Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
121/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi mies ei ole viehättävä, sori nyt vaan. Tarjoamisessa ei ole kyse siitä että nainen haluaisi häntä elätettävän, vaan nainen haluaa miehen jolla on hyvät käytöstavat ja osaa olla herrasmies. Kyllä se rahan käyttö ja tarjoamiset sitten ajan myötä tasoittuu puolin ja toisin, mut alkuun pitää miehen panostaa rahallisestikin jos mies ei halua tippua friendzonelle. Sitäpaitsi joku 14e kahvilaostos silloin tällöin ei ole paljon, tuskin jatkuvasti olisi tarvinnut ravata kahvilassa. 

Vierailija
122/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpas uudestaan: Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.

Nyt oli kysymys ensitapaamisesta. Silloin nimenomaan vasta tutustutaan, eikä kummallakaan ole mitään muuta velvollisuutta kuin käyttäytyä hyvin aloittaen siitä, että on ajoissa paikalla sovitusti. Tarjoamisesta ei ole miehelle mitään hyötyä, joten sitä ei kannata tehdä.

Jos toisen huomioimisesta seuraa toiset treffit, niin eikö siitä ole sillon ollut hyötyä?

Siis toiset treffit saa rahalla?

Huomioimalla toista ja tekemällä hyvän vaikutuksen. Juuri sä taitaisit tarvita tuollaisia keinoja, kun ymmärryksessä on vähän puutteita.

Onko siis niin, että etenkin ei-perinteisillä naisilla se huomiointi tarkoittaa nimenomaan rahallista panostusta? Näin näyttäisi olevan kommenttien perusteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti, että kuningatarkohtelua vaativa nainen pääsisi tokille treffeille? Ei tuollainen diivailu anna naisesta hyvää kuvaa.

En käy enää treffeillä, koska olen naimisissa. 

Missä maailmassa kaakao ja leipä on kuningatarkohtelua? Säälin vaimoasi. Jopa vaikka hän olisi kuvitteellinen.

Joo, nyt lopulta selvisi, mitä se palstalla vauhkottu kuningatarkohtelu on! Aika mitätöntä. Se prinsessakohtelu jää siis vielä tuon alapuolelle, se on pelkkä kaakao?

Vierailija
124/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia lokkeja nykynaiset on? Pitäisi kohdella kuin kuningatarta sen kerran kun treffeille päässyt vai? Mielestäni on kohteliasta ekoilla treffeillä kustantaa max sen juoman verran. Se antaa miehestä positiivisen kuvan mutta koko menua ei tarvitse kustantaa.

Kuningatarkohtelua on kaakao ja panini? Ehkä 15-vuotiaiden treffeillä. Jos niilläkään.

Kuningatarkohtelua ei kukaan nainen ansaitse ekoilla treffeillä. 

No minusta jopa mies ansaitsee ekoilla treffeillä kaakaon ja paninin. 

Oletko sitten monestikin sellaiset miehelle tarjonnut vai loksutatko vain leukojasi?

E

Vastavuoroisuus ystävien kesken kuuluu hyviin tapoihin. Aivan kuten se, että ensimmäisellä tapaamisella seurataan ns. Isännän (tai emännän) leediä ja toimitaan samoin kun hän. Eli jos mies tarjoaa, otetaan saman tyyppinen tarjoilu mitä hän otti, jne.

Jos näitä perustaitoja ei hallitse, kannattaa mennä kirjastoon lainaamaan käytösoppaita.

Vierailija
125/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti, että kuningatarkohtelua vaativa nainen pääsisi tokille treffeille? Ei tuollainen diivailu anna naisesta hyvää kuvaa.

Missä maailmassa kaakao ja leipä on kuningatarkohtelua? Säälin vaimoasi. Jopa vaikka hän olisi kuvitteellinen.

Aviomies, olen siis nainen.

Oletko itse perinteinen nainen? Vai miksi katsot ansaitsevasi kuningatarkohtelua?

Määrittele käsityksesi kuningatarkohtelusta.

Vierailija
126/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihi mies ei ole viehättävä, sori nyt vaan. Tarjoamisessa ei ole kyse siitä että nainen haluaisi häntä elätettävän, vaan nainen haluaa miehen jolla on hyvät käytöstavat ja osaa olla herrasmies. Kyllä se rahan käyttö ja tarjoamiset sitten ajan myötä tasoittuu puolin ja toisin, mut alkuun pitää miehen panostaa rahallisestikin jos mies ei halua tippua friendzonelle. Sitäpaitsi joku 14e kahvilaostos silloin tällöin ei ole paljon, tuskin jatkuvasti olisi tarvinnut ravata kahvilassa. 

Eli treffien ehto on maksaa? Mitä se kertoo sinusta?

Vierailija
127/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen nätti tyttö on panininsa ansainnut. Nyt selvisi miten tie katkeraksi ylipainoiseksi av mammaksi vie.

Vierailija
128/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpas uudestaan: Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.

Nyt oli kysymys ensitapaamisesta. Silloin nimenomaan vasta tutustutaan, eikä kummallakaan ole mitään muuta velvollisuutta kuin käyttäytyä hyvin aloittaen siitä, että on ajoissa paikalla sovitusti. Tarjoamisesta ei ole miehelle mitään hyötyä, joten sitä ei kannata tehdä.

Jos toisen huomioimisesta seuraa toiset treffit, niin eikö siitä ole sillon ollut hyötyä?

Huomioimalla toista ja tekemällä hyvän vaikutuksen. Juuri sä taitaisit tarvita tuollaisia keinoja, kun ymmärryksessä on vähän puutteita.

mitä jää jäljelle, kun nyky miehet ei osaa edes ovea pitää naiselle auki?

Vierailija
129/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nyt lopulta selvisi, mitä se palstalla vauhkottu kuningatarkohtelu on! Aika mitätöntä. Se prinsessakohtelu jää siis vielä tuon alapuolelle, se on pelkkä kaakao?

Kahvi ja vesi on vissiin perintöprinsessakohtelu.

Vierailija
130/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse perinteinen nainen? Vai miksi katsot ansaitsevasi kuningatarkohtelua?

En aio määritellä, koska en ensimmäisenä sitä käyttänyt. Mutta osaatko vastata kysymyksiin?

Vierailija
131/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule toisia treffejä johtuen ihan siitä, ettei ap kyennyt kysymään leidiltä itseltään, miksi hän otti niin kalliin ( heh) leivän.

Mä oletan, että koska uhrasi ap:lle lounastuntinsa ja koska ap tarjoutui maksamaan. Tyhmähän se olisi silloin vesilasiin tyytyä. En kyllä yhtään epäile, etteikö ap itse tekisi juuri niin ja sitten ruikuttelisi, miten pihi se nainen oli kun ei edes paninia hänelle tyrkyttänyt väkisin.

Vierailija
132/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistesijalla saa lämpimän veden ja miehen kotoa tuoman käytetyn teepussin.

Vierailija
133/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.

Eihän se mitään rahan perässä juoksemista ole. Kyllä se kuuluu hyviin vanhoihin tapoihin, että mies maksaa tarjoilut ekoilla treffeillä varsinkin kun on sinne kutsunut. Hyviin tapoihin kuuluu myös avata naiselle ovi ja auttaa takin kanssa. Ihan nyt vaan pari vinkkiä nuorille tälläiseltä mummolta. 

Vierailija
134/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää avaa silmiä. Ilmankos tavalliset ei-kuninkaalliset naiset ei saa kuin lämmintä kättä, jos sitäkään.

Vierailija
135/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioimalla toista ja tekemällä hyvän vaikutuksen. Juuri sä taitaisit tarvita tuollaisia keinoja, kun

Oletko itse perinteinen nainen?

Vierailija
136/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio määritellä, koska en ensimmäisenä sitä käyttänyt. Mutta osaatko vastata kysymyksiin?

En saa kaivettua niitä tästä ketjusta, lainaukset menee hassusti. Mitä ne sun kysymykset siis oli? Jotain passiivisaggressiivista?

Vierailija
137/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.

Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.

Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.

Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.

Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.

En hae tarjoamisella mitään hyötyä. En oleta hyötyväni siitä mitään tai saavani mitään vastineeksi. Kyseessä on yksinkertaisesti ystävällisyydenosoitus. Viestin sillä, että pidän sinusta, arvostan seuraasi ja haluan sen takia antaa sinulle tämän pienen lahjan (jonka taloudellinen merkitys on mitätön, joten ei ole mitään väliä vaikka se menisi hukkaan).

Vierailija
138/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kerran tarjottu ihan pitsa ja olut. Oonko mä sitten joku galaksin valtiatar?

Vierailija
139/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.

Eihän se mitään rahan perässä juoksemista ole. Kyllä se kuuluu hyviin vanhoihin tapoihin, että mies maksaa tarjoilut ekoilla treffeillä varsinkin kun on sinne kutsunut. Hyviin tapoihin kuuluu myös avata naiselle ovi ja auttaa takin kanssa. Ihan nyt vaan pari vinkkiä nuorille tälläiseltä mummolta. 

Mummon on hyvä tietää, että perinteinen miehen toiminta ja käytös varataan niille perinteisille naisille. Mikään ei ole niin järjetöntä kuin vaatia mieheltä perinteistä sukupuoliroolin mukaista käyttäytymistä, mutta itse ei ole perinteinen nainen.

Vierailija
140/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.

Minusta nainen joutuu tässä hankalaan tilanteeseen, kun ei voi voi ottaa muuta kuin juoman koska toinen maksaa, vaikka haluaisi vaikka suolaista 

Aikuisen ihmisen tulee pystyä kontrolloimaan halujaan ja mielitekojaan yhden tapaamisen ajan.

Niin, tai sitten voi itse maksaa ja ottaa aivan mitä mieli tekee. 

Pidän kuitenkin idioottina ihmistä, joka päättää tarjota tuntemattomalle ja sitten vinkuu jälkeenpäin tämän valintoja. 

All fuck-ups are based on assumptions.Tässä ongelma on muodostunut siitä, että tarjoaja on olettanut naisen ottavan vain kahvin ja ajatellut tarjoavansa kahvin, mutta nainen on syystä tai toisesta ostanut 15eurolla. Itsestäni 15e on paljon koska sillä saa jo lounaan, mutta tästäkin ketjusta näkee, että ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä,mitä tuotteet saa kahvilassa maksaa.              Hedelmällistä on miettiä sitä miten tulevaisuudessa toimii, ettei joudu tilanteeseen, mitä ei halua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi