Nykyajan koulutetut nuoret eivät tule saavuttamaan vanhempiensa elintasoa?!
Jotenkin omituista kun ainakin meillä ei suvussa ole yhtään koulutettua vanhempaa väkeä. Ja kaikilla on hyvä varallisuus.
Ja fiksumpi nuorempi väki on yliopiston käyneitä mutta osa jossain palkkakuopassa tai valmistunut alalle jossa työttömyyttä.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Me milleniaalit tehtiin kaikki kuten pitikin. Me kävimme koulumme, menimme työelämään, otimme asuntolainan jolla vangitsimme itsemme oravan pyörään ja mitä me tästä hyödyimme? Meillä on velkaa enemmän kuin muilla ja me maksamme vaurastuneen sukupolven eläkkeet samalla kun omat kertymämme lipuvat aina vain kauemmaksi.
Me jouduimme omien vanhempiemme pyramidihuijauksen kohteeksi.
Ensimmäinen pyramidihuijauksen maksajaksi joutunut sukupolvi oli X -sukupolvi. Ja heistä eteenkin ne jotka eivät ehtineet syntyä vielä 60 -luvun puolella.
Toki milleniaaleja nämä ennen 1965 syntyneet ovat vetäneet oikein kunnon parrulla persukseen. Mutta älä huoli, vielä pahemmin kärsivät teistä seuraavat z -sukupolven tallaajat. He maksavat pahimmillaan kolmen sukupolven eläkkeitä ( +eläkeläisten sotukuluja). Vasta sitä seuraavalla sukupolvella hieman helpottaa, kun eläkeuudistus + muut alkavat vasta purra, hyötyjäsukupolven kuoltua.
Ja suuri vitsi tässä on se, että samalla tätä ponzihuijausta maksassanne, teitä vaaditaan lastentekoon. Me x:ät olemme onneksi jo yli-ikäisiä siihen Tsiisus, kun tämä suomalainen yhteiskunta on mätä.
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa mikä on yksi suuri syy siihen, ettei nuoret enää hanki lapsia.
On käsittämätöntä, että poliitikot eivät osaa yhdistää näitä asioita päässään, vaan eläkeläisiä vaan hyysätään koko ajan enemmän.
Tai aivan normaalia se on, sillä eläkeläisten hunajapurkille käyminen olisi puhdas poliittinen itsemurha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me milleniaalit tehtiin kaikki kuten pitikin. Me kävimme koulumme, menimme työelämään, otimme asuntolainan jolla vangitsimme itsemme oravan pyörään ja mitä me tästä hyödyimme? Meillä on velkaa enemmän kuin muilla ja me maksamme vaurastuneen sukupolven eläkkeet samalla kun omat kertymämme lipuvat aina vain kauemmaksi.
Siis sun vanhemmat pakotti sut ottamaan velkaa? Toi on kamalaa!
Me ostettiin 52 000 euroa maksanut talon rempattiin sitä monta vuotta ja nyt on velaton koti. Eläkevakuutusmaksu on mulla 7,15% ja mun äidillä 8,65%.
Olet yksinkertainen hölmö, jos et ymmärrä sitä, että työnantaja maksaa sinun palkastasi lähes 20% eläkevakuutusmaksua.
Olen 35v ja minulla on 7 ammattitutkintoa ja olen työtön ei omaisuutta.
Isälläni oli 1 tutkinto ja omakotitalo, 2 lasta, 2 autoa jne.
Minun isänisällä ei tutkintoa. kuolessaan puolen miljoonan omaisuus.
Itse olen korkeasti koulutettu 50 v. ja tienaan enemmän kuin vanhempani tienasivat yhdessä. Eivätkä hekään olleet köyhiä. Olivat säästäväisiä ja ahkeria, nauttien hyvää elintasoa. itse olen jokseenkin laiska, mutta aivan varmasti olen saavuttanut heidän elintasonsa, jopa ylittänyt sen. Kaveripiirissä samanlaisia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsuudenkodissa ei ollut mistään puutetta, vaikka isä oli vain pienviljelijä 80-luvulla. Äiti oli kotiäitinä ja kolme lasta perheessämme. Oli talo, mökki, autot, maat, metsät, mitä ikinä. Itse olen korkeakoulutettu pätkätyöläinen, joka haaveilee edes asunnon ostamisesta ennen kuin täyttää 40.
Ostiko sun vanhemmat ne maat ja metsät ym.?Ettei vaan tullut perintönä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen pyramidihuijauksen maksajaksi joutunut sukupolvi oli X -sukupolvi. Ja heistä eteenkin ne jotka eivät ehtineet syntyä vielä 60 -luvun puolella.
Toki milleniaaleja nämä ennen 1965 syntyneet ovat vetäneet oikein kunnon parrulla persukseen. Mutta älä huoli, vielä pahemmin kärsivät teistä seuraavat z -sukupolven tallaajat. He maksavat pahimmillaan kolmen sukupolven eläkkeitä ( +eläkeläisten sotukuluja). Vasta sitä seuraavalla sukupolvella hieman helpottaa, kun eläkeuudist
Tämä z-sukupolvi on vain siinä mielessä fiksumpaa, että he eivät lähde antamaan tälle kuralle sitä mitä me annoimme kyseenalaistamatta. He keskittyvät hoitamaan mielenterveyttään ja panostavat työelämän sijasta vapaa-aikaan. He sanovat suoraa, ettei aikaiset aamuheräämiset napostele ja jäävät surutta saikulle kun vähäkin stressaa.
Milleniaalit ja x-sukupolvi myöntävät burn outin siinä vaiheessa kun tullaan työpaikalle lounasrasia täynnä lasten legoja ja muiden puhetta ei kuulla kun oman sydämmen sykkeet jyskyttävät korvissa niin että kumina käy. Sairalomalla mietitään, että nyt olisi hyvä hetki alkaa opiskella lisää tai vähintään siivota vihdoin varasto.
Milleniaalina meidän tulee saada sellaiset eläkkeet ettei ole koskaan ennen suomessa maksettu. On tämä elämä ollut yhtä alamäkeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki milleniaaleja nämä ennen 1965 syntyneet ovat vetäneet oikein kunnon parrulla persukseen. Mutta älä huoli, vielä pahemmin kärsivät teistä seuraavat z -sukupolven tallaajat. He maksavat pahimmillaan kolmen sukupolven eläkkeitä ( +eläkeläisten sotukuluja). Vasta sitä seuraav
Sotasukupolvi ja boomerit aivopesi milleniaalit ylisuorittajiksi. "pitää mennä risusavottoon klo 5" "joute ei saa olla"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin 52 000 euroa maksanut talon rempattiin sitä monta vuotta ja nyt on velaton koti. Eläkevakuutusmaksu on mulla 7,15% ja mun äidillä 8,65%.
Olet yksinkertainen hölmö, jos et ymmärrä sitä, että työnantaja maksaa sinun palkastasi lähes 20% eläkevakuutusmaksua.
Olet yksinkertainen jos et tajua että kaikkien palkasta työnantaja maksaa 20 prosenttia.Mitä sitten?t.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa mikä on yksi suuri syy siihen, ettei nuoret enää hanki lapsia.
On käsittämätöntä, että poliitikot eivät osaa yhdistää näitä asioita päässään, vaan eläkeläisiä vaan hyysätään koko ajan enemmän.
Tai aivan normaalia se on, sillä eläkeläisten hunajapurkille käyminen olisi puhdas poliittinen itsemurha.
Katsoppa minkä ikäisiä poliitikot on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Lasketko myös muutkin palkkasivukustannukset pois omasta palkastasi. ALV varmaan nyt ainakin.
Ansiotason vähäisyyteen saattaa olla syynä vain se, että on laiska ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisten hyödyllisten idioottien takia tämä kaikki on ollut mahdollista. Näiden ihmisten, jotka eivät osaa nähdä kokonaiskuvaa, eivät katsoa historiaa, eivätkä miettiä tul
Jos ajattelee noin, niin on aika outoa, että samaan aikaan säälii itseään ja syyttelee vanhempiaan. Eikö muka pitäisi syyttää päättäjiä lainanotosta, jos se on valtiolle otettua lainaa? Eikä samaan aikaan oikein voi syyttää vanhempiaan siitä, että he elivät säästeliäästi ja maksoivat lainaa pois siihen asti, kunnes nuoremmat tulivat valtaan ja päättivät jättää velanmaksun sikseen.
Olen varmasti hyödyllinen idiootti, koska osaan kyseenalaistaa tekosi ja ajatuksesi. Nyt meillä on sellainen minä-minä -sukupolvi, ettei paremmasta väliä. Näitä tulee, koska ei ole sotia.
Mun tyttö vm 1999/valmistuu just ktm ja töissä aloitti, alkupalkka vajaa 5000 €, ei huono
Toinen tyttö vm. 2001 pankissa töissä ja 4000 € liksa
Ei nyt niin hunot palkat
Tämä z-sukupolvi on vain siinä mielessä fiksumpaa, että he eivät lähde antamaan tälle kuralle sitä mitä me annoimme kyseenalaistamatta. He keskittyvät hoitamaan mielenterveyttään ja panostavat työelämän sijasta vapaa-aikaan. He sanovat suoraa, ettei aikaiset aamuheräämiset napostele ja jäävät surutta saikulle kun vähäkin stressaa.
Milleniaalit ja x-sukupolvi myöntävät burn outin siinä vaiheessa kun tullaan työpaikalle lounasrasia täynnä lasten legoja ja muiden puhetta ei kuulla kun oman sydämmen sykkeet jyskyttävät korvissa niin että kumina käy. Sairalomalla mietitään, että nyt olisi hyvä hetki alkaa opiskella lisää tai vähintään siivota vihdoin varasto.
Tämä on totta. Eläkeläisten ja lastenhoidon lisäksi unohtui mainita omasta kommentistani yksi olennainen asia, eli omaa eläkettä ja lasten eläkettä tulisi koko ajan myös säästää, sillä muuten käy köpelösti kun oma eläkkeelle jääminen koettaa.
Vierailija kirjoitti:
Omituista? Ap juuri itse avasi ongelman juurisyyt. Ennen sai hyvän ja vakaan työpaikan ilman koulutusta. Palkalla oli enemmän ostovoimaa, eli pystyi hankkimaan, asunnon, auton, kesämökin jne, vaikka oli perusduunari.
Nykyään ihmisillä on korkeakoulutus, mutta harvalle maksetaan edes silloin hyvää palkkaa. Työt on osa-aikaisia ja/tai pätkäsuhteita, moni ajetaan pienyrittäjäksi. Ostovoima laskee joka vuosi kuin lehmänhäntä. Duunarin palkalla ei enää elä, kun ei meinaa elää edes sairaanhoitajan palkalla, tai ei ainakaan elätä perhettä.
Jos osaat tehdä somea, etkä ujostele, niin se on paras tapa nykyään työllistyä ja tehdä tiliä. Sen taitaa etenkin uusi gen z-sukupolvi. Milleniaaleille tilanne on ollut vaikein, koska sillä hyvällä koulutuksella ei enää työllistytä vakaisiin ja hyviin palkkatöihin, ostovoima on heikko, mutta meillä ei myöskään ole samanalaisia sometaitoja kuin nuoremmalla sukupolvella + noh, ollaan vanhem
Kuka käskee opiskelemaan kun tietää että ei saa kun pätkätöitä?Mene amikseen ja hommaa ammatti ja sullakin on vuosien tai vuosikymmenien jälkeen asunnot ja mökit.Palkat oli silloin "ennen vanhaan"niin pienet että sulla ei ole mitään käsitystä millaista elämä oli jos halusi saada asuntonsa maksettua.En itse kyllä tiedä ketään joka ei omistaisi autoa tai useampia ja itse pienipalkkaisena olen ostanut aina uuden auton .Joten sillä duunarin palkalla elää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsuudenkodissa ei ollut mistään puutetta, vaikka isä oli vain pienviljelijä 80-luvulla. Äiti oli kotiäitinä ja kolme lasta perheessämme. Oli talo, mökki, autot, maat, metsät, mitä ikinä. Itse olen korkeakoulutettu pätkätyöläinen, joka haaveilee edes asunnon ostamisesta ennen kuin täyttää 40.
Yksi taikasana on tässä maalla. Ei muuta kuin muutto Lieksaan. Sieltä saa saman aikakauden taloja 35 000 eurolla joka tarkoittaisi 20- vuoden laina- ajalla n. 200e/kk lainakuluja. Sitten vain miettimään mitä tekee työksi, pienemmälläkin palkalla selviää noista kuluista. Eiköhän suurin syy ollut se ettei asuminen ollut niin keskittynyt vain suurkaupunkeihin ja se taso mihin tyydyttiin. Ei tarvinnut olla viittä suoratoistopalvelua, uusia televisiota vuoden välein, olla jokaisella oma I- phone kun ennen perheessä yksi lankapuhelin ja kalusteetkin usein oli osittain perittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 35v ja minulla on 7 ammattitutkintoa ja olen työtön ei omaisuutta.
Isälläni oli 1 tutkinto ja omakotitalo, 2 lasta, 2 autoa jne.
Minun isänisällä ei tutkintoa. kuolessaan puolen miljoonan omaisuus.
No mihin ne perinnöt on mennyt?Koulutus pitäisi olla maksullista.Ei veronmaksajien kuulu maksaa useimpia ammattitutkintoja.ikiopiskelijoille joilla menee koulutukset hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen normaali ihminen laskee sen mitä HÄNEN palkasta otetaan ,ei sitä mitä työnantaja maksaa lisäksi.Mitä se tähän kuuluu?
Omituista? Ap juuri itse avasi ongelman juurisyyt. Ennen sai hyvän ja vakaan työpaikan ilman koulutusta. Palkalla oli enemmän ostovoimaa, eli pystyi hankkimaan, asunnon, auton, kesämökin jne, vaikka oli perusduunari.
Nykyään ihmisillä on korkeakoulutus, mutta harvalle maksetaan edes silloin hyvää palkkaa. Työt on osa-aikaisia ja/tai pätkäsuhteita, moni ajetaan pienyrittäjäksi. Ostovoima laskee joka vuosi kuin lehmänhäntä. Duunarin palkalla ei enää elä, kun ei meinaa elää edes sairaanhoitajan palkalla, tai ei ainakaan elätä perhettä.
Jos osaat tehdä somea, etkä ujostele, niin se on paras tapa nykyään työllistyä ja tehdä tiliä. Sen taitaa etenkin uusi gen z-sukupolvi. Milleniaaleille tilanne on ollut vaikein, koska sillä hyvällä koulutuksella ei enää työllistytä vakaisiin ja hyviin palkkatöihin, ostovoima on heikko, mutta meillä ei myöskään ole samanalaisia sometaitoja kuin nuoremmalla sukupolvella + noh, ollaan vanhempia, eikä enää niin kiinnostavia markkinoilla.