Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista
Eikä tarvitse edes tarjota, kunhan maksaa omansa.
Koska toisen piikkiin mässääminen se vasta pihiä onkin.Kahvi ja leipä kahvilassa ei kuitenkaan ole mässäilyä, ja tarjoaminenkin sen toisen osapuolen oma ehdotus 😇
Entä silloin, kun tarjous koskee vain kahvia? Kyllä se mässäilyä tilata muuta kuin luvattu kahvi. Vai ajatteletko kaupan tarjouksen 2 yhden hinnalla sulle tarkoittavan kuitenkin 4 yhden hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen haluaa nisua, ensin minä lipaisen tisua.
Jos mies haluaa pelkkää povea, näytän heti hänelle ovea.
Mutta ennen ovea, annat kai hellää lovea
Oli syy tai tilanne mikä hyvänsä, jos olet kahden vaiheilla, se on oikeasti aina iso lihava EI.
Pätee ihan kaikkeen, vaatteisiin, autoihin, treffikumppaneihin, ystäväehdokkaisiin.
"Ihan kiva, mutta...." on hetken päästä pelkkä kamala kaihertava MUTTA.
Voin vakuuttaa, että elämänne muuttuu välittömästi tuhat kertaa paremmaksi, kun lakkaatte itse valitsemasta asioita, jotka ovat mitään muuta kuin "KYLLÄKYLLÄKYLLÄ".
Nyrkkisääntö: Jos vastaus ei ole selkeä ja riemukas KYLLÄ, se on oikeasti EIEIEIEIEIEI. Aina ja poikkeuksetta.
Se epäröinti tulee vaan jostain lapsuuden ohjelmoinnista, että minun PITÄISI tykätä tästä, vaikka en oikeasti tykkää.
Vierailija kirjoitti:
" Aiemmin mennyt treffittelykahvittelut ap:lla hyvin tuolla kahvilinjalla ja nyt tuli sitten tämä yllätys. Ei voinut ilmeisesti olettaa että joku voi toimia näin.
Sille joka sanoi että kokopäiväisellä opiskelijalla on ilmaiset lounaat niin yliopistossa ei todellakaan ole mitään ilmaisia lounaita. Opiskelijaruokalassa on toki edulliset hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi aivan samoin.
Itse otin kahvin ja hän kaakaon ja leivoksen.
Menimme pöydän luo ja kun nainen istui, toivotin hänelle kivaa kaakaohetkeä.
Hymyilin ja poistuin.
Onpa kiva kostofantasia. :)
Vierailija kirjoitti:
Tässä aloituksessa ei ollut kyse siitä, onko joku pihi tai köyhä.
Siinä on kyse hyvistä käytöstavoista.
Tämä. On huonoa käytöstä ottaa täysin eritasoista asiaa, kuin tarjoaja.
Me olimme kerran työporukalla syömässä, firma maksoi. Yksi juntti tilasi kuuden ruokalajin päivällisen, kun kaikki muut tilasivat kolmen. Tarjoilija yritti sitten selittää, että muu pöytäseurue joutuu sitten odottamaan, mutta juntti oli sitä mieltä, että ei ole hänen ongelmansa.
Tuo nainen on käyttäytynyt vähän samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi sanoa mihin budjetti riittää? Ollaan vaan tuppisuuna. Mä olen sanonut mihin mulla on varaa. En lähde mihin tahansa paikkaan.
Vielä kerran pojat (ja tytöt)! Ap on tuonut esiin sen että kauppakeskuksessa ehdotti että jos kävisivät kahvit juomassa kahvilassa, kun nyt jotain täytyy tilata eikä sinne voi mennä istumaan vain tilaamatta mitään. Eli hän oli tuonut esille tämän. Ja mainitsi heti ensimmäisessä viestissään että aiemmin homma skulannut näin. Nyt sitten törmäsi tuollaiseen pyydykseen.
Eli kahvit oli vaan sivuseikka, "pakollinen paha" että saivat mennä istumaan johonkin lämpimään tutustuakseen.
Todellinen romantikko. Ahh!
Joo todellakin romantikko :D
Aloituksen jos lukee tarkasti, ymmärtää, että ap sarjadeittailee ja vie kaikki naiste tuohon samaan ostoskeskukseen - aiemmat ovat ottaneet vain kahvin (todennäköisesti päästäkseen nopeasti piinasta). Ihana nuorimies 🤢 😂
Vierailija kirjoitti:
Oli syy tai tilanne mikä hyvänsä, jos olet kahden vaiheilla, se on oikeasti aina iso lihava EI.
Pätee ihan kaikkeen, vaatteisiin, autoihin, treffikumppaneihin, ystäväehdokkaisiin.
"Ihan kiva, mutta...." on hetken päästä pelkkä kamala kaihertava MUTTA.
Voin vakuuttaa, että elämänne muuttuu välittömästi tuhat kertaa paremmaksi, kun lakkaatte itse valitsemasta asioita, jotka ovat mitään muuta kuin "KYLLÄKYLLÄKYLLÄ".
Nyrkkisääntö: Jos vastaus ei ole selkeä ja riemukas KYLLÄ, se on oikeasti EIEIEIEIEIEI. Aina ja poikkeuksetta.
Se epäröinti tulee vaan jostain lapsuuden ohjelmoinnista, että minun PITÄISI tykätä tästä, vaikka en oikeasti tykkää.
Loppuisi muuten puolet tämän palstan keskusteluista siihen, kun ihmiset sisäistäisivät tuon edellä olevan. Ei olisi juuri mitään keskusteltavaa, jos ei kukaan koskaan edes harkitisisi tyytyvänsä mihinkään, mikä ei ole täsmälleen sitä, mikä saa sinut pirskahtelemaan ilosta. Tai mitä ne Konmarittajat sitten tekikään.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun itkevät miehet tarjoavat koulukirjaesimerkin hauraasta maskuliinisuudesta.
He haluavat elää ns. perinteisten arvojen mukaista deittitodellisuutta, mutta niin, ettei se maksa heille kuin minimin.
Siksi omansa maksavat naiset leimataan rumiksi feministeiksi. Sen kultatähtitytön kuuluu ottaa tarjous vastaan, MUTTA tilata minimi, hammastikku ja eilinen teepussi. Naisen kuuluu leikkiä mukana, että mies on vahva, varakas, provider-alfa, vaikka ja koska hän on epävarma tyhjätasku.
Tämä epävarmuus ja yhteisen valheen teeskentelyn vaatimus ovat suurimmat syyt karttaa tämäntyyppisiä miehiä. Muitakin löytyy.
Siirrä kelloas 100v eteenpäin ja ota lokaatio Suomeen.
Täällä vaalitaan Tasa-arvoa, eikä providershipiä? Muuttakaa Venäjälle jos sitä etsitte.
Vierailija kirjoitti:
Olen paniinirohmu ja kaakkaodaami, rahaa ei mene ruokaan lainkaan kun deittailen joka päivä!
:)
Onko panini/superkaakkaorohmu sukua feta/lohi/täytekakkurohmulle muuten? Todennäköisesti. Kun pääsee toisen juhliin/kutsutuksi niin alkaa hyödyntäminen. Momm mom om mom maiskis mjom mom....
ap999 kirjoitti:
Itse kävin 3x treffeillä suomalaisen naisen kanssa. Molemmat työssäkäyviä, mutta uskoisin että nainen tienaa hieman enemmän tilitoimistossa. Hänellä ei lapsia.
Jouduin joka kerta maksumieheksi, eikä hän tehnyt elettäkään maksun suhteen.
Neljänsiä ei tullut, koska ois maksanu vuositasolla liikaa,eikä naisessa ollu mitään ihmeellistä, vaikkakin meillä oli ihan kivaa.
Mielummin laitan tuon rahan lapseeni, kuin tinderellaan.
Noin kolmikymppisiä ollaan.
Ymmärrän että esim Venäjällä mies maksaa aina, mutta Suomen pitäisi olla suurinpiirtein maailman tasa-arvoisin maa. Ainakin ravintolan laskuun asti.
Siinä oli tilitoimiston leidillä taseet kohdillaan :p
Debet ja kredit. Nämä tapaamiset olivat debet.
ps. Tilitoimistossa ovat aika pienet palkat. Yllätys ehkä monelle mutta on, etenkin aloittelijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lovea, kaiku askelteni poispäin nopea
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun itkevät miehet tarjoavat koulukirjaesimerkin hauraasta maskuliinisuudesta.
He haluavat elää ns. perinteisten arvojen mukaista deittitodellisuutta, mutta niin, ettei se maksa heille kuin minimin.
Siksi omansa maksavat naiset leimataan rumiksi feministeiksi. Sen kultatähtitytön kuuluu ottaa tarjous vastaan, MUTTA tilata minimi, hammastikku ja eilinen teepussi. Naisen kuuluu leikkiä mukana, että mies on vahva, varakas, provider-alfa, vaikka ja koska hän on epävarma tyhjätasku.
Tämä epävarmuus ja yhteisen valheen teeskentelyn vaatimus ovat suurimmat syyt karttaa tämäntyyppisiä miehiä. Muitakin löytyy.
Muunkinlaisia miehiä tosiaan on. Nämä hauraat, helposti loukkaantuvat ja raivostuvat vain ovat palstalla yliedustettuna. Täällä kun tosiaan voi itkeä mammoille :D
Vierailija kirjoitti:
No onpahan taas. Selvää on, että toisen rahoilla ei ostella 3-4 kertaa kalliimpaa, mitä hän itse ostaa. Jos olisin ollut vastaavassa tilanteessa, eli tavannut jonkun kahvilan ulkopuolella ja hän sanoisi, että mennään sisälle niin tarjoan kahvit, en tietenkään olettaisi muuta kuin sitä kahvia. Täällä jankataan, että ap ei saanut suutaan auki. Saihan, leidi ei vain kuunnellut. Kahvista puhuttiin, ei sanottu, että mennään sisälle niin tarjoan sulle mitä ikinä tuleekaan mieleesi tilailla.
Vastaavassa tilanteessa, kun toinen on ottanut kahvinsa ja odottaa lompakko auki mun tilausta, olisin sanonut, että hei maksa sä vaan se kahvi, mulla on nälkä niin ostan syötävää. Tämän voi sanoa ihan iloisesti ja ystävällisesti, eli kertoa, että nyt menee meidän ostokset eri levelille, eikä olettaa itsestään selvästi, että toinen ei tarkoittanut, mitä sanoi, elikä että ostetaan kahvit. Jos nyt niin kovasti olisi muuta mieli tehnyt kuin luvattua ka
Minua taas kyllä harmittaisi, jos olen jonkun pyytänyt jonnekin ja luvannut tarjota, niin toinen sitten alkaakin sinä tiskillä nirsoilemaan, että joo maksa sä vaan se kahvisi, minä otankin syötävää ja maksan itse.
Hei camoon, minä olen tuon ihmisen tänne pyytänyt ja luvannut tarjota, eikö kelpaa????
Kerran kävi niinkin, että olin pyytänyt kaverin, jota olin tapaillut jonkin verran luokseni kylään ja kun sitten tarjosin hänelle kahvia ja voileipiä sekä jotakin makeaakin, niin hän ei voinut ottaa mitään koska" en minä nyt voi sinun eväitä syödä" No en minä nyt niin köyhä ole, ettein voisi kutsumalleni vieraalle mitään tarjota.
Ihmettelen suuresti, miksi pyydetään vieras ihminen jonnekin kahvilaan ja luvataan tarjota, kun sitten jo yli 10e ostoksesta tuleekin hirveä parku ja vauvalla haukutaan koko naissukupuoli lokeiksi.
Ainakin kannattaa jo kättelyssä selvästi sanoa, että tarjoan pelkän kahvin, jos haluat jotakin muuta, maksa itse.
Itse en edes deittailisi niin persaukisena, etten pysty sitten toiselle mitään tajoamaan, jos hänet olisin kuitenkin itse sinne kahvilaan kutsunut ja luvannut tarjota.
Persaukisena voi pyytää toisen pelkälle kävelylle. Ja jos vie kahvilaan ei ainakaan pidä sanoa, että tarjoaa, jos ei kerran halua tarjota. Ei kannata esittää muuta kuin mitä on. Jos on rahaton, pitää vaan heti sanoa, ettei ole rahaa, mutta haluan tutustua sinuun. Sopiiko kävely tai pelkkä tee kahvilassa. Ei kukaan ole ajatusten lukija ja tiedä, ettei pysty mitään tarjoamaan, vaikka kahvilaan mukaasi pyydätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lovea, kaiku askelteni poispäin nopea
Oi ja voi, sinne meni nainen upea
On lapsellista, heikkoa ja myötähäpeää aiheuttavaa väittää olevansa täysivertainen ja vaatia tasa-arvoa, ja silti vaatia sellaisissa asioissa menneen epätasa-arvoisen maailman menettelyjä kun se itselle sattuu paremmin sopimaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon tämän uudestaan:
Entä jos naista jännitti niin paljon että sen takia käyttäytyi hölmösti?
Mä antaisin toisen mahdollisuuden. Jos olisin kiinnostunut henkilöstä.
Eikö sen naisen pidä tehdä myös hyvä ensivaikutus? Rohmu, itsekäs hyväksikäyttäjä ei kuulosta ainakaan omaan korvaan hyvältä!
T Nainen aivoilla
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pihiydestä ja köyhyydestä on juurikin kyse ap:n kitinässä. Mutta ymmärrän sen, koska hän on opiskelija. Hänhän on köyhä ja voi olla myös pihikin, koska köyhän pitää laskea tarkkaan.
Minun talouttani taas tuollainen 15 e ei kurjistaisi millään tavalla ja jos olisin kyseinen nainen, niin en edes tajuaisi, että se menee jonkun budjetin yli. Tilaisin kahvit ja syötävät jos mies tarjoutuu ne maksamaan. Kohteliaisuutta on myös ottaa vastaan jos joku haluaa tarjota.
Jos treffit menisi sen vuoksi pilalle, että mies möksöttäisi tai laskisi koko ajan päässään mitä kaikkea muuta sillä rahalla olisi saanut, niin silloin me ei oltaisiin sopiva pari, koska selkeästi rahatilanteemme on täysin eri. En itse ala olemaan yhdessä itseäni köyhemmän miehen kanssa. Testattu on ja sellaisessa on ihan liikaa arjen hankaluuksia. Jotain toista taas ei haittaa vaikka tuloerot olisi suuret.