Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluntähtien viikko 2

08.01.2007 |

uusi pino uuden viikon kunniaksi..

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikkko ja uudet kujeet! Oho, tulipas pienellä toi otsikko, toivottavasti kuitenkin näette sen. =)

Viime ilta oli meidän raskain tähän mennessä. Tyttö huuteli masuvaivojaan ihan hirveästi. Kyllä on avuton olo kun mikään ei tunnu auttavan. Tulee itselläkin tippa linssiin. Muutaman pulauttelun ja pierun jälkeen hän sit lopuksi nukahti viereeni. Ollut siinä koko yön, en uskaltanu siirtää omaan sänkyyn jos olis heränny (yleensä herää siinä vaiheessa) joten loppuyö on nukuttu ihan hyvin. Pieruja tytöllä tullut vähä väliä. Mitähän tuli syötyä eilen?!

Tänään olis sit neuvola klo 13. On vain niin huono aika, kun tyttö nukkuu yleensä silloin ulkona sen 3h. Toivottavasti ei mee rytmi sekaisin yhden neuvolakäynnin takia. Palailen astialle neuvolan jälkeen...

Hyvää alkavaa viikkoa tähtöset!!

rusina & tyttö 1kk + muutama päivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen aloitti pitkän loman jälkeen tänään eskarin. Olipa outoa hertätä ajoissa häntä sinne viemään. Ollaan meinaan vauvan kanssa nukuttu aamuisin todella pitkään. Toisaalta on ihan kiva päästä taas jonkinlaiseen rytmiin käsiksi.

Jippu-vaavi täyttääkin kohta jo 2kk! Aika on mennyt todella nopeasti, ihan hirvittää. Ensi lauantaina onkin sitten ristiäiset ja arvatkaa vaan, olenko saanut edes tarjoituja vielä suunnitelluksi, jaiks! No, täytyy tänään aloittaa suunnittelu. Meidät vihitään vielä samalla salaa, tosin puolet vieraista sen tietää. Olivat lukeneet kuulutukset lehdestä...Onneksi ihana työkaverini lupasi tehdä tarjoiltavat juhliin, täytyy vaan tosissaan päättää tarjoiltavat.

Vauva-arki on ollut aivan ihanaa, vaikkakin välillä rankkaa. En muistanutkaan, miten väsynyt voi välillä olla. Nyt vähän jo helpottaa, kun olemme Jipun kanssa parantuneet flunssasta. Oli aivan kauheaa, kun pieni vauva oli aivan tukossa. Sitä ei oikein itsekään uskaltanut nukkua, kun sai miettiä saako Jippu hengitettyä. Nyt kuitenkin voidaan jo onneksi paljon paremmin:)

Meillä ei ole vielä oikeastaan mitään rytmiä. Kuitenkin yöt sujuvat jo aika hyvin. Jippu nukkuu jo pitkiä pätkiä ja herää 1-2 kertaa syömään. Onneksi ei ole ollut mitään vatsavaivoja ainakaan vielä.

Torstaina mennään tapaamaan neuvolalääkäriä. Tähän mennessä Jippu on kasvanut hurjaa vauhtia ja on varmaankin ylittänyt jo 5kg. Tulen sitten kertomaan kuulumisia lisää.

Oikein hyviä vointeja kaikille ja koittakaa pysyä terveinä!

T:Vattu ja Jippu

Vierailija
4/42 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin pinojanne jo odotus-puolella mutta en saanut aikaiseksi kirjoittaa. Nyt kuitenkin tällainen vertaistuki olisi paikallaan, joten jos sopii, tungen mukaan keskusteluihinne?

Meille syntyi siis pikkuinen tonttupoika 23.12, päivä lasketun ajan jälkeen. Pikkuinen oli 3040g ja 50cm, kahden viikon iässä oli kasvanut pituutta jo 4cm lisää! Itse olen 23v opiskelijaäiti Turusta, perheeseen kuuluu myös samanikäinen opiskelijaisä ja esikoistyttömme joka on nyt 2v4kk.

