Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Aijaa, minä ignooraisin sellaiset treffeinä, en tajuaisi niiden olevan treffit
Olet kai itse sitten perinteinen nainen?
En, mutta jos mies ei edes ehdottaisi maksamista (tämä ei tarkoita ettenkö voisi maksaa itse)
Miksi odotat sitten mieheltä perinteisiä sukupuolirooleja?
Kenen incelin kanssa nyt puhun
Et osaa siis vastata, niin aloitat haukkumisen.
Olen muuten nainen, mutt
Jaa a, miksiköhän? Mutta incel on ihan heidän itsensä lanseeraama käsite. Että miten se on nyt haukkumista?
Onpa ankeat treffit, joku kuran makuinen suodatinkahvi kupillinen.
Ap:n aloitus herättää kyllä nyt kysymyksiä. Missä kahvilassa saa kahvin 2,90e? Minusta tuo on halpa, oletettavasti tavallinen suodatinkahvi kyseessä. Monessa suositussa kahvilassa kahvin hinta voi olla lähemmäs vitosen nykyään ja vaikka onkin kallista, niin hintataso on mitä on. Erikoiskahvit sitten ovat vielä hintavampia. Kaakao ja panini maksavat helposti tuon vajaa 15e, eikä kahvilahintojen mittapuulla ole mitenkään poikkeuksellisen kallis setti. En ole kahvinjuoja ja käyn kahvilassa melko harvoin, mutta itsellä menee sinne silti noin kymmenen euroa jos otan teen ja leivoksen tai jotain suolaista. Pelkkä tee olisi itselläni maksanut enemmän kuin 2,90e ja jollei olisi ollut mieluista teetä, olisin valinnut kaakaon. Jos ap tarjoutui maksamaan ja tilasi ensin, treffikumppani teki vähän ajattelemattomasti eikä osoittanut tilannetajua, mutta toisaalta mistä hän olisi voinut tietää mitä saa tilata jos asiasta ei ole mitenkään keskusteltu? Ehkä treffikumppanin oletus oli, että siinä voi jotain vähän syödäkin kun se on kuitenkin aika tavallista ottaa kahvilassa juoma ja vaikka leivos? Jos treffikumppani tilasi ensin, hän ei varmasti voinut tietää että ap ottaa vain halvimman saatavissa olevan kahvin.
15e on opiskelijalle toki kallis kahvilareissu, jatkossa ap voi joko pyytää naisen treffeille paikkaan jossa ei kulu rahaa tai sitten jatkaa seuran etsimistä ja oppia virheistään, eli lakata tarjoamasta mitään treffikumppanille jos kipukynnyksen raja on nyt saavutettu. Tuosta loukkaantuminen ja moisesta tuhlaamisesta tuohtuminen ei tosin minusta lupaa hyvää alkavalle suhteelle, ihmisen rahankäyttöä ei voi yhden kahvilareissun perusteella arvioida sitä kahvilaa pidemmälle.
Eräs tuttu mies tarjosi minulle omasta aloitteestaan autokyydin muutaman kerran. Kyllä hän ihan kiitoksen vain sai siitä, että halusi tarjota kyydin. Itsehän hän sitä kerran minulle tarjosi. Ei todellakaan olisi minulle kuulunut niiden maksamnen.
Toinen tuttuni tarjosi myös kyytejä minulle joskus ihan oma-aloitteisesti. Hänen kanssaan tuli kumminkin aika pian selväksi, että kyllä hän sitä rahaakin siitä mielellään ottaisi. No ei sitä kyytiä sitten kohta enää tarjottukaan. Enkä minä maksanut, koska itse hän alunperin tarjoutui minua kyyditsemään. Mutta kun pyysin häntä auttamaan kotiini, annoin myös muutaman kympin siitä vaivannäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse otan kahvin ja tarjoudun maksamaan miehellekin, niin toisia treffejä ei tommosen tilauksen jälkeen tulisi. Pitäisin ahneena. Vähän hyväksi käytetty olo tulis.
Ei tulisi mieleenkään tarjota kellekään tuntemattomalle nettimiehelle kuin korkeintaan kahvi. Olen sen verran pihi ja köyhä.
Jatkossa, säästä myös kahvikolikkosi, kunnes aikuistut. Katsos, suhde vaatii sitä, että 2 aikuista kypsää ihmistä päättää prorisoida parisuhteen ja kenties sen päälle perustettavan perheen yli kaiken muun. Siinä ei kahvikolikkoja lasketa, kun sun täytyy vakuuttaa toistaiseksi vieras ihminen siitä, että juuri sä oot se oikea kaikkien muiden joukosta, johon kumppaniehdokkaan kannattaa sijoittaa kaikki tärkeimmät resurssinsa. Jos tämä tuntuu vieraalta ajatukselta, se on merkki siitä, että vielä kannattaa rauhassa kypsyä muutama vuosi. Tai vaikka koko loppuelämä. Parisuhde kun ei ole pakollinen. Se on riskipeliä, jossa voi menettää enemmänkin kuin kahvirahat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap999 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto vie näitä nykyajan rahapihejä nuoria "miehiä"!
Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.
Ootko ikinä itse tarjonnut treffeillä? Vai onko aina miehen homma. Tulotasosta viis.
Aina on sen kutsujan asia maksaa. Jos taas välttämättä haluaa itse maksaa, niin siitä vain sitten. Mutta sen kuuluu olla vapaaehtoista sille, joka on kutsuttu.
Itse olen tarjoutunut mm. maksamaan koko seurueen ruokailut, vaikka olin se kutsuttu. Mutta he olivatkin vanhempiani. Ja yleensä he myös maksavat, koska minut aina kutsuvatkin ulos syömään kanssaan.
Miten usein
En muista koskaan kutsuneeni. Ei ole koskaan myöskään ollut tuollaisia maksuongelmia kenenkään miehen kanssa, vaan deitit ovat aina maksaneet rutisematta, eivätkä ole heittäytyneet miksikään neideiksi. Vasta vakisuhteessa on jaettu kuluja ja silloinkin tienestien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap999 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.
Ootko ikinä itse tarjonnut treffeillä? Vai onko aina miehen homma. Tulotasosta viis.
Aina on sen kutsujan asia maksaa. Jos taas välttämättä haluaa itse maksaa, niin siitä vain sitten. Mutta sen kuuluu olla vapaaehtoista sille, joka on kutsuttu.
Itse olen tarjoutunut mm. maksamaan koko seurueen ruokailut, vaikka olin se kutsuttu. Mutta he olivatkin vanhempiani. Ja yleensä he myös maksavat, koska minut aina kutsuvatkin ulos syömään kanssaan.
Ulos en ole ketään miestä kutsunut. Mutta kun olen kutsunut kotiini syömään, niin olen tietysti silloin maksanut kaiken tarjottavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! 15€ on viikon ruokabudjettini.
t. opiskelija
Niin, joten järkevänä ihmisenä et varmaan tarjoutuisi maksamaan kenenkään toisen ruokia ja juomia tuolla budjetilla.
Siis pitääkö järkevä ajattelu ja taloudenpito ulottaa vain ja ainoastaan omaan toimintaan? Jos on mahdollisuus, että joku muu maksaa, niin käytetään tilaisuus hyödyksi maksimaalisesti?
Siitä kai tässä on kyse.
Vertautuu vaikka siihen, että kohteliaisuudesta avaat oven naapurille. Mutta hän olettaakin, että jäät pitämään sitä auki puoleksi tunniksi, että hän voi kantaa huonekalut sisään.
Tästä kai on kyse, suhteellisuudentajusta. Joku pulla tai viineri olisi ollut oletetumpi valinta kahvin k
Monissa kahviloissa on vain kalliimpia leivonnaisia valikoimissa. Ei ole mitään edullista, mitä voi valita. Havahduin tähän jäätyäni eläkkeelle ja oli aikaa käydä kahvilassa.
ap999 kirjoitti:
ap999 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa kaksi opiskelijaa. Toinen ahkera miesdeittailija ja toinen nainen.
Tätä foorumia lueskellessa miehellä menisi vaikka 20e per kerta treffeihin. Yhet treffit viikossa, nii se ois tonni vuodessa. Naiselle tietty ilmaista.
Mies joutuu siis ottaa työn opiskelun ohelle ja suoriutuu sitä kautta opinnoista huonommin, vain koska naiset elävät viikinkiaikaa.
Onneks niitä epäpihejä naisiakin löyt
Kuinka moni oikeasti käy kerta viikkoon treffeillä? Olen 30v nainen ja käynyt ehkä kymmenen kertaa treffeillä elämäni aikana, pari kertaa noista mies tarjosi ja rahaa meni 5-30e. Joku nyt varmaan käy treffeillä elämässään useammin kuin minä olen käynyt, mutta melkoinen sarjadeittaaja se mieskin saa olla jos joka viikko treffeille pääsee ja ehtii, eikä seuraa silti löydy pidemmäksi aikaa. Ja edelleen, sen miehen ei ole pakko maksaa mitään. On myös mahdollista tehdä treffeillä jotain, mikä ei vie rahaa.
Treffeille pitäisi päästä mutta mielellään ilmaiseksi. Siis jos nyt kahvilaan asti päädytään, niin oletusarvo on että siellä saatetaan jotain muutakin nauttia kuin pelkää kulta mokkaa pieni kuppi. Jos tämä on suuri järkytys ja vavisuttaa liikaa lompakkoa, niin sitten kannattaa sopia muu treffipaikka tai lisätä seuranhakuilmoitukseen maininta piheysgeenistä.
Jos pääset ensi treffeillä alle kahdenkympin, niin tuohan on erittäin halpa hinta. Siinä vaiheessa kun vakiinnut ja menet naimisiin, niin loppusumma mitataan todennäköisesti sadoissa tuhansissa. Noh, jos sinua oikein lykästää niin voihan vaaka kallistua sinuunkin päin mutta miehenä se oletusarvo nykyäänkin on että sinä olet se perheen pääasiallinen elättäjä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä aloituksessa ei ollut kyse siitä, onko joku pihi tai köyhä.
