Miksi naisilla ei ole vaikkapa siviilipalvelusvelvollisuutta?
Siis sillä tavalla että olisi ihan kutsunnat naisille siviilipalvelukseen ja palvelusaika 6kk-12kk.
Kommentit (145)
Vad skulle bli bättre av kvinnornas civiltjänstgöring? Studierna skulle börja ett år senare och gratis arbetskraften skulle hindra motsvarande mängd av dagens 535.000 arbetslösa att få ett jobb. Det är bara "loose" rakt igenom hela argumentet.
Det att man stjäl ca. 9 månader av vareviga ung man i sina sinnes fulla bruk, blir på intet sätt bättre om man gör det samma med unga kvinnor. Försök att få era hjärnor ut ur all jävla kvasi-jämlikhet och fokusera på saker som spelar roll. Utbildning, familj och karriär är tre bra fokus punkter att börja med.
Jos naisille olisi pakollinen siviilipalvelus, niin sitten pitäisi tätä sivarijärjestelmääkin uudistaa ja kunnolla. Jo nyt on miehillä kun vaikeuksia löytää itelleen sivaripaikka, kun se on itse hankittava. Monet työnantajat ei vaan halua ottaa sivaria, koska se aina sitoo resursseja kuitenkin ja tietyt asiat on työpaikan huolehdittava.
Eli valtion on alettava huolehtia myös siitä, että niitä paikkoja sitten on. Valtiohan maksaa sivarin mahdollisen vuokran, joten siinä alkaa sitten senkin asian sumplaaminen, myös mahdollisten lasten hoitaminen on valtion kontolla sitten ja niiden elättäminen. Ei muuta kuin vuokraa mahdollisimman kalliin hienon kämpän, saa siinä vuoden verran ilmaiseksi asustella.
Naisille ei riitä se pelkkä päiväraha ja ateriakorvaus. Naiset tarvitsee hygienia välineitä myös.
Mutta sivaripaikkahan on monta kertaa poikinut nuorelle miehelle sen vakituisen työpaikan, joten miksei se tekisi saman myös naisten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Sivariaika olisi naisille sama kuin synnytysaika, elikkäs 9 kuukaut.
Voisi olla Naisten Vapautusrintama nimeltään, siinä opeteltaisiin kaikenlaista muutakin, kuin ammuskelua.
kukaan ei synnytä 9kk. raskaana kyllä on
Minun mielestäni naisillakin voisi olla pakollinen palvelusaika. Itse hyvin naisellisena naisena en sopisi armeijaan, mutta mielestäni 6-12 kk vastaanottokeskuksessa olisi hyvä. Armeijallahan on tarkoitus kasvattaa kuntoa, niin naisten koulutukseen vastaanottokseskuksessa voisi kuulua naisille suunnattu salitreeniohjelma.
On miehiä, jotka on tehneet tätä iät kaiket.
Mikset kysy niiltä?