli saisin yli 1000€ enemmän rahaa ja jäisi miehen kulut pois
Vierailija kirjoitti:
Asumiseen menee n.1700e/kk, ruokaan 1200e/kk. Autoon ei mene kun käytän taksia n.900e/kk. Säästöön menee tilistä suoraan 1800e
Miten sulla voi mennä ruokaan noin paljon? Oletan, että olet tulojen perusteella sellaisessa positiossa, missä pääsee säänöllisesti keskittämään asiakkaita. Siellähän saa ruuat ilmaiseksi firman piikkiin.
Minun ikäisilleni se on kyllä kunnia-asia, että pystyy itsensä järkevästi elättämään ja saa myös rahaa säästöön. Tai ainakin itselleni on.
Olen säästänyt koko työurani ajan. Voisin jatkaa elämää ok-talossa lasten kanssa myös ilman miestäni. Toki mieluummin asun koko perheen kanssa.
N40+
Kun pääsin lokkimiehestä, tuntuu että äkkirikastuin. Aivan ihmeellistä, jos olen ostanut vaikka ruokaa, se riittää minullekin. Että talouskukkarossa on lantteja, ettei kukaan ole ottanut niitä.
Yksin on varakkaampi.
Onpas saanut paljon alapeukkuja miesvihaajilta.
MIES ON ONNELLISIN SINKKUNA!
#Matkailu #Japani