Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~**KesäHeinät vko2**~

08.01.2007 |

[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77

[color=CD2990]ikä:29

monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1

[color=CD2990]ikä: 30

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria

[color=CD2990]ikä: 26

monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77

[color=CD2990]ikä: 29

[size=2][color=0000EE]Lellu83

[color=CD2990]ikä: 23

[size=2][color=0000EE]Senniina

[color=CD2990]ikä: 38

monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72

[color=CD2990]ikä:34

[size=2][color=0000EE]Kihara

[color=CD2990]ikä: 32

[size=2][color=0000EE]-Veruska-

[size=2][color=0000EE]AMS74

monesko: toinen, poika 7/05

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde

[color=CD2990]ikä:30

monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta

[size=2][color=0000EE]pals

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Sannnis

monesko: toinen, esikoinen 1v.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975

[color=CD2990]ikä:

monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti

[color=CD2990]ikä:27

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje

[color=CD2990]ikä: 33

monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka

[color=CD2990]ikä: 28

[size=2][color=0000EE]anjuusa

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, tyttö 7/05

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur

monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@

[color=CD2990]ikä: 40

monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba

monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä

[color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24

[color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]9.7.

[size=2][color=0000EE]elisabet73

monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kyllä PALJON. Lista on tosi pitkä!

Näin se on jo toinen viikko.. Jospa talvi tulisi, niin sitten kohta kevät ja kesäkin vauvoineen :) Tuntuu vaan että siihen on vielä iäisyys.

Kuinkas muut kesäheinät voi? Hyvää alkuviikkoa kaikille!

Vierailija
2/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäheinät! Meitä on tosiaan paljon kertynyt, osa taitaa vaan enemmän kirjoitella vars. kuukausipinoihin. En ole heitä kuitenkaan poistanut, kun ei ole poistopyyntöä tullut.

Pikkasen parempi fiilis mulla nyt, tosin viime yönä unet jäi sellaseen 6 tuntiin ja sehän ei mulle riitä. Torkahdin aamulla sohvalle uudestaan ja olen kuin nukkuneen rukous edelleen. Piti mennä pissanäytteeseen tänään, mutta tokkurassa menin kuselle ja ootetaan nyt sit taas 3 tuntia, että pääsee lähtemään. Tämä on joku sellanen perusjuttu, jossa katsotaan ettei ole oireettomia pissatulehduksia tai jotain sellaista.

Ehkä tällä viikolla soittelen neuvolaan. Luulisi tämän väsymyksen jo helpottavan, mutta mulla pahenee vaan. Liekö hemppa laskenut liian alas. Verenpainetta pitäisi myös vähän seurata, kun alapaine on ollut kohollaan jo ennen raskautta.

Sitten mulle on ilmaantunut iho-ongelma. Kasvojen iho on aivan äärimmäisen kuiva ja punaisia länttejä täynnä. Vedellä en uskalla pestä ollenkaan enää vaan käytän sellaista herkän ihon kasvovettä puhdistukseen. Mikään rasva ei tunnu riittävän ja osittain näyttäisikin olevan jotain allergistyyppistä, kun nousee sellaista pientä röpelöistä näppylää kuviin kohtiin. Onko vinkkejä hyvästä erittäin kuivan ihon hoitosarjasta? Apteekkiin kai marssittava?

Hirvee ilma ulkona. Siitä ei ainakaan mieli ylene..

Mitäpäs muille kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että näin viikonlopun jälkeen alottaisi hieman virkeämpänä, mutta ei ku ei! väsymys painaa eikä jaksais tehdä mitään.

Itsekkin ajattelin tota hemoglobiinia, onko tippunut kun ei meinaa jaksaa. Huonovointisuus on kyllä hävinny, onneksi, melkein kokonaan.

Soitin sitä lapsivesipunktio-aikaa ja sainkin sen jo keskiviikolla ja nyt alkoi jännittää, oletin että vasta ensi viikon jälkeen saisin ajan. toisaalta hyvä että näin pian niin on sit ohi.

Kerroin huonosta kokemuksestani ja lohduttivat että on harvinaista jos pistos sattuu ja käy jotain. Silti, minä elän nyt keskiviikkoon asti jännityksessä ja toivon että kaikki menee hyvin. Today ollut muutenkin masentunut fiilis, ne tiedä mistä johtunee.

Mukavaa viikonalkua kaikille :)

ja anteeksi hirmuisen itsekeskeiset kirjoitukseni, luen ja seuraan kyllä kaikkien etenemistä, en vain tule vastanneeksi erityisesti kenellekkään.

Vierailija
4/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassu taas täällä panikoi. Koko päivän on mahaa pistellyt ja vihlonut aivan vietävästi ja lisäksi eilisestä asti menkkamaisia kipuja. Kohdun kasvukipujahan ne vain, ovathan... Voi kun osaisin joskus olla hermoilematta...

Vierailija
5/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli tuo ed. viikon pino kirinyt edelle;-)

Kissantassut, kaikki on varmaan ihan hyvin. Ethän kuitenkaan vuoda mitään. Kyllä ne kohdun kasvukivut voi olla just menkkamaisia ja sekös pelottaa. Itselläkin välillä ikäänkuin kramppaa, johtunee jostain lihaksesta.

Kohta on kolme tuntia pissasta, joten rupean laittautumaan lähtöön..

Palaillaan!

Vierailija
6/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin S@ri@ pahoittelen, etten oikein osaa kellekään vielä kirjoitella mitään erityisempää. Vasta viime viikolla kun tulin tänne ja tällä on paljon ihmisiä, niin menee vähän aikaa miettiessä, että kuka on kukin, mutta luen kyllä kaikkien viestit.

Itse olen sairaslomalla tosiaan ainakin tämän viikon pahoinvoinnin takia.

Ilmeisesti ne on nämä raskaushormonit, jotka tekevät ties mitä tepposia päässä. Ensimmäisessä raskaudessa näin mitä kammottavampia unia tämän tästä, kuten moni tuolla ekan viikon aikana myös kirjoitteli. Nyt tässä raskaudessa en ole nähnyt kuin yhden. Sen alkuperänkin arvaan eli pojalle luettiin jotain näitä meille tulee vauva-kirjaa ja siellä masussa oleva vauva mietti, että montako päätä tai montako kättä ja jalkaa mahtaa olla äidillä ja isällä. No sen seurauksena innokas isoveli päätti piirtää mulle sitten kuvan tulevasta vauvasta ja vauvalla oli kolme päätä ja kuusi kättä. Näin siis ihan irl. Se tais sitten käydä mun psyykkeen kun seuraavana yönä näin, että vauvalla oli kaikki sormet sellaisia kaksihaaraisia...

Järjellä ajatellen myös kaikki nuo kolotukset, ikävät olot ja jopa niiden puuttumiset ovat normaaleita, mutta ilmeisesti nämä raskaushormonit tekevät sen, että kun yhtenä päivänä oli vähän parempi olo, niin heti mietti, että onkohan vauvalla kaikki hyvin, kun ei ole niin paha olo... Toivotaan, että tässäkin ketjussa muidenkin kolotukset ovat vauvalle yhtä vaarattomia kuin mitä mun pahan olon puute yhtenä päivänä.

Vierailija
7/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniinalle:

Oletkos kokeillut Bepanthenia?

Vierailija
8/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi pärstän kanssa niin, että kun en koskaan ole yhtään finniä saanut niin sitten kun tulen raskaaksi niin tottahan naama näyttääkin jo toiselta :D Menin apteekkiin tarkoituksenani ostaa jotain sopivia tuotteita, ku nahka on kamalan kuiva ja isoja kipeitä finnejä ja mustapäitä ihan älyttömästi.. Apteekin täti kauhistui kun näytin hälle otsaa ja sano että nyt kyllä meet lääkäriin heti :D säikähdin sitten itsekkin kun se niin järkyttyi finneistäni. Sain Vichyn normaderm-sarjan näytteet ja käytellyt niitä. Kävin sitten yksityisellä ihotautilääkärillä kun mun neuvolatädit sun muut on vakaasti sitä mieltä että " älä valita turhista" . Sain sitten lääkäriltä perusvoiteet ja antibioottivoiteen, joka kyllä kirvelee kamalasti naamaa mutta kuitenkin on jo alle viikossa tuottanut selvää tulosta. Käski myös ihon puhdistukseen, se sattu kamalasti mutta iho näyttää jo selvästi eriltä. Oli iho kokonaan tulehtunut, todella arka, mihinkään ei voinut koskea ja finneistä tuli melkein mätää suorastaan. hyhhyh.. Jospa ei tulis enää!

Jotain mahatautia on ilmeisesti liikkeellä kun etoo niin kovasti ja vessassa saa juosta :( tullu ihan tän päivän aikaan, enkä muuten oo ollu pahoinvoiva..

Hyvää vointia kaikille mammoille..

Vierailija
9/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etusivulle:-)

Vierailija
10/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Lista on toisaan siitä kasvanut kun itse ilmouttauduin mukaan... :) Mulla on la muuttunut sen verran että se on 7.7.07. Aikas pitkä aika sinne tuntuu kyllä vielä olevan. Toisaalta olis jo ihanaa jäädä töistä esikoisen kanssa kotiin puuhastelemaan... Mä kirjoittelinkin juuri aiemmin alavatsakivuistani, jotka ovat vaivanneet viikon verran ja ovat pari päivää olleet pahempia... Pelottaa mitä ne oikein ovat?!?!? Muita oireita ei onneksi sen kamalan alkupahoinvoinnin jälkeen ole ollut...

Vierailija
11/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman rivin rustaan täs vapaapäivän lomassa. Pitää lähtä kuistin verhoihin sitä " verhorautalankaa" (en siis tiiä mitä se oikeesti nimeltään onkaan)mutta semmosta jotta saa kuistin verhot jo mahd.huomenna kiinni. Piti maalata tänää ikkunoiden listat, mutta enhän mä saa kannettua yläkerrasta alas tommosta 30l maalipönikkää...

Elikkä remppahommia täällä teen..tai ainakin yritän.

Sama homma täällä...eli epämääräsiä mahakipuja on, ajoittain. etenkin töissä, mutta kun ei ite esikoisen odottajana näistä hommista sillä tavalla tiedä että mikä on mikäkin.

Niin...lista näyttää kyllä pitkältä. Mutta onhan täällä sentään jonkin verran aktiivisia ihmisiä, ketään erikseen mainitsematta kuitenkaan. Mä lueskelen kaikenlaisia palstoja kun aikaa joskus aina on( etenkin yöllä töissä) mutten muualle mitään kirjottele ellei oo jotain kysyttävää tai sanottavaa. En siis oo ees liittynyt kesäkuun jengiin. Ajattelin tähän tullessa että tääl ois hyvä olla...ja siltä se tuntuu.

Just...tässähän tätä " muutama rivi" taas vaan syntyikin mutta kaikille mukavaa alkuviikkoa...

mä lähen ettimään sitä hempskutin verhosysteemiä...ja huomenna neuvolaan. Saas nähdä minkälaiset verenpaineet se täti mulle taas saa...ja kyllä ne sydänäänetkin jännittää.

Miiu& ötökkä16+4

Vierailija
12/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ALoitin tänään äitiysjoogan ja en ole varsinaisesti joogaillut aikaisemmin. ALkuun mietiskelin, että toivottavasti tämä ei mene liian hihhuloinniksi. Jooga olikin aivan superhyvä! Ainakin tältä päivältä lähti kaikki mahakivistyksen ja -nipistykset pois. Voisin päätellä, että olen aika innokas joogialija, koska kaikki muut ryhmässä olivat vähintään rv 18 ->. Siis minulla oli kaikkein nysin maha...Toisaalta joogaa suositellaan nimenomaan aloittamaan heti alkuraskaudesta.

Sitten ihonhoitovinkkejä Seenniinalle, miksei myös muillekin. Tämä saattaa nyt kuulostaa oudolta, mutta on testattu ja todetta laajalti toimivaksi. Oma taustahistoria: olen ollut kosmetiikan suurkuluttaja, niin kalliita, apteekin kun myös halpoja merkkejä. Nyt olen löytänyt avun kaikkiin nasuongelmiin. Kosmetologini myy sellaista mineraalisuolaa (Meine Base/Orgon), jota voi käyttää kokonaisvaltaisesti ihonhoitoon. Minä laitan sitä 1/4 tl kasvonpesun jälkeen vesitippaan sekoitettuna naamaan. Sopii kuulemma atoopikoille ja ihoallergikoille. Saattaa kirvellä hieman, mutta menee ohi ja kuuluu asiaan. Se jotin tasapainottaa ihon ph:n normaaliksi. Tässä vielä linkki aiheesta

http://www.methodputkisto.com/images/suola_kaytto.pdf

http://www.hellgren.com/tuotteet/orgon/

Olipas varsinainen höpötys...