Meilläkin on ollut ongelmia imetyksen kanssa, muutaman päivän yritimme selvitä täysimetyksellä, ja lopputuloksena oli erittäin väsynyt äiti ja vauva jonka paino vain laski... Sen jälkeen olemme antaneet lisäksi Nan-korviketta, jota menee ihan hyviä määriä vuorokaudessa. Imetän aina ennen kuin annan pullosta, joten saa poika edes hiukan rintamaitoa. Esikoisen kanssa oli sama juttu, korvike oli käytössä jo sairaalassa rintamaidon lisäksi.

Tänään meillä alkoi arki, kun mies palasi takaisin kouluun. Itsellä jäi äitiysloman alku vähän lyhyeksi, kun opiskelin lähes vauvan syntymään asti. Joulukuussa suoritin 8 tenttiä, ja sen jälkeen ehdin viettää lomaa 3 päivää ennen kuin poika syntyi... no eipä käynyt aika pitkäksi :)

Tutista, nukkuma-asennoista ja pulauttelusta olitte ainakin keskustelleet... Meillä poika syö tuttia vaihtelevasti, nukahtaessaan sylkäisee tutin aina pois suusta. Esikoinen oli oikea tuttimaakari, yli puoli vuotta sitten vieroitettiin tutista ja silti vauvan tutit kiinnostaa niin paljon että pari kertaa olen yllättänyt neidin tutti suusta. Poika nukkuu kyljellään tai selällään, nukkuu ensimmäisen syöttövälin omassa sängyssään ja sen jälkeen meidän sängyssä. Yöllä syödään 2-3x, joka syöttöön menee aikaa noin tunti.

Pulauttelua ei ole kovin paljoa esiintynyt ainakaan vielä, esikoinen puklaili aivan järjettömän paljon. Vaatteita meni useat päivässä ja kaikkialla haisi hapan maito. Nyt oon ihan ihmeissäni ku ei tuu pyykkiä läheskään niin paljoa.

No, mutta jos nyt tekis jotain hyödyllistä kodin siisteyden eteenkin :)

Petra ja tonttupoika 16pvä

Vierailija
5/42 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tänne tulee uusia palstailijoita! Kaikki vaan mukaan!!

Neuvolassa siis käyty. Neidin pituus oli 56cm ja paino 4575g, pipo 38cm. Normaalisti on kehittynyt. Ainakin tällä erää kaikki tuntuu olevan ok! Ja nyt uni maittaa ulkona vaunuissa.

Hain samalla apteekista rela-tippoja. Ajattelin kokeilla niitä neidille, jos niistä vaikka olis apua masuvaivoihin ja edistäähän ne vastustuskykyäkin. Kun meidän tytölle tuli vähän nuhaa äidinmaidosta huolimatta (isä ihan räkänen). Onko muilla ko. tippoja käytössä, tai kokemusta ennestään??

Nimeä pitäis miettiä, kun sunnuntaina on ristiäiset. Kutsumanimi on valmis (ollu jo ennen syntymää) mutta ne seuraavat nimet on hakusessa. Ei olla ihan vielä päätetty tuleeko lisäksi yks vai kaks nimeä. Mä haluaisin tytölle kaikenkaikkiaan 3 nimeä ja mies kaks. Siinä on ongelma. Eiköhän se tästä. =)

G: Ootteko jo miettiny mitä ehkäisyä alatte käyttää vai käytättekö mitään. Mulla aiheesta neuvola parin viikon kuluttua ja sen jälkeen on jälkitarkastus lääkärissä. Oon vähän miettinyt laastaria tai rengasta. Kokemuksia kellään?

Nyt pesukone päälle!

Vierailija
6/42 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tulla kasvattamaan pinoa näin iltasella kun odottelen saunaan pääsyä :)

RELA-TIPAT: ostin heti ja annoin vauville. nyt jäänyt cuplaton tippojen aloittamisen jälkeen pois. jotenkin hirvittää tippojen antamisen määrä vauville, ikää 1kk ja d-vitamiinit, cuplaton, rela :/

gefilustahan nämä kyseiset tipat ovat eli antamisesta ei mitään haittaa :)

onkos täällä muita jotka antavat vauville cuplaton-tippoja?

suosittelen lämpimästi, meillä rauha palasi taloon ja vauvan vatsapipit loppuivat, kun lopetin kokonaan ruisleivän ja aloitimme tipat.

vauva nukkuu ja syö. vauveli oli tippunut -10% kasvukäyrälle :(

en tiedä mistä moinen johtuu kun vauva on mielestäni kylläinen ja

saa maitoa hyvin.

yöllä heräillään 2-4h välein :) saan itse unenpäästä heti kiinni kun vauva saa masun täyteen ja nukahtaa.

