Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1281/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on vähän kummallista käytöstä ettei mätsännyt omaa tilaustaan yhtään samantasoiseksi kuin sun. Itse olisin ottanut tossa tilanteessa pelkän kaakaon. Osoittaa kyl vähän tilannetajun puutetta. Mutta ei kai nyt 14,70 hinta sentään niin paljon ole että se sinänsä haittaisi. Enemmän just tuo että vähän noloa käytöstä naiselta.

Vierailija
1282/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kukaan ei ole vielä kertonut AP:lle tällaista loistavaa vinkkiä jatkoa ajatellen:

Valitse AP jatkossa treffeille vain keski- ja isotuloisia  naisia, joilla on varaa tarjota sinulle kahvit/ateriat ensitreffeillä 🙂

Eikö olekin ihan mahtava idea?!

Minä olen jo kauan yrittänyt sanoa miehille, että kannattaa kiinnittää huomiota naisen tulotasoon. Mutta ei.

Korkean tulotason naiset panosta riittävästi ulkonäköönsä. Yleensä ainakin vartalossa on ylimääräistä.

Ylipainon ja palkkatason välillä on yhteys molempiin suuntiin. Ylipaino kaventaa palkkanauhaa, ja matala palkka altistaa lisäkiloille.

- Aiemmin ei ole pystytty todistamaan aukottomasti, että ylipainolla ja matalalla palkkatasolla on syy-seuraussuhde. Nyt valmistuneessa tutkimuksessa osoitimme, että ylipaino johtaa kausaalisesti (syysuhteessa) matalampaan palkkaan ja huonompaan menestykseen työmarkkinoilla, kertoo erikoistutkija Petri Böckerman Palkansaajien tutkimuslaitokselta.

Tutkimuksessa havaittiin, että ylipaino johtaa sekä alempaan ansiotasoon että heikompaan työllisyyteen.

Böckerman lisää, että ylipaino altistaa huonommalle työmarkkina-asemalle naiset hieman vahvemmin kuin miehet.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ylipaino-nakyy-tyontekijan-palkassa…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi naisena kehdannut ottaa kuin sen kahvin, ja näin olen tehnytkin jos mies haluaa tarjota. Voihan olla, että nainen itsekin miettii että pahus, pikkumoka tuli tehtyä. Tai sitten ei, ei tuo ole vielä semmoinen asia että kannatta tehdä päätelmiä toisen luonteesta.

Jos hän muuten vaikutti mukavalle, niin älä anna tämän pilata juttua! Katso vielä.

Rahasta nipottaminen treffeillä on itselle ainakin melkoinen turn off. Kannattaa vaikka tavata silloin muualla, lähteä vaikka kävelylle. Nykyinen mies halusi alusta asti tarjota aina treffeillä, mutta ensimmäiset treffit olikin ihan nuotiokahvilla. Kyllä minä aloin tasoittamaan tilannetta pian ja eletään nykyisin taloudellisesti tasavertaisina. En voi kieltää, etteikö sellainen kuitenkin tuntunut kivalta ;)

Vierailija
1284/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on vähän outoa mennä kahvilaan ja ottaa pelkkä kahvi. Tietysti riippuu myös paikasta. Yleensähän kahviloissakaan ei pidetä siitä, että tullaan tunti tolkulla istumaan yhden kahvin hinnalla. Lisäksi ajattelen (varmaan vähän tyhmästi), että ehkä naisella oli vaan nälkä tai että ehkä hän ei halunnut juoda kahvia tyhjään vatsaan. Toki olisi voinut etukäteen sopia, että kumpikin maksaa omat eväänsä. Epäilen kyllä, että ap:n ilme on ollut sellainen, ettei naista kyllä enää kovin kiinnostele. 

Jos ollut nälkä (miksi tulla nälässä ensitreffeille?) niin ottaen huomioon että kyseessä vähätuloiset opiskelijat JA vielä toinen maksaa kahvit niin nuorten ratkaisu asiaan on: 

Kaupan paisto pisteen lihapiirakka tai karjalanpiirakoita. Ei mikään överihintainen kahvilan tuote. Hyvänen aika. Sen verran olen nuorten maailmasta perillä että tiedän näin normaalien nuorten toimivan. Käy sieltä hakemassa pikku suolaista ihan aikuisetkin asioinnin lomassa. 

Erikseen sitten käydään rahaa laittaen syömässä kunnolla joskus mutta ei tuolla lailla rahoja viljellä jos ajattelee huomistakin.

Ja se että harva nainen tuollain haluaa puputtaa sotkevaa ruokaa kun ihastus on edessään. Eli ei tainnut olla ihastunut mutta ei tuollain pitäisi toista hyväksikäyttää. 

Vierailija
1285/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kukaan ei ole vielä kertonut AP:lle tällaista loistavaa vinkkiä jatkoa ajatellen:

Valitse AP jatkossa treffeille vain keski- ja isotuloisia  naisia, joilla on varaa tarjota sinulle kahvit/ateriat ensitreffeillä 🙂

Minä olen jo kauan yrittänyt sanoa miehille, että kannattaa kiinnittää huomiota naisen tulotasoon. Mutta ei.

