Nyt on loppiainen, joten ne KUUSET, KORISTEET JA JOULUVALOT POIS!
Kommentit (150)
Hyvä Tuomas joulu tuopi, paha Nuutti pois sen viepi
"Nuutinpäivä on kansanomaisesti tärkeä merkkipäivä, johon jouluajan on katsottu päättyvän, kuten osoittaa sananparsi: Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi. Vanhojen lakien mukaan joulurauha kesti 20 päivää ja päättyi siten 13. tammikuuta."
Suosittelen kausivaloja ulos pimeään. Osa kai pitää sisällä.
Ei vielä. Vasta viikon päästä. "Hyvä Tuomas joulun tuo, paha Nuutti pois sen vie"
Ehei, äläpä höpsi:)
Nuutti se joulun pois viepi.
Ihmiset hättäilee koska ne suorittaa.
Mä nautin koska mä voin:)
Kaikki voi!
Vierailija kirjoitti:
"Nuutinpäivä on kansanomaisesti tärkeä merkkipäivä, johon jouluajan on katsottu päättyvän, kuten osoittaa sananparsi: Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi. Vanhojen lakien mukaan joulurauha kesti 20 päivää ja päättyi siten 13. tammikuuta."
Kai teet myös itse ruisleipää, vietät mittumaaria, uskot Ukko ylijumalaan ja käytät vain voita ja sianlihaa.
Ei. Kenenkään ei tarvitse totella mitään joutavia sääntöjä. Meillä on kuusi niin pitkään, että alkaa varisemaan ja nyt on sellainen kuusi, joka ei varise sitten millään. Luultavasti se on kodissamme vielä maaliskuussa. Ehkä jopa kesään saakka.
Maaliskuun loppuun tai pääsiäiseen pidän kausivalot ja kyntteliköt. Tuovat lämmintä ja kodikasta tunnelmaa kotiin sisälle. Uloskin näyttävät pimeässä kivalle.
Miksi, ap, määräilet toisia? Ei ole sivistynyttä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai teet myös itse ruisleipää, vietät mittumaaria, uskot Ukko ylijumalaan ja käytät vain voita ja sianlihaa.
Mitä ihmeellistä on voin ja sianlihan käytössä?
t. eri
Kun ap noin kauniisti pyydät niin piruuttanikaan en ota koristeita pois tänään. Meinasin ottaa nyt pidän niitä vielä muutamia päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ruisleipää. Ja olen kyllä myös aika paljon lukenut muinaisuskonnoista, vaikka en mitään pyhää puuta pihaani olekaan nimennyt ). Juhannus on yksi lempijuhlani, sitä vietän melko perinteisesti on mansikkakakut ja juhannuskokot. Ja joulun siivosin pois 1.1.
Mutta jokainen tekee miten parhaaksi näkee, pitää kuusta vaikka maaliskuulle. Ei ole minun asia :)
Jättäkää ihmeessä ne kynttilät ja valot, valaisevat kivasti synkkää talvea.
Harva asia on yhtä ankea kuin liian pitkään pidetyt joulukoristeet
Kuusi kyllä lähtee tänään, mutta kausivalot jää, katsellaan kun päivä pitenee niin voin ottaa johdon seinästä
Mä otan ne pois sitten kun huvittaa. Sä et siitä määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä on voin ja sianlihan käytössä?
t. eri
Savo-Karjalassa ei pettuleivän lisäksi muuta syöty.
Huoh, kattellaan kevveemmällä. ZZzzzzz...
Älä sinä siinä yhtään komentele!
Tänään en tee kyllä mitään, kun oon kovassa flunssassa. Lepään vain. Kyllä koristeet ehtii toivuttuanikin pois keräämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ruisleipää. Ja olen kyllä myös aika paljon lukenut muinaisuskonnoista, vaikka en mitään pyhää puuta pihaani olekaan nimennyt ). Juhannus on yksi lempijuhlani, sitä vietän melko perinteisesti on mansikkakakut ja juhannuskokot. Ja joulun siivosin pois 1.1.
Mutta jokain
Ok, mummo.
Viety jo aika päiviä sitten. En sellaisia ankeuttajia katsele, nyt tähdätään kevääseen!