~**KesäHeinät vko2**~
[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77
[color=CD2990]ikä:29
monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina
[color=CD2990]ikä:
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1
[color=CD2990]ikä: 30
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria
[color=CD2990]ikä: 26
monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77
[color=CD2990]ikä: 29
[size=2][color=0000EE]Lellu83
[color=CD2990]ikä: 23
[size=2][color=0000EE]Senniina
[color=CD2990]ikä: 38
monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72
[color=CD2990]ikä:34
[size=2][color=0000EE]Kihara
[color=CD2990]ikä: 32
[size=2][color=0000EE]-Veruska-
[size=2][color=0000EE]AMS74
monesko: toinen, poika 7/05
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde
[color=CD2990]ikä:30
monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta
[size=2][color=0000EE]pals
[color=CD2990]ikä:
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Sannnis
monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975
[color=CD2990]ikä:
monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti
[color=CD2990]ikä:27
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje
[color=CD2990]ikä: 33
monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka
[color=CD2990]ikä: 28
[size=2][color=0000EE]anjuusa
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, tyttö 7/05
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur
monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@
[color=CD2990]ikä: 40
monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba
monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä
[color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24
[color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]elisabet73
monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_
[color=CD2990]ikä:
[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Kommentit (72)
No niin, nyt on vähän tullut rauhoituttua, kun on nettisivut tullut luettua. En tiedä, että miten yleensä ihmisillä, että lisääkö tieto tuskaa, mut mulle on tärkeintä tietää missä mennään, oli ne vaihtoehdot miten kamalia tahansa.
Irene77: Sullahan on varsin veikeä laskettu aika! Mä kävin yksityisellä lääkärillä alavatsakipujen takia ja hän sanoi suurinpiirtein näin että jos vauva on joskus katsottu ultralla, että siellä on ihan hyvinvoivana ja sitten ei mitään vuotoa ole, niin yleensä ei mitään hätää noista kivuista ole, mut jos kivut on niin pahat, et tekee mieli käydä lääkärissä, niin voi käydä äitiyspolillakin tarkistuttamassa asian. Mä kannatin vaihteeksi yksityistä terveydenhuoltoa, mut jos mielenrauha meinaa mennä, niin voihan sitä käydä katsomassa tilanteen jossain. Onko sulla milloin ollut niskapussiultra? Eli onko siitä miten kauan aikaa?
Miiu: Oletkos katsonut, että ne maalit ovat sitten niitä M1 luokan maaleja, joista ei ole terveydelle vaaraa? Muistaakseni Tikkurilan sivuilla on tekstiä siitä, että mitkä on raskaana olevan ne " säännöt" .
Fiikus: Meillä kans on tullut käytyä ahkerasti rattaita katsomassa ja välillä tuntuu että mies on jopa vielä innokkaampi kuin minä. Oli tehnyt excel-taulikko koosteen kaiken maailman rattaiden hinnoista erilaisista ulkomaisista nettikaupoistakin ;-) Meillä valinnat alkaa onneksi olla selvät, nyt vois vaan odottaa tietoa vauvan sukupuolesta, niin sitten vois vielä valita värin tarkemmin.
Kissantassut: samaisesta ongelmasta olen minäkin kiinnostunut. Minä en viime raskaudesta löytänyt koko kaupungista kuin yhdet!!! housut (ja nekin oli harmaat, lähes vohvelikangasta muistuttavat, jotenkin joustavat sentään), jotka mahtuivat viimeiset kolme kuukautta päälle ja silloin lähtöpainoni oli sentään jotain 58 kiloa...
en ole bellybeltiä ajatellut hankkia.Se voisi tietysti olla hyvä vaihtoehto, jos on hankaluuksia löytää mammavaatteita. Itselläkin välillä ollut kaikenmaailman kuminauhaviritelmiä, kun ei tavalliset housut mene enää kiinni. Mäkään en mikään minikokoinen ole, mutta olen onnistunut löytämään mammavaatteita lindexixtä ja henkkamaukasta. Paitoja varmaan paremmin löytää kuin housuja? Ja eihän niitä viittis kovin monia ostaa, kun käyttöaika on kuitenkin aika lyhyt. Mutta ymmärrän, että olis kiva olla edes ne yhdet..
Parvorokosta. En usko, että mulla on kyse siitä. En ole kuullut, että täällä olis sitä liikkeellä. Muutenkin tämä kuivuus on sellainen jokatalvinen (ai mikä talvi?) ongelma, tosin nyt jonkinverran pahempi.
Sain maton pihalle. Nyt se pitäis vieä saada sisään..
melba: kerro lisää parvorokosta Tai jos joku muukin tietää? Mä en oo ikuna kuullukaan moisesta rokosta, tai sitten olen nukkunut lukion terveystietotunneilla ja luultavasti olenkin. Mistä sellasen voi saada ja muuta?
Noista mammavaatteista. Mä olen ostanu tähän mennessä kaikki henkkamaukalta ja siel on kyl paljon vaihtoehtoja ja tosi halpaa, kun vertaa moneen vaikka nettikauppaan. Ja pari toppia ostin kans lindexiltä, mut ainakin niitten mammafarkut oli ihan mummoja.
Neuvolalääkärissä mulle tehtiin ainakin vaan sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet ja sit oli sellasta yleistä jutskailua. Mulle osu oikein kiva joku kolmevitonen kolmen lapsen äiti -lääkäri, (miten onkaan ehtiny vielä opiskellaki) ja oli oikein kivaa, kun se avautu aika paljon omista raskausjutuistaankin. Jotenski kivempi, kun joku setä olis kertonu vaan teoriassa, kuinka menee ja mikä on normaalia ja miltä tuntuu.
Ja joku oli sekottanu henkilöitä. Olin eilen neuvolassa, en ultrassa. Rakenneultra olis pe 26.1
Kävin tänään ultrassa ja kaikki oli hyvin. Laskettu aika aikaistui, joten se on nyt 4.7. Saisitkko Senniina sen muutettua listalle? Toukka kulautteli ultrauksen lapsivettä kitusiinsa ja heilui hullun lailla. Muuten on kyllä pakko sanoa, että vauva näyttää edelleen aika alienilta...Kysyin niistä alavatsakivuista ja kätilö sanoi, että ne kuuluvat asiaan. Johtuu kohdun kasvusta. Niin kauan kun ei ole järkyttäviä kipuja ja vuotoa, ei mitään hätään. Sitä paitsi tässä vaiheessa keskenmenon riski on kuulemma äärimmäisen pieni. Yritän nyt asennoitua niin, että ei tarvitse enää panikoida.
Kuten Kissantassu ja muut ensikertalaiset (mukaan lukien minä), omaa kehoaan kuuntelee varmaan ylitarkasti. Kun itse ei voi nähdä mitä elimistössä tapahtuu ja kaikki on uutta, ei mikään ihme että välillä on ihan ihmeissään ja kauhuissaankin.
Cityäippä, käyn Manipura-nimisessä joogapaikassa. Niillä alkaa kursseja noin kuukauden välein. Pidin paikasta oikein kovasti. Myös minä olen pilatoinut, mutta nyt se on hieman liian rankkaa ja siellä jotain raskauden aikana kiellettyjä liikkeitä. Minun kosmetologini on Eila Hellgren, onko sama?
Senniina, luulen että suolaa ei saa tavallisista kemppareista. Joko paikalliselta kosmetologilta tai sitten tuo Putkisto näytti myyvän suolaa postitse (sikahintaan).
Mammavaatteista. Nyt olen löytänyt yhdet pökät, mutta olisi kiva pitää välillä muitakin alaosia. Helsingistä siis löysin Stokkalta ne pöksyt. Pitänee lähteä vielä uudelleen kierrokselle. Tosin netin kautta saisi myös tilattua edulliseen hintaan.
Toivottavasti Melba parvorokko ei ole tarttunut teille! Olen kuullut tuosta parvosta lähinnä eläinohjelmissa koirien tautina. Onko tämä joku uusi rokko?
Pitäisi varmaan lukea tarkemmin niitä neuvolan läpysköitä. Niistä ehkä valkenisi jotain totuuksia raskaudesta, ettei tarvitsisi olla ihan niin pihalla kuin nyt...
