Laittakaa tähän, millaiset lehtijutut on alkaneet ärsyttää. (Niitä on liikaa tms) Minä aloitan
Kaikki seksiin liittyvä pursuaa korvista ulos.
Siis lehtiotsikot tyyliin: tällaisesta seksistä naisesi pitää tai juttu jostain seksipalveluja tarjoavasta naisesta.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki missä asiantuntija kertoo. Siis "Syötkö tomaattia aamiaisella? Asiantuntija kertoo nyt, miksi se ei kannata". "Tähän kellonaikaan ei kannata käydä paskalla. Asiantuntija kertoo miksi". "Säilytätkö ketsuppia korkki alaspäin? Asiantuntija kertoo nyt, miksi se on niin v tun väärin" jne.
Oikeasti kiristää aivoja. Plussana se, että keksin uuden ammatin itselleni; asiantuntija. Ei sillä väliä minkä alan eikä tarvita edes koulutusta, kunhan olen Asiantuntija.
S.tana.
S.Tana, asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jatkuvat säästövinkit. "Näin kuuden lapsen äiti Marjatta/opiskelija Minna/ eläkeläinen Seppo säästää ruokaostoksissa, poimi vinkit" ja sitten ne on järjestäen sarjaa
-tee kauppalista
-suunnittele
-etsi tarjouksia
-käy marjametsässä
-tee itse ruokaa
Siis joka kerta. Tiedän, että monilla meistä on nyt rahallisesti tiukkaa, mutta maalaisjärki on edelleen tallella. Aivan turhia juttuja, en edes avaa enää.
Unohdit noutokahvin. Siihenhän me kaikki tuhlaamme valtavia summia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet erityisesti Iltalehden otsikot ovat nykyään kuin jostain huonosta romaanista poimittuja. Yrittävät kuulostaa dramaattisilta sen sijaan että yrittäisivät kertoa ytimekkäästi, mistä artikkeli kertoo, kuten otsikon tehtävä olisi.
Esimerkkejä:
"Marja, 32, itki vessan lattialla - sitten hän tarttui puhelimeen"
"Pinja, 24, valitti mahakipua - sitten hän alkoi oksentaa verta"
" 'Äiti!' huusi Vilho, 6, ulko-ovella - äiti oli jo kuollut"
Eniten ärsyttää näissä se että tyyli on apinoitu ulkomailta. Siellä tuota on harrastettu jo pitempään ja nyt se on rantautunut muutaman vuoden aikana tännekin.
Jutut on pitkälti käännettyjä. Välillä löytyy jopa englanninkielisiä, tekstiin unohtuneita sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki missä asiantuntija kertoo. Siis "Syötkö tomaattia aamiaisella? Asiantuntija kertoo nyt, miksi se ei kannata". "Tähän kellonaikaan ei kannata käydä paskalla. Asiantuntija kertoo miksi". "Säilytätkö ketsuppia korkki alaspäin? Asiantuntija kertoo nyt, miksi se on niin v tun väärin" jne.
Oikeasti kiristää aivoja. Plussana se, että keksin uuden ammatin itselleni; asiantuntija. Ei sillä väliä minkä alan eikä tarvita edes koulutusta, kunhan olen Asiantuntija.
S.tana.
Juu sama. Inhoan näitä, kun muka kaiken maailman asiantuntijat ottavat kantaa johonkin. Asiantuntijuus pitäis aina uutisessa tuoda selkeästi ilmi, että mihin se asiantuntemus perustuu.
"Huippukokki kertoo nyt, miksi ei kannata. "
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa melkein kaikki, mitä olette ehdottaneet, mutta yhden jutun korjaan:
Joku kirjoitti, että turhaa kirjoittaa lehtiin, mitä jotkut julkkikset puhuu toisilleeen, sillä toki jokainen seuraa itseä kiinnostavaa julkkista.
Itse en ole instassa, äksässä tms enkä osaa niitä käyttää.
Tosin harvoin mua kiinnostaa jutut, jossa käsitellään niiden juttuja.
Jo muinoin 70-luvulla lehdet kirjoitti toinen toisilleen. Kertoo sisällön vähyydestä, uutisköyhyydestä.
Maksumuurit. Toisinaan ketuttaa. Ymmärrän ne kyllä ja maksan yhdestä lehdestä. Mut ei ole varaa painella yhden artikkelin vuoksi digitilauksia joka lehteen. Niitä olisi sitten parisenkymmentä tuuttaamassa sähköpostiin ilmaislukuluvan loppumisesta.
Saa sitä lukemista muualtakin, ei yhden kiinnostavan artikkelin vuoksi jaksa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jatkuvat säästövinkit. "Näin kuuden lapsen äiti Marjatta/opiskelija Minna/ eläkeläinen Seppo säästää ruokaostoksissa, poimi vinkit" ja sitten ne on järjestäen sarjaa
-tee kauppalista
-suunnittele
-etsi tarjouksia
-käy marjametsässä
-tee itse ruokaa
Siis joka kerta. Tiedän, että monilla meistä on nyt rahallisesti tiukkaa, mutta maalaisjärki on edelleen tallella. Aivan turhia juttuja, en edes avaa enää.
"Parhaimpia" säästövinkkejä on ne, joissa muut maksavat puolesta.
Olen lopen kyllästynyt sanaan nainen ja siihen miten naisille tyrkytetään uhriasemaa.
Suomi pyörii miesten tahdon mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen lopen kyllästynyt sanaan nainen ja siihen miten naisille tyrkytetään uhriasemaa.
Suomi pyörii miesten tahdon mukaan?
Naisen pimpistä puhutaan liian vähän otsikot.
Arvoja eivät olekaan ne, joille yhteiskuntaamme on jo autonomian ajoista rakennettu. Nyt pitää löytää, jahdata ja tuomita ja vaatia poliittisilta vastustajilta neuvostotyyppistä itsekritiikkiä woke-ideologian keksimiä aatevihollisia.
Polkupyörän keksiminen aina uudelleen ja uudelleen. Tiktok-tähti keksi mullistavan tavan käydä kakalla.
Ylen sivuilla ärsyttää Julia Thuren ja noi rasittavat videomuotoiset jutut joita pitää reunasta klikkailla eteenpäin. Tekstimuodossa olisin jo aikaa sitten lukenut koko jutun
Pörssisähkö sitä ja pörssisähkö tätä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi pyörii miesten tahdon mukaan?Naisen pimpistä puhutaan liian vähän otsikot.
Jep ihan liian vähän naisen nautinnosta puhutaan. Miten puhutaankin niin vähän!
En jaksa enää yhtäkään työuupumus ja muuta työelämänmollaus- paukutusta. Tai sitä miten hirveä kiire ja stressi kaikilla muka on.
Hevonpaskaa.
Sanna Marin aiheiset uutiset
Woke ideologiaa tyrkyttävät jutut
Uhriutumisrarinat
Julkisuuden kipeiden naisten erilaiset paljastukset julkkismiehistä
Natalia Salmela "uutiset"
Sieppi, Metti ja Mikael, Martinan pesue ja exät. Khloe ja Kylie, Kardashian ja Jenner. Meteorologien yksityiselämä ja koirat jne.
Kaikki jotka yrittää valkopestä itseään naistenlehdissä tai iltapäivälehdissä. "Olen kokenut koulukiusaamista/lihavuutta/koirien puremista jne, siksi olen itse työpaikkakiusaaja/fitnesihminen/bodypositive tms. Mutta nyt olen kasvanut ihmisenä". hästäg kiitollinen, meikki Lancome, mekko Fendi.
Sitten käytännössä tämä henkilö on yhtä ilkeä kiusaaja, päihteiden väärinkäyttäjä, narsisti kuin on aina ollut eikä mikään ole muuttunut.
En ole vuosiin lukenut iltapäivälehtiä. Nyt lopetin Hesarinkin lukemisen koska lähtenyt seuraamaa ip-lehtien jälkiä. Aivan älyttömiä otsikoita joita liioiteltu. Joskus tuntuu ettei sitä otsikossa mainittua asiaa edes löydy koko jutusta. Osa jutuista ja henkilöistä varmaan ihan toimittajien keksimiä päiväunia. Klikkiä klikin jälkeen. Joo, ei ole pakko lukea ja siksi lopetinkin hesarin lukemisen. Tilasin paikallislehden josta voin lukea tärkeimmät uutiset ja mukavia juttuja oman kaupungin ihmisistä ja tapahtumista.
Kyllästyttää ihan helvetisti ne jutut: "hoitaja lopetti työt ja myy seksiä". Joka hemmetin viikko joku kertoo "rohkeasta" valinnastaan ryhtyä myymään seksiä. Aivan kuin itsensä myyminen olisi normaalia työtä. Seksin myymistä ihannoidaan ja artikkelit ovat pelkästään positiivisia.
-tee kauppalista
-suunnittele
-etsi tarjouksia
-käy marjametsässä
-tee itse ruokaa