Mahakipistykset taitavat olla aika usealla epämieluisa vaiva. Olen tehnyt siitä sellaisen johtopäätöksen, että se kuuluu asiaan. Tosin tänään aamulla olin ihan paniikissa, kun oli aivan kuukautismainen tunnelma sekä alavatsassa että selässä. Koskahan nämä loppuu?

Sitten hieman intiimimmän oireilut. Onko muilla sellaista normaalia runsaampaa valkovuotoa? Mulla on. Kuuluukohan se asiaan?

Kivaa, että palstalle on ilmaantunut myös harvemmin kirjoittavia. Olen pitänyt meidän pinosta paljon, täällä tuntuu olevan paljon samanhenkisiä odottajia. EIkä mitään saarnausta, mikä on oikein ja mikä väärin. Odotan aina päivän " vauva-keskustelu" hetkeä, jolloin pääsen lukemaan kaikkien muiden kuulumisia. Helpottaa, kun tietää ettei pähkäile yksin.

Niin, huomenna on se " virallinen" np-ultra neuvolan kautta. Tosin se on jo kerrran yksityisellä katsottu, mutta menenpähän nyt kuitenkin vielä uudelleen.

Elisabet & toukka 14

Vierailija
13/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniina: Noita apteekin perusvoiteita voi käyttää kans ihonpuhdistukseen, jos on kovin kuiva iho. Kysäise, kun menet ostoksille, niin tätit siel kyl neuvoo.

Kissantassut: Mulla ainakin oli kovasti noita vatsakipuja ja aina varsinkin iltasin. Mutta ymmärrän kyllä, että aika helposti hermoilee ja varsinkin sinä, kun oli jo kerran koko raskaus aika epävarmoissa kantimissa.

pals: Täällä Tampereen seudulla on ollu tosi ärhäkkä mahatauti liikenteessä ja vissiin koko muussakin Suomessa. Meidän Kangasalan kunnassa on paikallisessa terveyskeskuksessa 20 henkilökunnasta ja 30 vuodeosaston potilasta ollu laakista kipeenä. Tauti on kiertänyt jo päiväkodit ja koulutkin. Pöpö kuulemma elää ovenkahvoissakin päiväkausia.

Nyt en ainakaan muista, jos piti vielä jollekin sanoa jotain. Olin omaa napaa näyttämässä tänään neuvolassa ja kaikki on ok. Tää on jotenkin tylsä vaihe, kun ei oikein pysty koko raskautta todentaan millään, kun ei vielä tunne liikkeitäkään. Olin jo eilen ihan hermona, kun aina tulee mieleen, että mitäs jos kaikki ei olekaan kunnossa. Neuvolantäti oli kyl mukava ja sanoi, että jos ahistaa ja pelottaa, niin kyllä saat tulla koska vaan, niin aina jossain välissä ehtii ne sydänäänet kuunteleen. On ne aika ihania tätejä tääl meidän neuvolassa.

Vierailija
14/72 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hymyilytti toi intiimivaiva, mutta sama juttu. Ja minä pönttö, kun luulin, että vuodoista pääsee ainakin yhdeksäksi kuukaudeksi, mutta katin kontit. Musta on tullut pikkuhousunsuojien suurkuluttaja ja asiantuntija. Ennen en tarvinnut koskaan ja nyt en tulisi ilman toimeen. Mies penteles meni tosin säästäväisenä ostamaan kaikista halvimpia " vuokkosia" ja minä valittamaan, että ostit sitten näitä, jotka kääntyy pöksyissä nurinpäin ja tarttuu teipeistään mirriin kiinni. Mutta mistäs se olis voinu tietää :)

Vierailija
15/72 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu lähenee jo puoltaväliä... tai siis ainakin tämän viikon jälkeen ;). Tuntuu, että aika menee ihan siivillä - katselin tuossa juuri talviloman paikkaakin ja eihän tässä oikeasti ole meikäläisellä töitä jäljellä kuin reilu neljä kuukautta. Siis apua! Esikoista kun odotti, niin tuntui, että aika vaan mateli eteenpäin, nyt hyvä kun perässä pysyy!

Mukava lukea kaikkien kuulumisia. Olen edelleen huono vastaamaan kaikille jotain, mutta on todellakin kiva lukea kaikkien ajatuksia ja olotiloja!