ELisabet & toukka (uusin ajoin) 14+6
Musta muuten tuntuu, että nyt toista odottaessani tarkkailen itseäni ja panikoin ihan hirveesti enemmän kuin esikoiselta. Ehkä se johtuu siitä, että tulee vertailtua aikaisempaan kokemukseen ja niinhän ei pitäis tehdä. Aikaakin on jo kulunut niin kauan..
Jokos jollakulla on ne kauan odotetut liikkeet tuntuneet? Mulla ei ainakaan vielä. Sen tuntuista pulputusta on, mutta sellaisessa kohdassa edelleen, jossa kohtu ei voi olla. Oishan se ihanaa, jos pian tuntuisi. Olisi yksi etappi taas eteenpäin:-)
Korjaan elisabet toki la:si viimeistään ensi viikon esittelyyn!Onkohan siellä muita mokia?
Parvorokko on ns. viides tauti eli viides, jossa voi tulla näppylöitä. On kaikista yleisin 5-15-vuotiaiden keskuudessa ja noin puolet tai 2/3 aikuisväestöstä on sen joskus sairastanut. Oireet voivat olla täysin mitättömiä tai muistuttaa flunssaa tai sitten on selkeämmät parvorokon oireet, joissa ensin tulee kasvoihin sitten ihottumaa, josta se leviää sitten 1-4 päivän viiveellä käsiin, jalkoihin ja keholle. Loppuvaiheessa kasvot voivat olla sen näköisen sinertävät, että joku olisi ikäänkuin lyönyt kasvoihin.
Parvorokkoa liikkuu yleensä syksyisin ja keväisin ja en tiedä, kun tänä vuonna on niin hassu talvi, että onko nyt olevinaan syksy vai kevät, mutta ainakin täällä Espoossa päiväkodissa sitä jo kiertää.
Parvorokko on vaarallinen sikiölle ja varsinkin ennen 20 raskausviikkoa. Ensimmäisellä raskauskolmanneksella tulee helpommin keskenmeno, myöhemmillä viikoilla taas sitten sikiön punasolujen tuotanto heikkenee ja aiheuttaa anemiaa ja turvotusta, jota sitten voidaan seurata äitiyspolilla ja mahdollisesti jopa jotenkin hoitaa, mutta ainakin mitä mies mainitsi, niin kuulosti aika riskialttiilta ne hoitomenetelmätkin. Jostain luin, että 5%, jostain taas että 10% päätyy keskenmenoon.
Periaatteessa siis erittäin ikävä sairaus, mutta toisaalta aika hankala sairaus välttää eli parvorokko tarttuu parhaiten noin viikkoa ennen iho-oireita ja sitten kun iho-oireet tulevat, niin ei enää niin tartutakaan. Niveloireitakin voi tulla ja jotain lihaskipuja. Päiväkodeissa ja kouluissa tartunnan saa noin 20%, kotona sitten noin 50%. Mutta miten välttää ihmisiä, joille viikon päästä voi tulla sairaus, jossa ei välttämättä ole mitään oireita?
Käytännössä mitään ei oikein voida tehdä. Virustauti, johon ei ole parannuskeinoa. Jos työpaikalla tai lapsen päiväkodissa on parvorokkoa, niin toimitaan niin, että otetaan verestä parvorokon virusvasta-aineet. Sitten sen mukaan toimitaan. 1) jos on vasta-aineet, niin tartuntaa ei voi tulla ja voi elellä hyvillä mielin 2) jos ei ole vasta-aineita ja ei ole saanut tartuntaa, niin sitten vaan seuraillaan oloa ja katsotaan, että miten käy, usein otetaan 2 viikon tai 1,5 kuukauden päästä toinen verikoe, jossa tarkistetaan, että onko tartunta tullut 3) mikäli on tuore tartunta (eli vasta-aineet ovat nelinkertaiset kuin mitä olisi, jos taudin olisi joskus aikaisemmin sairastanut), niin sitten otetaan seurantaan, käytännössä kai ultrataan tyyliin 12 seuraavaa viikkoa 1-2 viikon välein.
Se mikä tässä on kuitenkin hyvin lohdullista on se, että mikäli itse ei olisi tautia sairastanut ja taudin saisi, niin sikiöön tarttuu vain 30% tapauksista sairaus ja sittenkin se sikiö sitten selviää yleensä ihan hyvin, jos vaan hengissä säilyy eli ei pitäisi tulla mitään epämuodostumia tai kehitysvammaisuutta tms.
Eipä näitä raskaana olevalle vakavia sairauksia taida olla kovin montaa. Vesirokko ja vihurirokko ja sit tää parvorokko. Ironista on että toin just toiselta asunnolta kotiin Agatha Christien " Tuijottava katse" elokuvan että voisin sen katsoa. Tässähän voisi itseään pelotella katsomalla sen, se kylläkin taitaa kertoa vihurirokosta.
Mulle kävi eilen niin, että kirjoitin megapitkän viestin ja sitten... se vaan katosi jonnekin eikä tullut tänne. Olin ihan raivoissani enkä sitten nyt edes muista kenelle kaikille vastailin ja mitäkin. Mulle on käynyt täs palstalla muutaman kerran sillä lailla kun on pitempää kirjoittanu. Pitäs tehä eka wordiin...
No kuiteskin, se uutisista tärkein oli se mitä joku jo kyselikin... Liikkeet. Sunnuntai-iltana mummon 70v-partyjen jälkeen makasin sängyssä ja lueskelin siskoltani saatuja Vauva-lehtiä. Yhtäkkiä tunsin pienen muljahduksen mahassani. Huusin miehelleni, että NYT liikkui aivan varmasi! Sen jälkeen muljui vielä muutamia kertoja, kuten sitten myös eilen heti töistä kotiin tultua ja selälläni maatessani. Ja tänäänkin. Eli vaikka aluksi olin että mitä, voiko nämä olla liikkeitä, niin niitä ne on!
Siksi ihmettelin, että mulla ei ollut mitään " perhosen siiven havinaa" tai sellaisen tuntoista, vaan kunnon muljahdus heti ensimmäisenä. Ei koskaan ole tuntunut tällaiselta mahassa, eli kyllä ne on niitä liikkeitä. Olin niin liikuttunut ja onnessani, etten saanut unta kuin vasta kahdelta! Välillä tuntuu että ilmakuplat poreilisi ja välillä pieniä muljahduksia. Yleensä kun käy selälleen ja on rauhassa jonkin aikaa. Eilisillankin sitten vaan kuulostelin masua ja masuasukkiani.
Ihmeellistä, että näin aikaisin, mutta toisaalta np-ultrassakin sanottiin, että luultavasti on raskaus muutaman päivän edellä tuosta lasketusta, koska pituus vastasi useampia päiviä. Mutta joka tapauksessa tämä on jotain aivan uskomattoman ihanaa. Vielä oksettaakin, mutta ei niin paljoa kuin ennen. Ja nyt liikkeiden myötä konkretisoituu tämä minkä takia huonoa oloa on ja jaksaa taas paremmin!
-Onnellinen Veruska 15+4 & muljahtelija-
ja toivotan hyvää huomenta. Onnitelut Veruskalle liikkeistä! Varmaan ihana tunne. Itse vielä odottelen, että jotain tuntuisi ja tiedän, että kohta paniikki iskee..Välillä kuvitelen, että vauva pönkää itseään johonkin tiettyyn kohtaan, mutta ilmaa se varmaan edelleen on.
Tänään on ikävästi pistänyt oikealle häpyluun yläpuolelle. Mikähän lie sekin. Kurja tunne jokatapauksessa.
Hirvee ilma jälleen ja väsyttää aivan tajuttomasti. Yöllä en ole varsinaisesti valvonut, mutta heräilen vähän väliä.
Tänään alkoi uusi viikko eli 16.
Tulkaahan linjoille!
eilen neuvolassa ja kaikki kunnossa. Äänetkin kuului. =)
Illalla tehtiin remppaa (laitettii taiteovi paikoilleen ja voin kertoa että se oli aikasta...p.....stä!)
Kuka sitä maali asiaa kyselikään et oonko tarkistanut. Itseasiassa en, mutta teippaaminen vei enemmin aikaa kun maalaaminen. Eli eilen maalasin ikkunan listat, siihen meni valmisteluineen max. vartti aikaa (kun en eminannu saada maalipurkkia auki)..ja ed.päivänä maalasin seinää hetken aikaa. Eli omien voimien mukaan oon tehnyt. suurinpiirtein vartin verran päivässä kun ei vaan jaksa muuta mutta pakko näyttää että teen ees jotain enkä vaa oo kotona.
Joten ei enempää maaleihin liittyvistä jutuista koska maalaamiset on nyt maalattu.
Ja minä se löysin henkkamaukalta itelleni äippähousut...Lindexin ja Kappahlin housut ei ees mahtunut jalkaan. Ja todellakin toivon että pärjään noilla tai sitten otan jumppahousut käyttöön...
Miiu + vaaveli 16+6.
ja nostetta taas.
Äippähousuista vielä. Henkkamaukasta saattaisi muuten löytyä isojakin kokoja, täällä mielestäni ainakin oli. Siis sellaisia isoja, jos on ollut iso jo ennen raskautta:-) Sellaiset ovat mun mielestä kivoja, joissa on resoria yläosa kokonaan. Venyy ja paukkuu aika pitkään.
Ja oli viime viikollakin. Voiskohan tästä päätellä, että alkuraskauden väsymys on alkanut kaikkoamaan ja porukka alkaa piristymään:)
Onnittelut Veruskalle, liikkeiden tuntemisesta. Taisitkin olla joukon ensimmäinen. Itse olen iltaisin yrittänyt vähän hiljentyä ja kuulostella tuntemuksia, mutta nothing so far.
Oletteks jo miettiny nimiä vauvalle, vai keuliiko mulla mopo taas pahasti? Me ollaan miehen kanssa listattu tytölle ja pojalle nimiä. Aika yksiin (ihme sinänsä) meillä menee nimimaku. Mutta on se silti niin vaikeeta...
Ja kirjotelkaas myös ne joista ollaan harvemmin kuultu, että olettekos vielä hengissä!
Senniina...
Juu Henkkamaukasta löysin ne housut...stretsiä kokonaan, alaosa kangas tyyppistä lantiolle (eestä matalat) ja sit lähtee semmonen kangas putki ylös. Mut joo, sieltä mammaosastolta silmille ja käsiin hyppäs. Ja toivon että on hyvä ostos. Se onkin ainut mitä oon itelle ostanut muutaman kesäpaidan lisäx.(en ois niitä ostanut mut kun sai 2 yhen hinnalla...)
Mukavaa Veruska et oot tuntenu liikkeitä.
Mä en niistä ymmärrä...sitä se neuvolatätikin eilen kyseli...
Jeps...Mutta täytyy taas rientää. Pitää ehtiä syödä ennen kun lähtää kauppaan...Ja kai ne eiliset roskat kuistilta pitäis siivota (laitettii semmonen taiteovi paikoilleen...)
Hui,huomenna alkaa jo viikko 17. ja enää 2 viikkoa ultraan. Vähän jänskättää...
Miiu &vaaveli 16+6
ollaan tiputtu niin paljon että noston paikka
Vihdoin kotona. Väsyttää nää työpäivät. Ois NIIN ihanaa olla vaan kotona. Onneks mies oli siivonnut meidän vaatekaapit, aika paljon ois lähdössä kirpparillekin tavaraa. Ei se tietenkään multa ollut uskaltanut heittää mitään pois, mutta itseltään 3 muovipussillista... Täytyy tehdä kaappeihin tilaa vauvan tuleville vaatteille ja muille jutuille.
Minä en ole vielä päässyt tutustumaan äitiysvaatteiden ihmeelliseen maailmaan. Tai on mulla yks t-paita odottamassa isompia aikoja. Kyllä tuo masu alkaa varmaan pian kasvaa jo rytinällä!
Lapsen nimistä kyseltiin. Meillä on paljon vaihtoehtoja, meilläkin ihan hyvin menee yksiin kun on niin monta mieluista. Mutta lopullinen päätös tulee olemaan vaikea! Jos poika tulee, niin joku nimistä tulee luultavasti olemaan Aslak. Se on mieheni toinen nimi ja kertoo myös mieheni suvun saamelaisista juurista. Eli anoppini mummo oli täyssaamelainen.
Mutta nyt painun vähän sohvalle lepäilemään... Hyvät voinnit kaikille!