EHKÄISY: esikoisen jälkeen minulle laitettiin kuparikierrukka joka ei sopinut minulle ollenkaan. 2v taistelin kyseisen härvelin kanssa ja luovutin. vuoto oli reilua ja kokoaikana ei ollut mitään säännöllistä kiertoa. kuparikierrukale sanon ei-kiitos.

pillereitä söin ennen kierrukkaa ja ne toimivat.

blääh..tänään huomasin kielessäni sammaksen. huomena reseptin hakuun ja vauvalle puolukkaa! tiedä sitten mistä moinen on kieleeni tullut, vauvalta?

vauveli heräsi huomisiin :)

Vierailija
7/42 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kirjottelemassa tänne vauva-puolelle tuossa joulukuun alkupuolella, mutta nyt viimeisten viikkojen aikana kirjottelu on jääny vähän vähemmälle enkä oo kerinny käydä edes lukemassa teidän kirjoitteluja eli oon aika pihalla... Mutta koitan päästä taas mukaan kuvioihin =)

Meilläkin oli tuossa viime viikolla 1 kk neuvolakäynti ja poju oli kasvanu ihan kivasti. Painoa oli tullu tuon kuukauden aikana noin kilo ja pituuttakin oli tullu 5 cm. Seuraava käynti onkin tasan 2 kuukauden ikäisenä ja mun pitäis vissiin varailla sitä jälkitarkastusaikaa mutta kun ei huvita mennä sinne yhtään =( Tuo haava on nimittäin parantunu TOSI hitaasti ja vieläkin on tikkejä jäljellä eikä haava oo umpeutunu kokonaan. Kipeä ei sentään oo enää mutta välillä " kirveltää" enkä oo uskaltautunu edes ite kokeilemaan onko enää kosketusherkkä tms. Ärsyttävää kun ukko kyselee koko ajan sänkypuuhista ja itsellä on sellainen olo etten anna kenenkään koskea enää ikinä -sen takia ei huvittais mennä sinne lääkäriinkään. Oon nähny jo ihan kauheita painajaisiaki siitä kuinka kipeää se käy... Enpä ois uskonu että tällasiaki ongelmia tulee vielä...

Rusina tais kysellä rela-tipoista. Me alotettiin ne suurinpiirtein yhtäaikaa noiden jekovit-tippojen kanssa ja kyllä nuo on tuntunu auttavan. Sitä maksimia eli viittä tippaa päivässä ei olla annettu kertaakaan vaan mä annan 2 tippaa syötön yhteydessä kerran tai kaksi kertaa päivässä.

Poika on aikamoinen piereskelemään ja kunnon kakatki tulee ainaki kolme kertaa päivässä ja niitä äheltäessä pitää vähän itkeskellä tipoista huolimatta, mutta luulempa että jos ei annettais noita tippoja ja tuo kaikki ilma jumittais mahaan niin sitten ois täällä aikamoinen huutokonsertti =/ Nyt ilmavaivat itkettää vaan pari minuuttia...

Oon tainnu jo aikasemminki sanoa, mutta kerron vielä kerran että meilläkin on ristiäiset tämän viikon sunnuntaina ja järjestelyt aika hyvällä mallilla. Ristiäiset pidetään kirkossa kun vieraita on noin 50-60. Tarjottavat tekee mun äiti, mummu ja miehen äiti ja tarjoilusta huolehtii pitopalvelun kaksi emäntää. Kummit on päätetty ja pyydetty ja nimikin taitaa alkaa olemaan jo selvillä. Vielä vähän emmitään mutta kyllä se taitaa olla se =)

Jahas, taidankin käydä lukemassa edellisiä pinoja että tiiän suurinpiirtein mitä täällä on juteltu.

pimmi + poju reilu 5 viikkoa

Vierailija
8/42 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ehkäisyasiaa minäkin oon ihmetelly, koska ennen raskautta käytin e-pillereitä eikä ne sopinu ollenkaan ja kun muuta en oo kokeillu niin nyt vähän ihmetyttää että mitä muuta vois kokeilla. Kierukkaa oon miettiny ja tietäiskö kukaan että minkälaisia ne laastarit tms on verrattuna e-pillereihin? Voisko ne sopia vaikka pillerit ei?

Vierailija
9/42 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko arvata, et kone hajos melkein heti kun päästiin laitokselta kotiin... Onneksi ei sentään raskausaikana tiltannut, olis tullut kyllä itku ;-)

Kivasti menee meilläkin ja kuten niin monilla muilla, on meilläkin ristiäis viikonloppu edessä. Etunimi on jo selvä, toinen vielä hakusessa... Neito syö, kakkaa ja syö eli sitä normaalia vauva-arkea. Masua ei kovasti huutele, tosin jatkan mh-bakteerin antoa, minkä alottivat neidille hänen ollessa teholla ja saadessa kahta eri antibiottia. Vitamiinina käytän tällä kertaa neuvolasta saattua Devitolia, esikoisella vaihdoin tuohon Jekovitiin, mutta tämä tapaus taitaa olla vatsaltaan kestävämpi, joten en viitsi turhaan maksaa moisesta. Esikoiselle annoin myös Cuplatonia, mistä joku kyseli ja hyvin toimi.

Huomenna olis neuvola, saa nähdä paljonko on tullut painoa lisää. Veikkaanpa, että ihan kivasti...

Kiireinen viikko siis edessä, yritän ehtiä vielä kirjottelemaan ja nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että tää meidän kone ihan oikeasti toimii niin ei tarvitsisi elää " pimennossa" .

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE näin jälkijunassa...

Tiina ja tytöt tasan 1kk ja uhmaikäkiukkupussi isosisko 1v11kk

Vierailija
10/42 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin [b]tervetuloa uudet mukaan[b]!

[b]MrsCruiser[/b], jäit mieleen, kun tuskailit kovasti pullon kanssa. Kuten olet huomannut, olet yksin ja se varmasti lohduttaa. Toivottavasti pääset asian kanssa sinuksi nopeasti. Ymmärrän kyllä mainiosti, että se on pettymys, kun ei voikaan imettää.

[b]Yöunista[/b] voisin itse turista pitkäänkin. Sanalla sanoen meillä yöt eivät suju kovin loistavasti. Viimeisen vajaan viikon aikana vauvalla on ollut aika lailla masuvaivoja, ja niitä on sitten kipuiltu etenkin öisin. Kun on itse lopen uupunut ja väsynyt ja vauva itkee välillä melkein kaarella vaivojaan, tulee kyllä todella lannistunut ja kurja olo. Pari kertaa olen alkanut parkua pelkästä epätoivosta ja väsymyksestä itsekin. Vaikka vauva herättelisi useinkin, se ei haittaisi, jos hän vain söisi ja nukahtaisi, mutta meillä syötöissä menee useimmiten tunti, joskus kipuillaan kaksikin tuntia. Viime yönä onneksi kipuitkut olivat vähissä.

Perjantaina on seuraava [b]neuvola[/b]. Saa nähdä, kuinka vauva on kasvanut. Onneksi maitoa tuntuu riittävän, ja vauvamme on tällä hetkellä täysimetyksellä. Sitä osaa arvostaa, kun lukee muiden kokemuksia ja muistelee esikoisen syöttötouhuja.

Mutta palaan joskus runoilemaan paremmalla ajalla ja energialla, kun olen ehtinyt lukea huolellisemmin viestejä läpi.

Ai niin, jokohan kaikki jouluntähdet ovat saaneet nyyttinsä? Toivotaan niin.

Iituli + vauva tasan 3 vk

PS. Kokeilin eka kertaa noita tehostuskeinoja Tinurin ohjeilla. Saa nähdä, onnistuko boldattu teksti. :-)

Vierailija
11/42 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva-arki rullaa, vaikka ajatukset onkin jossain ihan muualla.... hieman ikäviä uutisia nimittäin parisuhteessa meneillään. mutta niistä sitten enemmän myöhemmin, kun tiedän itsekin paremmin missä mennään:(

pikkunen voi ja kasvaa mainiosti. syö ja nukkuu niinkuin muillakin. nyt jopa mennyt muutama yö yhdellä syötöllä=) illalla popsitaan noin klo 22-23 välillä, sitten nukutaan jonnekin kolmeen neljään asti ja syödään ja siitä sitten aamuun noin klo kahdeksaan. kyllä on äiti iloinen kun saa nukkua;D

galluppia oli ainakin ehkäisystä. se asia meillä vielä ihan avoin (liittyen siis tuohon ikävään uutiseen johon alussa viittasin), vaikka jälkitarkastukseen mennessä pitäis varmaan jo tietää mitä sitä tahtoo... no pari kolme viikkoa aikaa pohtia=) ennen raskautta popsin pillereitä, mutta nyt en ole edes jaksanu miettiä mikä olis se fiksuin vaihtoehto nyt.

tänään tuli käytyä itiksessäkin pyörähtämässä ja jäi sitten siltä matkalta jotain mukaankin.... ostin sitten matkarattaat...hih=) " pieni" heräteostos, kun lastentarvikkeessa oli emman matkarattaat 69¿, niin päätin sitten samalla ne ottaa kun muutaman viikon oon jo ehtiny miettiä et olis ne ihan kätevät, mut hirveesti en oo valmis niistä maksamaan kun ei sitä käyttöä kuitenkaan niin tuhottomasti oo, kun on kuitenkin noi kunnon vaunut sit lisäks. mut helpompi sit lähtee noiden pienempien rattaiden kanssa just shoppailemaan tai jos autoon tarvii ottaa mukaan. niin nyt on sit ostettu. saa nähä mitä ukko sanoo kun tulee töistä ja näkee ne=)

ainii tuli muuten mieleen onkos kukaan laittanu pikkusen kuvaa tuonne syntyneet/kastetut sivulle?

http://www.syntyneet.fi/syntyneet/

http://www.kastetut.fi/kastetut/

Itse mietin että olishan se ihan kiva vaikka laittaakin, kun hyvän kuvan vaan sais ensin aikaseks=)

Mutta nyt pitää mennä laittamaan pyykit vielä kuivumaan ennen kun tiitiäinen herää taas.

nani ja pikkunen (huomenna 6vkoa) kyllä se aika menee nopeesti;)

Vierailija
12/42 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]MrsCruiser[/b] jäit mieleen, kun tuskailit kovasti pullon kanssa. Kuten olet huomannut, olet yksin ja se varmasti lohduttaa. Toivottavasti pääset asian kanssa sinuksi nopeasti. Ymmärrän kyllä mainiosti, että se on pettymys, kun ei voikaan imettää.

Yllä on siteeraus tekstistäni. Varmasti osasit itsekin kääntää tuon ajatusvirheen oikein päin. Tarkoitin tietenkin sitä, että onneksi ET ole yksin ja se ehkä tuo lohtua. Anteeksi vain sekoiluni.

Nyt tämä on tältä päivältä viimeinen viestini. Ja yritän jatkossa oppia noita tehostuskeinoja paremmin. :-)

Vierailija
13/42 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauveli syö tässä samalla ja sain luettua pinon. Paljon olikin mielenkiintoista asiaa. Tässä oppii kaikenlaista ja hienoa kuulla ettei ole yksin ongelmien kanssa. Ilotkin on mukava jakaa. Lapsettomille kavereille ei oikein viitsi hehkutella esim. vauvan kakkailuista ;-)

NANI hurja halaus ja toivottavasti asia miehesi kanssa selviää parhain päin.

TOMERA tervetuloa mukaan. Hienoa että olette saaneet lapsia jo vähän nuorempina, itse kun ollaan yli 30 kuten varmaan monet ensisynnyttäjät nykyään. Tosin olen todennut tutuille, et jos olisin tiennyt tämän olevan näin hienoa niin olishan sitä voinut aikaisemminkin harkita. Toisaalta nyt tuntuu olevan sopiva aika meille olla lapsen kanssa.

EHKÄISYÄ en ole minäkään vielä miettinyt ollenkaan. Mielellään luen kokemuksia eri jutuista, ennen mulla oli pillerit enkä juuri muusta edes tiedä.

TUTTIA kyseltiinkös tästä... meidän vauveli ei oikein vielä tutin päälle ymmärrä, pari kertaa olen tarjonnut.

NUKKUMINEN on mennyt suht ok, muutamana yönä halunnut seurustella. Mitään sen kummempia itkuja ei ole onneksi ollut, toivottavasti ei tulekaan. IITULI jaksamista vauvan yöitkuihin, on varmaan tosi kurja kun ei oikein voi tehdä mitään vaikka näkee että vauvaan sattuu.

RISTIÄISISTÄ Pikkusisko, Erkkierika ja Rusina ja varmaan muutkin kirjoitteli jo ristiäisten olevan hyvällä mallilla. Meillä ei olla päätetty edes päivää vielä.

Taidanpa muuten nyt just soittaa seurakuntaan ja kysyä miten asia järjestyisi :-) sit nimeä päättämään muutamista vaihtoehdoista ja ehkä vielä jotain uusiakin mietitään. On se niin vaikeaa.

Sitä ennen vielä nopeasti pari KYSYMYSTÄ, jos joku ehtii vastaamaan

- mitä ne cuplaton tipat on???

- miten saatte annettua d-vitamiinitipat vauvalle niin että hän ottaa ne, meillä valuu suupielestä ulos

- jekovit on sairaan pahanmakuinen, maistaakohan vauva sen samalla lailla ja olisko jotain paremmanmakuista olemassa joka yhtä hyvä tuote muuten

- saatteko nenäniistäjän toimimaan, miten? kun meillä se ei kyllä ota mitään sieltä nenästä pois, meillä Ainun pikkuniistäjä. Laitan ensin nenään keittosuolaliosta, sit odottelen jos jotain tulis näkyviin ja koitan niistellä. Parhaiten toimii vauvan aivastus. Mikä avuksi?

t. Heini ja Vauve 5 vkoa

Vierailija
14/42 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituli : Kiitos kaunis tsempityksestäsi, kyllä tämä alkaa jo helpottaa varsinkin kun vaavi on alkanut hymyillä ja jokellella niin kauniisti :) Luin ensimmäisen viestisi kahteen kertaan aluksi mutta sitten tulkitsin onneksi oikein tarkoituksesi ja tulihan se selväksi seuraavassa viestissäsi - näitä sattuu... :)

Meilläkin on ristiäiset tulevana viikonloppuna. Kummit tosin ovat hieman " puolikuntoisia" , yhdellä on käsileikkaus ristiäispäivän aamuna (hän ei pääse ollenkaan) toisella on jalka kipsissä ja hän liikkuu kainalosauvojen avulla, onneksi kolmas on vielä toistaiseksi kunnossa ja hyvinvoiva. Huomenna mennään papin puheille ja nimikin on jo päätetty. Kolme nimeä niinkuin muillakin, J-kirjaimella alkava ja yksi nimi " suvun perintönä" .

Mutta nyt hakemaan neitiä eskarista.

T: MrsCruiser ja Pikku-J :)

Vierailija
15/42 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyesti ja ytimekkäästi, vauveli tissillä

eli cuplaton-tipat ovat lääkettä mahavaivoihin joita saa

apteekista ilman reseptiä. meillä auttaneet masuvaivoihin.

miun tietääkseni d-vitamiinia on vaan kahta erinlaista.

mä laitan lusikkaan tissimaitoa vitamiinien lisäksi.

niistäjä:meillä oli esikoisella käytössä apteekista ostettava niistäjä.

toimintamalliltaan hieman erinlainen, toinen letku vauvin nenään

ja toisesta letkusta imaiset itse...siis räkä menee ns.säiliöön.

ehkäisystä vielä: uudessa vauva lehdessä oli vertailtu erinlaisia ehkäisyjä.

tulin lopullisesti siihen päätökseen, että kierukkaa en laita.

muita ehkäisyjä voi vaihtaa jos ei miellytä, mutta täällä meillä päin

esim.hormoonikierrukan hinnaksi tulee 200¿ ja harmittaisi valtavasti jos kierukka ei sopisikaan ja joutuisi ottaamaan pois.

gallubbi: heräävätkö miehenne auttamaan yöllä teitä kun väsytte vauvelin kanssa? siis jos vauva itkeskelee masuvaivoja.