Korkean tulotason naiset panosta riittävästi ulkonäköönsä. Yleensä ainakin vartalossa on ylimääräistä.

Tilastojen mukaan päinvastoin. Korkeasti koulutetut (ja nyt en puhu amk-taustaisista vaan yliopistosta valmistuneista) ovat tietoisempia keskimäärin esim syömisestä. Poikkeuksia on kummassakin ryhmässä mutta ainakin töissä jossa on sekä amiksia että maistereita, ikäluokassa 40+ asia menee aika lailla näin. 

Itse olen keskipainoinen amis. 

Mitä alaa ap:n tyttis opiskeli? 

Vierailija
1286/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä voi selvitä evästreffeillä puistossa, mutta talvella aina rahaa menee. Piknikeilläkin näkee elintason, onko tottunut tarjoamaan vai köyhäilyyn. Kävelylle pitää mennä, jos ilmaista tekemistä haluaa. 

Kesällä kauniina päivänä menen mieluiten meten rannalle piknikille. Ostan pari pulloa kuohariä viileäkassiin, mansikoita, mustikoita, salaatteja, kroissantteja ja pari erikoissuklaata. 

Ei taida nämä miehet raaskia ostaa kuoharia, mansikoita, mustikoita, salaatteja, kroissantteja ja erikoissuklaata...  

Voin ottaa puuhapussiin Virosta ostettua lonkeroa ja viedä nainen kallioille istumaan kevätauringon paistaessa.

Mä tulen mukaan. Mä voin tuoda mansikat ja leipää. Tuo olisi kiva treffi :)  nimenomaan auringon paisteessa :) 

Vierailija
1287/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko ollu nälkä. Se on mulla yleensä syy syömiseen. Oisit sanonut etukäteen että se n varaa VAIN kahviin, nii ois voinut ostaa ite mut tai tavata muualla.

No mutta sehän sanoi sen. Että hän voi maksaa KAHVIT. 

Sama jos olisi ollut puhe että mä voin maksaa viinit meille ja tyttö tilaa kalliin viinipullon. Eikä siis edes halvinta. Ravintolassa muutenkin kallista ja vielä opiskelijat kyseessä. 

Vierailija
1288/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on vähän kummallista käytöstä ettei mätsännyt omaa tilaustaan yhtään samantasoiseksi kuin sun. Itse olisin ottanut tossa tilanteessa pelkän kaakaon. Osoittaa kyl vähän tilannetajun puutetta. Mutta ei kai nyt 14,70 hinta sentään niin paljon ole että se sinänsä haittaisi. Enemmän just tuo että vähän noloa käytöstä naiselta.

Mitä muuten maksaa tavallinen kaakao kahvilasta? Superkaakao on kallista mutta mitä tavallinen? Saako vitosella? 

Vierailija
1289/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Tilastojen mukaan päinvastoin. Korkeasti koulutetut (ja nyt en puhu amk-taustaisista vaan yliopistosta valmistuneista) ovat tietoisempia keskimäärin esim syömisestä. Poikkeuksia on kummassakin ryhmässä mutta ainakin töissä jossa on s

Olen kyllä eri mieltä. Ne naiset, joilla on paljon rahaa, käyvät usein kahvilassa juomassa kahvia ja syömässä leivoksia. Se ikävä kyllä alkaa näkyä myös vartalossa.

Vierailija
1290/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on vähän outoa mennä kahvilaan ja ottaa pelkkä kahvi. Tietysti riippuu myös paikasta. Yleensähän kahviloissakaan ei pidetä siitä, että tullaan tunti tolkulla istumaan yhden kahvin hinnalla. Lisäksi ajattelen (varmaan vähän tyhmästi), että ehkä naisella oli vaan nälkä tai että ehkä hän ei halunnut juoda kahvia tyhjään vatsaan. Toki olisi voinut etukäteen sopia, että kumpikin maksaa omat eväänsä. Epäilen kyllä, että ap:n ilme on ollut sellainen, ettei naista kyllä enää kovin kiinnostele. 

Jos ollut nälkä (miksi tulla nälässä ensitreffeille?) niin ottaen huomioon että kyseessä vähätuloiset opiskelijat JA vielä toinen maksaa kahvit niin nuorten ratkaisu asiaan on: 

Kaupan paisto pisteen lihapiirakka tai karjalanpiirakoita. Ei mikään överihintainen kahvilan tuote. Hyvänen aika. Sen verran olen nuorten maailmasta perillä e

Ei kyllä ole tullut ikinä mietittyä, kuinka sotkevaa ruokaa tulee syötyä treffeillä. Joillain naisilla tuntuu olevan kovin neuroottinen ja kompleksinen suhde ruokaan ja syömiseen etenkin miesseurassa. Älkää nyt kuitenkaan yleistäkö sitä muihin naisiin.

Vierailija
1291/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Tilastojen mukaan päinvastoin. Korkeasti koulutetut (ja nyt en puhu amk-taustaisista vaan yliopistosta valmistuneista) ovat tietoisempia keskimäärin esim syömisestä. Poikkeuksia on kumm

Tämä kun ei nyt ole sinun mielipidekysymyksesi, vaan fakta on se että koulutusaste on yhteydessä alhaisempaan painoon.

Vierailija
1292/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan paisto pisteen lihapiirakka tai karjalanpiirakoita. Ei mikään överihintainen kahvilan tuote. Hyvänen aika. Sen verran olen nuorten maailmasta perillä e

Tuskin tuollakaan naisella oli ihastus edessään.

Vierailija
1293/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat ostaneet Lidlistä euron tölkit olutta ja sipsipussin (tai jotain) ja menneet puiston penkille.

Vierailija
1294/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Tilastojen mukaan päinvastoin. Korkeasti koulutetut (ja nyt en puhu amk-taustaisista vaan yliopistosta valmistuneista) ovat tietoisempia keskimäärin esim syömisestä. Poikkeuksia on kumm

Missä päin Suomea asut? Hesoissa ja Popedan maaperällä menee kyllä tuon tilaston mukaan. 

Vierailija
1295/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne ovat hänen normaalit kahvilaostokset eikä ajatellut sen enempää. Tietysti olisi hyvä ottaa tarjoajan rahatilanne huomioon ja itse yritän suhteuttaa aina hänen tilaukseensa, mutta treffit voi olla niin jännittävät, ettei vain tajua huomioida kaikkea. Anna nyt vielä mahdollisuus, jos nainen muuten vaikutti kivalta. Ehkä hän tarjoaa ensi kerralla?

Opiskelija halusi käyttää tilaisuutta hyväkseen, kun joku muu maksoi? Kerroitko itse olevasi opiskelija, jos kerroit, niin kertoo neitokaisen taloudenpidosta aika paljon tai sitten piti treffejänne sen verran erikoistilaisuutena, että ajatteli kunnolla juhlistaa tapaamistanne.

Vierailija
1296/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisivat ostaneet Lidlistä euron tölkit olutta ja sipsipussin (tai jotain) ja menneet puiston penkille.

Täällä on oltu kovin huolissaan siitä, että nainen söi kovin kaloririkkaan paninin ja kaakaon. Oisko olut ja sipsit siis parempi vaihtoehto? Tai jos mies vetäisi oluet ja sipsit ja ostaisi naiselle vaikka vichy-veden ja pussin porkkanoita?

Vierailija
1297/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Taitaa olla just toisin päin.  Korkeantulotason naisilla on varaa syödä terveellisesti. Ainahan sitä huudellaan, miten köyhä joutuu vetämään höttöruokaa, kun ei ole varaa terveelliseen kunnon ruokaan.

Vierailija
1298/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on oltu kovin huolissaan siitä, että nainen söi kovin kaloririkkaan paninin ja kaakaon. Oisko olut ja sipsit siis parempi vaihtoehto? Tai jos mies vetäisi oluet ja sipsit ja ostaisi naiselle vaikka vichy-veden ja pussin porkkanoita?

Ne ei myöskään sotke niin kauheesti. Toisaalta vichy röyhtäytyttää ja porkkanoista lähtee kova rouske, mitkä ei myöskään ole kovin naisellisia. Vaikeeta on.

Vierailija
1299/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks naisella on varaa valita se mies joka maksaa eikä mee heti treffien jälkeen konkurssiin. Melkein kuka tahansa nainen pystyy siihen jos panostaa itseensä, näin vinkkinä👌

Suomessa treffeillä maksaminen ei vaikuta mitenkään siihen saako mies naiselta seksiä vai ei. Ainoastaan miehen komeus ratkaisee asian. Ruman, lyhyen tai lihavan miehen mitkään määrät tarjoilua ei auta saamaan seksiä. Ulkomailla hyvät käytöstavat riittävät, mutta Suomessa ei riitä. Näin ollen tarjoaminen on turhaa Suomessa.

Vain Suomessa ja yksinäiset,häirii ntyneer inkel-rungg arit on kiimaisena naisen kimpussa ja ehdottelemassa pnoa kakkoseen,kun ne kerran 20 vuodessa pääsee säälitreffeille. Vain suomalainen mies kuvittelee , että kun hän tarjoaa,niin siitähyvästä pitää saada vähintään suikkari. Panninii ja kaako= se

Sinä monet muut saatte tyytyä ulkomaiden avaruusinsinööreihin ja aivokirurgeihin. Samanlaista jalustalle nostamista ei ulkomaan eläviltä edes vaadita.

Vierailija
1300/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ei myöskään sotke niin kauheesti. Toisaalta vichy röyhtäytyttää ja porkkanoista lähtee kova rouske, mitkä ei myöskään ole kovin naisellisia. Vaikeeta on.

Minusta naiselle sopii parhaiten vesijohtovesi. Voihan siihen puristaa vaikka vähän sitruunamehua. Näin ei ole lokki, ei hyödy mitään, ei ole vaativa, ei kullankaivaja, ei räjäytä pankkia, on sopuisa, ei sotke ja tietää paikkansa ja arvonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan