Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko oikeasti, että kuningatarkohtelua vaativa nainen pääsisi tokille treffeille? Ei tuollainen diivailu anna naisesta hyvää kuvaa.
En käy enää treffeillä, koska olen naimisissa.
Missä maailmassa kaakao ja leipä on kuningatarkohtelua? Säälin vaimoasi. Jopa vaikka hän olisi kuvitteellinen.
Aviomies, olen siis nainen.
Oletko itse perinteinen nainen? Vai miksi katsot ansaitsevasi kuningatarkohtelua?
Määrittele käsityksesi kuningatarkohtelusta.
En aio määritellä, koska en ensimmäisenä sitä käyttänyt. Mutta osaatko vastata kysymyksiin?
En saa
Tuossahan ne lukevat. Laiskuus ei ole muuten viehättävää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen nätti tyttö on panininsa ansainnut. Nyt selvisi miten tie katkeraksi ylipainoiseksi av mammaksi vie.
Mitä sä tarkoitat? Minä nainen olen sun kanssa samaa mieltä.
TARJOSIN PANININ.
SITTEN PANISIN.
t. Gilttis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko oikeasti, että kuningatarkohtelua vaativa nainen pääsisi tokille treffeille? Ei tuollainen diivailu anna naisesta hyvää kuvaa.
Missä maailmassa kaakao ja leipä on kuningatarkohtelua? Säälin vaimoasi. Jopa vaikka hän olisi kuvitteellinen.
Joo, nyt lopulta selvisi, mitä se palstalla vauhkottu kuningatarkohtelu on! Aika mitätöntä. Se prinsessakohtelu jää siis vielä tuon alapuolelle, se on pelkkä kaakao?
Kahvi ja vesi on vissiin perintöprinsessakohtelu.
Mulle on kerran tarjottu ihan pitsa ja olut. Oonko mä sitten joku galaksin valtiatar?
Tuliko toiset treffit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.
Tämä. Minulle ei tulisi mieleenkään ottaa olennaisesti kalliimpaa mitä tarjoaja.
Ihmeellisiä vastauksia Ap on kyllä saanut. Itse jättäisi tapailut tuohon yhteen kertaan. Kertoo nimittäin aivan riittävästi naisen persoonallisuudesta ja käytöstavoista.
Mietin sitäkin että onko ap päästänyt naisen edellään kassalle ja tämä ehtinyt jo tilata, sit ap tulee perästä ja ottaa pelkän kahvin. Jos näin, niin nainen joutui tosi epämukavaan tilanteeseen kun ei voinut mitenkään tietää et ap ei ota muuta. Itseäni olisi ahdistanut vastaavassa tilanteessa vetää sitä paninia toisen edessä, kun pitkin hampain tarjonnut eikä itse ees syö mitään. JOS taas ap tilasi ensin kahvin, on mielestäni vähän tökeröä naiselta sen jälkeen tilata huomattavasti kalliimpi satsi. Siinä tapauksessa ymmärtäisin että vedetään johtopäätöksiä persoonasta.
Ap toi esiin, että kahvilaan menon pointti oli juttelu ja tutustuminen, ja kahvi tilataan jotta saa istumapaikan. Ap ei kuitenkaan huomioinut, että ei tämä ole mikään universaali ajattelutapa, joka pätee kaikkiin.
Mun mielestä treffeillä saa syödä. Itseasiassa mun mielestä ois hassua mennä treffeille ja juoda siellä vaan kahvia, tulisi jotenkin sellainen kauhean teinimäinen olo. Silloin ei ollut rahaa ostaa kuin se kahvi. Olen toki jo 40-vuotias, joten minulla voi olla eri kriteerit kuin parikymppisillä. Mutta jos olisin menossa treffeille ja sovittaisiin, että maksan, niin en mä yhtään paheksuisi, jos treffikumppani käyttäisi 15 euroa juomaansa ja ruokaansa. Minusta se on aika pieni summa, ainakin tällaiselle ihmiselle joka saa mediaanipalkkaa. Treffeillä on tarkoitus kuitenkin viihtyä ja minusta viihtymiseen kuuluu, että ei oo pakko juoda halpaa suodatinkahvia.
Provo. Kaunis (eli hoikka) nainen ei söisi mitään paninia ekoilla treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse otan kahvin ja tarjoudun maksamaan miehellekin, niin toisia treffejä ei tommosen tilauksen jälkeen tulisi. Pitäisin ahneena. Vähän hyväksi käytetty olo tulis.
Totta että miettikääpäs asetelma näin päin. Eli että nainen olisikin maksaja! Moniko teistä naisista maksaisi itse vain kahvin ottaessaan jollekin netti urpolle 15€ tekeleet?
Miettikääpäs.
Voin vastata vain omasta puolestani. Tarjoan usein ystäville ja kumppanille, samoin he minulle. Olen tarjonnut myös treffeillä.
Jos tarjoan, olen varautunut siihen, että toinen voi haluta listalta mitä vain, vaikka sisäfilepihvin ja samppanjaa, jos niitä on tarjolla.
Jos en halua tarjota, en tarjoa. Yksinkertaista.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse perinteinen nainen? Vai miksi katsot ansaitsevasi kuningatarkohtelua?
En aio määritellä, koska en ensimmäisenä sitä käyttänyt. Mutta osaatko v
Eli olenko perinteinen nainen? Riippuu määritelmästä. Miksi ansaitsisin kuningatarkohtelua? En ansaitse kuningatarkohtelua, mutta ilahdun hyvistä tavoista ja anteliaasta mielestä, jos minut kutsutaan treffeille. Jos itse kutsun miehen, tarjoan mielelläni illallisen ja juomat.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä treffeillä saa syödä. Itseasiassa mun mielestä ois hassua mennä treffeille ja juoda siellä vaan kahvia, tulisi jotenkin sellainen kauhean teinimäinen olo. Silloin ei ollut rahaa ostaa kuin se kahvi. Olen toki jo 40-vuotias, joten minulla voi olla eri kriteerit kuin parikymppisillä. Mutta jos olisin menossa treffeille ja sovittaisiin, että maksan, niin en mä yhtään paheksuisi, jos treffikumppani käyttäisi 15 euroa juomaansa ja ruokaansa. Minusta se on aika pieni summa, ainakin tällaiselle ihmiselle joka saa mediaanipalkkaa. Treffeillä on tarkoitus kuitenkin viihtyä ja minusta viihtymiseen kuuluu, että ei oo pakko juoda halpaa suodatinkahvia.
Opiskelijalle tuo on iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio määritellä, koska
Miten usein olet kutsunut miehen treffeille? Yleensä se on kuitenkin mies, joka kysyy treffeille.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.
Lompakkoloisilla on omat tavat.
Hyvät että paljastuu tavat heti.
Minusta tänä päivänä miehen ei kuulu maksaa. Naiset ovat itse tasa-arvonsa halunneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi ensi kerralla sanoa, että olisi kiva nähdä vaikka jossain kahvilassa. Minusta olisi hyvä, jos maksamme molemmat omat tarjoilumme. Se on ihan fine ja reilua sanoa.
Mikä siinä on niin vaikeeta maksaa itse kahvinsa ja paniininsa? Ei kannata ottaa noin persaukista naista.
Ei vaan olisi ollut pokkaa ostattaa ekoilla treffeillä 15 euron eväät jonkun opiskelijan budjetilla mutta näköjään meitä naisiakin on joka junaan. Eipä ole nykyajan deittimarkkinoilla helppoa miehillä.
Voihan toki olla, että hän päätti ottaa tuollaisen tilauksen jo etukäteen (on esim. tullut nälkäisenä treffeille) ja olisi sen itse varautunut maksamaan, mutta ei sitten kehdannut kieltäytyä kun erikseen tarjouduit maksamaan. Itselleni tuo olisi aika normiostos nykyään vaikkapa espresso housessa kun ei kuitenkaan niin usein tule käytyä. Olen maksanut aina itse omat syömiseni treffeillä, niin ei tarvitse ainakaan miettiä mitä "saa" tilata.
Mutta tosiaan jos tuo asia hiertää niin kannattaa varmaan jatkaa kumppanin etsintää toisaalta, tai katsoa vielä tilannetta uudestaan 2. treffien jälkeen.
Älä lupaa tarjota jos ei ole varaa maksaa. Isäni opetti että ekoilla treffeillä mies maksaa, sen jälkeen maksan ite jos on varaa. Jos ei ole niin otan vesilasillisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin opiskelija jättää isoherran elkeet eikä tarjoa. Opiskelijoidenkin taloudelliset tilanteet ovat keskenään erilaisia. Joku käy hyväpalkkaisessa työssä, toisella on perittyä varallisuutta, kolmas on köyhä kuin kirkonrotta.
Nuorena ihminen ei ole ehtinyt kohdata omastaan poikkeavia elämäntilanteita eikä hoksaa ajatella, että tyhjätasku siinä on tarjoamassa kahvia, joten otapa se halvin kahvi, eikä muuta.
Edelleen, jos ei ole varaa tarjota, ei kannata tarjota.
Höpö, höpö. Rakkaus ja raha ovat kaksi täysin eri asiaa. Mutta olen huomannut, että joillekin ihmisille ne ovat yksi ja sama asia. Vaimo jättää miehen, kun mies jää työttömäksi tai mies ei huoli köyhää naista (perus Uuno Turhapuro). Onhan näitä nähty tuttavapiirissä sekä miehissä että naisissa. Mutta harvemmin sellainen suhde kestää. Eli kannattaa ohittaa nämä uniikit lumihiutaleet ja prinsessa/prinssikohtelua vaativat heti.