Äitiysjooga kiinnostaisi minuakin, missä päin Helsinkiä elisabet73 käyt? Olen ennenkin joogannut ja sittemmin hurahdin pilatekseen, mutta kumpikaan normaalimuodossaan ei juuri nyt nappaa.

Ja Meine Basen Orgon -suolan nimeen vannon minäkin (onkohan meillä elisabet sama kosmetologi ;) ). Olen sitä vuosia käyttänyt pintakuivan ja muuten rasvaisen ihoni kanssa - on kyllä tosi toimivaa! Mä olen jo niin sissi, että hieron sitä suoraan kasvojen märkään ihoon ja sitten vaan huuhtelen. Aluksi kyllä kirveli, mutta ei nyt enää ;).

Omaan napaan ei ihmeitä. Alavatsakipuja on edelleen ja valkovuotoakin jonkin verran. Toivottavasti kuuluvat edelleen vaan " taudin kuvaan" . Rintavarustus on pompahtanut huomattavasti runsaammaksi, esikoisella ei moista dollyparton -ilmiötä esiintynyt ollenkaan. Maha kasvaa, mutta mielialat tuntuvat onneksi vähän tasaantuneen! Vessassa saa juosta ihan alvariinsa - hullua, mä luulin että se on ihan alku- tai sitten loppuraskauden vaiva...

Oliko se Kihara joka oli tänään ultraan menossa vai vaivaako raskausdementia minua taas - lykkyä matkaan joka tapauksessa ja kuulumisia odotellaan!

Kaikille iloista päivää!

-Cityäippä ja Öttiäinen 14+3-

Vierailija
16/72 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli elisabet73:lle np-ultratsempit!!!

-Cityäippä-

Vierailija
17/72 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia ihonhoitovinkeistä! Tuo suolajuttu kyllä kiinnostaa. Sitä ilmeisesti myyvät vaan kosmetologit vai saisiko jostain hyvinvarustellusta kempparista myös?

Intiimivaivasta..meikäläinen losottaa ainakin ihan hirveesti. En halua käyttää pikkuhousunsuojia, kun ne muistuttavat " ikävistä ajoista" . Pesen siis ahkerasti pyykkiä, kun pikkareita menee parhaana päivänä kolmet. Vähän vuoto on alusta rauhoittunut, mutta etenkin aamuisin meinaa valua pitkin kinttuja, yök.

Mieliala on pikkasen parempi nyt, vaikka viimeyökin meni heräillessä. Kovin pitkiä pätkiä en taitanut valvoa ja unia näin ihan hirveästi. Onneksi niitä vuotounia ei ole nyt näkynyt. Välillä olen ajatellut,että raskaanaollessakin elimistö noudattaa kuukautiskiertoa. Mulla nimittäin valvominen oli yksi rasittava pms-oire ja tuo valvomisjakso näyttäisi nytkin toistuvan 3-4 viikon välein. Samoin finnien tulo menee samalla tavalla. Ehkä myös ne kaksi vuotounta, jotka näin. Mulla nimittäin varma merkki tädin saapumisesta oli aina mekkauni pari päivää ennen menkkojen tuloa.

Ultria ja neuvoloita oli osalla tulossa. Itse en nyt ainakaan tällä viikolla mene, ensi viikolla ajattelin ainakin verenpaineen tarkistuttaa. Ehkä myös sydänäänet, niin mieli rauhoittuisi. Sijainenkin on jo valittu ja hän kieltäytyi toisesta työstä tämän sijaisuuden takia. Ihan kiva olis hänenkin kannaltaan, jos kaikki menis hyvin..Toisaalta, jos jotain käy, niin eihän niille mitään mahda.

Kirjoittelemisiin!

Vierailija
18/72 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset senniina ja kihara lohdutteluista. Tiedän, että panikoin ihan kamalasti ja suurimmaksi osaksi ihan turhaan... Alkaa vain pikku hiljaa ns. käpy kärvähtää kun koko ajan sattuu johonkin paikkaan mahassa. Suurin osa on varmaan näitä mun suolisto-ongelmiani, ja loput varmaan ihan normaaleja raskauteen kuuluvia juttuja, mutta jotenkin tämä jatkuva kiputila alkaa jo tosiaan riittää. Eli ymmärrän myös miiun, Irenen ja elisabetin tuntemuksia em. aiheesta. Ja melban myös - ekaa kertaa kun olen pappia kyydissä, minäkin koko ajan " kuulostelen" itseäni, ja heti jos jokin asia tuntuu erilaiselta kuin eilen tai kaksi tuntia sitten, alan miettiä, onkohan jotain vialla... Päässä mulla taitaa vikaa olla, ei muualla! ;D

Mullakin on runsas valkovuoto nykyään (ei ennen), ja neuvolan opasläpysköistä luin, että pitäisi ihan kuulua asiaan (ajatelkaa, mä jopa luin ne lärpäkkeet :D ). Nyt kun tosiaan olen niitä oppaita tavaillut, niin onhan mulla itse asiassa näitä raskausoireita vaikka kuinka :), en vain ollut tajunnut yhdistää asioita.

s@ri@lle onnea lapsivesitutkimukseen ja elisabetille lykkyä pyttyyn ultraan!

Kysymys: kuunnellaanko neuvolalääkärillä sydänääniä tai tehdään jotain muuta kivaa? Vai kuunteleeko vain terkkari tavallisella neuvollakäynnillä? Mulla ei seuraavasta neuvola-ajasta ole vielä tietoa, mutta lekuri olisi 25.1., ja mies haluaisi myös tulla kuuntelemaan meidän pillastunutta kavioeläintä (heko). Ultra-aikaakaan en vielä tiedä, mutta lupasin ottaa ukon sinnekin mukaan.

Hauskaa muuten, että syyskuisillakin on jo oma pinonsa. Tässähän alkaa jo tuntea itsensä ihan konkariksi! :)

Vierailija
19/72 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen ja kommentoin muiden kirjoittamisia kunhan tässä nyt itse vähän rauhotun... Mies vei pojan tänään eskariin ja siellä oli sitten varoituslaput, että päiväkodissa kiertää parvorokko ja sehän on oikein vaarallinen sikiölle, varsinkin ennen viikkoa 20, mut sen jälkeenkin. Eilen illalla silittelin just pojan poskia ja mietin, että kylläpä ovat ihottumaiset. No en tiedä mistä syystä ovat näppyläiset ja minkälaista parvorokon ihottuma poskilla ensivaiheessa on. Sittemminhän se alkaa punoittaa ja muuttuu jopa sinisävyiseksi, ikäänkuin joku olisi lyönyt poskeen.

Otin yhteyttä neuvolan terveydenhoitajaan, joka passitti mut heti vasta-ainekokeisiin terveyskeskuksen labraan ja nyt sitten odotellaan, että milloin tulokset tulevat. Pojan hain eskarista kotiin, huomenna saa käydä tekemässä kouluunmenijöiden alkutestit, mutta muuten saa olla kyllä mun sairasloman aikana kotona kunnes mun vasta-aineiden tulokset tulevat. Myönnettävä on, että hivenen pelottaa.

Tarkoitukseni ei ole nyt Senniinaa mitenkään pelotella, mutta tuli vaan näistä poski-ihottumista mieleen, että pitäisiköhän se sinunkin poski-ihottuman syy varmistaa.

Vierailija
20/72 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

nostetaanpas vähäisen, kun meinaa tippua toiselle sivulle.

Täällä odotellaan vaan seuraavaa neuvolaa (17.1)... olo on kyllä ihmeellisen hyvä. Ei enää pahoinvointia ollenkaan, mahaa ei juurikaan kivistele. Viikonloppuna masu näyttäisi ottaneet kasvuspurtin - enää ei saa ulkoiluhousujen nappia kiinni, oli pakko viritellä langanpätkää avuksi :-) Ainakin miehellä on hauskaa kun naureskelee mun virityksille.

Onko kukaan hankkinut tai edes nähnyt livenä BellyBelt systeemiä (http://www.babyidea.fi/aidille/bellybelt/) ? Olisko se hyvä? Eipä tuo tietysti vaikea olisi itsekään tehdä, mutta kun peukolo on visusti keskellä kämmentä ja pelkkä ajatusta neulan ja langan esiinottamisesta saa kylmänväreet aikaiseksi...

Viikonloppuna surffailtiin miehen kanssa vaunu- ja rataslinkkejä ja kestovaippasivustoja. Huh huh. Siinä onkin miettiminen että löytää parhaat

t. Fiikus