Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
181/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyse opiskelijasta. Tuo summa saattoi olla parin päivän ruokabudjetti. Luulisi toisella opiskelijalla olevan vähän pelisilmää tuossa tilanteessa. Nätti naama ei korvaa tökeröä käytöstä. Ei jatkoon. Ps varo treffejä myös muiden av mammojen kanssa

Silloin ei tarjouduta etukäteen maksajaksi jos siihen ei varoja ole.

Onko kahville pyyntö lupaus myös maksaa? Minusta ei. Jos joku ihminen pyytää minua kahville kahvilaan, oletan, että maksan kahvini itse. Jos menen kylään kahville, niin vien pullaa mennessäni. 

No mutta aloittajahan oli sanonut, että maksaa. Jos se tyttö oli aatellut, että molemmat maksaa ite ja oli jo päättänyt, että mitä hän ottaa, niin hän sitten aatteli, että ottaa ne samat kun toinen tarjoutuu maksamaan? Mun mielestä on nimittäin sekin epälkohteliasta, että jos toinen sanoo, että maksaa, niin alkaa siinä sitten venkoilemaan, että ei kun mä maksan ite.

Vierailija
182/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyse opiskelijasta. Tuo summa saattoi olla parin päivän ruokabudjetti. Luulisi toisella opiskelijalla olevan vähän pelisilmää tuossa tilanteessa. Nätti naama ei korvaa tökeröä käytöstä. Ei jatkoon. Ps varo treffejä myös muiden av mammojen kanssa

Onko kahville pyyntö lupaus myös maksaa? Minusta ei. Jos joku ihminen pyytää minua kahville kahvilaan, oletan, että maksan kahvini itse. Jos menen kylään kahville, niin vien pullaa mennessäni. 

Etiketin mukaan kutsuja tarjoaa. 

Se on kyllä sitten joku todella vanhanaikainen tai jonkun lokin keksimä etiketti. Ja olen nainen itsekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen treffeille, niin oletuksena maksan itse sen mitä otan. Jonossa ollessa mietin mitä haluan. Jos sitten siinä tilanteessa treffikumppani äkkiä sanookin, että minä maksan, niin pitääkö mun sitten miettiä uusiksi mitä mä haluan ja mitoittaa tilaukseni sen mukaan mitä hän on tilannut? Vaikka minulla olisi nälkä ja tahtoisin syödä sen hiton paninin, niin pitää olla nälässä ja juoda kahvia, kun tarjoajakin juo? Vai pitääkö sanoa, että ei ei ei, mä maksan ite ja sitten se toinen aattelee, että mikä hiton kursailija toikin on, kun ei kelpaa jos tarjotaan? Pahimmassa tapauksessa se toinen vaan jankkaa, että minä maksan, minä maksan ja tilanteesta tulee tosi epämukava.

Vierailija
184/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffit kannattaa sopia opiskelijaruokaan tai Ikeaan. Niissä maksaa kahvi noin 1€. Ikeasta saa pehmiksen 0,7€:lla.

Vierailija
185/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä sitten joku todella vanhanaikainen tai jonkun lokin keksimä etiketti. Ja olen nainen itsek

No kyllähän ap:llakin oli etiketti sinänsä hallussa, mutta hän vain oli liian saita. Etikettihän tarkoittaa myös, että jos nainen kutsuu niin nainen tarjoaa. Näin se menee, tasa-arvoisesti.

Vierailija
186/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Nykyään on monet asiat toisin.

Vierailija
187/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.

Rahan perässä juoksevat? 

Kyllä siihen vähintään pari nollaa lisää tarvitaan. Vai luuletko että me naisen juostaan 15€ perässä?

Vierailija
188/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä sitten joku todella vanhanaikainen tai jonkun lokin keksimä etiketti. Ja olen nainen itsek

Kunnon juntteja ketju täynnä, joilla ei mitään käsitystä käytöstavoista ja etiketistä. Se ei ole sukupuolisidonnainen asia.

Jos minä naisena kutsuisin miehen treffeille ja sanoisin että tarjoan, niin silloinhan minä tarjoan. Ja se on ihan normaali sosiaalinen tilanne, että ihmiset kutsuu toinen toisiaan ulos syömään/juomaan ja tarjoaa toinen toisilleen, joskus enemmän vastavuoroisesti, joskus vähemmän. Se että sosiaalisessa tilanteissa tarjotaan toinen toisilleen syötävää, tai juotavaa on normaalia käytöstapojen mukaista toimintaa, ei lokkeilua, tai kuningatar kohtelua. 

Vierailija
189/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään treffeillä on ihan ok, että molemmat maksaa omat tilauksensa, niin silloin on tökeröä tarjoutua maksamaan ja sitten järkyttyä, jos se toinen tilaakin jotain muuta kuin listan halvimman kahvin.

Vierailija
190/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan yleensä vain pienen vesilasin eka treffeillä ja jos mies ottaa kahvin, se kuuluu kahvin hintaan, mutta tarjoan maksua kassalle, jos ei käy, niin tyrkkään kympin miehen tarjottimella ja yleensä tässä vaiheessa tiedän, tuleeko tyypin kanssa toisia treffejä. Halpa testi. 

