Millaiseen elintasoon teillä muilla naisilla on varaa ilman miestä?
Itse olen vastavalmistunut, jää 2000€/kk säästöön. Asuminen 500€/kk, ruokaan 60€/kk. Liikun ilmaiseksi.
Kommentit (203)
Samanlaiseen kuin nytkin, mutta ilman uutta autoa. Mies tykkää uusista autoista, mä en raskisi ikinä ostaa uutta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo kertoo elintasosta, että jää 2000e säästöön per kk?
Itselläni oli parempi elintaso kun miehelläni kun tavattiin ja olimme 26v. Minulla oli uusi auto, uusi asunto ja hyvä palkka. Miehellä nuhjuinen vuokrayksiöt kirppislöydöin kalustettuna ja opintovelkaa.
Hyvä elintaso rakentuu eletyn elämän mukaan. Kun on pitkään tienannnut hyvin, saanut kotoa mukaansa muutakin kuin lämpimän kädenpuristuksen on mahdollista päästä hyvään elintasoon. Terve luottamus tulevaisuuteen auttaa.
Tämä. Sain kotoa henkistä, fyysistä ja seksuaalista väkivaltaa, sekä persoonallisuushäiriöiset vanhemmat vainoamaan nurkille. Nykyään kuulun ylimpään tulodesiiliin.
Tienaan 4500 käteen. Asumiseen menee 1000e. Syön halvalla. Shoppailen satunnaisesti. Säästöön loput.
olen minituloilla elävä nainen,ei omaisuutta ,mutta ei velkaakaan.
säästöön ei jää mitään ,kun pienet tulot. kaiken joutuu maksaan yksin.
nuorena haaveilin meneväni naimisiin jonkun miljardöörin kanssa.ei käynyt elämässä flaksi ja jäin ikisinkuksi ilmeisesti, mut menee se näinkin vaatimattomasti eläen.
Ihan perus. Asumiseen tonni. 1300 jää laskuihin ja ruokaan ja muuhun elämiseen.
Tosin elän aika pihisti, ei autoa, kalliita vaatteita tai reissuja, joten säästöönkin jää
Vierailija kirjoitti:
nuorena haaveilin meneväni naimisiin jonkun miljardöörin kanssa.ei käynyt elämässä flaksi ja jäin ikisinkuksi ilmeisesti, mut menee se näinkin vaatimattomasti eläen.
Miksi omat tulosi ovat minimiä eivätkä miljardeja ja tärkeimpänä: miksi haaveilit lapsena siitä että pääset lokkeilemaan miehen rahat etkä siitä että osaisit itse jotain sellaista josta tienaa?
Olen tk-eläkkeellä, eli ei varaa kovin kummoiseen elintasoon. En silti halua pääasiallisesti elättäjää, vaan kumppanin. Jonkun, jonka kanssa viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haaveilit lapsena siitä että pääset lokkeilemaan miehen rahat etkä siitä että osaisit itse jotain sellaista josta tienaa?
Hyvä kysymys.
Olen ollut todella paljon työttömänä, mutta en minä tarvitse mitään erityisen korkeaa elintasoa, minulle lapsettomana sinkkuna riittäisi yksiö asunnoksi ja samanlainen vanha auto mitä meillä nyt on aina ollut, nytkin on toinen auto 2001 ja toinen 2006 vuosimallia, ja ajetaan noilla vielä vuosia.
Se mikä vaikuttaa siihen mihin on varaa, on se että on lapsia. Ei me oltaisi miehen kanssa ostettu omakotitaloa jos meillä ei olisi lapsia. Asuttaisiin varmasti pienessä omistusasunnossa. Mutta se nyt on se mitä maksaa kun haluaa perheen. Pian nuorimmaiset lähtee omilleen, mies jää eläkkeelle, ja minulla on varmasti vielä työelämän suhteen parhaat vuodet edessä kun valmistun pian korkeakoulusta, vaikka olenkin sitten jo viisikymppinen, voin vielä päästä töihin.
Mieheni on aina ollut sellainen ettei välitä mistään tavarasta, matkustelusta, ravintoloista eikä ole koskaan ollut mitään maksullista harrastustakaan. En edes yli 20 vuoden jälkeen tiedä mitä mieheni ostaisi jos saisi vaikka lottovoiton, on joskus sanonut että tässä talossa voisi tehdä remonttia ja ehkä vaihtaa auton vähän uudempaan, ei silti uutta ostaisi. Minä kyllä ostaisin miehelleni ihan uuden auton jos saisin lottovoiton.
Minulle hyvä elintaso olisi sellainen, että saisi kaikki laskut aina maksettua ajallaan vaivattomasti, ja ruokakaupassa ei tarvitsisi nuukailla. Ja se olisi mahtavaa että pystyisi antamaan rahaa lapsille. Esikoinen on itse saanut hommata elintasonsa ilman vanhempien rahoitusta. Lottovoitolla ostaisin kaikille lapsille omat asunnot.
Taas todiste siitä, että naiset hyötyy miehen palkasta.
Turhien herkkujen syöminen ja ravintolassa käyminen jää lähes nollaan, kun elelee sinkkuna. Miesten kanssa tulee aina ostettua jotain illanviettosnäksejä tai muuten ylimääräistä, tai laitettua yhdessä ruokaa kalliimmista aineksista. Itsekseni syön hyvin säännöllisesti ja erittäin askeettista kotiruokaa. Sinkkuna ei tarvitse myöskään hifistellä kotivaatteiden saati minkään alusvaatteiden kanssa, Ei tule kyllä pahemmin käytyä sinkkuna elokuvissakaan tai muissa maksullisissa ajanvietteissä.
Työskentelen myös alalla jolla tehdään vuorotyötä, ja parisuhteessa oli paine toivoa pyhäpäivät ja muut yleiset vapaapäivät (eli ne rahakkaimmat päivät) vapaiksi. En myöskään kehdannut tehdä kaikkia viikonloppuja (rahakkaita nekin) töitä. Tämä siis siksi, että omat kumppanit ovat kaikki työskennelleet arkisin virastoaikaan. Jotenkin se on aina kaatunut minun harteilleni sopia työvuoroni niin, että sitä yhteistä aikaa tulee ja päästään yhdessä miehen toivomiin illanistujaisiin ja tapahtumiin.
Kokemukseni mukaan miehistä ei ole kuin rahanmenoa ja tulonmenetystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi hyötyä? Miehellä riittää rahat kaikkeen mitä haluaa, lisäksi säästöön, miksi ei antaisi rahaa myös minulle.
Vierailija kirjoitti:
Turhien herkkujen syöminen ja ravintolassa käyminen jää lähes nollaan, kun elelee sinkkuna. Miesten kanssa tulee aina ostettua jotain illanviettosnäksejä tai muuten ylimääräistä, tai laitettua yhdessä ruokaa kalliimmista aineksista. Itsekseni syön hyvin säännöllisesti ja erittäin askeettista kotiruokaa. Sinkkuna ei tarvitse myöskään hifistellä kotivaatteiden saati minkään alusvaatteiden kanssa, Ei tule kyllä pahemmin käytyä sinkkuna elokuvissakaan tai muissa maksullisissa ajanvietteissä.
Työskentelen myös alalla jolla tehdään vuorotyötä, ja parisuhteessa oli paine toivoa pyhäpäivät ja muut yleiset vapaapäivät (eli ne rahakkaimmat päivät) vapaiksi. En myöskään kehdannut tehdä kaikkia viikonloppuja (rahakkaita nekin) töitä. Tämä siis siksi, että omat kumppanit ovat kaikki työskennelleet arkisin virastoaikaan. Jotenkin se on aina kaatunut minun harteilleni sopia työvuoroni niin, että sitä yhteistä aikaa tulee ja päästään yhdessä miehen toivomiin illanistujaisiin ja tapahtumiin.
Kokemukseni mukaan miehistä ei ole kuin rahanmenoa ja tulonmenetystä.
Täysin vieras ajatus että mies ohjaisi ostoskäyttäytymistäni otsalohkoni impulssikontrollin sijaan. Tai että mitään sosiaalista elämää ei ole ilman miestä :D
Olen jo eläkkeellä ja asunto ja auto on maksettu. En välitä matkustella enkä ostella turhaa rojua, joten tulen hyvin toimeen. Saan kaikki laskut maksettua ajallaan ja voin ostaa kaikkea mitä haluan. En siis tarvitse elämääni mitään maksajaa. Ystävä ja kumppani olisi silti mukava olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vaatimattomaan. Mutta kenenkään ei pitäisi jäädä huonoon suhteeseen elintason takia.
Naiset ottavat miehen ainoastaan elintason takia. Hyvätuloiset naiset evät siis ota miestä.
Yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
No jo on halpaa asumista. Itse ajattelen asumiseen kuuluvan vuokra, sähkö, kotivakuutus, vesi yms. Mitä nyt siihen asumiseen ylipäätään menee. No siis toki vanhemmallani myös on aivan mitättömät sähkölaskut yksiössään, kun ei oikeastaan sähköä juuri mene kuin jääkaappiin. Muuten istuu pimeässä ja syö niukasti.
Ilman tuota miestä eläisin paremmalla alueella ja paremmassa asunnossa, söisin paremmin ja muutenkin olisi rahaa käyttää ja säästää. Mies on tuhluri. Syö 8 kertaa enemmän kuin minä ja ostaa uudet kengät aina kun näkee hienot. Sama kaiken kanssa, ei mieti yhtään. Rakas silti, mutta yksin asuisin paremmin. Mies käy siis töissä myös, mutta käyttää 80 prosenttia meidän perheen tuloista. Itseensä sen 70 prosenttia. Asumiseen 10. Siksi ei ole varaa elää paremmin.
Minua kiinnostaa, että mitä ap syöt? Tuo 2 euroa päivä on aika vähän pidemmän päälle. Toki, jos ei ole ruoka-aineallergioita ja kerää itse marjat, niin kyllä onnistuu.vaatinee myös sen, ettei koskaan käy ravintolassa lounaalla tapaamassa kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi hyötyä? Miehellä riittää rahat kaikkeen mitä haluaa, lisäksi säästöön, miksi ei antaisi rahaa myös minulle.
Miksi suomalaisille naisille on ok hyväksikäyttää miestä taloudellisesti?
Mitä tuo kertoo elintasosta, että jää 2000e säästöön per kk?
Itselläni oli parempi elintaso kun miehelläni kun tavattiin ja olimme 26v. Minulla oli uusi auto, uusi asunto ja hyvä palkka. Miehellä nuhjuinen vuokrayksiöt kirppislöydöin kalustettuna ja opintovelkaa.
Hyvä elintaso rakentuu eletyn elämän mukaan. Kun on pitkään tienannnut hyvin, saanut kotoa mukaansa muutakin kuin lämpimän kädenpuristuksen on mahdollista päästä hyvään elintasoon. Terve luottamus tulevaisuuteen auttaa.