Nyt on loppiainen, joten ne KUUSET, KORISTEET JA JOULUVALOT POIS!
Kommentit (150)
Jopas on kiirus saada kansalaisilta jouluvalot pois 😂.
Mutta loppusyksystä ei kuulu älämölöä , kun ihmiset laittavat jouluvalojaan jo lokakuussa !
No, jouluvalot eivät enää niin hirveesti ärsytä. Mutta, ....se että joulukuusi tuodaan useita päiviä ennen Jouluaattoa tai jopa useita VIIKKOJA ENNEN JOULUAATTOA ! Se on kyllä niin tyhmää.
Eikö perheet halua EDES YHTÄ jouluperinnettä säilyttää ? Että aattoaamuna tuodaan joulukuusi sisälle. Olkoon se sitten vaikka Nuutin päivään asti ( 11.1).
Jos kuningatar Elisabet piti joulukoristukset paikoillaan helmikuuhun asti, niin kyllä yks tämmönen maatiaismuijakin voi niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää ihmeessä ne kynttilät ja valot, valaisevat kivasti synkkää talvea.
Synkkää? Täällä ainakin paistaa aurinko ja valkoiset hanget kimaltelevat. Terv. Luoteis-Helsingistä.
Ulkona on talvista eli synkkää eli joulunaika jatkuu. Koristeet voi korjata sitten keväällä.
-eri
Tämähän oli selvästi tyhmän persuapn tyhmä aloitus. Ei heidänlaisiaan kannata kuunnella.
Kuusi lähtee kun sähkön hinta alenee. En vieläkään ihan piruillakseni sähkön hinnalle poista kuusta ja kaiva imuria esille.
Ennen Suomessa joulun määritteli sanonta: hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi. Mutta nykyisin tähän vaikuttaa sähkösopimus. Joulu päättyi näin ollen n. 30 prosentilla eilen ja 70 prosentilla se vielä jatkuu niin halutessaan vielä vaikka kesälomaan asti.
Tekokuusi oli hyvä keksintö ,voipi pitää vaikka kuinka pitkään .Pidän ihan tammikuun loppuun,lapsetkin tykkää.Ja aih niin romanttista ,lämmittää nuo kynttilätkin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen Suomessa joulun määritteli sanonta: hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi. Mutta nykyisin tähän vaikuttaa sähkösopimus. Joulu päättyi näin ollen n. 30 prosentilla eilen ja 70 prosentilla se vielä jatkuu niin halutessaan vielä vaikka kesälomaan asti.
Toi nuuttijuttu ei ollut koko Suomessa. Siellä jossain satakunnassa vaan. Me muut lopettelemme joulun loppiaiseen yleensä. Paitsi nykyään tosiaan jätän ne kausivalot paikalleen koko vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehei, äläpä höpsi:)
Nuutti se joulun pois viepi.
Ihmiset hättäilee koska ne suorittaa.
Mä nautin koska mä voin:)
Kaikki voi!
Asutko itä-Suomessa? Onko sun nimikirjaimet TR? Kuulostat ihan yhdeltä mun ihanalta ystävältä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi nuuttijuttu ei ollut koko Suomessa. Siellä jossain satakunnassa vaan. Me muut lopettelemme joulun loppiaiseen yleensä. Paitsi nykyään tosiaan jätän ne kausivalot paikalleen koko vuodeksi.
Ainakin Itä-Suomessa on ollut nuuttiperinne. Kierrettiin talosta taloon ja syötiin viimeiset jouluruoat. Lisäksi pyydettiin ryyppyä, muuten uhattiin leikkimielellä kaataa uuni.
Parhaissa taloissa ryyppyä riitti ja kaikkiin ei keretty.
Just vaihdoin pattereita jouluvaloihin ja sytyttelin kynttilöitä sisälle ja ulos. Verhotkin on auki niin näkyy kadullekin jouluvalot ap:n kiusaksi. Joululaulutkin soi YouTubesta. Kohta lämmitän glögiä ja syön pipareita ja juustoja.
Vierailija kirjoitti:
Jopas on kiirus saada kansalaisilta jouluvalot pois 😂.
Mutta loppusyksystä ei kuulu älämölöä , kun ihmiset laittavat jouluvalojaan jo lokakuussa !
No, jouluvalot eivät enää niin hirveesti ärsytä. Mutta, ....se että joulukuusi tuodaan useita päiviä ennen Jouluaattoa tai jopa useita VIIKKOJA ENNEN JOULUAATTOA ! Se on kyllä niin tyhmää.
Eikö perheet halua EDES YHTÄ jouluperinnettä säilyttää ? Että aattoaamuna tuodaan joulukuusi sisälle. Olkoon se sitten vaikka Nuutin päivään asti ( 11.1).
Ei ole koskaan ollut meillä perinteenä moinen. Pikkujouluksi koristellaan kuusi ja laitetaan muutenkin koti joulukuntoon ja sitten vaan nautiskellaan.
Mulle loppiainen on iso juhlapäivä, kolmen kuninkaan. En siivoile juhlapäivänä mitään pois vaan nautin tästä juhlasta.
Musta taas jouluvalot piristää pimeällä. Samoin osa joulukoristeista ja kukista sopii hyvin sisälle vaikka joulun aika alkaakin olla ohitse. Toki itse joulukuusen vien varastoon ja jouluisimmat koristeet (tontut, joulupukit yms.) mutten kaikkea heti. Kyllä myöhemmin kun ehtii loput ottamaan.
Otin eilen joka ikisen joulukoristeen pois. Ihanaa kun alkaa kevätkausi!
Minä en jonkun palstahörhön käskyjä tottele. Pidän joulutavaroita ja valoja esillä niin kauan kuin minua huvittaa.
Joulutähti loistaa meidän ikkunassa. Vaikkei se lämmitä niin tuo sentään illuusion lämmöstä. Annan olla kunnes säät lämpenee.
Ap huutelet täällä milloin mistäkin. Mitä ei saa tehdä, tai mitä pitää tehdä.
Nyt sanon sinulle vakavissani: hakeudu hoitoon.
Ei ole laissa määrätty
Ei kuulu sinulle kenenkään valot ja kuuset