Vierailija
191/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa suoraan, niin ei tartte harmitella etukäteen.Kiva kun tulit treffeille. Voit nyt tilata minun piikkiin kolmella eurolla. Loput voit maksaa itse, jos haluat jotain syötävää. Helppo homma.

Aikamoinen tunnelmantappaja tuo olisi.

Vierailija
192/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa suoraan, niin ei tartte harmitella etukäteen.Kiva kun tulit treffeille. Voit nyt tilata minun piikkiin kolmella eurolla. Loput voit maksaa itse, jos haluat jotain syötävää. Helppo homma.

On se muutamasta eurosta murjottaminenkin treffeillä tunnelmantappaja. Mutta aina on hyvä sanoa suoraan. Toinen tekee siitä sitten omat johtopäätöksensä.

Vierailija
193/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan yleensä vain pienen vesilasin eka treffeillä ja jos mies ottaa kahvin, se kuuluu kahvin hintaan, mutta tarjoan maksua kassalle, jos ei käy, niin tyrkkään kympin miehen tarjottimella ja yleensä tässä vaiheessa tiedän, tuleeko tyypin kanssa toisia treffejä. Halpa testi. 

Aika ankeeta juoda pieni vesilasi treffeillä. 

Vierailija
194/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.

Minusta nainen joutuu tässä hankalaan tilanteeseen, kun ei voi voi ottaa muuta kuin juoman koska toinen maksaa, vaikka haluaisi vaikka suolaista 

Aikuisen ihmisen tulee pystyä kontrolloimaan halujaan ja mielitekojaan yhden tapaamisen ajan.

Niin, tai sitten voi itse maksaa ja ottaa aivan mitä mieli tekee. 

Pidän kuitenkin idioottina ihmistä, joka päättää tarjota tuntemattomalle ja sitten vinkuu jälkeenpäin tämän valintoja. 

Joo, on parempi järjestää maksuttomat treffit kuten kävely.

Vierailija
195/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nainen tarkoituksella hyväksikäytti sitä, että tarjosit. (Ja tämä ei ole sulupuolisidonnaista. Olen aikoinaan deittaillut myös miehiä, jotka ovat pyrkineet hyötymään samantyyppisesti - käyty syömässä, minä tilannut yhden halvan ruuan ja mies useamman kalliin ja sitten ehdottanut, että maksettaisiin puoliksi...)

En usko, että tuosta voisi tulla hyvää suhdetta, kun selvästi arvonne ovat erilaisia. Varsinkin suhtautuminen rahaan on sellainen asia, jonka pitäisi olla pariskunnilla suunnilleen samanlaista, jotta juttu toimisi. Myös se on tärkeää, että aidosti arvostaa toista, eikä yritä hyötyä hänestä.

N50+

Vierailija
196/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se muutamasta eurosta murjottaminenkin treffeillä tunnelmantappaja. Mutta aina on hyvä sanoa suoraan. Toinen tekee siitä sitten omat johtopäätöksensä.

Varmaan parempi vaan sitten pysyä kotona.

Vierailija
197/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelee ja käy töissä, niin 15 euroa ei oo välttämättä kauhean iso summa. Mun edellisessä työpaikassa oli opiskelijoita töissä ja kun mentiin jonnekin afterworkeille, niin ihan hyvin niillä oli vara juoda se pari juomaa baarissa. Ehkä se tyttökin käy töissä ja hänellä on vara siihen, että silloin tällöin käyttää parikymppiä ulkona syömiseen?

Kun tässä nyt ei ole siitä kyse. Vaan siitä että uppo outo daami maksatti törkeästi hyvän lounaan hintaiset tarjoamiset kun oltiin vain kahvilla. 

Vierailija
198/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sä haluat pihin miehen. Ihan okei... 

Vierailija
199/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 14 euron kahvilaostos kompastuskivi, jos todella viehättyy toisesta? Ymmärrän, että opiskelijana raha voi olla tiukilla. Mutta jos tarjoutuu maksamaan, niin maksaa.

Itse naisena ainakin viehätyn treffeillä miehistä, jotka tarjoavat. Kertoo hyvistä käytöstavoista ja siitä, että minusta pidetään. Toki voin itsekin ostokseni maksaa, kyse ei ole siitä.

Seuraavilla treffeillä onkin sitten voinut olla vuorossa vaikka pihvi-illallinen luonani hyvällä viinillä. Naudan ulko- tai sisäfilee ei kovin halpaa ole sekään ja tuollaiselle illalliselle tulee helposti hintaa monta kymppiä + tekemisen vaiva. Mutta en kyllä ole ikinä alkanut laskeskelemaan, että miten paljon tässä menetän rahallisesti. Mielestäni kuuluu asiaan deittaillessa, että sitä rahaa kuluu, varmasti puolin ja toisin.

En nyt siis ap:na ruinuttaisi, jos ekat treffit kustansivat jotain.

Vierailija
200/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeeta maksaa itse kahvinsa ja paniininsa? Ei kannata ottaa noin persaukista naista.

Tarkoitat varmaan persaukista miestä? Ja ei huolta. Kukaan täysjärkinen nainen ei teitä persaukisia miehiä halua.