minä odotan mieheni auttavan kun voimani loppuvat.

mies valittelee kuinka on töissä väsynyt, siinä valittaa, mielestäni vauveli on yhdessä hankittu niin hoidetaan myös yhdessä :)

ja pyh..mies töissä, olenhan minäkin! 24 ja 7, meni aikaa

kun sain miehen ymmärtämään tämän..

tulipas pieni avautuminen tähän loppuun :D

voitteko uskoa, meidän vauveli vetasi yöllä mahavaivojen

helpoitettua 120ml maitoa, ohho, laskinkohan väärin väsyneenä?

voimia kaikille

Vierailija
16/42 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh-huijaa, kotona ollaan ja hyvä niin. Vauva nukkuu päivät ja yöllä kukkuu. Mutta mesosihan hän vatsassakin aamuyöt, saatika nyt sitten sen ulkopuolella. Ei kumminkaan itke, vaan killistelee ja ähisee, ihmettelee valoja ja varjoja. Ja äiti torkkuu sillä aikaa sohvalla. Muutama päivä meni sumussa, tuntuu että maidon nouseminen oli niin rajua, että se sumensi jo järjenkin. Onneksi sain sairaalasta sähköpumpun lainaksi, ilman sitä olisin ehkä räjähtänyt. Nyt rinnat ovat pehmenneet ja vauva on ollut tissillä pelkästään. Tosin viime yönä annoin pullosta lypsettyä rintamaitoa lisäksi ja sitten aarre nukahti ja nukkui melkein 4h. Täytyy tehdä ensi yönä sama juttu, että syödään ensiksi tissit tyhjiksi ja sitten " tainnutetaan" pikkumies lisämaidolla. En muista, että olisin ollut tytsyn aikana näin väsynyt, mutta ehkä 8 vuotta ikää lisää tekee sen, että väsymys painaa enemmän...?

Tuntuu ettei ajatus oikein pysy kasassa, taidan mennä vielä vähäksi aikaa sänkyyn, kun vauvanenkin vielä nukkuu. Kiva lukea teidän kuulumisia, vaikka olenkin ihan pihalla, kun en ole viikkoon kunnolla ehtinyt juttujanne lukemaan. ;) Ehkä tämä tästä.

Pikkuherran napa on alkanut haiskahtamaan, sain ohjeeksi neuvolasta haavanpuhdistusaineen käytön ja sitten basibacktia perään. Luoja että tekee pahaa sitä napaa putsata, en tykkään omankaan navan koskemisesta yhtään. Mutta eipä näytä tuo pikkuherraan häiritsevän.

Joku kyseli ehkäisystä. Ajattelin hormonikierukkaa, käytin kuparikierukkaa 5 vuotta ja olin siihen tyytyväinen. Ajatus vuodottomuudesta viehättää, vaikkakin hinta on kallis jos se ei vaikka sovikaan. Mutta meikäläisen sairaskassa sen taitaa osaksi korvata..?

Olen parantunut synnytyksestä todella nopeasti, ruhjeet ovat parantuneet ja tikit (3kpl) eivät vaivaa. Kerroin jo miehelleni ajatelleeni seksiä positiivisessä sävyssä, mutta sanoin, että turhaa intoutuu, se oli vasta ajatuksen tasolla.

Palaillaan, järki on ihan jäässä.

Kirsikka ja aarre 8 pvää (herra kakkapierunen)

Vierailija
17/42 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh-huh mikä päivä

vauveli itkeskellyt kokopäivän.

epäilen kyllä jo korvatulehdusta...voiko näin pienellä olla?

Vierailija
18/42 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni vetelee sikeitä hetken, mun pitäs kyllä silittää pyykkiä, mut ehkäpä kirjotan lyhyesti.

Nanille tsemppiä kotiin, toivottavasti asiat järjestyy parhain päin!

En muista kenen vauva ähisi ja puhisi niitä mahavaivoja. Meillä on ihan sama homma, Onni ei itke, mutta vääntelehtii ja kääntelehtii sängyssä. Viime yönäkin klo 2-6.30 meni ähistessä..no, pitää kai olla tyytyväinen ettei hän kuitenkaan itke täyttä häkää, mut ei siinä kyllä nukuttua saa, sen verran kova meteli..

Ehkäsy: En haluu kierukkaa enkä hormoniehkäsyä, joten kai me kondomeita sitten käytetään. Tuntuu vaan tyhmältä ku ehittiin yli vuosi olla ilman ehkäsyä kun tärppäs, niin tuntuu siltä et onkohan ehkäsytarvetta :)

Meillä mä hoidan kyllä yöheräämiset kokonaan, yleensä aamulla mies sitten ottaa vauvan olohuoneen puolelle ja huolehtii kaksi syöttöväliä pojasta, niin että tuo sen vaan välillä imetettäväksi. Välillä kyllä masuvaivoissa mies ottaa vauvan mahanpäälle nukkumaan, siinä uni tulee helpommin vauvalle, mut sänkyyn ei mahalleen uskalleta kyllä laittaa..

Huomenna ois taas punnitus neuvolassa. Onneks se on vasta klo 15.15. Yleensä on ollu aamusta ja se on ihan hirveetä yrittää selvitä sinne esim.klo 9..

Nyt silittämään vaippoja:)

Beijaflor

Vierailija
19/42 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin kuitenkin vastauksia kysymyksiin.

ehkäisystä: ei ole vielä päätetty, mutta hormonit eivät sovi minulle niin vaihtoehtoja ei jää montaa.. eli varmaankin kondomi tulee olemaan meidän valintamme.

gallup: mies herää väkisinkin yöllä ja kipaisee kyllä hakemassa tipat, harsoliinan tai muuta jos tarvitsen tai jos minua oikein väsyttää, hän hoitaa röyhtäyttämisen. olemme kuitenkin sopineet että minä hoidan heräilyt muuten kun minulla on nämä tissitkin (vauva täysimetyksessä).. myös minä oletan että mieheni auttaa vauvan hoitoon liittyvissä asioissa jo ihan velvollisuudestakin! lisäksi haluan että vauva tottuu myös mieheni käsittelyyn ja he tulevatkin alun jännittämisen jälkeen toimeen todella hyvin!

meilä on huomenna neuvola. jännittää taas nähdä miten paino on lähtenyt nousuun. ainakin ruoka maistuu pojalle! pari iltaa sitten meillä oli kamala itkushow ja olin ihan varma että nyt alkoi se monen kuukauden koliikki. haimme apteekista cuplaton -tippoja ja vaihdoimme devitolin jekovitiin ja avot - eilen meni ilta ilman itkuja. katsotaan miten tulevaisuudessa.

pojalla on myös suussa sammasta. nyt olen laittanut puolukkamehua (ja jekovitia) teelusikkaan ja antanut coctailin päivällä. poika on todella hämmästyneen näköinen lusikallisen jälkeen, mutta ei itke! perään anna sitten maitoa suoraan tissistä. onko muuten sillä väliä antaako jekovitin ja mehun ennen vai jälkeen aterian? olen pähkinyt että ennen olisi parempi jotta paha maku häviää sitten maidon alle..

nyt me lähdemme ulkoilemaan ja sen jälkeen kylpyyn. oletteko muuten kylvettäneet jo vauvoja? meillä on tänään kolmas kerta. ne kaksi ensimmäistä kertaa ovat olleet todella kammottavia: vauva itkee ja minä yritän olla mahdollisimman nopea ettei se kestäisi liian kauan. miten omat vauvanne ovat ottaneet kylpemisen? olisko taikakonsteja? vesi on ihan oikean lämpöistä mutta voihan olla että hoitajan otteet paljastavat epävarmuuden.

nyt pitää mennä, kuulemisiin! terkuin mom72 ja pikkunalle 20 vrk

Vierailija
20/42 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän isännällä meni konseptit ihan sekaisin kun vauva syntyi 10 päivää " etuajassa" . hän ei ollut valmistautunut syntymään eikä synnytykseen ja sen vuoksi hänellä oli vaikeaa sopeutua isän rooliin.

hän jopa vierasti aluksi vauvaa ja pakeni aina hoitotilanteista. nyt, melkein kolme viikkoa syntymän jälkeen alkaa sujua.

tosiaan, pitää mennä!