Miksi naisilla ei ole vaikkapa siviilipalvelusvelvollisuutta?
Siis sillä tavalla että olisi ihan kutsunnat naisille siviilipalvelukseen ja palvelusaika 6kk-12kk.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Koska jonkun täytyy tehdä töitä ja pyörittää yhteiskuntaa sillä välin kun pojat lähtee leirikouluun.
Toinen vastaus on se että naiset oppii petaamaan sänkynsä ennen 18 ikävuotta, joten ei tarvitse mennä sitä erikseen opettelemaan.
;)
"Kwaak kwaak", eikun mitä se lepakko sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Norjassa ja tanskassa on myös naisilla armeijan käynti pakollista.
https://nationalpost.com/news/denmark-mandatory-military-service-women
Norjassa menee muistaakseni niin että siellä armeijaan menee noin 10-20 prosentia koko ikäluokasta. Ensin otetaan vapaaehtoiset ja sitten jos vapaaehtoisia ei ole niin määrätään puuttuvat henkilöt sinne.
Norjassahan alkuun vapaaehtoisia naisia ei ollut tarpeeksi joten siellä naisia alettiin määräämään enemmän asepalvelukseen jotta armeijasta tulisi tasa-arvoisempi eli sukupuolijakauma olisi tasaisempi.
Ruotsissa aikalailla samanlainen käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
miksi kellään on mitään velvollisuuksia verojen lisäks? kyllä niillä pitäs palkkaarmeija järjestyä
Palkka-armeija olisikin tehokkain. Asevelvollisuusarmeijoilla saadaan aikaiseksi vain pitkiä kuluttavia sotia, sen on historia näyttänyt ja nyt viimeksi Israelin hyökkäys Gazaan ja Venäjän hyökkäys Ukrainaan ja Ukrainan puolustussota. Kauheasti tuhoa, mutta ei minkäänlaista käytännön edistymistä. USAlla Vietnamissa ja Neuvostoliitolla Afganistanissa sama juttu.
Hoitolaitoksiin ilmaista työvoimaa ja naisille voisi myös jotain ensiapukoulutusta järjestää. Joku leiriviikonloppu missä teltta pystytetään ja kamina sytytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kannatan sitä että nainen jos ei tee lapsia niin sille määrättäisi myös asevelvollisuus tasa-arvoisesti miehen kanssa eli lapsettomat naiset asepalvelukseen tai sivariin. Lapseton nainen on vapaamatkustajana tässä nykyisessä mallissa.
Parikymppisten poikien kanssa samoissa tuvissa olisi viisikymppisiä naisia.
Naisille omat kasarmit? Kyllähän parikymppiset pojat ja viiskymppiset naiset on myös samoilla työpaikoillakin, miksi se ei ole ongelma?
Armeijassa naisten ei onneksi tarvitse olla äiteinä pojille. Ongelma tulee pojille, kun he ei halua olla äitiensä ikäisten naisten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kannatan sitä että nainen jos ei tee lapsia niin sille määrättäisi myös asevelvollisuus tasa-arvoisesti miehen kanssa eli lapsettomat naiset asepalvelukseen tai sivariin. Lapseton nainen on vapaamatkustajana tässä nykyisessä mallissa.
Minulle passaa, vaikka lapsia onkin. Ihan mielelläni lähden.
N 58
"Ei kylläkään suominaisten toimesta. Yleisin vastasyntyneiden lasten nimi kun on mohammed. Jos et usko käy katsomassa synnytyslaitoksella. Ei siellä juuri suomalaisia näe. Näin ollut jo vuosia."
Höpö höpö noille sinun harhoillesi. Et tiedä sitäkään, että ulkopuolisilla ei ole synnytysosastolle mitään asiaa. Siellä on ovat lukossa. Sinun kannattaa lukea oman paikkakuntasi seurakuntalehteä, sieltä löytyy kastettujen nimet, joten huomaat, miten paljon suomalaisia lapsia syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle passaa, vaikka lapsia onkin. Ihan mielelläni lähden.
N 58
Moni mielellään armeijaan lähtee, vaan mielenterveysongelmaisena kotiinsa palajaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää onnistuvan muissa maissa naisilta armeija
Pippeli kovana katselet tuota videota ja toivot naisia armeijaan? Kauniita naisia on mutta suomessa kun ne sidukkapissikset tulee sinne röyhtäilemään ja piereskelemään... Hyi :D
Kieltämättä nytkähtelee kun katsoo univormupukuisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät vaihda sukunimiä ja jää perhevapaalle? Miehille on taivaan täydeltä oikeuksia, ei kukaan ole teille tasa-arvoa velkaa. Huutonaurua miten kaksinaamaisia pas*oja miehet ovat.
Naiset pakotettiin vaihtamaan nimeä vuoteen 1985. Naiset ITSEKIN vastusti tavan vapauttamista ja nyt kyseessä on muka vapaa valinta. Naisen nimen antaminen on laitonta valtaosassa maailmaa, silti vapaus vaan raikaa.
Kuka keksi asepalveluksen? Miehet ITSE.
Ollaan tultu jo pitkä matka tuolta kasarilta. Koko ajan on tasa-arvo hitaasti edennyt (itse olen viisikymppinen nainen, joten ihan omakohtaisesti on seurannut tätä tasa-arvon taapertamista eteenpäin). Yksi osa tasa-arvoa on tämä kutsuntojen / palvelusvelvollisuuden korjaaminen tasa-arvoiseksi molemmille sukupuolille.
Feminismi on tasa-arvoa molemmille sukupuolille. Niin oikeuksissa, kuin velvollisuuksissa. Jos vaaditaan miehille perhevapaita, voidaan vaatia naisille asepalvelusta.
Sinun asenteesi sen sijaan on sovinismia. Toisen alistamista. Haluat pitää nuoret miehet tässä kohtaa huonommassa asemassa kuin nuoret naiset.
Nuoret miehet suorittaa asepalveluksen, eivät he ole sitä päättäneet, vaan vanhat aiempien sukupolvien miehet.
Espanjan 18v prinsessa suorittaa 3 vuoden palvelusta armeijassa 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset synnyttää.
Pitäiskö sitten naiset pakottaa vankila tuomion uhalla synnyttämään?
Minne ne syntyneet lapset sitten laitetaan?
Pelkään pahoin että suominainen menee mieluummin vankilaan kuin synnyttää lapsen. Paskin duunikin koetaan mielekkäämpänä.
Kysyn edelleen, minne ne syntyneet lapset sitten laitetaan? Sinä puhut koko ajan vain synnyttämisestä, mitä sen jälkeen tapahtuu?
Harva suomalainen nainen synnyttää lapsia. Ihan mielikuvitusongelma ja sen tiedät hyvin.
<
"Digi- ja väestötietoviraston mukaan Olivia annettiin ensimmäiseksi etunimeksi 276 tytölle ja Leo 376 pojalle. Olivian lisäksi kärkiviisikkoon pääsivät Aino, Aada, Lilja ja Eevi. Poikien suosituimmat ensimmäiset etunimet olivat Leon jälkeen Väinö, Eino, Oliver ja Elias."
Älä jaksa jankuttaa vaan ota lääkkeesi. Sinä et ole inttiin kelvannut mielenterveysongelmiesi takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjassa ja tanskassa on myös naisilla armeijan käynti pakollista.
https://nationalpost.com/news/denmark-mandatory-military-service-women
Norjassa menee muistaakseni niin että siellä armeijaan menee noin 10-20 prosentia koko ikäluokasta. Ensin otetaan vapaaehtoiset ja sitten jos vapaaehtoisia ei ole niin määrätään puuttuvat henkilöt sinne.
Norjassahan alkuun vapaaehtoisia naisia ei ollut tarpeeksi joten siellä naisia alettiin määräämään enemmän asepalvelukseen jotta armeijasta tulisi tasa-arvoisempi eli sukupuolijakauma olisi tasaisempi.
Ruotsissa aikalailla samanlainen käytäntö.
Tosiaan jopa ruotsissa on armeija naisille pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huudellaan tasa-arvoa ja tasapäistetään niin kauan kunnes siitä on haittaa naisille. Sitten käännetään kelkkaa ja aletaan väittämään että vain nainen voi hoitaa lapsia ja nainen ei pärjää kipujensa ja fysiikkansa kanssa intissä.
Huvittavaa
Naiset on tottuneet saamaan rusinat pullasta ja pelkkiä etuoikeuksia.
Sinä varmaan pidät etuoikeutena saada nyrkistä tai väkisin pienestä peniksestäsi. Oletko koskaan vilkaissut passiasi? Sinä oletettavasti olet Suomen kansalainen, kantasuomalainen. Ja asenteesi on kuin talebaneilla, joita toisissa ketjuissa vihaat ja joiksi syyttelet muslimeja, jotka pakenevat talebania.
Kaltaisesi suomalainen "mies" on häpeäksi muille suomalaismiehille ja koko miessukupuolelle.
Olen eri, mutta totean, että Suomessa on lisätty kaikkien muiden tasa-arvoa paitsi valkoisten heteromiesten. On jopa loukkaavasti puhuttu heistä jotenkin etuoikeutettuna ryhmänä ja puhuttu vihamielisesti toksisesta maskuliinisuudesta yms. Kuitenkin on unohdettu, että suurin vastuu maan puolustamisesta kuuluu juuri tälle ryhmälle, ihan vain sukupuolen perusteella. Ja missään muussa asiassa sukupuolella ei saisi olla merkitystä. Olisi todella syytä korjata tilanne ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Miten voin synnyttää jos ei ole miestä?
Täällä olisi kivikova penis valmiina laukaisemaan siemenet syvälle pílluusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huudellaan tasa-arvoa ja tasapäistetään niin kauan kunnes siitä on haittaa naisille. Sitten käännetään kelkkaa ja aletaan väittämään että vain nainen voi hoitaa lapsia ja nainen ei pärjää kipujensa ja fysiikkansa kanssa intissä.
Huvittavaa
Mites sitten se palkkatasa-arvo ja ja tasa-arvo perheissä kotitöiden suhteen?
Jos naisille tulee pakollinen asepalvelusta,niin sitten myös naisten palkat miesten palkkojen tasolle. Minä en ainakaan lähde t a p att amaan itseäni ilman tätä
Itse olen ollut useammassakin eri duunari työssä eikä niissä ole naisille ja miehille ollut eri palkkataulukoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät vaihda sukunimiä ja jää perhevapaalle? Miehille on taivaan täydeltä oikeuksia, ei kukaan ole teille tasa-arvoa velkaa. Huutonaurua miten kaksinaamaisia pas*oja miehet ovat.
Naiset pakotettiin vaihtamaan nimeä vuoteen 1985. Naiset ITSEKIN vastusti tavan vapauttamista ja nyt kyseessä on muka vapaa valinta. Naisen nimen antaminen on laitonta valtaosassa maailmaa, silti vapaus vaan raikaa.
Kuka keksi asepalveluksen? Miehet ITSE.
Ollaan tultu jo pitkä matka tuolta kasarilta. Koko ajan on tasa-arvo hitaasti edennyt (itse olen viisikymppinen nainen, joten ihan omakohtaisesti on seurannut tätä tasa-arvon taapertamista eteenpäin). Yksi osa tasa-arvoa on tämä kutsuntojen / palvelusvelvollisuuden korjaaminen tasa-arvoiseksi molemmille sukupuolille.
Feminismi on tasa-arvoa molemmille sukupuolille. Niin oikeuksissa, kuin velvollisuuksi
Heh, kerro milloin miehille on jotain oikeuksia feministit vaatineet tai että miehille olisi "tasa-arvon" nimissä oikeuksia tullut? Ei koskaan. Kertoohan sen aatteen nimikin feminismi on naisasia liike. Naisille oikeuksia ja etuoikeusia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, kunhan keksitään jokin kompensaatio, joka taklaa raskauden ja vanhemmuuden tuoman negatiivisen vaikutuksen naisen työllistymiseen, uraan, palkkaan ja lopulta eläkkeeseen. Lisäksi lain ja työnantajien asenteiden tulee oleellisesti muuttua.
Miksi lakisääteinen asevelvollisuus vertautuu aina biologiaan eli synnyttämiseen? Toinen on lakipakko, toinen ei nykymaailmassa ole enää pakko. Oli kyllä vielä 100 vuotta sitten pakko synnyttää, mutta ei enää. Aika on ajanut tuon argumentin ohi.
Nainen itsekin olen, enkä näe mitään järkeä tässä vanhakantaisessa "naiset kotona" sodankäyntimuodossa. Samaan aikaan halutaan tasa-arvoa ja naiset töihin, ja samaan aikaan sanotaan ettei nainen voi käydä armeijaa koska synnyttää. Teidän argumenttinne ampuvat itseään jalkaan. Ei molemmat argumentit voi olla yhtä aikaa totta. Voiko nainen käydä töissä ja synnyttää? Jos voi, niin hän voi käydä armeijankin.
Katsokaa Israelia. Jokainen mies ja nainen suorittaa 2 vuoden palveluksen ja onnistuuhan se, vaikka on tosi konservatiivinen yhteiskunta monin tavoin, kotiäitejä on paljonkin.
Ymmärrän kyllä siviilipalveluksen ja miten hienoa se olisi tasa-arvoisena kutsuntana kaikille sukupuoleen katsomatta.
Nykyisessä taloustilanteessa ja työllisyysjamassa en kuitenkaan näe, että ilmaistyön (tai sivarina siis täysin pilkkahintaan) työn teettäminen valtiolle on mikään ratkaisu mihinkään. Sehän on vain pois siitä, että joku voisi oikeasti työllistyä. Soisin tällaiset vaikka pitkäaikaistyöttömille ennemmin, mahdollisuuksina saada jalkaa oven väliin ja työllistyä.
Kyllä se käytäntö Suomeenkin kohta saadaan tasa-arvon nimissä. Pakolliseen asepalvelukseen kaikki pullukat metsäleirille ja rintamalle ryömimään rynkky kädessä.
Teidän kohtalonne:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006493452.html