Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1601/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua kanssa näitä naisia, joille on todella vaikeaa tarjoutua itse maksamaan, jos mieli tekee enemmän jotain selvästi kalliimpaa kuin mitä mies on ostamassa.

Ihan siitä riippumatta, että mies on sanonut tarjoavansa. Mikä ihmeen volina tämä on, muuut kuuuun seee luuupaaas!

Jos minä sanon, että tarjoan sulle kahvit, tarkoitan kahvit. En sitä tätä tota siitä tiskiltä. Ihan riippumatta siitä, kenen kanssa olen liikenteessä. Jos haluan tarjota enemmän, sanon, että ota siitä tiskiltä, minä maksan. Ja näin oletan toistenkin tekevät, eli kahvit todellakin on vain kahvit.

Toisaalta olenkin ollut 30+ naimisissa ilman riitoja rahasta.

Jos sanot tarjoavasi kahvit, niin kuinka monta kahvia se sisältää?

Santsikupillisen, jos sen saa samaan hintaan?

Edellinen 30+ naimisi

Häh. Sanoinhan, että voin tarjota myös muuta kuin kahvia, esimerkiksi sen, mitä toinen haluaa tiskiltä ottaa. Voin siis sanoa, että valitse tiskistä, mä maksan. Ja usein sanonkin. Mutta en mä silloin edes ystävien kanssa oleta, että he alkavat tilailla paninit kun sanon tarjoavani kahvit.

Enkä ennen kaikkea itse kuvittele, että mulle on tilailtu syötävät, kun kerrotaan, että tarjotaan kahvit.

Mitä sä sitten kuvittelet, kun kaveri sanoo, että poikkea kahville, kuvittelet siellä olevan seitsemät sortit tarjoamisia ja närkästyt, jos onkin vain kahvit ja joku keksipaketti kaivettu kaapista?

1602/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto vie näitä nykyajan rahapihejä nuoria "miehiä"!

Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.

Ootko ikinä itse tarjonnut treffeillä? Vai onko aina miehen homma. Tulotasosta viis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oma miesystäväni ei haluaisi 15 euroa satsata minuun, saisi semmoinen mies mennäkin menojaan. Menköön vaikka hipelöimään ja laskeskelemaan niitä rakkaita eurojaan kotiinsa.

Ja mitä ajattelet siitä, että ventovieras mies ei halua satsata sinuun 15 e? Siitähän tässä oli kyse, eikä mistään omasta miehestä. Ellet sitten ajattele, että mies on heti automaattisesti sinun, kun sinun kanssasi treffeille lähtee ja velkaa kestitsemisen?

Jos joku kutsuu toisen jonnekin, se tarkoittaa kiinnostusta. Kysymys on siis silloin vähintäänkin treffeistä, eikä silloin olla enää täysin ventovieraita, jos kerran kiinnostusta on ollut siihen pisteeseen, että kiinnostunut alkaa tapaamista väsäillä. Ja vaikka bongaisi jonkun pystymetsästä, niin tarjoaja on aina se, joka kutsun esittää.

Ja jos heti alkajaisiksi mies kitisee lasten viikorahan suuruisista summista, niin kertoohan se miehestä ihan tarpeeksi ainakin minulle.

Vierailija
1604/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.

Voisiko joku selittää minulle, eittämättä kovin vanhanaikaiselle naiselle, mikä ihmeen velvollisuus tämä miesten tarjoaminen yhtään missään, yhtään mitään on?

Omat treffailut jäi kyllä jo vuosikymmenien taakse, mutta silloin oli itsestään selvää, että treffailu ylipäätään ei tarkoittanut mitään tarjoilua, vaan tapaamista. Siis tavattiin jossain ja jos oltiin paikassa, jossa tarjoilu maksaa, itsestään selvästi kumpikin maksoi itse. Koska miksi kukaan olisi alkanut makselemaan lähes tai kokonaan vieraan ihmisen ostoksia?

Olisi pidetty todella outona jopa sitä, että jos mies kysyy sua kahvilaan, hän alkaa itse sanomaan tarjoavansa (miksi?) tai että sinä olisit odottanut hänen tarjoavan (miksi?).

Mutta me kasarilla pariutuneet taidammekin olla ensimmäinen ja viimeinen aidosti tasa-arvoisia parisuhteita perustanut sukupolvi.

Deittailen nykypäivänä ja mietin samaa. Jos ei erikseen ole muuta sovittu, oletan kummankin maksavan itse. Jos jompikumpi tarjoaa, on toisen vuoro tarjota seuraavalla kerralla.

Aloituksesta ei käy ilmi, kumpi teki tilauksensa ensin. Jos ap oli ensimmäinen, en hänen treffikumppaninaan olisi kehdannut ottaa kuin pelkän kaakaon, mutta en oleta muiden toimivan samoin. Jos taas ap tuli perässä, nainen ei voinut tietää, että ap ei ota kuin juoman. Niin tai näin, jos sanoo tarjoavansa, pitää mukisematta tarjota eikä kaakao ja panini ole mitenkään ylimitoitettu tilaus kahvilassa eikä kieli ahneudesta. Oli ap:n oma valinta olla ottamatta syötävää. 

Vierailija
1605/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää minulle, eittämättä kovin vanhanaikaiselle naiselle, mikä ihmeen velvollisuus tämä miesten tarjoaminen yhtään missään, yhtään mitään on?

Omat treffailut jäi kyllä jo vuosikymmenien taakse, mutta silloin oli itsestään selvää, että treffailu ylipäätään ei tarkoittanut mitään tarjoilua, vaan tapaamista. Siis tavattiin jossain ja jos oltiin paikassa, jossa tarjoilu maksaa, itsestään selvästi kumpikin maksoi itse. Koska miksi kukaan olisi alkanut makselemaan lähes tai kokonaan vieraan ihmisen ostoksia?

Olisi pidetty todella outona jopa sitä, että jos mie

Huh. Onneksi en ole enää siinä iässä, että joutuisin perinteisesti odottelemaan, että mies perinteisesti kutsuu minut kahville ja sitten perinteisesti maksaa nämä kahvittelut.

Vierailija
1606/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun itkevät miehet tarjoavat koulukirjaesimerkin hauraasta maskuliinisuudesta

He haluavat elää ns. perinteisten arvojen mukaista deittitodellisuutta, mutta niin, ettei se maksa heille kuin minimin. 

Siksi omansa maksavat naiset leimataan rumiksi feministeiksi. Sen kultatähtitytön kuuluu ottaa tarjous vastaan, MUTTA tilata minimi, hammastikku ja eilinen teepussi. Naisen kuuluu leikkiä mukana, että mies on vahva, varakas, provider-alfa, vaikka ja koska hän on epävarma tyhjätasku. 

Tämä epävarmuus ja yhteisen valheen teeskentelyn vaatimus ovat suurimmat syyt karttaa tämäntyyppisiä miehiä. Muitakin löytyy. 

Siis aidosti, nykyäänkö ihmiset ajattelee hauraita maskuliinisuuksia mennessään kahville kiinnostavan ihmisen kanssa??

Etenkin opiskeluaikana, ku

No en ajattelisi, eikä siksi tulisi mieleenkään, ettei tarjoaminen tarkoita tarjoamista. Itse deittailin tervepäisten miesten kanssa 20 v sitten, jolloin joko kumpikin maksoi omansa tai se, joka tarjosi, tarjosi laskematta pennejä. Nykyään olen vakiintunut. 

Siksi tämä hauraan maskuliinisen kuvio kiinnostaa, näin palstalta luettuna :)

Se, jolle vastasit

Vierailija
1607/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Televisiosarja Sinkkuelämää vaikutti arvaamattoman voimaakkaasti koko naissukupuoleen. Nyt kaikki naiset elävät jotain harhaansa, lumppuilevat ja jahtaavat kihojaan maanisina. Jokainen toki omassa ekologisessa lokerossaan ja maksimaalisen hyödyn pikkumatosestaan tiristäen sekä ylpeillen kanssakanoille kaakattaen. 

Viimeiset hyvät miehet ovat jo paenneet vuorille. *

Ei jeesus, mikä dinosaurus täällä oikein päivystää? Kukaan 40 vuotta nuorempi tiedä yhtään, mistä puhut. 

Ihan tuossa vuoden 2015 paikkeilla eräskin hyvin tuntemani ja parikymppinen nainen oikein innokkaasti katsoi sarjan uusintoja tjsp. Ja itsekin alta nelikymppisenä uskallan väittää että tämä ikäluokka tietää kaikki kyseisen sarjan ja naisille se on omalaisensa "kulttiklassikko" . Vähän kuin Ihmemies pikkupojille. 

Vierailija
1608/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kälyinen panini on nyt elämää suurempi ongelma :)

Ja sitten nämä uhoaa, miten hakee naisen idästä. Se maksaa vähintään 400€/kk.

Ihme pentuja.

Vierailija
1609/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap999 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ikinä itse tarjonnut treffeillä? Vai onko aina miehen homma. Tulotasosta viis. 

Aina on sen kutsujan asia maksaa. Jos taas välttämättä haluaa itse maksaa, niin siitä vain sitten. Mutta sen kuuluu olla vapaaehtoista sille, joka on kutsuttu.

Itse olen tarjoutunut mm. maksamaan koko seurueen ruokailut, vaikka olin se kutsuttu. Mutta he olivatkin vanhempiani. Ja yleensä he myös maksavat, koska minut aina kutsuvatkin ulos syömään kanssaan.

Vierailija
1610/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kahvilassa kahvin kanssa kahvileipä otetaan.

Vierailija
1611/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap999 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on sen kutsujan asia maksaa. Jos taas välttämättä haluaa itse maksaa, niin siitä vain sitten. Mutta sen kuuluu olla vapaaehtoista sille, joka on kutsuttu.

Itse olen tarjoutunut mm. maksamaan koko seurueen ruokailut, vaikka olin se kutsuttu. Mutta he olivatkin vanhempiani. Ja yleensä he myös maksavat, koska minut aina kutsuvatkin ulos syömään kanssaan.

Miten usein olet kutsunut miehen treffeille?

Vierailija
1612/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti mietin, että mitä olisin itse tehnyt tilanteessa. Ja kyllä, olisin ottanut sen paninin, kun eihän sen nyt kuitenkaan mikään sisäfilepihvi ole. Olisin ottanut sen siksikin, että olen vaivautunut paikalle. Ja jos on niin köyhä tyyppi, että se on liikaa, niin ehkä sitten ei vaan ole varaa deittailla.

Vierailija
1613/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua kanssa näitä naisia, joille on todella vaikeaa tarjoutua itse maksamaan, jos mieli tekee enemmän jotain selvästi kalliimpaa kuin mitä mies on ostamassa.

Ihan siitä riippumatta, että mies on sanonut tarjoavansa. Mikä ihmeen volina tämä on, muuut kuuuun seee luuupaaas!

Jos minä sanon, että tarjoan sulle kahvit, tarkoitan kahvit. En sitä tätä tota siitä tiskiltä. Ihan riippumatta siitä, kenen kanssa olen liikenteessä. Jos haluan tarjota enemmän, sanon, että ota siitä tiskiltä, minä maksan. Ja näin oletan toistenkin tekevät, eli kahvit todellakin on vain kahvit.

Toisaalta olenkin ollut 30+ naimisissa ilman riitoja rahasta.

Jos sanot tarjoavasi kahvit, niin kuinka monta kahvia se sisältää?

Niin monta kuin on juojaa. Treffeillä yleensä kaksi. 

Eli tarjoat itsellesi ja daamille? Upeaa huomaavaisuutta myös itseäsi kohtaan. Toivottavasti ei mene hyväksikäytön puolelle itsesi taholta.

Vierailija
1614/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omat treffailut jäi kyllä jo vuosikymmenien taakse, mutta silloin oli itsestään selvää, että treffailu ylipäätään ei tarkoittanut mitään tarjoilua, vaan tapaamista. Siis tavattiin jossain ja jos oltiin paikassa, jossa tarjoilu maksaa, itsestään selvästi kumpikin maksoi itse. Koska miksi kukaan olisi alkanut makselemaan lähes tai kokonaan vieraan ihmisen ostoksia?"

Tästähän siinä onkin kyse, että treffailu, nykyisemmin deittailu, onkin enemmän kaupankäyntiä kuin kahden ihmisen tapaamista. Sitä vertaillaan ja etsitään edukkainta vaihtoehtoa monella mittarilla, eikä se enää olekaan semmoista huoletonta tapailua, mitä me vanhukset aikanaan harrastimme.

Nyt lasketaan, kuinka paljon aikaa ja rahaa mulla menee siihen, että käväisen maijan tai matin kanssa kahvilla. Se on sijoitus ei ajanviettoa muuten vaan ja aikahan onkin kallista. Meillä oli aikaa notkua turhanpäivisillä kahveilla omaankin piikkiin, nyt on tultava siitäkin hommasta tulosta.

Vierailija
1615/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettette ole samalla aaltopituudella. Itse en kehtaisi naisena ekoilla treffeillä ottaa huomattavasti kalliimpaa syötävää/juotavaa kuin mies, jos hän tarjoaa. Silti minusta loppupeleissä tuo alle 15 euroa on aika pieni summa kuitenkin. Jos siis nainen muuten vastasi ihanteitasi, ja jos olet ns. vakavasti liikkeellä.

Itsekin opiskelen ja käyn siinä ohessa töissä, tunnista saan jo 15 euroa käteen, kun ikää on 30 v ja opiskelen AMK:ssa asiantuntijatehtäviin päteväksi valmistuen. Jos olisin sinkkumies, pitäisin kohtuullisena pulittaa 15 euroa treffeistä kiinnostavan naisen kanssa, jos saan sen summan kasaan 1-1,5 h työnteolla.

Oman pitkäaikaisen mieheni kanssa 100-500 euron velkoja ei ole tapana maksella takaisin ja palkkatulot ovatkin käytännössä enimmäkseen yhteisiä myös avioliiton ja yhteisen lapsen myötä. Kaikkea ei syynätä tarkkaan, vaan tärkeintä on, että kummallakin on rahaa ja perheemme on onnellinen.

Toki suhteen alussa on korrektia, että kumpikin maksaa enimmäkseen omansa (kivointa on, jos herrasmies yrittää tarjota useammin - naisena tästä voi kohteliaasti kieltäytyä ja tarjoutua maksamaan vuorotellen ravintolan loppulaskun tai jos kumpikin on ylitarkkoja rahoistaan, molempien kannattaa joka kerta maksaa omat ruoat ja juomat).

1616/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap999 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa kaksi opiskelijaa. Toinen ahkera miesdeittailija ja toinen nainen.

Tätä foorumia lueskellessa miehellä menisi vaikka 20e per kerta treffeihin. Yhet treffit viikossa, nii se ois tonni vuodessa. Naiselle tietty ilmaista. 

Mies joutuu siis ottaa työn opiskelun ohelle ja suoriutuu sitä kautta opinnoista huonommin, vain koska naiset elävät viikinkiaikaa. 

Onneks niitä epäpihejä naisiakin löytää. Kysymyksillä selviää ennen treffejä, onko fiksu ja itsenäinen nainen vai odottaako vain huomiota, providershipiä, tms.

Vierailija
1617/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti mietin, että mitä olisin itse tehnyt tilanteessa. Ja kyllä, olisin ottanut sen paninin, kun eihän sen nyt kuitenkaan mikään sisäfilepihvi ole. Olisin ottanut sen siksikin, että olen vaivautunut paikalle. Ja jos on niin köyhä tyyppi, että se on liikaa, niin ehkä sitten ei vaan ole varaa deittailla.

Tulee mieleen Mark Twainin sanat: emmehän me enää keskustelu siitä, mitä te olette lady hyvä, vaan ainoastaan siitä, mikä on taksanne!

Vierailija
1618/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies on kyllä tosi pihi. Jos ei ole varaa tarjota 15 euron settiä, niin kannattaa tehdä se naiselle ihan selväksi. Hän voi sitten päättää, haluaako treffeille. Nimim. Tarjosin juuri naispuoliselle ystävälle lounaan ja viinit uuden vuoden kunniaksi Tuli hyvä mieli.

Mut jotenkin se on eri asia. Se, että teit ystävällesi kivan eleen ei tarkoita, että olet perinteinen nainen. Se on meinaan nykypäivän kirosana. Jos mies tarjoaa naiselle, se on merkki perinteisyydestä, ja se on ehdoton EI, naisen kohdalla. Ei miehen. Jos nainen suostuu mihinkään perinteiseen, edes yksillä treffeillä, on hän tod. näk. lokki, joka vaan kyttää mahdollisuutta päästä miehen rahoihin käsiksi! Siksi, hyvät miehet, älkää ikinä langetko tarjoaman naiselle yhtään mitään! Älkää edes avatko ovia. Toisille miehille kyllä, mutta ei ikinä naisille. 

Nih!

Vierailija
1619/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä on näitä henkisesti tasapainoisten naisten kommentteja joukossa. <3  

Vierailija
1620/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kahvilassa kahvin kanssa kahvileipä otetaan.

Kyllä yleensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän