Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen itse käynyt illallisella Kämpissä ja mies maksoi kaikki ruoat ja juomat. Mies oli rikas juristi ja hän olisi halunut alkaa seurustelemaan kanssani. En sinunlaistasi pihviä ja köyhää miestä ottaisi ikinä.
"sinunlaistasi pihviä"... Paljastava ilmaisu. :D
Naiset, miten tämä on mahdollista:
Nainen on pihi koska ei suostunut tarjoamaan molemmille.
Mies ei ole pihi, vaikkei halunnut maksaa edes omiaan vaan laittoi molemmat naisen piikkiin.
Ei kun hetkinen, tuossahan meni sukupuolet väärin päin. Mutta ei kait sillä ole väliä, pihi on pihi. Eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole pihi, vaikkei halunnut maksaa edes omiaan vaan laittoi molemmat naisen piikkiin.
Ei kun hetkinen, tuossahan meni sukupuolet väärin päin. Mutta ei kait sillä ole väliä, pihi on pihi. Eikö vain?
Tämä.
Se on erikoista kuinka vain mies voi olla pihi, ja vain miehessä köyhyys on halveksittava piirre.
Tulee väkisin mieleen jenkkikimies, ketä tapailin ja olin hänen luonaan USA:ssa käymässä, hän maksoi kaiken. Omasta aloitteestaan, pyytämättä ja hymyillen. I got this, kuului vaan monesti ja heiluttelin omaa orpoa pankkikorttiani siinä vieressä valmiina osallistumaan kustannuksiin. Kerran hän sanoi, että kotona on opetettu että mies maksaa.
Kerran illallisella sitten ihan vaatimalla vaadin, että minä maksan nyt nämä meidän ruuat hyvänen aika kun hän oli tarjonnut jo vaikka mitä viikon aikana. Hän huokasi syvään ja hymyillen sitten sanoi: Ok then, if you want to play around with your card. Maksoin illalliset ja kun mentiin ravintolasta ulos, mies vielä kysyi oliko hauskaa kun sain maksaa ja käyttää korttiani. Suomalaisena tavallisena naisena olin ihan hämmentynyt kaikesta tästä, kulttuurierot Suomeen on jokseenkin valtavat. Pakko sanoa vielä tämän miehen tilanteesta se, että häneltä ei rahaa puuttunut, oli todella korkeassa virassa tuolloin ja erittäin varakas.
Lopputulos, lähdin Suomeen ja meistä ei tullut pariskuntaa. Kaikesta rahasta huolimatta ehkä se lopullinen sparkle jäi puuttumaan. Tosin nyt 40.v perheenäitinä välillä mietin, millaista olisi ollut olla miljonäärin vaimona USA:ssa.
No onhan tuo ihan hiton röyhkeää tilata 15 eurolla mässytettävää toisen laskuun ensitapaamisella. Siis tyypit on toisilleen ennestään käytännössä täysin tuntemattomia. Akatkin puolustelee tätä naista vain siksi, koska "syyllinen" on nainen. Sitten ihmetellään, että kun on vain huonoja ja pihejä miehiä. Jakakaa itse jokaiselle vastaantulevalle Pertsalle omasta lompakostanne 15 euroa. Jos joku lupautuukin tarjoamaan, niin sitä ei tarvi käyttää hyväkseen. Tai toki lokki ei katso lahjaporsasta suuhun.
Itse olen huomannut hyväksi sopia ensitreffit paikalliseen kauppahalliin tai kirjastoon.
Toki herrasmiehenä tarjoan kahvit, otan mukaan termospullon, jossa on sekä kahvia,
hieman maitoa, taskussani on muutama kahvilasta napattu sokerinpala. Näin ei tule
liikaa kustannuksia, eikä ikäviä yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tulee väkisin mieleen jenkkikimies, ketä tapailin ja olin hänen luonaan USA:ssa käymässä, hän maksoi kaiken. Omasta aloitteestaan, pyytämättä ja hymyillen. I got this, kuului vaan monesti ja heiluttelin omaa orpoa pankkikorttiani siinä vieressä valmiina osallistumaan kustannuksiin. Kerran hän sanoi, että kotona on opetettu että mies maksaa.
Kerran illallisella sitten ihan vaatimalla vaadin, että minä maksan nyt nämä meidän ruuat hyvänen aika kun hän oli tarjonnut jo vaikka mitä viikon aikana. Hän huokasi syvään ja hymyillen sitten sanoi: Ok then, if you want to play around with your card. Maksoin illalliset ja kun mentiin ravintolasta ulos, mies vielä kysyi oliko hauskaa kun sain maksaa ja käyttää korttiani. Suomalaisena tavallisena naisena olin ihan hämmentynyt kaikesta tästä, kulttuurierot Suomeen on jokseenkin valtavat. Pakko sanoa vielä tämän miehen tilanteesta se, että häneltä ei rahaa puuttunut, oli todella k
Lopullinen sparkle :D
Myötähäpeä...
"Ok then, if you want to play around with your card" - on muuten aika alentava ilmaus tämä.
Vierailija kirjoitti: Itse olen huomannut hyväksi sopia ensitreffit paikalliseen kauppahalliin tai kirjastoon. Toki herrasmiehenä tarjoan kahvit, otan mukaan termospullon, jossa on sekä kahvia, hieman maitoa, taskussani on muutama kahvilasta napattu sokerinpala. Näin ei tule liikaa kustannuksia, eikä ikäviä yllätyksiä.
Kirjastoon? Ai ettei tarvitsisi sanoa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran illallisella sitten ihan vaatimalla vaadin, että minä maksan nyt nämä meidän ruuat hyvänen aika kun hän oli tarjonnut jo vaikka mitä viikon aikana. Hän huokasi syvään ja hymyillen sitten sanoi: Ok then, if you want to play around with your card. Maksoin illalliset ja kun mentiin ravintolasta ulos, mies vielä kysyi oliko hauskaa kun sain maksaa ja käyttää korttiani. Suomalaisena tavallisena naisena olin ihan hämmentynyt kaikesta tästä, kulttuurierot Suomeen on jokseenkin valtavat. Pakko sanoa vielä tämän miehen tilanteesta s
Itse tuon alkuperäisen kommentin kirjoittajana, kyllä olen samaa mieltä siitä että se oli tavallaan alentava kommentti siinä kohtaa, jollain lailla paistoi tilanteesta läpi se että raha ei ollut hänelle ongelma / este ja se että minä jotakin maksoin ei olisi ollut mitenkään tarpeellista. Eli jos nyt välttämättä haluan, niin anna mennä, mutta ei se ollut mitenkään hänelle iso juttu.
Tilanne oli tuolloin niin päin, että itse olin reissussa opiskelijabudjetilla ja olin varustautunut maksamaan omat kulut reissun aikana. Tämän miehen kanssa ei käyty syömässä kuitenkaan missään McDonaldsissa, joten oma tonnin luottorajalla pyörivä Visa olisi ollut tuon reissun aikaan kovilla, jos olisin yrittänyt pysyä tahdissa.
Jenkeissä meno on melko erilaista meidän Suomeen verrattuna. Ja niin, meistä ei tullut paria kun ei ollut sitä kuuluisaa kemiaa lopulta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ihan hiton röyhkeää tilata 15 eurolla mässytettävää toisen laskuun ensitapaamisella. Siis tyypit on toisilleen ennestään käytännössä täysin tuntemattomia. Akatkin puolustelee tätä naista vain siksi, koska "syyllinen" on nainen. Sitten ihmetellään, että kun on vain huonoja ja pihejä miehiä. Jakakaa itse jokaiselle vastaantulevalle Pertsalle omasta lompakostanne 15 euroa. Jos joku lupautuukin tarjoamaan, niin sitä ei tarvi käyttää hyväkseen. Tai toki lokki ei katso lahjaporsasta suuhun.
Yllättävän paljon on ap saanut lokaa niskaansa. Kyllä ihmettelen. Hyvää hyvyyttään vähistä rahoista tarjoaa kahvit ja tässä palstamammojen kiitos.
"Mutta mistäs tiedät, mitä AP opiskelee? Hänestähän saattaa tulla valmistuttuaan varakas yritysjohtaja, lääkäri tai lakimies. Muikkis saattoi menettää todellisen helmen ahneuksissaan. Kun kundi on valmistunut ja varoissaan, niin saattaa viedä tasokasta leidiä vaikka minkälaisille dinnereille."
Ensinnäkin, hän ap olisi hyvin voinut ilmaista asian naiselle. Se, että syö leivän kahvilassa on aika kaukana "pappabetalar"-opiskelijasta...
Itse en ainakaan valinnut kumppania sen mukaan, millaisen tilipussin hän mahdollisesti tulevaisuudessa saa, vaan ihan muilla kriteereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen itse käynyt illallisella Kämpissä ja mies maksoi kaikki ruoat ja juomat. Mies oli rikas juristi ja hän olisi halunut alkaa seurustelemaan kanssani. En sinunlaistasi pihviä ja köyhää miestä ottaisi ikinä.
Et kuitenkaan alkanut seurustella, mutta ilmainen tarjoilu kuitenkin kelpasi?
Eri, mutta taidat sekoittaa maksullisen seuralaisen ja parisuhteen. Parisuhde harvoin kestää, jos ainoa syy ryhtyä siihen on yksi kallis illallinen.
Vierailija kirjoitti:
Piheyttä ei ole olla tarjoamatta, se on täysin ok. Piheyttä on tarjoutua maksamaan, seisoa tuppisuuna vieressä kun nainen ostaa omasta mielestä liikaa ja sitten kauhistella asiaa jälkikäteen kuinka joku kehtasikin käyttää kahvilassa näin paljon rahaa.
Jos miehellä oli tietty budjetti mielessä mitä oli valmis tarjoamaan, miten nainen sen tietäisi? Ja vaikka kuinka yrität, ei tästä sukupuoliasiaa saa.
Jos tarjoudut maksamaan, muttet kerro kuinka paljon, ihan oma syy, sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran illallisella sitten ihan vaatimalla vaadin, että minä maksan nyt nämä meidän ruuat hyvänen aika kun hän oli tarjonnut jo vaikka mitä viikon aikana. Hän huokasi syvään ja hymyillen sitten sanoi: Ok then, if you want to play around with your card. Maksoin illalliset ja kun mentiin ravintolasta ulos, mies vielä kysyi oliko hauskaa kun sain maksaa ja käyttää korttiani. Suomalaisena tavallisena naisena olin ihan hämmentynyt kaikesta tästä, kulttuurierot Suomeen on jokseenkin valta
Onko sinulla englanti oikeasti hallussa?
"Play around with your card" on vähän muutakin kuin ilmaisu, ettei maksaminen ole tarpeellista.
Vierailija kirjoitti:
Pihi mies sinä olet. Siltä tämä kuulostaa.
Miksi kutsuit hänet kahvilaan jos 3 euroa olit valmis vain maksamaan. Kyllä minäkin aina otan teen lisäksi jotain pientä syötävää jos kahvilaan menen.
Luuserimuijat. Ollaan niin tasavertaista, mutta mielellään eletään toisten lompsassa. En kyllä kehtaisi eka enkä toisellikaan treffeillä tyhjentää vitriiniä. Olen itseni elättävä nainen.
Onneks ei tarvi treffailla kaiken maailman tyyppejä, joille alle 20e panostus treffeihin on liikaa. Ja vielä jaksaa vetää kaameat kilarit, jos toinen haluaa paninin. Sanoo sitten suoraan vaan, että maksa itse omat paninis. Varmasti treffikumppani osaa vetää tästä johtopäätökset.
Ja olen itse hyvätuloinen nainen, parisuhteissa kaikki kulut aina maksettu suurin piirtein puoliksi. Koskaan kukaan ei ole yksittäisestä kahvila-/ravintolakäynnistä alkanut mussuttaa, vaan kuta kuinkin joka toinen kerta maksellaan ja eurolleen tai edes sadalle eurolleen ei kukaan laske, että menikö nyt varmasti tasan. Ihme nillitystä.
Vierailija kirjoitti:
Onneks ei tarvi treffailla kaiken maailman tyyppejä, joille alle 20e panostus treffeihin on liikaa. Ja vielä jaksaa vetää kaameat kilarit, jos toinen haluaa paninin. Sanoo sitten suoraan vaan, että maksa itse omat paninis. Varmasti treffikumppani osaa vetää tästä johtopäätökset.
Ja olen itse hyvätuloinen nainen, parisuhteissa kaikki kulut aina maksettu suurin piirtein puoliksi. Koskaan kukaan ei ole yksittäisestä kahvila-/ravintolakäynnistä alkanut mussuttaa, vaan kuta kuinkin joka toinen kerta maksellaan ja eurolleen tai edes sadalle eurolleen ei kukaan laske, että menikö nyt varmasti tasan. Ihme nillitystä.
Tämä. Tyttö olisi ihan hyvin voinut tarjota opiskelijapojalle satasella. Vaan eipä tarjoutunut kun on niin pihi.
Ohhoh! 15€ on viikon ruokabudjettini.
t. opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Eli tämän tarinan opetus on se, että suomimies ei koskaan oikeasti tarjoa, vaikka sanoisi niin. Muistakaa tämä, naiset.
Jos sanoo, että tarjoaa, niin sitten tarjoaa, tai sanoo, että minä voin tarjota kahvin, enempään ei valitettavasti opiskelijana ole varaa.
"Hyvä, että tuo näkemysero taloudellisten tosiasioiden suhteen tuli selväksi jo ekoilla treffeillä."
Useimmat ihmiset rohmuavat itselleen maksimimäärän tarjoilua, jos joku muu maksaa sen. Mutta jos itse joutuu maksaa, silloin ihminen yhtäkkiä muuttuukin pihimmäksi.