Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1581/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma miesystäväni ei haluaisi 15 euroa satsata minuun, saisi semmoinen mies mennäkin menojaan. Menköön vaikka hipelöimään ja laskeskelemaan niitä rakkaita eurojaan kotiinsa.

Vierailija
1582/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ottaa kalliimman makukahvin jos ei suodatinkahvista pidä vai onko sekin liian kallista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tähän naisena,että jos kerran tarjouduit maksamaan,niin ei saa valittaa:). Et voi odottaa,että kaikki ovat kahvinjuojia,toinen tykkää teestä,toinen kaakaosta tai erikoiskahvista. Ja kahvin kanssa voi myös olettaa ottavansa jotain pientä syömistä,pulla,leipä tms. Ei ole ollenkaan ihmeellistä tai että nyt se nainen yritti hyväksikäyttää. Huhhuijaa. Mulle joskus mies on oikein sanonut,et otatko jotain syömistä myös:).Kunnollisen naisen mittari on ottaa mustaa kahvia puolikuppia vaikkei joisi kahvia muuten.Ettei vaan vaikuttaisi hyväksikäyttäjältä,kun mies nyt tarjoutuu maksamaan.

Vierailija
1584/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> tarjouduin miehenä maksamaan <<

No olitko nyt sitten mies tai edes sanasi mukainen omasta mielestäsi?

Vierailija
1585/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

``tarjouduin miehenä maksamaan`` mutta sitten vauvelina tulit palstalle itkemään, kun nainen ei tajunnutkaan että sun tarjouksessa oli 3 euron katto.

Vierailija
1586/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän kun ei juo kahvia eikä teetä, mitä silloin saa ottaa ettei ole liian kallis? Ilmaista hanavettä?

Jos nyt olen nälkäinen tullessani treffeille niin suuttuuko mies jos maksan itse sen paninin sitten ja hän juoman tai maksan koko oman osuuteni ja kieltäyyn tarjoamisesta?

No sitten sanotaan kohteliaasti ENNEN tilausta, että mä en juo kahvia, sopiiko muu juoma? 

Jos haluaa oikein syödäkin, niin voi kertoa, että nyt on ihan poikkeuksellisen nälkä syystä x (ei kai kukaan olettamana tule kahville, jos on lämpimän ruuan kokoinen nälkä), joten otan syötävää, ja tarjoutua toki maksamaan se isompi tilaus itse. 

Tässä syntyy kommunikaatiota, eikä ketään aseteta kiusalliseen tilanteeseen. 

Vierailija
1587/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua kanssa näitä naisia, joille on todella vaikeaa tarjoutua itse maksamaan, jos mieli tekee enemmän jotain selvästi kalliimpaa kuin mitä mies on ostamassa.

Ihan siitä riippumatta, että mies on sanonut tarjoavansa. Mikä ihmeen volina tämä on, muuut kuuuun seee luuupaaas!

Jos minä sanon, että tarjoan sulle kahvit, tarkoitan kahvit. En sitä tätä tota siitä tiskiltä. Ihan riippumatta siitä, kenen kanssa olen liikenteessä. Jos haluan tarjota enemmän, sanon, että ota siitä tiskiltä, minä maksan. Ja näin oletan toistenkin tekevät, eli kahvit todellakin on vain kahvit.

Toisaalta olenkin ollut 30+ naimisissa ilman riitoja rahasta.

Jos sanot tarjoavasi kahvit, niin kuinka monta kahvia se sisältää?

Niin monta kuin on juojaa. Treffeillä yleensä kaksi. 

t. eri

Vierailija
1588/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto vie näitä nykyajan rahapihejä nuoria "miehiä"!

Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.

Voisiko joku selittää minulle, eittämättä kovin vanhanaikaiselle naiselle, mikä ihmeen velvollisuus tämä miesten tarjoaminen yhtään missään, yhtään mitään on?

Omat treffailut jäi kyllä jo vuosikymmenien taakse, mutta silloin oli itsestään selvää, että treffailu ylipäätään ei tarkoittanut mitään tarjoilua, vaan tapaamista. Siis tavattiin jossain ja jos oltiin paikassa, jossa tarjoilu maksaa, itsestään selvästi kumpikin maksoi itse. Koska miksi kukaan olisi alkanut makselemaan lähes tai kokonaan vieraan ihmisen ostoksia?

Olisi pidetty todella outona jopa sitä, että jos mies kysyy sua kahvilaan, hän alkaa itse sanomaan tarjoavansa (miksi?) tai että sinä olisit odottanut hänen tarjoavan (miksi?).

Mutta me kasarilla pariutuneet taidammekin olla ensimmäinen ja viimeinen aidosti tasa-arvoisia parisuhteita perustanut sukupolvi.

Vierailija
1589/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ottaa kalliimman makukahvin jos ei suodatinkahvista pidä vai onko sekin liian kallista?

Kyllä se ap:lle on. Varaat erotuksen verran kymmensenttisiä, ja annat ne etukäteen ennen kuin ap alkaa itkeä/naama menee norsuntavaralle ja loputon uhriutumisulina alkaa sekä livenä että kaikilla mahdollisilla keskustelupohjilla netissä.

Vierailija
1590/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua kanssa näitä naisia, joille on todella vaikeaa tarjoutua itse maksamaan, jos mieli tekee enemmän jotain selvästi kalliimpaa kuin mitä mies on ostamassa.

Ihan siitä riippumatta, että mies on sanonut tarjoavansa. Mikä ihmeen volina tämä on, muuut kuuuun seee luuupaaas!

Jos minä sanon, että tarjoan sulle kahvit, tarkoitan kahvit. En sitä tätä tota siitä tiskiltä. Ihan riippumatta siitä, kenen kanssa olen liikenteessä. Jos haluan tarjota enemmän, sanon, että ota siitä tiskiltä, minä maksan. Ja näin oletan toistenkin tekevät, eli kahvit todellakin on vain kahvit.

Kyllä se sisältää niin monet kahvit kuin toinen haluaa juoda. Vielä ei ole tullut tapausta vastaan, joka käyttäisi tätä hyväkseen juodakseen 3 litraa kahvia.

Vierailija
1591/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oma miesystäväni ei haluaisi 15 euroa satsata minuun, saisi semmoinen mies mennäkin menojaan. Menköön vaikka hipelöimään ja laskeskelemaan niitä rakkaita eurojaan kotiinsa.

Ja mitä ajattelet siitä, että ventovieras mies ei halua satsata sinuun 15 e? Siitähän tässä oli kyse, eikä mistään omasta miehestä. Ellet sitten ajattele, että mies on heti automaattisesti sinun, kun sinun kanssasi treffeille lähtee ja velkaa kestitsemisen?

Vierailija
1592/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Santsikupillisen, jos sen saa samaan hintaan?

Edellinen 30+ naimisissa ollut: Kutsutko koskaan ketään teille kotiin kahville? Ja onko silloin tosiaankin tarjolla pelkkää kahvia? Entä kun menet kaverillesi kahville, otatko vain ja ainoastaan sen kahvin, vaikka pöydässä olisi seitsentä sorttia? Koska kutsuhan kuului vain kahville..

Vierailija
1593/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.

Voisiko joku selittää minulle, eittämättä kovin vanhanaikaiselle naiselle, mikä ihmeen velvollisuus tämä miesten tarjoaminen yhtään missään, yhtään mitään on?

Omat treffailut jäi kyllä jo vuosikymmenien taakse, mutta silloin oli itsestään selvää, että treffailu ylipäätään ei tarkoittanut mitään tarjoilua, vaan tapaamista. Siis tavattiin jossain ja jos oltiin paikassa, jossa tarjoilu maksaa, itsestään selvästi kumpikin maksoi itse. Koska miksi kukaan olisi alkanut makselemaan lähes tai kokonaan vieraan ihmisen ostoksia?

Olisi pidetty todella outona jopa sitä, että jos mies kysyy sua kahvilaan, hän alkaa itse sanomaan tarj

Itsekin miellän itseni vanhanaikaisesti,mutta ihan tällä 2000-luvulla on tullut vastaan tälläsiä miehiä,jotka ovat ihan omasta aloitteestaan tarjonneet kahvit ekoilla treffeillä. Mistä lie oppinsa saaneet? Enkä ole kuullut valitusta jälkeenpäin,että 'piti' maksaa.

Vierailija
1594/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee, että toinen toimii samojen kirjoittamattomien sääntöjen mukaan kuin itse toimii ja että toinen ajattelee maailmasta samoin kuin itse, niin pieleen menee. 

Parisuhteessa tulee vastaavia tilanteita eteen, ihmisillä eri tavat ja oletukset. Niistä pitää pystyä keskustelemaan, selvittämään missä mennään niin että molemmille jää kiva mieli.

Ap:llä on tässä vielä opittavaa. 

Vierailija
1595/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pidetty todella outona jopa sitä, että jos mies kysyy sua kahvilaan, hän alkaa itse sanomaan tarj

Televisiosarja Sinkkuelämää vaikutti arvaamattoman voimaakkaasti koko naissukupuoleen. Nyt kaikki naiset elävät jotain harhaansa, lumppuilevat ja jahtaavat kihojaan maanisina. Jokainen toki omassa ekologisessa lokerossaan ja maksimaalisen hyödyn pikkumatosestaan tiristäen sekä ylpeillen kanssakanoille kaakattaen. 

Viimeiset hyvät miehet ovat jo paenneet vuorille. 

Vierailija
1596/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Santsikupillisen, jos sen saa samaan hintaan?

Edellinen 30+ naimisissa ollut: Kutsutko koskaan ketään teille kotiin kahville? Ja onko silloin tosiaankin tarjolla pelkkää kahvia? Entä kun menet kaverillesi kahville, otatko vain ja ainoastaan sen kahvin, vaikka pöydässä olisi seitsentä sorttia? Koska kutsuhan kuului vain kahville..