-Veruska 15+5 & Sirriäinen-
Tämä on toisaalta todella hauskaa tulla pari viikkoa teitä muita jäljessä (joitakin jopa 3-4), kun voi lueskella, mitä itsellä kohta on edessä! :) Niitä liikkeitä odotan kuin kuuta nousevaa vaikka tiedänkin, että se kuu tosiaan tässä varmaan vielä menee. Tuntuisi niin mukavalta pystyä itse seuraamaan pikkuisensa elämänmenoa, nyt täytyy aina käydä " ronkittavana" sitä varten. No, kohtahan sekin aika toki on edessä, mutta kun vanha Tassu on niin turkasen kärsimätön! ;)
Tänä aamuna marssin tomerana pissaputkiloiden kanssa terveysasemalle, tarkoitus oli ottaa samalla verikoe. Jonottelin labrassa vaikka kuinka kauan, ja kun lopulta pääsin sisälle, ei lähetettäni löytynytkään koneelta. Mikä lie sekaannus tullut. Ei kun huomenna yrittämään paremmalla onnella uudestaan. Onneksi on terveysasema melkein vieressä, niin ei harmita niin paljon. (Ja onneksi pissanäytteen voi ottaa kotona - muuten en varmaan edes selviäisi sitä viiden minuutin kävelymatkaa... Käyn jo nyt 2-4 kertaa yössä vessassa, mitäköhän mahtaa tapahtua kunhan pikkuinen tuosta vielä kasvaa?!)
Pitäisiköhän käydä vielä syömässä jotain...
Heippa!
Joku tuolla jo teidän muiden aktiivisuutta kiitteli, niin teen minäkin. ;D
Kuulun kyllä nyt erittäin väsyneeseen sakkiin... ;( Raskaudesta se ei kyllä vain johdu!! Työt ei nappaa yhtään enää ja vie voimia AIVAN ÄLYTTÖMÄSTI. Ärsyttää tietyt asiakkaatkin, kun kehtaavat mun näpyistä mummotkin huomauttaa! Jo on huipussaan, kun melkein itkettää muiden ärsyttävät kommentit hormooni näpyistäni otsallani ;(( Esikko on todella vaativan oloinen nyt ja kotityöt painaa päälle... niitäkään en jaksaisi kaikkia yksin tehdä millään! Mies ei meitä kumpaan oo juuri huomioinut ja siitä pitäis nyt alkaa keskustelemaan... Arvatkaas jaksainko millään!? Toki ymmärrän miestäni, kun ahkeroi uuraasti raksalla tulevaa taloamme valmiiksi, mutta ei hänellä voi olla vain raksa ja omat harrastukset ja unohtaa kokonaan minut ja pojan, eihän?? Hän on nyt vuorotteluvapaalla ja tänäänkin läksi raksalle jo ennen meidän heräämistä 8.30 ja kotiutui juuri sählystään ja meni pojan kanssa suihkuun. Mä menin töihin 13.30 ja hain pojan hoidosta 21.45,joten ei helppoa oo mulla tosiaan. Tälläisia päiviä on useita =(
Meillä ei nimiä oo vielä keretty miettiä... Ihana kuulla silti ajatuksianne ja saimpa mietteitä minäkin nyt ;D
Mutta palailen asiaan huomenissa jos kerkiän, kun miesväki tulee jo suihkusta!
S@nde rv 14+6 kait
Se liikkuu! Aika suloinen tunne, ihan nousi kyynel silmään... ja kyllä sen tunnisti ihan siksi itsekseen :D. Ennakoin jo alkuviikosta /viikonloppuna miehelle että kohta tuntuu, sellaista pientä kutinaa on välillä ollut ja nyt sitten sitäkin selkeämpiä pieniä tumpsauksia sain! keskelle eteen suoraan navan alapuolelle ;) *hihi*
Olen ollut hiljaa taas pitkään, mutta jotenkin se joulu ja uusvuos ja arkeen paluu vei voimia. Ei ole jaksanut ajatella itteänsä varsinnkin kun vajaa 1,5 vuotias pikkumies on alkanut vaatia äidiltä aina vaan enemmän....
Valkovuodosta:
Ekasta jo oli koko raskauden ajan ja niin tuntuu nytkin olevan aikas reilua. Kaverit olikin alussa että jippajee et kärsi menkoista sit taas aikoihin, mutta muistuttelin heitä että ei tää vaihtoehtoinen jatkuva lorinakaan kivaa ole!
Muista oloista:
Pikkuhiljaa on helpottanut, joskin viime viikolla vielä pisteltiin pari kertaa pöntöllä pää alaspäin ja viikkoja sillon oli about 15. Kipuja ja kolotuksia ei ole kovasti ollut, mitä tuosta ykkösestä olikin. Silloin ne paikat sitten venyi ja tää ottaa rennosti, kun ei paljon tarvi sisuksia muistutella että mites ne maksat ja muut siirretään sivuille...
Lääkäristä:
Meil oli tiistaina. Sisätutkimus, dopplerilla leikittiin, mahaa paineltiin. Kohtu vastaa viikkoja, kohdunsuu kiinteä joskin ei kova, mitä harvoin enää esikoisen jäljiltä kuulemma onkaan. Kohdun kaula 3cm. Mies on ollut meillä mukana kaikissa, neuvoloissa, lääkäreissä, ultrassa - niin tässä kuin ekassakin raskaudessa ja on kyl tosi kivaa kun hän muistaa paljon niitä asioita mitä siel on puhuttu jotka multa menee ohi kun ei aina jaksa keskittyä ;).
LA on nyt sit 28.6. se varmistui ultrassa joulukuussa.
Me taidamme olla kaikissa asioissa hätäisimpiä...
Raskausuutinen kailotettiin kaikille sukulaisille viikolla 7 ja nimivaihtoehdotkin päätettiin jo silloin (ja nekin on jo tuleville mummoille/tädeille kerrottu). Toivottavasti vauva näyttää nimeltään, ettei tartte vaihtaa ;-)
Voi kunpa jo tuntisi liikkeitä, saisi vähän konkretiaa tähän odotukseen. Mutta kaikki aikanaan..
Kukas muukaan se olikaan Tampereen seudulta... Selvititkö ne 3D/4D ultrat? Kohtahan sinnekin saisi aikaa varailla että saa oikeille viikoille, eikös sinne joskus rv25-27 mennä?
t. Fiikus
Aamupäiväpalstailija täällä taas aloittelee:-)
S@ndelle jaksamisia arjen pyörittämiseen! Rankoilta kuulostavat nuo päiväsi ja miehen apu olis tosi tärkeetä. Meillä on vähän erilainen tilanne, mutta ymmärrän kyllä, miltä tuntuu. Meillä mies lähtee töihin aamulla n.9.30 ja tulee n.21 kaikkina arkipäivinä. Viikonloput ovat vapaat sentään. Kaikki kotityöt ovat kuitenkin mun niskoilla eli tekemättä. Hän toisaalta tukee ja ymmärtää ja on pahoillaan, ettei jaksa osallistua. Toisalta taas en viitsi pyytää apua, kun " minä vaan makaan kotona päivät ja hän tienaa niska limassa rahaa perheelle.."
Sannnikselle onnittelut myös vauvan liikkeistä. Ei niistä tosiaan voi erehtyä, kun ne tulevat. Meidän yksilö ei edelleenkään liiku, mutta ei kai siinä vielä mitään epänormaalia ole. Sitä vaan kuvitteli tuntevansa toisen liikkeet aikasemmin kuin ekan ja kun ei tunnekaan, niin pettyy..
Ei pitäisi kuvitella tai odottaa yhtään mitään, mutta kun ei pysty olemaan kuvittelematta.
Eipä tässä sen ihmeempiä, aika alakuloinen fiilis edelleen.
sitä babybeltiä ja mielessä olisi kyllä hankkia. Minä kun olen tällainen XXL-kokoinen, niin kunhan tästä vielä vähän paisun, voi hyvinkin alkaa ottaa selän päälle.
Toinen kysymys (sen edellisen lääkärineuvolan lisäksi): mistä pk-seudun suunnalla vaikuttavat olette ostelleet mammavaatteita? Erityisesti olen huolissani, mistä me äidit kokoluokkaa sinivalas löydämme pukimia... Olen jo nyt saman kokoinen kuin normaalit ihmiset 3 päivää ennen synnytystä, ja kolmeatoistakaan viikkoa ei ole kasassa. Maha on pullahtanut 2 päivässä siinä määrin, että en taida onnistua salaamaan asiaa kuun vaihteeseen työpaikalla, kuten olin suunnitellut.