Olenko ainoa joka ei kestä näitä pakkasia?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa koko talvi. En ulkoile ikinä talvella ollenkaan. Ja kyllä, minulla on "kunnon kamppeet". Ihanaa on, että olen lomalla, enkä siis ole poistunut neljän seinän sisältä sen jälkeen kun nämä kovat pakkaset alkoi. Eli viikkoon...?
Miksi ihmeessä et ulkoile? Älä vastaa mitään tekosyitä.
Justhan mä sanoin. Koska talvi. Inhoan kylmää, viimaa naamalla. Vaatekerroksia, joiden myötä liikkumisesta tulee tönkköä. Käveleminenkin tuntuu jalkapohjissa tönkiltä lämpimien, paksupohjaisten talvikenkien kanssa. Lumessa on epämukavaa kävellä. Tykkään kyllä lumisesta maisemasta ja talvella on kaunista! Mutta mulle riittää talvimaisemat ikkunasta. Kun lapset oli pieniä, tietenkin sillon vein niitä ulos, pulkkamäkeen, metsään. Mutta nyt voin valita.
Vierailija kirjoitti:
Kylmää toki on täälläkin mutta perijuurisuomalainen sen kestää. Monethan käy avannossakin.
Ihmetyttää miksi edes uutisoidaan ja puhutaan mistään "hirmupakkasista" kun ihan normaaliahan tämä on. Kylmää on, mutta myös kaunista ja hyvä ulkoilusää.
Maailmassa on monta paikkaa jossa ei ole talvella pakkasta, muuttakaa sinne. Samoin hellehullut voi muuttaa siperiaan. Suomi sopii ihmisille jotka nauttivat vuodenajoista. Minä inhoan kesää, mutten käytä sitä valittamiseen, vaan pakkaan auton ja matkustelen jäämeren rannoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa koko talvi. En ulkoile ikinä talvella ollenkaan. Ja kyllä, minulla on "kunnon kamppeet". Ihanaa on, että olen lomalla, enkä siis ole poistunut neljän seinän sisältä sen jälkeen kun nämä kovat pakkaset alkoi. Eli viikkoon...?
Justhan mä sanoin. Koska talvi. Inhoan kylmää, viimaa naamalla. Vaatekerroksia, joiden myötä liikkumisesta tulee tönkköä. Käveleminenkin tuntuu jalkapohjissa tönkiltä lämpimien, paksupohjaisten talvikenkien kanssa. Lumessa on epämukavaa kävellä. Tykkään kyllä lumisesta maisemasta ja talvella on kaunista! Mutta mulle riittää talvimaisemat ikkunasta. Kun lapset oli pieniä, tietenkin sillon vein niitä ulos, pulkkamäkeen, metsään. Mutta nyt voin valita.
Tyypillinen suomi-valas. Ei liikuntaa, syödä mässytetään kotona ja katsotaan telkkaria 🙈
Minä nautin kun on niin kaunista ja hyvä ulkoilukeli kunhan vain pukeutuu kunnolla. Viimeisen 15 vuoden aikana on ollut niin monta liukasta loskatalvea että kunnon pakkaset ja hanget on mukavaa vaihtelua. Toki kotona sisällä kaukolämpöpatterit lämmittää +23 asteeseeen niin ei tarvitse palella.
Helpompi nämä pakkaset on kestää kuin se +30 asteen helle. Tätä pääsee sentään karkuun sisälle, mutta sitä hellettä ei pääse karkuun minnekään..
Vierailija kirjoitti:
Helpompi nämä pakkaset on kestää kuin se +30 asteen helle. Tätä pääsee sentään karkuun sisälle, mutta sitä hellettä ei pääse karkuun minnekään..
Mulla kotona ilmalämpöpumppu niin kesäisin pääsee kotiin viilentymään jos on ulkona liian kylmä. Nyt talvella ei ole missään vaiheessa mukavan lämmin tämän astman kanssa ulkoiluun. Usein vietänkin talvesta 3kk ulkomailla helteessä. Nyt ei ollut varaa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, toki. Apinat tietää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä - 30 olekaan
Siis siellä Itä-Helsingissä
Parempi tämä on kuin hirmuhelteet. Nyt voi sentään pukeutua lämpimästi, helteitä taas ei pääse pakoon kun ei voi enempää riisuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vinkuko vaan nauttikaa! Kerran vuodessa tätä ihanuutta, ei tarvitse hikoilla ja kahdesti päivässä suihkussa käydä!
Hikoiletko ja joudutko käymään suihkussa kaksi kertaa päivässä silloinkin kun lämpötila on +10 ja -10 asteen välillä?
Minusta tulee toimintakyvytön, kun on -17 astetta. Tänään oli siis eka päivä, kun olin puoli tuntia ulkona. Oli -15.
Miksi ihmisille ei näytä olevan olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kuin helle ja kovat pakkaset? Kun Suomessa nyt kuitenkin suurimman osan vuodesta ei ole kumpaakaan... Jotenkin koomista että jos sanoo inhoavansa kovia pakkasia niin jengi tulee mussuttamaan hellesäästä.
Kyllä, olet ainoa. Kaikki muut koko maailmassa rakastavat paukkupakkasia.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ikinä shortseja kokeillu.
En tiedä onko musaa jotain vikaa, mutta mä kyllä viihdyn +30c säässä ihan koko päivän ulkona. -30 en tuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
On kuin oisi vankina! Ihnottavaa. Täällä ollut yli 35-30 joka yö nyt jo 10 pv. Ulkona vaikeaa hengittää ja talokin jo jäähtyy.
Mulla ihan sama fiilis kesällä, jos tulee pitkä hellejakso. Eli tiedän tunteen. Toki talvella voi aina laittaa lisää vaatetta päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava sää ulkoiluun kun vaan laittaa riittävästi vaatekerroksia ylleen. Ulkona on taianomainen tunnelma.
Mulla meni täysin keuhkot tukkoon kun kävin kaupassa, köhinyt monta tuntia. Ilmeisesti astma oireilee pahasti:( Ja huulet rakoilla kylmyydestä jo kuukauden, pirun kipeät!
Eipä noihin auta vaatteet...
Siedätyshoito niin kylmään kuin kuumaankin ilmastoon voi ehkä tepsiä?