Siinä on kyse hyvistä käytöstavoista.
Samaa mieltä. Jos ensin tarjoudut tarjoamaan, on huonoa käytöstä myöhemmin nillittää toisen valinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Aijaa, minä ignooraisin sellaiset treffeinä, en tajuaisi niiden olevan treffit
Olet kai itse sitten perinteinen nainen?
En, mutta jos mies ei edes ehdottaisi maksamista (tämä ei tarkoita ettenkö voisi maksaa itse)
Miksi odotat sitten mieheltä perinteisiä sukupuolirooleja?
Kenen incelin kanssa nyt puhun
Et osaa siis vastata, niin alo
Onneks tän tapaisia idioottinaisia on vaan harvakseltaan.
Tiedän, että täälläkin foorumilla on myös hyviä naisia joukossa.
Kaikki eivät ole incel naisia.
Tässä tarinassa on ulkopuolisen silmin kaksi roistoa, nillittävä anti-tarjoaja ja käytöstavaton opportunisti. Kumpikin yhtä ärsyttävä piirre ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse otan kahvin ja tarjoudun maksamaan miehellekin, niin toisia treffejä ei tommosen tilauksen jälkeen tulisi. Pitäisin ahneena. Vähän hyväksi käytetty olo tulis.
Ei tulisi mieleenkään tarjota kellekään tuntemattomalle nettimiehelle kuin korkeintaan kahvi. Olen sen verran pihi ja köyhä.
Jatkossa, säästä myös kahvikolikkosi, kunnes aikuistut. Katsos, suhde vaatii sitä, että 2 aikuista kypsää ihmistä päättää prorisoida parisuhteen ja kenties sen päälle perustettavan perheen yli kaiken muun. Siinä ei kahvikolikkoja lasketa, kun sun täytyy vakuuttaa toistaiseksi vieras ihminen siitä, että juuri sä oot se oikea kaikkien muiden joukosta, johon kumppaniehdokkaan kannattaa sijoittaa kaikki tärkeimmät resurssinsa. Jos tämä tuntuu vieraalta ajatukselta, se on merkki siitä, että vielä kannatt
Yksikään mies ei ole onnistunut vakuuttamaan minua olevansa edes kumppaniehdokas, saati olevansa kypsä ihminen jonka kanssa voisin alkaa priorisoimaan parisuhdetta, perheen perustamisesta puhumattakaan, ostamalla minulle yhtään mitään.
Kyllä kypsät aikuiset perustavat nämä päätökset aivan muuhun kuin siihen, että pitää tärkeimpänä resurssinaan tarjota mulle kahvilassa.
Alkupäässä kirjoittanut mies (?) oli oikeassa. Kyllä nämä päätökset nimenomaan fiksut ja pärjäävät naiset tekevät aivan muilla perusteilla kuin sillä, kuka on hövelein tarjoilija.
Köyhää porukkaa täällä. Oikeasti, hankkikaa koulutus ja menkää töihin, niin elämä ei kariudu kälyiseen paniiniin.
Jatkossa jos on perhettä hinku perustaa, ne lasten menot on satkuja joka kk.
Kutsuja maksaa, ellei muuta sovita. Niin se nyt vaan on. Jos esität kutsut, niin varaudu maksamaan, tai sitten esitä heti kutsun yhteydessä, että kumpikin maksa omansa.
Jos esität maksamista vasta paikan päällä, olet auttamattomasti törppö, joka kyllä esittää olevansa kiinnostunut, mutta joka ei kumminkaan halua maksaa siitä, että saa kiinnostuksen kohteensa treffata ja tarjota hänelle jotain. Toisin sanoen et halua osoittaa naiselle parhaimpia puoliasi. Koska niin yleensä treffeillä tehdään, että niillä koitetaan kosiskella lisää, antaa itsestä hyvä vaikutelma.
Koita nyt ihmeessä siis karaistua Ap. Elämässä tulee vaikeampiakin asioita eteen kuin 15 euron kahvilalasku. Jopa kalliimpia valintoja tulee eteen, jos meinaat ihmissuhteessa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa, säästä myös kahvikolikkosi, kunnes aikuistut. Katsos, suhde vaatii sitä, että 2 aikuista kypsää ihmistä päättää prorisoida parisuhteen ja kenties sen päälle perustettavan perheen yli kaiken muun. Siinä ei kahvikolikkoja lasketa, kun sun täytyy vakuuttaa toistaiseksi vieras ihminen siitä, että juuri sä oot se oikea kaikkien muiden joukosta, johon kumppaniehdokkaan kannattaa sijoittaa kaikki tärkeimmät resurssinsa. Jos tämä tuntuu vieraalta ajatukselta, se on merkki siitä, että vielä kannatt
Koskaan en ole ketään miestä uskaltanut pyytää ulos tai raaskinut hänelle tarjota.
Ehkei kannata mennä toisille treffeille jos tuo on ainoa asia mitä trefeistä jäi mietityttämään.
Voi ehkä kyseenalaistaa, että kannattaako ensitreffeillä käymisestä ottaa harrastusta itselleen. Tinder-aika tuskin on parantanut ihmisten pariutumislukuja.