Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
ap999 kirjoitti:
Itse kävin 3x treffeillä suomalaisen naisen kanssa. Molemmat työssäkäyviä, mutta uskoisin että nainen tienaa hieman enemmän tilitoimistossa. Hänellä ei lapsia.
Jouduin joka kerta maksumieheksi, eikä hän tehnyt elettäkään maksun suhteen.
Neljänsiä ei tullut, koska ois maksanu vuositasolla liikaa,eikä naisessa ollu mitään ihmeellistä, vaikkakin meillä oli ihan kivaa.
Mielummin laitan tuon rahan lapseeni, kuin tinderellaan.
Noin kolmikymppisiä ollaan.
Ymmärrän että esim Venäjällä mies maksaa aina, mutta Suomen pitäisi olla suurinpiirtein maailman tasa-arvoisin maa. Ainakin ravintolan laskuun asti.
Venäläinen nainen suostuu kotitreffeille. Venäjällä on tapana kokoontua porukalla jonkun kotiin ja laitetaan pöytä koreaksi, Lisäksi venäläisillä naisilla elämänfilosofiana ottaa kaikki ilo irti elämästä, eivätkä he jää miettimään onko treffaus turvallista vai ei. Näistä syistä olenkin treffannut pelkästään vain venäläisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi aivan samoin.
Itse otin kahvin ja hän kaakaon ja leivoksen.
Menimme pöydän luo ja kun nainen istui, toivotin hänelle kivaa kaakaohetkeä.
Hymyilin ja poistuin.
Kyllä se taisi hänelle siitä tosiaan paremmaksi muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lapsellista, heikkoa ja myötähäpeää aiheuttavaa väittää olevansa täysivertainen ja vaatia tasa-arvoa, ja silti vaatia sellaisissa asioissa menneen epätasa-arvoisen maailman menettelyjä kun se itselle sattuu paremmin sopimaan.
Tasa-arvo ei tarkoita käytöstapojen laiminlyöntiä. Jos pyydät vieraan ihmisen kahvilaan ja lupaat tarjota, on hyvä pitää lupaisesta kiinni. Jos taas et oikeasti halua tarjota, älä esitä muuta mitä olet.
Jos itse pyydän jonkun ulos ja lupaan tarjota, niin oikeasti myös halua näin tehdä ja maksan myös. Kannattaa pyytää ulos vain sellainen ihminen, joka oikeasti kiinnostaa ja johon haluaa oikeasti panostaa ja tutustua.
Jos haluat vain ilmaista tai kahvikupilllisen maksavaa pi****ua niin silloin ei voida käytöstavoista puhua ja tasa-arvokin on kaukana.Toisen pitäisi antaa itsenä käytettäväk
HUOM! Huutelen sivusta, että AP ei ole sanallakaan tainnut mainita olevansa vain pillun perässä, ilmeisesti kysymys oli vakavista treffeistä, mutta tapaaminen oli ensimmäinen, tunnusteleva.
Mistä sitä voi tarkalleen ottaen tietää miten kiinnostava toinen lopulta on, jos ei ole tavannut? Ehkä mies halusi, että naisillekaan ei opiskelijana tule näistä treffeistä kuluja.
Jatkon kannalta AP:n kannattaa varautua paremmin, olla selkeämpi, ehkä ohjata voimakkaammin tilannetta niin ettei tällaista pääse käymään. Ja naisen kyllä kannattaisi myös oppia lukemaan tilannetta ja olemaan kohtuullisempi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen naisen pidä tehdä myös hyvä ensivaikutus? Rohmu, itsekäs hyväksikäyttäjä ei kuulosta ainakaan omaan korvaan hyvältä!
T Nainen aivoilla
Onneksi ei enää tarvitse käydä trefeillä. Kaakao ja panini on jo rohmuamista ja hyväksikäyttöä...... Voi tämän päivän naisraukat jotka joutuu treffeillä käymään, täytyy ymmärtää ottaa vain se paljas tee, ettei tule sanomista ja istua sen kanssa sitten kiltisti muutama tunti ....ja mieluiten maksaa sekin itse, vaikka toinen onkin luvannut tarjota.
Kyllä on menny vaikeaksi.
Olisko nyt kaikkien parempi vähentää tuota treffeillä käymistä ja panostaa laatuun? Ettei nyt ihan jokaisen vastaantulevan kanssa olla menossa sinne kahville, kun ei kerran kukkaro kestä????
Tai pitäisikö naisia alkaa oheistamaan, että ottavat omat eväät mukaan, kun lähtevät miehen kutsumina kahvilaan?
Pitäiskö miesten, jos haluavat vidä naisen kahvilaan ja lupaavat tarjota, niin vain vähentää noita vienti ja tarjamiskertoja, jos ei rahkeet riitä?
Pyytää vain miitä, jotka oikeasti kiinostaa ja joihin on vara törsätä vaikka se 14e?
Tai olla viemättä kahvilaan ja olla lupaamatta tarjota. Niin yksinkertaista.
On myös naisia, joiden mielestä miehen pitää maksaa aina, ollaanpa sitten kahdestaan tai seurueessa. Olin aika äimänkäkenä, mun uusi työkaverini tuli afterille ja odotti seurueen miesten makselevan vuoron perään hänen juomansa. No tämä sama nainen tuli myös r-asemalla istumaan samaan pöytään, kun odottelimme siinä miehen kaveria junalta. Ihan pokkana ehdotti, että mieheni hakee hänelle juoman ja kikersi, että miehethän tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum:
Sinä olit ajatellut, että otatte vain tyyliin kahvin tai teen. Jos olet pyytänyt treffeille kahvilaan, niin minusta se on vähänlaisesti ajateltu, kyllä kahvilaan treffeille pyytäessä pitäisi olla oletuksena, että myös syödään jotain sen kahvin tai teen kanssa.
Kuitenkin, naiselta tahditonta, että otti noinkin reilusti sinun tilaukseesi verrattuna. Täytyisi sen verran olla tilannetajua, että ottaa suunnilleen saman verran kuin sinäkin. Vai kumpi teistä tilasi ensin? Jos hän, niin ehkä olikin sitten nolona, kun tilasi sinua enemmän. Jos sinä tilasit ensin, niin sitten häneltä aika nolosti toimittu. Hölmöä hörppiä isoa kaakaota ja jyrsiä paninia, kun sinulla on vain kahvi. Käytöstavat siis hukassa, jos tilasi tietäen mitä sinä tilaat.
Niinpä. Sivistyneihin käytöstapoihin kun kuuluu sekin, että jos ollaan yhdessä syömässä, lopetetaan samaan aikaan. Eli ei oikein sovi ottaa syötävää, jos toinen ei ota. Eikä sovi ottaa kolmen ruokalajin päivällistä, jos toinen ottaa katkarapucocktailin.
Noin muuten olen sitä mieltä, mitä joku jo edellisellä sivulla, että jos asia/tilanne/ihminen/vaate, herättää vähänkin kielteisiä viboja, niin se on moro sitten. Asiat, jotka ärsyttää vähän nyt, tai panee miettimään vähän nyt, -kuvitelkaa, miten ne ärsyttää kahdenkymmenen vuoden päästä.
Mitenhän kun ei juo kahvia eikä teetä, mitä silloin saa ottaa ettei ole liian kallis? Ilmaista hanavettä?
Jos nyt olen nälkäinen tullessani treffeille niin suuttuuko mies jos maksan itse sen paninin sitten ja hän juoman tai maksan koko oman osuuteni ja kieltäyyn tarjoamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa naisen olisi tullut pöydässä herkkujensa takaa todeta ääneen asia ja pahoitella. Sekä maksaa miehelle tarjoilut tahi luvata maksaa seuraavalla kerralla. Tuo jälkimmäinen on vähän huono, koska monesti ei tule ikinä niitä 2. treffejä joten heti se olisi täytynyt hoitaa. Vähintäänkin pahoitella tyyliin "voi ei, mä menin tilaamaan nämä, vaikka sanoithan sä selkeästi siinä kahvilan ovella tarjoavasi vain kahvit".
Todennäköisesti tämä olisi jo ollut miehelle ihan okei. Vaan ei, nainen piti alusta loppuun asti sitä mäyskytystä itselleen kuuluvana etuutena.
Tajuta se siinä tilanteessa kun jännittää? Ja mahdollisesti myös hävettää? Tiedätkö mitä se on kun jännittää?
Älä sitten ymmärrä mitä mä tarkoitan.
Jos
Tai naiselle, joka ei hirveästi jännitä uusien ihmisten tapaamista ja/tai pystyy syömään ihan normaalisti jännittyneenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä aloituksessa ei ollut kyse siitä, onko joku pihi tai köyhä.
Siinä on kyse hyvistä käytöstavoista.Mä sanon tämän uudestaan:
Entä jos naista jännitti niin paljon että sen takia käyttäytyi hölmösti?
Mä antaisin toisen mahdollisuuden. Jos olisin kiinnostunut henkilöstä.
Käytöstapojen idea on vähän niin kuin se, että ei tarvitse jännittää, kun tietää aina, miten käyttäytyä. Se, että jännitys saa käyttäytymään hölmösti, kertoo, että käytöstapoja ei ole koskaan sisäistetty.
On sitten ap:n asia päättää, miten tärkeitä käytöstavat hänelle on.
Itse en kyllä haaskaisi aikaani aikuiseen ihmiseen, joka menee niin lukkoon treffien jännityksestä, että käyttäytyy hölmösti kahvilassa, mikä nyt on useimmille ainakin kohtalaisen tuttu ympäristö.
Aasialaisbuffet 13,50 e. Sisältää juomat ja jälkkärit (jäätelöä, leivoksia, keksejä, karkkia).
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä pidän isoa tukevaa kaakaota ja paninia enemmän ruokana kuin pienenä kahvitteluna.
Sanoiko ap. PIENI KAHVITTELU?
Mä en tajua kanssa näitä naisia, joille on todella vaikeaa tarjoutua itse maksamaan, jos mieli tekee enemmän jotain selvästi kalliimpaa kuin mitä mies on ostamassa.
Ihan siitä riippumatta, että mies on sanonut tarjoavansa. Mikä ihmeen volina tämä on, muuut kuuuun seee luuupaaas!
Jos minä sanon, että tarjoan sulle kahvit, tarkoitan kahvit. En sitä tätä tota siitä tiskiltä. Ihan riippumatta siitä, kenen kanssa olen liikenteessä. Jos haluan tarjota enemmän, sanon, että ota siitä tiskiltä, minä maksan. Ja näin oletan toistenkin tekevät, eli kahvit todellakin on vain kahvit.
Toisaalta olenkin ollut 30+ naimisissa ilman riitoja rahasta.
Nykyaikana, kun mies kiinnostuu jostakin naisesta, hän pyytää tämän kanssaan kahvilaan ja lupaa tarjota kahvit, niin naisen kannattaa kieltäytyä ja sanoa, että ei nyt käy, kun minulla on rahat vähissä, ehkä halua tuhlata niitä kahvilassa käymiseen ja vaikka mies kuinka vakuuttelee, että hän maksaa, siihen ei pidä luottaa, koska siitä saa sitten kuitenkin jälkeenpäin lukea vauvapalstalta, miten lokki nainen oli, kun lähti kahville, vaikka ei ollut aikomustakaan maksaa itse.
Se kuka pyytää, maksaa. Tai sitten pitää hyväksyä mutisematta, kun nainen kieltäytyy treffikutsusta vedoten siihen, ettei nyt ole varaa kahvikupposeen. Ei ne naisetkaan välttämättä rahassa ui, eikä ole kiinnostusta maksaa tylsän miehen seurasta, joten jos miestä kiinnostaa ja haluaa tehdä vaikutuksen, kannattaa ehkä panostaa hiukan. Ja jos naistakin kiinnostaa, niin ehkäpä hänkin sitten sen kahvikupin hinnan voi uhrata, kun siitä yhteisesti sovitaan, että kumpikin maksaa omansa, eikä niin, että mies lupaa maksaa ja sitten valittaa.
Ei hitto vie näitä nykyajan rahapihejä nuoria "miehiä"!
Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Tuo metodi karsii myös vaikealuonteiset sekä muut ajanhengen tuotokset pois, joten suosittelen kaikille miehille. Miesten tarjoamiset ovat viime vuosisataa ja nyt ei herrasmiessääntöstöä enää tunneta, vaan pelataan peliä vankilasäännöillä! Siinäpähän naikkoset sitten aprikoivat kannattiko herättää uinuvaa karhua ja hamuta koko kakkua kermat syyllisesti suupielistä valuen.
Ja karsii se suurimman osan naaisista muutenkin, koska harva nainen vaivautuu maksamaan tylsän miehen seurasta, edes sitä kahvikupin hintaa. Kahvit voi juoda hyvässäkin seurassa ja silloin ne kyllä ilomielin itse kustantaakin.
Sitten kun sanoo, että ei kiitos maksan itse niin siitäkin mies vetää herneet nenään kun ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua kanssa näitä naisia, joille on todella vaikeaa tarjoutua itse maksamaan, jos mieli tekee enemmän jotain selvästi kalliimpaa kuin mitä mies on ostamassa.
Ihan siitä riippumatta, että mies on sanonut tarjoavansa. Mikä ihmeen volina tämä on, muuut kuuuun seee luuupaaas!
Jos minä sanon, että tarjoan sulle kahvit, tarkoitan kahvit. En sitä tätä tota siitä tiskiltä. Ihan riippumatta siitä, kenen kanssa olen liikenteessä. Jos haluan tarjota enemmän, sanon, että ota siitä tiskiltä, minä maksan. Ja näin oletan toistenkin tekevät, eli kahvit todellakin on vain kahvit.
Toisaalta olenkin ollut 30+ naimisissa ilman riitoja rahasta.
Jos sanot tarjoavasi kahvit, niin kuinka monta kahvia se sisältää?
Miten sitten toimitaan maksun kanssa kun mies lupaa tarjota kahvit mutta en juo kahvia. Enkä teetä. Limu lienee kalliimpaa.
Jos tartun noihin tarjoiluesimerkkeihin. Entä jos leidi olisikin ottanut esim. pelkän 0,33 siiderin? Se olisi todennäköisesti maksanut jotain 8 euroa. Miksi se olisi huonompi kuin nyt olleet 14,70 euron ostot? Siksikö kun siinä oli paheellista alkoholia (jessus tätä Suomen alkoholipolitiikkaa ja -kulttuuria) vaikka olisi tullut ap:lle halvemmaksi ja ehkä vielä rimaa hipoen mahtunut soveliaisuuden euromäärän haarukkaan?
Itse kyllä pidän isoa tukevaa kaakaota ja paninia enemmän ruokana kuin pienenä kahvitteluna.