Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä kertonut AP:lle tällaista loistavaa vinkkiä jatkoa ajatellen:
Valitse AP jatkossa treffeille vain keski- ja isotuloisia naisia, joilla on varaa tarjota sinulle kahvit/ateriat ensitreffeillä 🙂
Eikö olekin ihan mahtava idea?!
Minä olen jo kauan yrittänyt sanoa miehille, että kannattaa kiinnittää huomiota naisen tulotasoon. Mutta ei.
Korkean tulotason naiset panosta riittävästi ulkonäköönsä. Yleensä ainakin vartalossa on ylimääräistä.
Taitaa olla just toisin päin. Korkeantulotason naisilla on varaa syödä terveellisesti. Ainahan sitä huudellaan, miten köyhä joutuu vetämään höttöruokaa, kun ei ole varaa terveelliseen kunnon ruokaan.
Kyllä elintaso alkaa näkyä kaikilla varakkailla vartalossa. Siinä tulee kiusas ostaa kaikennäköisiä levoksia, jotka lihottavat ihmistä. Ihminen pysyy keski-iässä hoikkana vain jos ei ole varaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.
Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.
Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.
Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.
Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.
Mitä hyötyä oletat olevan siitä, että maksaa toisen kahvit + pullan tms
Minä ajattelen tuollaisen tarjoamisen ainoastaan kohteliaana käytöksenä, josta ei mitään vastapalveluksia odotella. Tosin opiskelijalle tuo 15€ voi olla aika paljon. Jatkossa ehkä kannattaa sanoa, että voi tarjota kahvin ja kävelyttää neidon pulla/panniinivitriinien ohi sopivan päättäväisesti.
Jos sinulle 20e treffikahveista on iso summa, älä tarjoudu maksamaan molempien osuutta. Ei kaikki opiskelijat mitään köyhiä ole. Itse olisin loukkaantunut jos toinen tarjoaa ja sitten suuttuu normaalista kahvilatilauksesta. Itse olisin ottanut erikoiskahvin ja jonkun suolaisen tai makean kylkiäisen niin kuin aina, yhteissumma siis 8-15e.
Hyvä ystäväni otti kumppanikseen pihin, hän kertoi että ekoilla treffeillään ravintolassa olivat ainoita jotka ottivat pelkän juoman. Ystäväni on ylikiltti ja nyt turhaan kärsii perhe-elämässään pihistä miehestä. Piheys ei rajoitu pelkkään rahaan...
Piheys ja kommunikointi-/arviointikyvyttömyys on yhteensä 2 punaista lippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks naisella on varaa valita se mies joka maksaa eikä mee heti treffien jälkeen konkurssiin. Melkein kuka tahansa nainen pystyy siihen jos panostaa itseensä, näin vinkkinä👌
Suomessa treffeillä maksaminen ei vaikuta mitenkään siihen saako mies naiselta seksiä vai ei. Ainoastaan miehen komeus ratkaisee asian. Ruman, lyhyen tai lihavan miehen mitkään määrät tarjoilua ei auta saamaan seksiä. Ulkomailla hyvät käytöstavat riittävät, mutta Suomessa ei riitä. Näin ollen tarjoaminen on turhaa Suomessa.
Saako mies naiselta seksiä ihan oikeasti? Onko seksi jotain sellaista, mitä annetaan kuin karamelliä?
Jos ei naisilta irtoo seksiä sinulle, niin voin kertoa, että juuri tuo ajattelutapasi on se syy.
Kannattaa käydä vaikka Prismassa parhaaseen perheiden kauppareissuaikaan katselemassa niitä onnellisia miehiä, jotka pesuetta yrittävät siellä hallita ja tehdä ostoksia. Huomaat, että harva niistä komea on. Ihan tavallisia ihmisiä. Pesueesta päätellen he ovat myös sitä seksiä saaneet. Joten ei ole ulkonäöstä kiinni, vaan jostain ihan muusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulle 20e treffikahveista on iso summa, älä tarjoudu maksamaan molempien osuutta. Ei kaikki opiskelijat mitään köyhiä ole. Itse olisin loukkaantunut jos toinen tarjoaa ja sitten suuttuu normaalista kahvilatilauksesta. Itse olisin ottanut erikoiskahvin ja jonkun suolaisen tai makean kylkiäisen niin kuin aina, yhteissumma siis 8-15e.
Hyvä ystäväni otti kumppanikseen pihin, hän kertoi että ekoilla treffeillään ravintolassa olivat ainoita jotka ottivat pelkän juoman. Ystäväni on ylikiltti ja nyt turhaan kärsii perhe-elämässään pihistä miehestä. Piheys ei rajoitu pelkkään rahaan...
Piheys ja kommunikointi-/arviointikyvyttömyys on yhteensä 2 punaista lippua.
Pihi ihminen on ahne tekemään asioita ilmaiseksi tai todella halvalla. Esimerkiksi seksin harrastaminen. Pihi mies voi harrastaa 10 kertaa päivässä, koska se on ilmaista.
Ap kirjoitti aloitusviestissään, että hän tapasi naisen kahvilassa, mutta kuitenkin joku 10 sivua sitten hän kirjoitti, että he olivat naisen kanssa kiertelemässä ostoskeskuksessa, kun ap ihan spontaanisti ehdotti,että mennäänkö kahvilaan ja hän voi tarjota kahvit.
Mulla on mies , joka ehkä olis kanssa märissyt aikoinaan vauvapalstalla menetettyä 15e tai siihen aikaan markkaa, toki sillä erolla, ettei koskaan käyty kahvilassa, eikä silloi vielä vauvapalstaa ollut.
Mutta kun tässä nyt on vuosikymmeniä oltu yhdessä, niin on tullut huomattua, että mies ei raaskisi ostaa itselleen maitoa (muut ei juo) eikä mitään muutakaan ruokaa, koska on kuulema kallista, mutta sitten tuhlaa tuhansia euroja ihan mitääntekemättömiin keräilyjuttuihin. Jos jonnekin mennään minä maksan aina kaikki matkat,liput, ruuat, juomat, siis ihan kaiken. Jos ollaan autolla reissussa, minä maksan polttoaineen ja jos pysähdytään jossakin huoltamolla minä maksan ruuat ja juomat. Aina ihan kaiken. Mies ei raaski käyttää rahaa mihinkään tavalliseen elämään, ainoa mihin tuhlaa on autot/moorroripyörät ja ne keräilytavaransa, tavallisista elämään kuuluvista asioista ei halua maksaa.
Turha varmaan erikeen mainita, kuka tähän huusholliin on hankkinut ruuat, pesuaineet, lasten vaatteet (miehen vaatteet) maksanut lasten harrastukset, lukion kirjat/matkat ym ym.
Mutta joo, työelämässä kun oon ollu niin onhan tuota ollut varaa elättää se mieskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks naisella on varaa valita se mies joka maksaa eikä mee heti treffien jälkeen konkurssiin. Melkein kuka tahansa nainen pystyy siihen jos panostaa itseensä, näin vinkkinä👌
Suomessa treffeillä maksaminen ei vaikuta mitenkään siihen saako mies naiselta seksiä vai ei. Ainoastaan miehen komeus ratkaisee asian. Ruman, lyhyen tai lihavan miehen mitkään määrät tarjoilua ei auta saamaan seksiä. Ulkomailla hyvät käytöstavat riittävät, mutta Suomessa ei riitä. Näin ollen tarjoaminen on turhaa Suomessa.
Saako mies naiselta seksiä ihan oikeasti? Onko seksi jotain sellaista, mitä annetaan kuin karamelliä?
Jos ei naisilta irtoo seksiä sinulle, niin voin kertoa, että juuri tuo ajattelutapasi on se syy.
Kannattaa käydä vaikka Prismassa parhaaseen perheiden kauppareissuaika
Prisman pariskunnat eivät ole syntyneet siitä syystä onko tarjottu ensitreffeillä vai ei. Miehet ovat haluttomia tarjoamaan ensitreffeillä, koska se ei millään tavalla paranna seksin saamista. Komea mies saa aina seksiä vaikka ei koskaan tarjoaisi. Rumalle miehelle mikään määrä tarjoilua ei auta seksin saamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Musta on vähän outoa mennä kahvilaan ja ottaa pelkkä kahvi.
mä ajattelen myös samalla tavalla. Itse olen siis teenjuoja, tai siis en juo kahvia koskaan, mutta tuntuisi hölmöltä maksaa kolme euroa teekupillisesta, kun kotona saan sitä samaa teetä käytännössä ilmaiseksi. Ja kun kuitenkin aika harvoin käyn kahvilassa nautiskelemassa, niin kyllä mä voin maksaa pari-kolme euroa lisää siitä, että saan jonkun erikoisjuoman, esim. Chai latten, kurkumalatten, frapinon tai chilikaakaon.
ja tuntuu, että joillekin baarissa alkoholijuomien ostaminen ei ole mikään ongelma, että sehän kuuluu asiaan, mutta sitten kahvilassa käynti on ihan tyhmää, vaikka sen yhden oluen hinta on paljon kalliimpi kuin kaakaon.
Jonkun mielestä on naisen jalustalle nostamista, jos tarjoaa ensitreffeillä kahvia tai teetä????
Mitä ihmettä?
Ja sitten on ihan normaalia, että sen teekupillisen jälkeen nainen on velvollinen antamaan itsensä tuon miehen käyttöön??? Ettei vaan luulisi, että on arvokas ihmisenä, kun oikein teekupillinen tarjottiin(toki ei ilman taka-ajatusta)
Naisenko vika se on, että kahvilassa on kallista? Nuo on ihan kohtuulliset syömiset. Kahvilla käyminen ei tarkoita kirjaimellisesti pelkkää sitä kahvia, vaan että otetaan juotavaa ja ehkä syötävää ja tutustutaan. Jos olet noin pa niin kannattaa kysyä kävelytreffeille naisia sään lämmettyä, niin saat sitten sellaisia naisia jotka sietää minimaalista panostusta. Tai sitten voisit ihan tienata rahaa ja ruveta deittailemaan vasta sitten.
Minä olen itse käynyt illallisella Kämpissä ja mies maksoi kaikki ruoat ja juomat. Mies oli rikas juristi ja hän olisi halunut alkaa seurustelemaan kanssani. En sinunlaistasi pihviä ja köyhää miestä ottaisi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.
Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.
Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.
Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.
Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.
Ei kannata treffailla ihan tuntemattomia, vaan kannattaa ensin tutustua sen verran, että kiinnostaa.
Jos viehätystä on, mutta toinen ei käyttäydy sosiaalisten odotusten mukaisesti (osalla naisista, että mies maksaa treffeillä), viehätys loppuu tai hylätään muuten.
Jos viehätystä ei ole, voi olla, että toinen on hitaasti lämpiävää sorttia ja tarvii sellasita katellaan-aikaa. Mutta lahjonnalla se ei syty, eli liian isoja ei kannata tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen pitääkin kosiskella naista. Miehen kuuluu yrittää saada nainen. Ei naisen kuulu olla pick me girl...
Oletko itse perinteinen nainen, jolla on perinteiset arvot? Jos et, niin miksi miehen pitäisi käyttäytyä perinteisen sukupuoliroolin mukaisesti? Kosiskelu varataan perinteisille, hienoille naisille.
Miten tämä perinteisyys arvioidaan sinkkunaisista? On kotirouvana Kelan rahoilla, kun opiskelu ja työ on miesten hommia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä oletat olevan siitä, että maksaa toisen kahvit + pullan tms <
Miehet tarjoisivat enemmän, jos se näkyisi parempana seksin saamisena edes pitkällä aikavälille. Mutta kun se tarjoaminen ei vaikuta seksin saamiseen millään tavalla. Näin ollen on järkevämpää keksiä joku hyvä syy miksi ei voi lähteä kahvilaan tai ravintolaan treffeille, mikä tarkoittaa selvää rahan säästämistä.
Hyvin suomalainen ajattelutyyli ajatella pelkkää kustannusta. Tarjoaminen on myös ele, jolla viestitään monta asiaa. Varallisuuden lisäksi viestitään anteliaisuudesta, kohteliaisuudesta ja perinteisestä ajattelutavasta (hyvässä ja pahassa).
Yli varojensa tarjoaminen ja siitä katkeroituminen taas viestii negatiivisia asioita; arviointikyvyn tai sosiaalisten taitojen puutetta, tilannetajuttomuutta, piheyttä, negatiivista asennetta.
Jos on erilainen asenne, pitäisi tätä kertaa oppirahoina siitä, miten jatkossa kannattaa toimia.
Ihmisten sosiaaliset taidot taitavat olla todella rapautumassa, kun tällaisesta saadaan aikaan kohta 70 sivun keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten sosiaaliset taidot taitavat olla todella rapautumassa, kun tällaisesta saadaan aikaan kohta 70 sivun keskustelu.
Tää palstauli vastaa täällä hyvin paljon ihan itse itselleen. Sama tyyppi joka tehtailee aloituksia siitä 'kuinka lyhyt mies voi elvyttää ison naisen' ja 'miksi naisten vaatimukset ovat niin vaatimattomia'. Ruma incel, joka ei mihinkään treffeille ole oikeasti päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mies , joka ehkä olis kanssa märissyt aikoinaan vauvapalstalla menetettyä 15e tai siihen aikaan markkaa, toki sillä erolla, ettei koskaan käyty kahvilassa, eikä silloi vielä vauvapalstaa ollut.
Mutta kun tässä nyt on vuosikymmeniä oltu yhdessä, niin on tullut huomattua, että mies ei raaskisi ostaa itselleen maitoa (muut ei juo) eikä mitään muutakaan ruokaa, koska on kuulema kallista, mutta sitten tuhlaa tuhansia euroja ihan mitääntekemättömiin keräilyjuttuihin. Jos jonnekin mennään minä maksan aina kaikki matkat,liput, ruuat, juomat, siis ihan kaiken. Jos ollaan autolla reissussa, minä maksan polttoaineen ja jos pysähdytään jossakin huoltamolla minä maksan ruuat ja juomat. Aina ihan kaiken. Mies ei raaski käyttää rahaa mihinkään tavalliseen elämään, ainoa mihin tuhlaa on autot/moorroripyörät ja ne keräilytavaransa, tavallisista elämään kuuluvista asioista ei halua maksaa.
Turha varmaan erikeen m
Moni nainen tietää tämän ja väistää pihiä miestä.
Ja mikä tärkeintä: ei pääse lihomaan miesten rahoilla.