Olenko ainoa joka ei kestä näitä pakkasia?
Kommentit (100)
Ui UI vali vali pikkuvauvat. Apua, pakkanen. Sitten kesällä. Hui miten kuumaa, en pysty enkä kykene, kun on niin kuuuuuuumaaaa. Jotkut ne vaan on sellaisia pikkutyttöjä koko ikänsä. Valittaminen on parasta viihdykettä heille ja muiden ärsyttäminen sillä jatkuvalla valittamisella joka asiasta. Lunta sataa, lunta ja vettä. Mikähän teille olisi sopiva ilma, ei varmaan mikään.
Vierailija kirjoitti:
Käänsin taas patteria isommalle. Tänään on jostain syystä talven jäätävin päivä sisälläkin tähän mennessä.
Eikö sulla ole villasukkia ja fleece vaatteita lisätä päälle jos viluttaa. Minulla ihania pitkiä aamu takkeja eri vahvuisina, veluuria ja fleeceä ja neulon 100% villasta sukkia. Ale myynnistä ostin sänkyyn fleece huopia täkin päälle. Sinne voi mennä lämmittelemään jos joku vilu tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ui UI vali vali pikkuvauvat. Apua, pakkanen. Sitten kesällä. Hui miten kuumaa, en pysty enkä kykene, kun on niin kuuuuuuumaaaa. Jotkut ne vaan on sellaisia pikkutyttöjä koko ikänsä. Valittaminen on parasta viihdykettä heille ja muiden ärsyttäminen sillä jatkuvalla valittamisella joka asiasta. Lunta sataa, lunta ja vettä. Mikähän teille olisi sopiva ilma, ei varmaan mikään.
Tämä on ainakin minulle sopiva ilma. En valita yhtään.
Yhtä raivostuttava on kesähelle n 30 astetta, jatkuessaan yli viikon..
Tässä on nyt oikeestaan kaks asiaa mitä mä ihmettelen. Ensinnäkin, että miten 30 asteen hellettä ei normi ihminen kestä. Ja toinen, vaikka yleisesti kaikki näistä pakkasista kauheestii tykkää, niin miksi sitten kaikki laittaa niin hirveesti vaatetta päälle. Mä teen joka päivä tunnin puolentoista lenkkejä ilman pipoo tai päähinettä. Eikä mulla kylmä oo ja voin tuntee sen talven raikkauden. Sen tunteen menettää kokonaan jos on kokonaan jonkun paksun vaatekerroksen sisässä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kukaan ei pakota sinua avaamaan ketjua, jossa asiasta puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt oikeestaan kaks asiaa mitä mä ihmettelen. Ensinnäkin, että miten 30 asteen hellettä ei normi ihminen kestä. Ja toinen, vaikka yleisesti kaikki näistä pakkasista kauheestii tykkää, niin miksi sitten kaikki laittaa niin hirveesti vaatetta päälle. Mä teen joka päivä tunnin puolentoista lenkkejä ilman pipoo tai päähinettä. Eikä mulla kylmä oo ja voin tuntee sen talven raikkauden. Sen tunteen menettää kokonaan jos on kokonaan jonkun paksun vaatekerroksen sisässä.
Miksi niillä hellehehkuttajilla on kaikilla ilmastointi kotona? Eivät taida sittenkään rakastaa niitä helteitä.
Joo...sitten kun on vielä näitä jatkuvia pyhäpäiviä, milloin bussit liikennöi tosi harvaan. Ei tee mieli lähteä kotoa mihinkään. Tosin kotonakin +14-15 asteessa oleskelu ahdistaa. Olen tänäänkin kävellyt edestakaisin yksiössäni pysyäkseni lämpimänä...yli 10 000 askelta jo tullut otettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käänsin taas patteria isommalle. Tänään on jostain syystä talven jäätävin päivä sisälläkin tähän mennessä.
Eikö sulla ole villasukkia ja fleece vaatteita lisätä päälle jos viluttaa. Minulla ihania pitkiä aamu takkeja eri vahvuisina, veluuria ja fleeceä ja neulon 100% villasta sukkia. Ale myynnistä ostin sänkyyn fleece huopia täkin päälle. Sinne voi mennä lämmittelemään jos joku vilu tulee.
Kyllä mulla on villavaatteita mutta olen sitä mieltä, että kotona pitäisi voida oleskella ilman, että on pukeutunut kuin naparetkelle.
Mulla on vaatteita sekä sisälle että ulos mutta nyt tänään on jostain syystä todella jäätävän kylmää sisälläkin vaikka patterien termosraatit on samalla kohtaa kuin eilenkin ja siloin oli ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niillä hellehehkuttajilla on kaikilla ilmastointi kotona? Eivät taida sittenkään rakastaa niitä helteitä.
Minä taas ihmettelen miksi jotkut ihmettelevät kun iso osa ei siedä äärimmäistä keliä, liian kylmää tai kuumaa. Minun mielestäni n. 10kk vuodesta on oikein passeli ilma, tiettyyn pisteeseen nautin sekä helteistä ja pakkasista, mutta kun sietokyky ylittyy niin sitten ylittyy. En nauti siitä että pyörin sängyssä kylmissäni kahden peiton alla, enkä siitä jos ei meinaa saada unta kun hikeä noruu.
Hei talvesta ja pakkasista valittavat. Kukaanhan ei teitä pakota Suomessa asumaan. Jos vihaa elämäänsä 6 kk vuodessa niin kannattais tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut luulevat että jos jossain netissä toteaa että ei siedä näin kylmää että valittaisi kaiken aikaa? :D Ei kaikesta ole pakko nauttia, vaan joskus on vaikeaa! Miksi se on vaikeaa ymmärtää? Menkää toisiin keskusteluihin jos ei kelpaa!
Minusta ulkona on hyvin kaunista, mutta pirun kylmähän siellä on ja on kans vaikea pitää kädet lämpiminä, vaikka kunnon lapaset on. Kahdet päällekkäin.
Osta kunnon rukkaset, esim. Hestran rukkaset on lämpimät. Lapaset ei oo hyvät näillä keleillä.
Vierailija kirjoitti:
Haloo, asun kerrostalossa, en voi vaikuttaa talon materiaaliin.
Etkö? Kuka sulle asunnon osti tai teki vuokrasopimuksesi? Äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovifleece on kyllä paskin materiaali ikinä mihinkään säähän. Ostithan villafleeceä?
Työmatkat ja kaupassa käynnit pitää kestää. Muuten voi olla kotona.
En minäkään kauheesti tykkää -30 pakkasista, mut kivempihän tää on kun +30,
Vierailija kirjoitti:
Hei talvesta ja pakkasista valittavat. Kukaanhan ei teitä pakota Suomessa asumaan. Jos vihaa elämäänsä 6 kk vuodessa niin kannattais tehdä asialle jotain.
Meinaatko, että jäisit tänne yksiksesi jos me kaikki muut lähdetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole. Pärjään ilmankin. Kuvittelen olevani etelässä kun hiki oikein noruu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lämmität asuntoasi, etkö tykkääkkään elää pakkasessa?
Miksi jotkut luulevat että jos jossain netissä toteaa että ei siedä näin kylmää että valittaisi kaiken aikaa? :D Ei kaikesta ole pakko nauttia, vaan joskus on vaikeaa! Miksi se on vaikeaa ymmärtää? Menkää toisiin keskusteluihin jos ei kelpaa!
Minusta ulkona on hyvin kaunista, mutta pirun kylmähän siellä on ja on kans vaikea pitää kädet lämpiminä, vaikka kunnon lapaset on. Kahdet päällekkäin.