Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan olisi ollut pokkaa ostattaa ekoilla treffeillä 15 euron eväät jonkun opiskelijan budjetilla mutta näköjään meitä naisiakin on joka junaan. Eipä ole nykyajan deittimarkkinoilla helppoa miehillä.
Kuningatarkohtelua halutaan.
No ei kaikki opiskelijat ole köyhiä ja jos toinen on kutsunut ja sanoo, että tarjoaa, niin miksi ei olisi saanut ottaa sitä paninia?
Jos on orastavan suhteen kaatava katastrofi, että toinen tilaa suolaisen syötävän kahvin kylkeen, niin ehkä ei kannata harrastaa mitään kahvilatreffejä? Tuo ei ole mikään suuri summa ja osa ketjussa riehuu ikäänkuin nainen olisi tilannut puolet koko mestan menusta ja kakkua vielä päälle.
Kai sentään sait naiselta peräpäätä palkkioksi tuosta 14.7 € maksusta kahvilassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko oikeasti, että kuningatarkohtelua vaativa nainen pääsisi tokille treffeille? Ei tuollainen diivailu anna naisesta hyvää kuvaa.
En käy enää treffeillä, koska olen naimisissa.
Missä maailmassa kaakao ja leipä on kuningatarkohtelua? Säälin vaimoasi. Jopa vaikka hän olisi kuvitteellinen.
Aviomies, olen siis nainen.
Oletko itse perinteinen nainen? Vai miksi katsot ansaitsevasi kuningatarkohtelua?
Määrittele k
Ja tarjouduin tuomaan kahvitkin, mutta mulla ei ollut termaria. Kun kutsuin niin toki tarjosin.
Ahneet possut ei pääse jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.
Tämä. Minulle ei tulisi mieleenkään ottaa olennaisesti kalliimpaa mitä tarjoaja.
Ihmeellisiä vastauksia Ap on kyllä saanut. Itse jättäisi tapailut tuohon yhteen kertaan. Kertoo nimittäin aivan riittävästi naisen persoonallisuudesta ja käytöstavoista.
Mietin sitäkin että onko ap päästänyt naisen edellään kassalle ja tämä ehtinyt jo tilata, sit ap tulee perästä ja ottaa pelkän kahvin. Jos näin, niin nainen joutui tosi epämukavaan tilanteeseen kun ei voinut mitenkään tietää et ap ei ota muuta. Itseäni olisi ahdistanut vastaavassa tilanteessa vetää sitä paninia toisen edessä, kun pitkin hampain tarjonnut eikä
Ei kun mä olin kassalla lompsa kädessä, sanoin kassalle ja tteffitytölle että kahvi. Sitten nainen tilasi nämä tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
No ei kaikki opiskelijat ole köyhiä ja jos toinen on kutsunut ja sanoo, että tarjoaa, niin miksi ei olisi saanut ottaa sitä paninia?
Jos on orastavan suhteen kaatava katastrofi, että toinen tilaa suolaisen syötävän kahvin kylkeen, niin ehkä ei kannata harrastaa mitään kahvilatreffejä? Tuo ei ole mikään suuri summa ja osa ketjussa riehuu ikäänkuin nainen olisi tilannut puolet koko mestan menusta ja kakkua vielä päälle.
Tiara päässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oli opiskelija. Ei olisi omana opiskeluaikana tullut mieleenkään, että olisin miehellä maksattanut 100 markan kahvilaostokset.
Vierailija kirjoitti:
Kai sentään sait naiselta peräpäätä palkkioksi tuosta 14.7 € maksusta kahvilassa?
Jos olisi saanut, niin tätä ketjua tuskin olisi. Maksullisuus liittyy naisiin aina jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tilannetaju puuttui. Jos maksaja tilaa kahvin, niin on kohteliasta tilata joku saman arvoinen tai edullisempi juoma. Jos maksaja olisi ottanut paninin, olisi ollut ok ottaa panini. Näin siis minusta. Ei ole ok mussuttaa paninia, jos toinen juo vain kahvia.
Jos mies on ihastunut aidosti niin maksaa kiltisti.
Minun kokemus oli, että mies maksoi illallisen Kämp Galleriassa viinit mukaan luettuna. Oli myös autokyyti kotiin. Mies olisi halunut rikkaana juristina halunut minusta edustisvaimon. En voinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.
Tämä. Minulle ei tulisi mieleenkään ottaa olennaisesti kalliimpaa mitä tarjoaja.
Ihmeellisiä vastauksia Ap on kyllä saanut. Itse jättäisi tapailut tuohon yhteen kertaan. Kertoo nimittäin aivan riittävästi naisen persoonallisuudesta ja käytöstavoista.
Mietin sitäkin että onko ap päästänyt naisen edellään kassalle ja tämä ehtinyt jo tilata, sit ap tulee perästä ja ottaa pelkän kahvin. Jos näin, niin nainen joutui tosi epämukavaan tilanteeseen kun ei voinut mitenkään tietää et ap ei ota muuta. Itseäni olisi ahdistanut vastaavassa tilanteessa vetää sitä paninia
Kyllä minua aikuisena ihmisenä hiukan naurattaisi, jos äijä tilaisi minun puolestani minulta kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyse opiskelijasta. Tuo summa saattoi olla parin päivän ruokabudjetti. Luulisi toisella opiskelijalla olevan vähän pelisilmää tuossa tilanteessa. Nätti naama ei korvaa tökeröä käytöstä. Ei jatkoon. Ps varo treffejä myös muiden av mammojen kanssa
Silloin ei tarjouduta etukäteen maksajaksi jos siihen ei varoja ole.
Kannattaa sanoa suoraan, niin ei tartte harmitella etukäteen.Kiva kun tulit treffeille. Voit nyt tilata minun piikkiin kolmella eurolla. Loput voit maksaa itse, jos haluat jotain syötävää. Helppo homma.
Vierailija kirjoitti:
Pihit miehet ei toisille treffeille pääse. Muista ens kerralla vaatia, että nainen maksaa oman ja mielellään myös sun tilauksen, ni ei jää harmittamaan.
Kuuluuko pillua ilmaiseksi kahvittelun jälkeen? Mikä on tasa-arvo ja naisten voimaantuminen.
Hyvä että miesten euro on 100 senttiä ja hyvä on pitää se niin jatkossakin.
Jos opiskelee ja käy töissä, niin 15 euroa ei oo välttämättä kauhean iso summa. Mun edellisessä työpaikassa oli opiskelijoita töissä ja kun mentiin jonnekin afterworkeille, niin ihan hyvin niillä oli vara juoda se pari juomaa baarissa. Ehkä se tyttökin käy töissä ja hänellä on vara siihen, että silloin tällöin käyttää parikymppiä ulkona syömiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyse opiskelijasta. Tuo summa saattoi olla parin päivän ruokabudjetti. Luulisi toisella opiskelijalla olevan vähän pelisilmää tuossa tilanteessa. Nätti naama ei korvaa tökeröä käytöstä. Ei jatkoon. Ps varo treffejä myös muiden av mammojen kanssa
Onko kahville pyyntö lupaus myös maksaa? Minusta ei. Jos joku ihminen pyytää minua kahville kahvilaan, oletan, että maksan kahvini itse. Jos menen kylään kahville, niin vien pullaa mennessäni.
Tämmöiset ketjut saa todellakin avartamaan näkemystä siitä, miten itsekkäitä ja ahneita lähestulkoon puolet ihmisistä on. Ja sitä röyhkeyttä pidetään jopa normaalina käytöksenä, johon ollaan syntyperäisinä naisina lähtökohtaisesti oikeutettuja. Ei damn mihin tää maailma on menossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kahville pyyntö lupaus myös maksaa? Minusta ei. Jos joku ihminen pyytää minua kahville kahvilaan, oletan, että maksan kahvini itse. Jos menen kylään kahville, niin vien pullaa mennessäni.
Etiketin mukaan kutsuja tarjoaa.
En ole käynyt treffeillä kahdeksaan vuoteen. Mieheni tavatessani hän toi treffeille kahvitermoksen ja minä nakit ja pullat. Taisin resurssoida niihin siis enemmän 😂.