Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1641/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väitit haluavasi tarjota, jos et sitten halunnutkaan? Ei kukaan halua treffeillä alkaa miettimään että mitä nyt on sopivaa tilata. Miehestä ei saa yhtään parempaa kuvaa jos hän tarjoaa kuin jos ei, mutta se että alkaa jälkeenpäin kitisemään niin tappaa kyllä kaiken kiinnostuksen. Joten ensi kerralla älä tarjoa, vaan nauti treffeistä ja anna treffikumppanisikin nauttia!

Vierailija
1642/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa mahdollisimman pian vakiinnuttaa suhde yhden kanssa, että se vastavuoroisuus voi alkaa myös maksuissa. Jos aina vaan tulee ensitreffejä, joutuu aina maksumieheksikin.

Vai deiteille pyydetyn naisenko muka tulisi maksaa siitä ilosta, että hänet pyydetään ulos?! Se nyt vasta kalliiksi tulisi, jos aina maksaisi itse, kun joku pyytää ulos kanssaan! Koska naisiahan sitä ulos yleensä pyydetään, eikä naiset miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli aika hauska, kun kuvitteli aloittajan ilmeitä ja ajatuksia siellä kahvilassa.

Opiskelijabudjetilla tuollainenkin voi tuntua, sen ymmärrän kyllä. Ja harvemmin treffikumppani kehtaa ottaa mitään kovin hintavaa. Mutta ehkä tämän voisi ajatella myös niin, että jos nainen uskaltaa ottaa jotain niin hän saattaa pitää miehestä. Koska jos naiselle tulee heti kättelyssä fiilis että hyi, tämä mies ei ole minun makuuni, niin hän ei halua jäädä miehelle mitään velkaa, ei halua luoda mitään sidoksia häneen tai jäädä erityisemmin miehen mieleen.

Vierailija
1644/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehenä pyydän naisen kahville niin en kyttää mitä ostaa eli voi vaikka ruoan tilata jos on nälkä, ei kyllä ole hääviä elää tuommoisen pihin kanssa sano ensi kerralla etukäteen että tarjoat vain kaljupääkahvit niin tietää tyttö lähteä erisuuntaan

Vierailija
1645/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiltako sitä rahaa pitäsisi sitten löytyä jokaisen ukon kahviseuraksi?

Se ketä kiinnostaa ja kuka haluaa tehdä  aloitteen, voi kyllä muutaman euron maksaakin (tässäkään ei ole mikään tähtitieteellinen summa kyseessä)mutta ei pidä ajatella, että nainen, joka miestä niin paljon kiinnostaa, että pyyttää tämän kahville, on valmis maksamaan tuon miehen seurasta, kun ei välttämättä ole ollenkaan kiinnostunut. Trefeillähän on nimenomaan tarkoitus tehdä hyvä vaikutus naiseen josta mies on kiinnostunut.

Tai sitten vaan tehdä heti selväski, että rahaa ei ole ja kumpikin maksaa itse, eikä yritä esittää varakkaampaa, kuin on. 

Ei nainen ole velvollinen maksamaan siitä, että mies haluaa tutustua.

Vierailija
1646/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap999 kirjoitti:

ap999 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto vie näitä nykyajan rahapihejä nuoria "miehiä"!

Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.

Ootko ikinä itse tarjonnut treffeillä? Vai onko aina miehen homma. Tulotasosta viis. 

Ajatelkaa kaksi opiskelijaa. Toinen ahkera miesdeittailija ja toinen nainen.

Tätä foorumia lueskellessa miehellä menisi vaikka 20e per kerta treffeihin. Yhet treffit viikossa, nii se ois tonni vuodessa. Naiselle tietty ilmaista. 

Mies joutuu siis ottaa työn opiskelun ohelle ja suoriutuu sitä kautta opinnoista huonommin, vain koska naiset elävät viikinkiaikaa. 

Onneks niitä epäpihejä naisiakin löyt

Tässä ketjun aloitusviestissä nyt mies elää viikinkiaikaa, sillä hän itse ilmoitti tarjoavansa. Sillä lailla vain päästi suustaan tuollaisen perikatoon suistavan repliikin. Murheellinen tarina. Vietetäänpä hiljainen hetki aloittajalle, joka ei pysty kontrolloimaan omia puheitaan ja tekojaan. 

Vierailija
1647/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti vähän järkyttynyt tästä ketjusta.

Siis jos mies menee sanomaan naiselle, että nähdäänkö, voisin tarjota sulle vaikka kahvit, se tarkoittaa, että nainen voi senkin jälkeen kun on nähnyt, että mies otti vain kahvin, siis todellakin oli tarjoamassa kahvit, rohmuta tarjottimelleen kolminkertaiset tarjoilut?