Mulla on yksi tuttu, joka tosiaan tarjoaa pelkkää kahvia. Joskus vein mennessäni kahvileipää, ettei ihan pelkällä kahvilla tartteis mennä, mutta kiireesti se kiikutti pullat kaappiin eikä tarjonnut mulle edes niitä mun itse tuomia 😅. Itse se kyllä vetää pullaa kaksin käsin, kun muiden pöytään pääsee. 

Vierailija
1597/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Televisiosarja Sinkkuelämää vaikutti arvaamattoman voimaakkaasti koko naissukupuoleen. Nyt kaikki naiset elävät jotain harhaansa, lumppuilevat ja jahtaavat kihojaan maanisina. Jokainen toki omassa ekologisessa lokerossaan ja maksimaalisen hyödyn pikkumatosestaan tiristäen sekä ylpeillen kanssakanoille kaakattaen. 

Viimeiset hyvät miehet ovat jo paenneet vuorille. *

Ei jeesus, mikä dinosaurus täällä oikein päivystää? Kukaan 40 vuotta nuorempi tiedä yhtään, mistä puhut. 

Vierailija
1598/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat perinteisesti tarjonneet, koska perinteisesti he ovat niitä treffeille pyytäjiä. Mielestäni pyytäjän kuuluu aina tarjota, siis myös nykyään. Jos siis nainen pyytää treffeille, niin mielestäni silloin on ok, jos nainen myös maksaa molemmat.

Kahvilakutsussa on ihan sama käytäntö kuin silloin, jos kutsuu jonkun kylään omaan kotiinsa. Ei silloinkaan kutsuttu tule oman pullan ja kahvipaketin kanssa, ainakaan, ellei ole joku merkkipäivä sillä kutsujalla.

Vierailija
1599/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän kun ei juo kahvia eikä teetä, mitä silloin saa ottaa ettei ole liian kallis? Ilmaista hanavettä?

Jos nyt olen nälkäinen tullessani treffeille niin suuttuuko mies jos maksan itse sen paninin sitten ja hän juoman tai maksan koko oman osuuteni ja kieltäyyn tarjoamisesta?

No sitten sanotaan kohteliaasti ENNEN tilausta, että mä en juo kahvia, sopiiko muu juoma? 

Jos haluaa oikein syödäkin, niin voi kertoa, että nyt on ihan poikkeuksellisen nälkä syystä x (ei kai kukaan olettamana tule kahville, jos on lämpimän ruuan kokoinen nälkä), joten otan syötävää, ja tarjoutua toki maksamaan se isompi tilaus itse. 

Tässä syntyy kommunikaatiota, eikä ketään aseteta kiusalliseen tilanteeseen. 

Minusta "mennään kahville" on ilmaisu sille, että käydään siellä kahvilassa ja juodaan jotain (ei kuitenkaan alkoholia). Minusta se jokin voi olla myös tee, kaakao tai vaikka makukahvi ja todella vaivaannuttavaa olisi kahvilassa ennen tilausta kysyä, että mitä saa juoda, kun kahvi ei maistu. Ihan sama olisi kysyä suoraan, että minkä hintainen juoma on ok, mikä myös on treffeillä tunnelmanpilaaja. Toki tuon voi ottaa esille jo siinä vaiheessa, kun treffeistä sovitaan, jos nyt ylipäätään käy mielessä että joku on oikeasti niin takertunut siihen sanaan "kahvi" että mitään muuta ei sitten saa juoda.

Kommunikaatio on ihan hyväksi, mutta jos on tarjouduttu maksamaan se kahvilassa käynti niin ainakaan siitä juomasta ei pidä tuolla tavalla pahastua. Leivoksesta tai muusta toki voi kysäistä, että onko ihan ok jos otan tuollaisen?

Vierailija
1600/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän naisena,että jos kerran tarjouduit maksamaan,niin ei saa valittaa:). Et voi odottaa,että kaikki ovat kahvinjuojia,toinen tykkää teestä,toinen kaakaosta tai erikoiskahvista. Ja kahvin kanssa voi myös olettaa ottavansa jotain pientä syömistä,pulla,leipä tms. Ei ole ollenkaan ihmeellistä tai että nyt se nainen yritti hyväksikäyttää. Huhhuijaa. Mulle joskus mies on oikein sanonut,et otatko jotain syömistä myös:).Kunnollisen naisen mittari on ottaa mustaa kahvia puolikuppia vaikkei joisi kahvia muuten.Ettei vaan vaikuttaisi hyväksikäyttäjältä,kun mies nyt tarjoutuu maksamaan.

Lisään,että Suomessa ei oikein ole kahvilakulttuuria😊kun jo yhdet vaivaiset treffit kahvilassa kerran miljoonassa vuodessa voivat olla yllättävän vaikeita joillekin miehille😄ja kaataa heidät perikatoon 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän