Miten saan Wilma-tunnuksen, kun lapsi täytti 18 v?
Käyttöoikeuteni loppui yhtäkkiä. Wilmassa on tullut vanhemmille ihan tärkeitä tiedotteita ja nyt on vielä yo-kirjoitusten kevät edessä, olisi varmaan tärkeää voida lukea Wilmaa. Miten saan lukuoikeuden sinne takaisin?
Kommentit (71)
Et mitenkään jossei kersas anna niitä
Et mitenkään jos lapsi ei anna siihen lupaa.
Saat lukuoikeuden jos täysi-ikäinen lapsesi antaa sinulle siihen luvan. Se on hänen, aikuisen ihmisen, päätettävissä eikä sinulla ole hänen päätökseensä nokan koputtamista.
Kaiketi siihen tarvitaan ensimmäiseksi täysi-ikäisen lapsen lupa. Ehkä sitten voit saada lukuoikeuden. En tiedä, omani täytti vasta 16 viptta.
Kuten tiedät, tarvitset Wilmatunnuksia hallinnoiva aikuisen suostumuksen.
Tosin miksi sinun pitäisi lukea Wilmaa, sen enempää kuin teinin postejakaan?
Vierailija kirjoitti:
Pyytämällä. Ei mulle ainakaan niitä tyrkytetty missään vaiheessa.
Koululta vai lapselta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koululta vai lapselta?
LAPSELTA. AIKUISELTA LAPSELTA!
Sinne on hyvä laittaa rasti, että huoltaja pääsee edelleen wilmaan lapsen täyttäessä 18 v. Muuten lupaa pitää hakea erikseen. Yleensä ne koulussa kertoo kyllä tästä täysi-ikää lähestyville ja voit sen itsekin tarkistaa lomakkeista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa vanhemmille lähetetään tiedotteita ja infoa säännöllisesti. On myös wrilaisia vanhempainiltoja ja tiedotustapahtumia jatko-opinnoista jne, koulun aikatauluista, tapahtumista jne. Koko ajanhan sieltä tulee jotain tärkeää. Aika outoa, jos muita ei lapsen koulu kiinnosta tuon vertaa.
Eikö vanhemman tarvitse enää selvittää poissaolojakaan sairauksien ajalta 18 v puolesta?
Ap
MIksi niitä tarvitsisi? Mä muutin omilleni peruskoulun jälkeen ja hoidin ihan itse omat asiani siitä asti. Omien lasten kohdalla toivon, että voivat nauttia huolettomasta nuoruudesta kotona asuen, mutta kyllä täysi-ikäinen (ja lukiolainen ylipäätään) osaa itse hoitaa kouluasiansa.
Kyllä lapsi kertoo, jos koulussa jotain tärkeätä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi omista asioistas
Anna kun arvaan, teidän perheessä lapsi potkaistaan kotoa ulos, kun hän täyttää 18 v, eivätkä vanhemmat ole ennenkään olleet sitoutuneet hänen koulunkäyntinsä tai hyvinvointinsa tukemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa vanhemmille lähetetään tiedotteita ja infoa säännöllisesti. On myös wrilaisia vanhempainiltoja ja tiedotustapahtumia jatko-opinnoista jne, koulun aikatauluista, tapahtumista jne. Koko ajanhan sieltä tulee jotain tärkeää. Aika outoa, jos muita ei lapsen koulu kiinnosta tuon vertaa.
Eikö vanhemman tarvitse enää selvittää poissaolojakaan sairauksien ajalta 18 v puolesta?
Ap
18v. On täysi-ikäinen, joten jos hän ei ole vaikkapa vammaisuuden takia holhouksen alainen, niin hän hoitaa sairaspoissaolonsa ja vanhempainillat ihan itse.
18v täyttäneen lapsesi tulee mennä omaan wilmaansa, siellä asetukset, lomakkeet ja luvat ( voi olla pikkasen eri otsikoilla) ja sieltä lupa vanhemmalle. Jos ei halua lupaa antaa, niin ei voi mitään
Kun lapsi täyttää 18v, poistuu vanhemmilta oikeudet Wilmaan. Ja ei, täysi-ikäisen lapsen vanhemman ei kuulu enää seurata lapsensa wilma-merkintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi omista asioistas
Anna kun arvaan, teidän perheessä lapsi potkaistaan kotoa ulos, kun hän täyttää 18 v, eivätkä vanhemmat ole ennenkään olleet sitoutuneet hänen koulunkäyntinsä tai hyvinvointinsa tukemiseen.
Anna kun arvaan, teidän perheessä äiti pesee kolmekymppisenkin pyykit ja tulee mukaan työhaastatteluun, kun eihän se pieni lapsi pärjää ilman äitin apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koululta vai lapselta?
LAPSELTA. AIKUISELTA LAPSELTA!
Koulu ei sinulle luovuta Wilma tunnuksia vaikka pyytäisit.