Ja tämä ainoastaan sen vuoksi, että

- mies meni möläyttämään, että voisi tarjota kahvit

- miehet perinteisesti kutsuvat naisia, ei toisin päin

- nainen suostui tulemaan paikalle

- miehen kuuluu aina olla valmiina tekemään hyvä vaikutelma tuntemattomaan naiseen

Huh huh, onneksi mulla ei ole poikaa. En tahtoisi hänen kasvavan tämmöisessä ilmapiirissä ja vaatimuksissa. Onneksi toisaalta mulla ei ole tytärtäkään, kenen pitäisi pelätä käyttäytyvän noin miehiä kohtaan.

Vierailija
1648/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli aika hauska, kun kuvitteli aloittajan ilmeitä ja ajatuksia siellä kahvilassa.

Opiskelijabudjetilla tuollainenkin voi tuntua, sen ymmärrän kyllä. Ja harvemmin treffikumppani kehtaa ottaa mitään kovin hintavaa. Mutta ehkä tämän voisi ajatella myös niin, että jos nainen uskaltaa ottaa jotain niin hän saattaa pitää miehestä. Koska jos naiselle tulee heti kättelyssä fiilis että hyi, tämä mies ei ole minun makuuni, niin hän ei halua jäädä miehelle mitään velkaa, ei halua luoda mitään sidoksia häneen tai jäädä erityisemmin miehen mieleen.

Totta. Vaikka niitä hyväksikäyttäjiäkin on, niin vähemmän.

Itseäni kun ajattelen, niin ajattelen ihan samoin, etten ei-kiinnostavalle edes haluaisi mitään jäädä ns. velkaa. Se tavallaan sitoisi minut häneen vähintäänkin ajatustasolla, jos tietäisin hänen kustantaneen minulle jotain.

Vierailija
1649/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisiltako sitä rahaa pitäsisi sitten löytyä jokaisen ukon kahviseuraksi?

Se ketä kiinnostaa ja kuka haluaa tehdä  aloitteen, voi kyllä muutaman euron maksaakin (tässäkään ei ole mikään tähtitieteellinen summa kyseessä)mutta ei pidä ajatella, että nainen, joka miestä niin paljon kiinnostaa, että pyyttää tämän kahville, on valmis maksamaan tuon miehen seurasta, kun ei välttämättä ole ollenkaan kiinnostunut. Trefeillähän on nimenomaan tarkoitus tehdä hyvä vaikutus naiseen josta mies on kiinnostunut.

Tai sitten vaan tehdä heti selväski, että rahaa ei ole ja kumpikin maksaa itse, eikä yritä esittää varakkaampaa, kuin on. 

Ei nainen ole velvollinen maksamaan siitä, että mies haluaa tutustua.

Anteeksi, mutta lähdetkö sä siis kahville kaikkien kanssa, jotka sua kutsuu, etkä ainoastaan niiiden, jotka kiinnostavat sinuakin? Ja suhunko tekee vaikutuksen se, mitä mies sulle tarjoaa?

Mitä varten, mitä sä siitä kahvittelusta saat, muuta kuin tarjoamiset? Vai riittääkö sulle se, että kiva päivä, mies tarjos kaakaon ja paniinin?

Vierailija
1650/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljää kertaa elämässäni pyytänyt kiinnostavalta vaikuttanutta miestä kahville. Kenenkään kanssa ei ole kuitenkaan sovittu toisia treffejä, koska jo ensimmäisellä kerralla on osoittautunut että ei ehkä sittenkään ole tarpeeksi kiinnostava mies. Noista neljästä miehestä kolme olisi ehdottomasti halunnut tavata uudelleen, yksi oli vähän vaiheilla. Tähän asti olen luullut että he olisivat halunneet jatkaa tapailua tapailun vuoksi. Nyt tajusin että ehkä syynä olikin tarjoamani "kahvit" eli jotkut erikoiskahvit plus jotain suolaista ja makeaa. Tällainen vaihtoehto ei oikeasti ollut käynyt mielessänikään.

Myös minut treffeille kutsuneet miehet yleensä tekivät selväksi että tarjoavat. Tämä oli siis aikaa ennen mitään tindereitä. 

N42

Vierailija
1651/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap999 kirjoitti:

ap999 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto vie näitä nykyajan rahapihejä nuoria "miehiä"!

Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.

Ootko ikinä itse tarjonnut treffeillä? Vai onko aina miehen homma. Tulotasosta viis. 

Ajatelkaa kaksi opiskelijaa. Toinen ahkera miesdeittailija ja toinen nainen.

Tätä foorumia lueskellessa miehellä menisi vaikka 20e per kerta treffeihin. Yhet treffit viikossa, nii se ois tonni vuodessa. Naiselle tietty ilmaista. 

Mies joutuu siis ottaa työn opiskelun ohelle ja suoriutuu sitä kautta opinnoista huonommin, vain koska naiset elävät viikinkiaikaa. 

Kyllä, jo yksistään sen seikan takia, että Ap itse kutsui ja sanoi tarjoavansakin, tämä on nyt epäedullista pelkästään hänelle, kun hän ruinaa siitä, mihin itse halusi ja lupautui.

Sano Ap seuraavalla kerralla se summa naiselle heti siinä kutsun yhteydessä, minkä väärti hän sinusta on ja minkä olet valmis maksamaan hänen seurastaan. 😂 Pääset sillä tavalla varmasti halvemmalla, koska nainen tuskin lähtee kanssasi lainkaan mihinkään.

Vierailija
1652/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua kanssa näitä naisia, joille on todella vaikeaa tarjoutua itse maksamaan, jos mieli tekee enemmän jotain selvästi kalliimpaa kuin mitä mies on ostamassa.

Ihan siitä riippumatta, että mies on sanonut tarjoavansa. Mikä ihmeen volina tämä on, muuut kuuuun seee luuupaaas!

Jos minä sanon, että tarjoan sulle kahvit, tarkoitan kahvit. En sitä tätä tota siitä tiskiltä. Ihan riippumatta siitä, kenen kanssa olen liikenteessä. Jos haluan tarjota enemmän, sanon, että ota siitä tiskiltä, minä maksan. Ja näin oletan toistenkin tekevät, eli kahvit todellakin on vain kahvit.

Toisaalta olenkin ollut 30+ naimisissa ilman riitoja rahasta.

Jope Ruonansuun biisi: Rekkamiesten kahvit   :D

Vierailija
1653/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biltema on mainostanut euron kahvia,vinkki😉 

Vierailija
1654/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun lukeminen on ollut hyvin silmiä avaava kokemus.

Minulla on kolme lasta. Olen vuosia opettanut heille samoja käytöstapoja mitä minulle lapsuudessani opetettiin. Sosiaalisissa suhteissa tulee olla kohtelias, huomioida toinen ja omata tilannetajua. Näin ollen minulle ja minun teineille (kysyin asiaa heiltä) olisi ollut itsestään selvää mukauttaa omat juomiset ja syömiset tarjoajan juomisiin ja syömisiin. Eteenkin, kun ketjussa ilmeni, että aloittaja oli jo itse pelkän kahvin ottanut ja nainen teki tilauksensa hänen jälkeensä.

Mutta, mutta. Olen mitä ilmeisemmin todellinen dinosaurus ja opettanut lapsilleni vuosia ns. menneen maailman tapoja. Olisi pitänyt opettaa, että jos joku tarjoaa karkkipussista karkkia, tulee ottaa kourallinen. Kylässä tulee aina syödä niin paljon, kun haluaa, kunhan oma vatsa ja mielihalut tulevat tyydytetyksi. Ja jos joku onneton sanoo tarjoavansa sinulle jotain, on aivan ok, ellei jopa toivottavaa, ottaa tarjoajan piikkiin arvoltaan viisinkertaiset tuotteet.

Damn, miten pieleen olen lapseni kasvattanut.

Vierailija
1655/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tuosta aloituksen naisesta kyllä vahvasti mieleen eräs tapailunaiseni aikoinaan. Hän tykkäsi käydä säännöllisesti kahviloissa ja ulkona syömässä. Oli sosionomi ja käynyt vuosia töissä, mutta ei omistanut mitään. Osti 500 euron televisionkin osamaksulla ja silloin sille tulee hintaa yli 800 euroa. Mitä hiton järkeä? En ole mielestäni mikään pihi, mutta en nähnyt tuon naisen kanssa lopulta mitään tulevaisuutta, sillä sellaisena taloudellisena kivirekenä henkilön näin.

Vierailija
1656/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen yleensä jännittyy erityisesti ihastuksen seurassa ja pyrkii enemmänkin mielistelemään, eikä kieli lipoen ala heti silmillä punnitsemaan tarjontaa ja oivaa hyötymismahdollisuutta. Ihmiset ovat tosin niin sekaisin nykyään, ettei monista pysty toteamaan edes sukupuolta, joten mistäpä näistä muut kuin tietäjät tietävät. 

Vierailija
1657/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme lasta. Olen vuosia opettanut heille samoja käytöstapoja mitä minulle lapsuudessani opetettiin. Sosiaalisissa suhteissa tulee olla kohtelias, huomioida toinen ja omata tilannetajua. Näin ollen minulle ja minun teineille (kysyin asiaa heiltä) olisi ollut itsestään selvää mukauttaa omat juomiset ja syömiset tarjoajan juomisiin ja syömisiin. Eteenkin, kun ketjussa ilmeni, että aloittaja oli jo itse pelkän kahvin ottanut ja nainen teki tilauksensa hänen jälkeensä.

Mutta, mutta. Olen mitä ilmeisemmin todellinen dinosaurus ja opettanut lapsilleni vuosia ns. menneen maailman tapoja. Olisi pitänyt opettaa, että jos joku tarjoaa karkkipussista karkkia, tulee ottaa kourallinen. Kylässä tulee aina syödä niin paljon, kun haluaa, kunhan oma vatsa ja mielihalut tulevat tyydytetyksi. Ja jos joku onneton sanoo tarjoavansa sinulle jotain, on aivan ok, ellei jopa toivottavaa, ott

Esimerkkisi ei nyt oikein toimi, koska aloittajan tapauksessa on kysymys aikuisista ja vain yhdestä tapauksesta ja vaivaisesta 15 eurosta.

Ei niissä kahviloissa sentään mitään kultakimpaleita myydä, eikä kukaan syö itseään kahvilassa ähkyksi. Kahvilassa ei saa niin paljon rahaa menemään lainkaan, että loppusummasta ylipäänsä pitäisi saada joku hepuli.

Jos ap ei kerran halunnut maksaa kuin jonkun halvan donitsin ja moccamasterkahvin, niin on hänen oma vikansa, jos hän tarjoutui tarjoamaan maksua, sitä mitenkään rajaamatta. Jokainen normaali tajuaa, että kahvilassa mikään ei ole niin kallista, että se jonkun veisi konkurssiin. Sen takia ap:n tyttiskin tilasi mitä halusi. Ja hyvä että tilasi juuri sen, mitä halusi. Hän ainakin oli rehellinen omasta tasostaan. Toisin kuin ap.

Vierailija
1658/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta, mutta. Olen mitä ilmeisemmin todellinen dinosaurus ja opettanut lapsilleni vuosia ns. menneen maailman tapoja. Olisi pitänyt opettaa, että jos joku tarjoaa karkkipussista karkkia, tulee ottaa kourallinen. Kylässä tulee aina syödä niin paljon, kun haluaa, kunhan oma vatsa ja mielihalut tulevat tyydytetyksi. Ja jos joku onneton sanoo tarjoavansa sinulle jotain, on aivan ok, ellei jopa toivottavaa, ott

Olet opettanut lapsillesi, että kahvilassa ensitreffeillä tarjoaminen tarkoittaa, ettei saa ottaa kuin 2 euron kahvin 😂? Onnea vaan lapsillesi parinvalintaan. Itse sinuna ehkä opettaisin lapsille, että jos kahvilatreffien budjetti on 2-3 euroa per naama, niin siitä niukasta budjetista kannattaa sanoa reilusti heti kahvilaan saavuttua, ettei toinen vahingossa ota muutaman euron kaakaota ja 10 euron leipää vielä siihen päälle 😅!

Itselläni on ollut tapana antaa miehen tarjota ekoilla treffeillä, jos on herrasmies ja jos olen hänestä kiinnostunut. Seuraavilla sitten maksankin minä. Jos Tinder-treffeillä en välttämättä ole ollutkaan livenä kiinnostunut, otan vain halvan 2-3 e juoman jos arvioin miehen kukkaron sen kestävän ja kiittelen kovasti. Tai tarjoudun maksamaan itse omani, etten jäisi kiitollisuudenvelkaan.

Vierailija
1659/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.

Eräs kaveri hövelisti tarjosi kahvin, siis pelkän kahvin. Minä kun en juo kahvia ilman syötävää, niin menin omilla rahoillani ostamaan jonkun piirakan. En tiedä tykkäsikö huonoa, mutta ei hänkään kysynyt, haluanko sen kanssa jotakin. Emme seurustelleet, olimme vain kavereita.

Vierailija
1660/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinulla sentään oli rahaa maksaa nuo ostot. Ensi kerralla, älä tarjoa! Hieman ehkä kertoo siitä että A tyttö ei ole kiinnostunut ja halusi syödä piikkiisi B Ei edes miettinyt tilauksen hintaa kun toinen tarjosi C Ei tiennyt että olet varaton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi