Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1681/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää baariin oluelle.

Vierailija
1682/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun lukeminen on ollut hyvin silmiä avaava kokemus.

Minulla on kolme lasta. Olen vuosia opettanut heille samoja käytöstapoja mitä minulle lapsuudessani opetettiin. Sosiaalisissa suhteissa tulee olla kohtelias, huomioida toinen ja omata tilannetajua. Näin ollen minulle ja minun teineille (kysyin asiaa heiltä) olisi ollut itsestään selvää mukauttaa omat juomiset ja syömiset tarjoajan juomisiin ja syömisiin. Eteenkin, kun ketjussa ilmeni, että aloittaja oli jo itse pelkän kahvin ottanut ja nainen teki tilauksensa hänen jälkeensä.

Mutta, mutta. Olen mitä ilmeisemmin todellinen dinosaurus ja opettanut lapsilleni vuosia ns. menneen maailman tapoja. Olisi pitänyt opettaa, että jos joku tarjoaa karkkipussista karkkia, tulee ottaa kourallinen. Kylässä tulee aina syödä niin paljon, kun haluaa, kunhan oma vatsa ja mielihalut tulevat tyydytetyksi. Ja jos joku onneton sanoo tarjoavansa sinulle jotain, on aivan ok, ellei jopa toivottavaa, ott

No näinpä. Lisäksi omasta mielestäni on outoa, että yleensä korostetaan tätä asetelmaa, että oltiin treffeillä niin kyllä miehen pitää maksaa. Ihan sama, kuka se maksaja on, niin kyllä minä yritän ostokseni sovitella mahdollisimman lähelle samaa kuin mitä itse ostaa. Muu tuntuisi huiman nololta ja röyhkeältä.

Voisihan sitä yhtä  hyvin ajatella kaverisuhteissa, että toisen pitää maksaa, jos minä vaivaudun paikalle. Ja muuten taitaa täälläkin jutuista päätellen aika monet niin ajatellakin. Kai pitävät itseään niin ihmeellisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap999 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto vie näitä nykyajan rahapihejä nuoria "miehiä"!

Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.

Ootko ikinä itse tarjonnut treffeillä? Vai onko aina miehen homma. Tulotasosta viis. 

Aina on sen kutsujan asia maksaa. Jos taas välttämättä haluaa itse maksaa, niin siitä vain sitten. Mutta sen kuuluu olla vapaaehtoista sille, joka on kutsuttu.

Itse olen tarjoutunut mm. maksamaan koko seurueen ruokailut, vaikka olin se kutsuttu. Mutta he olivatkin vanhempiani. Ja yleensä he myös maksavat, koska minut aina kutsuvatkin ulos syömään kanssaan.

Mielestäni vakisuhteessa on paljon helpompi maksaa toiselle kuin ensitreffeillä tuntemattomalle, koska silloin ei ole mitään takeita jatkuuko treffailu sen ensi kerran jälkeen.

Vierailija
1684/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ongelma.

Vierailija
1685/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla suhteellisuudentaju jotenkin hukassa?

Jos treffikumppani olisi tilannut kahvin ja 30hlön täytekakun mukaanotettavaksi huomisille synttäreilleen, kun mies kerran lupasi tarjota, hän olisi hyväksikäyttäjä. Sen sijaan jos puhe on kahvien tarjoamisesta, kaakao+leipä on ihan käypä tilaus, paitsi autisteille tai sairaalloisen piheille, jotka jäävät vänkkäämään että kahvi=Kahvi. 

Jos nuori kaunis nainen haluaa hyväksikäyttää taloudellisesti miehiä, hän ei vietä näiden kanssa aikaa kahviloissa huiman viidentoista euron rahansäästön vuoksi. Ei, vaikka se köyhälle tai pihalle olisi varsinainen omaisuus, se on silti vain viisitoista euroa. Se on nopeampaa ja yleensä mukavampaa hankkia ihan mistä muualta tahansa kuin jonkin random urpon kanssa kahvilassa jutellen. 

Vierailija
1686/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tainnut olla liian kallis paukku pelkät kahvitkin. 5,80€ yhteensä, hui.

Toivoit hänen viihtyvän seurassasi kuivin suin tai korkeintaan vesi, jonka olisit saanut oman kahvisi kylkiäisenä ja reiluna miehenä rempseästi antanut sen hänelle ilmaiseksi. 

Todella noloa, ettei muista treffeistään mitään muuta, kuin sen että seura oli kaunis, mutta kallis. Joten aloit spekuloida vastapuolen henk.koht. holtitonta taloudenhoitoa...onhan hän sentään opiskelija!!

Vierailija
1687/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainenkin oli opiskelija, niin ehkä hänellä oli vaan yksinkertaisesti nälkä.

Miksei hän sitten syönyt opiskelijaruokalassa päivällä? Vai olisko ollut niin PA ettei edes opiskelijalounaaseen ole varaa.

Vierailija
1688/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun lukeminen on ollut hyvin silmiä avaava kokemus.

Minulla on kolme lasta. Olen vuosia opettanut heille samoja käytöstapoja mitä minulle lapsuudessani opetettiin. Sosiaalisissa suhteissa tulee olla kohtelias, huomioida toinen ja omata tilannetajua. Näin ollen minulle ja minun teineille (kysyin asiaa heiltä) olisi ollut itsestään selvää mukauttaa omat juomiset ja syömiset tarjoajan juomisiin ja syömisiin. Eteenkin, kun ketjussa ilmeni, että aloittaja oli jo itse pelkän kahvin ottanut ja nainen teki tilauksensa hänen jälkeensä.

Mutta, mutta. Olen mitä ilmeisemmin todellinen dinosaurus ja opettanut lapsilleni vuosia ns. menneen maailman tapoja. Olisi pitänyt opettaa, että jos joku tarjoaa karkkipussista karkkia, tulee ottaa kourallinen. Kylässä tulee aina syödä niin paljon, kun haluaa, kunhan oma vatsa ja mielihalut tulevat tyydytetyksi. Ja jos joku onneton sanoo tarjoavansa sinu

No todellakin maksan ystävän pullan ja kahvin, jos kerran kutsunkin hänet! Se on osa viehätystäkin, että miettii, mitä voisi tarjota toiselle. Joskus on ystävä tuonut jotain mukanaankin, kun minulla on ollut joku juhlapäivä, mutta en todellakaan odota hänen tulevan pullan ja kahveen kanssa ovesta, kun kerran itse hänet kutsuin.

Vierailija
1689/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on erikoista, että kukaan ei anna painoarvoa sille, että henkilöt olivat käytännössä tuntemattomia toisilleen ja näkivät livenä ensimmäistä kertaa. Se on nimenomaan se pointti ainakin itselle, mikä tekee tuossa keissistä naisen osalta epäkohteliaan.

Kutsuja maksaa, jos ei muuta sovita. Niin se vaan on.

Vai onko sulla kotona ovimaksu tai muu maksu niille, joita kutsut kahville kotiisi? Kutsu kahvilaan kuuluu ihan samaan sarjaan kuin kotikutsukin: kutsun esittänyt maksaa, jos ei sovita toisella tavalla.

Olen itse naisena kutsunut ystävättäreni kotiini ruokatreffeille, tekemään kanssani ruokaa ja syömään, mutta kun kummallakin oli vähän matti kukkarossa kerran, niin sovimme sillä kertaa, että hänkin ostaa osan niistä raaka-aineista. Kun taas oli varaa tarjota, niin tarjosin. Ihan simppeliä tämä homma on, jos tajuaa avata suu

90-luvulla nainen kutsui minut baariin treffeille. Jouduin silti ostaa hänelle useita tuoppeja.

Vierailija
1690/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos treffikumppani olisi tilannut kahvin ja 30hlön täytekakun mukaanotettavaksi huomisille synttäreilleen, kun mies kerran lupasi tarjota, hän olisi hyväksikäyttäjä. Sen sijaan jos puhe on kahvien tarjoamisesta, kaakao+leipä on ihan käypä tilaus, paitsi autisteille tai sairaalloisen piheille, jotka jäävät vänkkäämään että kahvi=Kahvi. 

Jos nuori kaunis nainen haluaa hyväksikäyttää taloudellisesti miehiä, hän ei vietä näiden kanssa aikaa kahviloissa huiman viidentoista euron rahansäästön vuoksi. Ei, vaikka se köyhälle tai pihalle olisi varsinainen omaisuus, se on silti vain viisitoista euroa. Se on nopeampaa ja yleensä mukavampaa hankkia ihan mistä muualta tahansa kuin jonkin random urpon kanssa kahvilassa jutellen. 

Tässä ei ole kyse rahasta, vaan naisen käytöstavoista. 

Ps. Ja jos olisi ollut pelkästää rahasta, niin kannattaa suhteuttaa, että tuo 15 euroa oli opiskelijan kolmen päivän ruoka.

Vierailija
1691/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kallista jollei ole tottunut rahaa käsittelemää

Vierailija
1692/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ps. Ja jos olisi ollut pelkästää rahasta, niin kannattaa suhteuttaa, että tuo 15 euroa oli opiskelijan kolmen päivän ruoka."

Viiden päivän ruoka.

Vierailija
1693/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainenkin oli opiskelija, niin ehkä hänellä oli vaan yksinkertaisesti nälkä.

Miksei hän sitten syönyt opiskelijaruokalassa päivällä? Vai olisko ollut niin PA ettei edes opiskelijalounaaseen ole varaa.

No kuule, mistä me voidaan tämä asia selvittää? Kerro ihmeessä!🤔😄

Vierailija
1694/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ehkä kyseenalaistaa, että kannattaako ensitreffeillä käymisestä ottaa harrastusta itselleen. Tinder-aika tuskin on parantanut ihmisten pariutumislukuja.

Kannattaa alkaa tarjota vasta kuin seksi mukaan kuvioihin. Sitä ennen molemmat maksaa omat tilauksensa.

Vierailija
1695/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan rahapula on ihan ymmärrettävä asia tuossa aloituksessa, kaikki muu ihan sontaa. Ap itse on syypää, kun ei kerran mitenkään tehnyt asiaa tiettäväksi, että kutsuu kahvilaan, jos se, mitä niukalla opiskelijabudjetilla saa ostettua, riittää. Mutta ei, hänen piti esittää roopeankkaa ja sitten kitistä  ihan samoin kuin roopeankkakin, kun yksi lantti kuluu rahasäiliöstä.

Oma veikkaukseni on, ettei ap:llä tehnyt edes tiukkaa maksaa, vaan häntä vain ketutti tuo summa ylipäänsä. Vaikka hänellä olisi ollut tonneja tilillään, hän vaikuttaa tyypiltä, joka ei siltikään laittaisi 15 euroa kahvilassa. Hänestä on kasvamassa semmoinen miestyyppi, joka voi ajaa uudella autolla ja asua isossa omatitalossa, josta ei ole velkaakaan enää ja joka tulee muutenkin ihan hyvin toimeen, mutta joka silti valittaa jokaisesta maksamastaan eurosta. Tunnen tällaisen tyypin itsekin elävästä elämästä. Hän on isäni. Tarkan markan mies.

Vierailija
1696/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole kyse rahasta, vaan naisen käytöstavoista. 

" Naisen käytöstavoista", ap? Siis sinä sanot, että tarjoat, mutta oikeasti et sitä tarkoita.

Kukaan ei ole ajatustenlukija. Avaa jatkossa suusi, ja sano, että mitä olet valmis tarjoamaan. 

Vierailija
1697/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on erikoista, että kukaan ei anna painoarvoa sille, että henkilöt olivat käytännössä tuntemattomia toisilleen ja näkivät livenä ensimmäistä kertaa. Se on nimenomaan se pointti ainakin itselle, mikä tekee tuossa keissistä naisen osalta epäkohteliaan.

Kutsuja maksaa, jos ei muuta sovita. Niin se vaan on.

Vai onko sulla kotona ovimaksu tai muu maksu niille, joita kutsut kahville kotiisi? Kutsu kahvilaan kuuluu ihan samaan sarjaan kuin kotikutsukin: kutsun esittänyt maksaa, jos ei sovita toisella tavalla.

Olen itse naisena kutsunut ystävättäreni kotiini ruokatreffeille, tekemään kanssani ruokaa ja syömään, mutta kun kummallakin oli vähän matti kukkarossa kerran, niin sovimme sillä kertaa, että hänkin ostaa osan niistä raaka-aineista. Kun taas oli varaa tarjota, niin tarjosin. Ihan simppeliä tämä homma on, jos tajuaa avata suu

Niinpä. En ala maksua veloittamaan, jos kutsun ystäviäni kahville. Ja saavat ottaa kaikkia tarjoamista, mitä pöydässä on, ja jopa satsata. Enkä mieti sen jälkeen, että:" Oho, onpa huonot käytöstavat ystävillä, kun kohtasivat syödä kaikkea, mitä kerroin tarjoavani!"

Vierailija
1698/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinulla sentään oli rahaa maksaa nuo ostot. Ensi kerralla, älä tarjoa! Hieman ehkä kertoo siitä että A tyttö ei ole kiinnostunut ja halusi syödä piikkiisi B Ei edes miettinyt tilauksen hintaa kun toinen tarjosi C Ei tiennyt että olet varaton

Kannataisiko  miettiä, viekö jonkun kahvilaan, jos budjetti suurimmaillan on 2,5e? Itse en kyllä riskiä ottaisi, joten en veisi. 

Ja entä , jos kävisikin niin, että seura onkin kovin mieluisaa puolin ja toisin ja teksi mieli jatkaa sitä iltaa toisenkin kahvikupposen voimalla, niin olisiko AP:n silloin kuitenkin ollut pakko tunnustaa, ettei ole rahaa ja haluaisiko tyttö maksaa.

Parasta vaan olla rehellinen alusta alkaen, eikä luvata maksaa, jos ei rahkeet kestä. Ei sitä nyt ihan 2-3e budjetilla kannata ketään ulos viedä, johan tuon sanoo järkikin.

Vierailija
1699/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää miehet käykö treffeillä, niin säästytte tälläisiltä kamaluuksilta!

Vierailija
1700/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos treffit oli lounasaikaan niin tuon ymmärtää. Jos ei niin ajattelematonta ottaa suht kallis panini kaakaon kanssa. Tee ens kerralla kuten joskus mun treffikaveri. Ehdotti kahveja McDonaldsissa. Ok mentiin sinne ja siellä oli pientä jonoa. Hän siirtyi toiseen jonoon ja totesi samalla, että maksetaan omat kahvimme. Jonosta toiseen siirtymistä en ihan tajunnut, omien kahvien maksamisen kyllä.