Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1001/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon tyhjäpää miehet tahtoo saada naisen niin halvalla ja helposti kun vaan voi. Kahvilatreffit on siitä hyvä esimerkki ja varmaan jää kohta historiaan kun sellaiset ainekset ei pääse edes lisääntymään😂

Vierailija
1002/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ILMAINEN vinkki kaikille miehille: 

Pyytäkää treffeille vain sellaisia naisia, joista olette aidosti todella kiinnostuneita. Sellaisia naisia, joiden kanssa haluaisitte kenties parisuhteeseen. Siinä kohtaa ei luulisi olevan ylivoimainen juttu maksaa se naisen kaakao ja panini, tai mitä ikinä sitten nainen ottaakaan. Jos mies on kiinnostunut naisesta ja haluaa tehdä tähän vaikutuksen, ei todellakaan aleta kyselemään että "Mites tää lasku, maksatko itse oman osuutesi?" 

Ja hei, jollei sinulla ole varaa maksaa jotain v*tun kaakaota ja paninia. Niin pysy kotona tumputtamassa ja jätä treffailut varakkaammille miehille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse käyn kunnon illallisilla hienoissa ravintoloissa ekoilla treffeillä ja mies maksaa aina on siitä jopa ylpeä. 

En tiedä kuinka ruma pitää olla että on pakko mennä treffeille jonkun tyhjätaskun kanssa??

No mä olen lähes aina käynyt treffeillä keski-/isotuloisten miesten kanssa ja silti harva on tarjonnut minulle. Treffikumppaneina ollut mm. Usea insinööri, DI, kaksi lääkäriä, kaksi sairaanhoitajaa, upseeri. Toki enhän mä tiedä millaiset menot heillä on, hehän saattavat olla vaikka peliriippuvaisia ja pelata koko palkkansa heti palkkapäivänä. Joten sanoisin, että ei ne keskituloisetkaan miehet yleensä tarjoa.

Olen varmaan todellisuudesta täysin vieraantunut reilu nelikymppinen mut kyl jäis jatkot siihen jos mies ei ravintolassa ekalla kerralla tarjoais hyvin mielin ja itsestään selvyytenä niin ruokia kuin juomiakin. Olettaisin jopa et koko illan. En edes nä muuta vaihtoehtoa. Jatkossa sitten minä tarjoaisin yhtälailla kun seurustellaan. Olen vanhanaikainen vai mikä mut turha tulla mulle inisemään kahvipullista. Siis aivan käsittämätöntä ja ehkä olen vaan tottunut liian hyvään. Mut en kyl halua treffeillä käydä jos tarjonta tällaista, inistään vauvapalstalla kun otti pullatkin. Siis varmaan ajatteli kahvilayrittäjääkin et ei sieltä pöytää aleta varaamaan kahden kahvin takia. Olen itse törkimys ja ajattelematon. Pyydä kotiisi jos ei varaa pullaa tarjota.

Vierailija
1004/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persaukisen ei kannata alkaa tarjoamaan. Sanoo suoraan että ei maksa kun kahvin tai teen. Sitten me jotka emme juo kumpaakaan voidaan itse maksaa maukas juoma  itsellemme.

Ap vastaa vielä. Käveltiin kauppakeskuksessa ja ehdotin että käytäisiinkö ottamassa kahvit tuolla paikassa x? Ja että mä voin tarjota. 

Näin se keskustelu meni. Kyllä tuosta on aiemmin ymmärretty että vain ne kahvit tai teet. 

Pääpaino ei ollut ruokailussa tai laajemmassa kalliissa kahvittelussa vaan siinä ettei sinne voi mennä tilaamatta istumaan. 

En ota naiseen enää yhteyttä koska oli syy mikä tahansa niin ollaan liian eri maailmoissa. Ollaan hyvin pienituloisia opiskelijoita. Elämä olisi jatkuvaa senttien laskemista kun toinen ei ymmärrä realiteetteja. Yllättävän moni ketjussa on puolustellut naisen toimintaa. Siitä vaan, sinkkuna jatkaa. 

Ehkä tuo ulkonäköjuttu oli sellainen että tottunut saamaan naamansa avulla kaiken. 

Vierailija
1005/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee tästä keskustelusta mieleen omien vanhempieni ikäluokka, 30-luvulla syntyneet. Itselle ja ikätoverilleni tapahtui aikoinaan, että kun vei vanhempansa ravintolaan syömään jonkun juhlan kunniaksi ja pyysi heitä valitsemaan ruokalistalta, niin valitsivat halvimman vaihtoehdon. Ei siinä mitään, jos se olisi ollut se mitä halusivat, mutta kun tiesi että hinta oli ainoa valintaperuste. Siitä jäi vähän ikävä tunne tarjoajalle, koko asia tavallaan vesittyi.

Vesittyi? V i t t u te ette kyllä ole terveitä! Säästäväiset vanhemmat suostuivat syömään, ja varmasti olivat tyytyväisiä. Mutta ei, et päässyt leveilemään, että sulla on varaa mihin vain, niin koko juttu VESITTYI? Eikö teillä ollut kivaa yhdessä, eikö ruoka ollut hyvää? 

Vierailija
1006/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäkää treffeille vain sellaisia naisia, joista olette aidosti todella kiinnostuneita. Sellaisia naisia, joiden kanssa haluaisitte kenties parisuhteeseen. Siinä kohtaa ei luulisi olevan ylivoimainen juttu maksaa se naisen kaakao ja panini, tai mitä ikinä sitten nainen ottaakaan. Jos mies on kiinnostunut naisesta ja haluaa tehdä tähän vaikutuksen, ei todellakaan aleta kyselemään että "Mites tää lasku, maksatko itse oman osuutesi?" 

Ja hei, jollei sinulla ole varaa maksaa jotain v*tun kaakaota ja paninia. Niin pysy kotona tumputtamassa ja jätä treffailut varakkaammille miehille!

Mutta kun mies on niin pllun perässä, että vain kaunein kelpaa ja silloin nainen onnistuu huijaamaan miestä.

Vierailija
1007/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse käyn kunnon illallisilla hienoissa ravintoloissa ekoilla treffeillä ja mies maksaa aina on siitä jopa ylpeä. 

En tiedä kuinka ruma pitää olla että on pakko mennä treffeille jonkun tyhjätaskun kanssa??

No mä olen lähes aina käynyt treffeillä keski-/isotuloisten miesten kanssa ja silti harva on tarjonnut minulle. Treffikumppaneina ollut mm. Usea insinööri, DI, kaksi lääkäriä, kaksi sairaanhoitajaa, upseeri. Toki enhän mä tiedä millaiset menot heillä on, hehän saattavat olla vaikka peliriippuvaisia ja pelata koko palkkansa heti palkkapäivänä. Joten sanoisin, että ei ne keskituloisetkaan miehet yleensä tarjoa.

Se että sulle ei tarjota varmaan tarkoittaa sitä että olet ylipainoinen? Tai vanha?

1008/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin treffeillä miehen kanssa ja päädyttiin käymään sitten kahvillakin. Mies otti kahvin, minä pienen limpparin. Myyjä kysyi mieheltä että tuleeko nää samasta. Mies jotain siinä mutisi ja oli naama norsun vitulla, maksoi sitten kuitenkin myös minun juomani. Voin sanoa että siinä kohtaa meni kyllä fiilikset. 

Eikö se mies voinut vaan yksinkertaisesti vastata sille myyjälle, että maksetaan erikseen.

Kun minä kävin nelikymppisen Tinder-miehen kanssa ensitreffeillä artesaanipizzeriassa, oli siellä pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Kumpikin otti limun, alkuruuan, pizzan ja jäätelön, jolloin loppulaskuksi tuli n. 30€/hlö. Mentiin sitten samaan aikaan kassalle, mies minun edessäni ja tarjoilija kysyi mieheltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin mies kääntyi katsomaan minua ja kysyi "haluatko sä maksaa molempien laskut vai maksetaanko erikseen?", Jolloin minä sanoin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen. Ja se mies oli ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä ehdottaa, että minä tarjoaisin safkat tyypille, joka tienaa varmaan vähintään joku 30% enemmän kuin minä .

Vierailija
1009/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku yrittäjähenkinen it-nörtti vaikka vauva.fi -ylläpidista kasata Sanoma median avulla treffipalvelun, jossa kysytään kaikki tyyliin arvoista, poliittisesta suuntauksesta, lapsitoiveista, parisuhde- ja asumistoiveista, ulkonäköpreferensseistä, pihiydestä, negatiivisyydestä, haluaako loisia naisen siivellä, vai haluaako tasavertaisen suhteen, vai haluaako jopa elättää vaimoa/miestä/perhettä, tärkeät kysymykset narsismista, väkivallasta, eläimistä, turhamaisuudesta, pinnallisuudesta, itsekkyydestä, ahneudesta, kyvystä ja halusta osallistua kotitöihin, innostuneisuudesta, mitä odottaa kumppanilta, tulevaisuushaaveista, seksuaalisesta aktiivisuudesta ja mieltymyksistä, luonteenpiirteistä, ruokavaliosta, harrastuksista, sairauksista, päihteistä, pituudesta jne ihan kaikesta? Joku aasialaistyylinen parisuhdevälitystoimisto, niitähän on siellä tuhansia. Harmi, etteivät ne toimi Suomessa.

Yhdenkään palstalaisen ei sen jälkeen tarvitsisi mennä enää treffeille sellaisen kanssa, johon ajankäyttö on täysin turhaa. Eli joku uuden ajan tinderi, jossa on se tuhannen kysymyksen kartoitus ennen ehdokkaiden näkymistä. Sellainen deittiappi olis todella tarpeen ainakin näiden tämän sivuston "treffinainen sitä ja tätä, tapailunainen vali vali" -aloitusten määrän pohjalta.

Vierailija
1010/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin ekoilla treffeillä miehen kanssa. Vei mut johonkin kaupungin halvempaan huoltsikkaruokalaan. Tilasi ruuat ja jätti mut yksin pöytään ja lähti ulos ovesta ostamaan ruokajuomat kadun toisella puolella olevasta kaupasta kun siellä oli halvempaa. Joo, olisin voinut maksaa itse...

Vierailija
1011/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan todellisuudesta täysin vieraantunut reilu nelikymppinen mut kyl jäis jatkot siihen jos mies ei ravintolassa ekalla kerralla tarjoais hyvin mielin

Korjaan oleT itse törkimys jos kahvilan tiloja käytät kolmen euron kahviin!

Vierailija
1012/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkuus = holtiton rahankäyttö? No jepjep. 

Kahvillakäynti on kahvi ja pulla ja siinä se. 

Vierailija
1013/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sinä köyhä sovi treffejä kahvilaan jos alat itkee 15 euron menetyksestä. Minä työttömänä  maksoin 44 euron naisen ruuat kun oltiin syömässä. Olen maksanut 20 euron pizzan monta kertaa ja siihen olut päälle.

Olet gentlemanni. Ihana.

Vierailija
1014/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti nainen joutui tulemaan suoraan opinnoistaan kahvilaan ja hän oli nälkäinen ja siksi tilasi muutakin kuin juoman. Hän on varmaankin perheestä, jossa rahaa on ja ei tullut ajatelleeksi että on sellaisiakin opiskelijoita, jotka eivät saa perheeltään tukea ja joille 15e on suuri raha. Vaihtoehtoisesti nainen käy opintojen ohella töissä, joten 15e ei siksi tuntunut paljolta. Ihmiset eivät usein osaa raha-asioissa asettua toisten asemaan. Kuvitellaan, että jos itselle jokin tuntuu pikkusummalta niin toinen ajattelee automaattisesti samoin.

Vierailija
1015/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksakoon kaikki omat ostoksensa

Vierailija
1016/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieraisin treffeillä ja siinä meni mahdollisuus etenemiseen. Alku sujui hyvin ja kipinää oli ilmassa. Jokin muuttui vahinkopieraisun jälkeen. Nyt hävettää. Yritin siinä jotakin selitellä huonolla menestyksellä. 

Vierailija
1017/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, jos porukka valittaa kun rahat ei riitä ja elämä on liian kallista, jos yhden hengen 15 euron kahvilaostoksia pidetään normisettinä. Olen takuulla varakkaampi kuin tämän palstan kirjoitajat keskimäärin ja minusta tuo 15 euron hinta on suorastaan oksettava.

Sama täällä. Olen tullut siihen tulokseen, että osa ei vaan yksinkertaisesti tajua rahan arvoa tai kuinka paljon 15 euroa on käytettävissä olevasta rahamäärästä kuukaudessa. Moni itkee, kun rahaa on laskujen yms jälkeen enää 300 euroa ruoka- ja muihin talousostoksiin. Siitä kun käyt vaikka kerran viikossa 15 euron viinerikahveilla, niin 60 euroa eli yli viideosa ruokarahoista meni neljään patonkiin ja herkkukaakaoon. Sitten ulistaan, kun ei mikään määrä rahaa riitä, kun eletään yli varojen.

Vierailija
1018/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuorempi,masentunut ja rahapulassa eräs mies halusi viedä minut huoltoasemalle kahville (silloin ei ollut vielä nykyistä kahvilakulttuuria) ja lupasi tarjota. Otin kahvin,munkkipossun,suklaapatukan ja sämpylän. Mies vaikutti kiukkuiselta enkä tajunnut miksi, vasta myöhemmin ymmärsin ettei tarjoaminen tarkoittanut samaa kuin osta koko tiski tyhjäksi.

Olisit ottanut tankin täyteen ja kolme askia tupakkaa ja pari pakettia kordareita myös samaan laskuun. Joidenkin mielestä tää olisi ollut ok. Niiden jotka puolestelee ap.n tytsän toimia. 

Miehellä ei vissiin olis ollut siinä sitten sananvaltaa. Miehelle asiat nyt vaan tapahtuu ja uhriutumisen aika on jälkeenpäin.

Jaa että miehen pitäisi olla epäkohtelias, koska nainenkin oli?

Saati sitten AP, joka on treffeillä, ja toivoisi varmaan kuitenkin antavansa itsestään ihan OK kuvan. Ja mitä tekee tyttö? Ottaa sen kaikkein kalleimman tuotteen listalta. En näe tätä hyvänä käytöksenä. 

Itse pitäisin ikävänä, jos treffiseuralainen valitsisi kaikkein halvimman vaihtoehdon, jonkin suodatinsumpin ja kämäisen keksin, kun ensitreffeillä hänelle haluaisin tarjota. Tulisi tunne, että ei kelpaa tarjottu eikä halua jäädä velkaa, eli toisia treffejä ei ole tulossa. 

Ps. Missä ihmeen kyläkuppilassa jokin kaakao + grillissä litistetty sämpylä -kombo on listan kallein tuote?

Vierailija
1019/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.

Mulla sama taktiikka. Olen hyvin toimeen tuleva ja ihan tarpeeksi olen saanut niistä naisista jotka yrittävät hyötyä rahoistani. Nykyään esitän köyhää pari ekaa kuukautta ja jos nainen tykästyy minuun silti niin siten vasta myönnän kuinka paljon minulla on rahaa. 

On muutaman exän suu loksahtanut auki seurustelun jälkeen kun ovat nähneet minut. 

Vierailija
1020/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee tästä keskustelusta mieleen omien vanhempieni ikäluokka, 30-luvulla syntyneet. Itselle ja ikätoverilleni tapahtui aikoinaan, että kun vei vanhempansa ravintolaan syömään jonkun juhlan kunniaksi ja pyysi heitä valitsemaan ruokalistalta, niin valitsivat halvimman vaihtoehdon. Ei siinä mitään, jos se olisi ollut se mitä halusivat, mutta kun tiesi että hinta oli ainoa valintaperuste. Siitä jäi vähän ikävä tunne tarjoajalle, koko asia tavallaan vesittyi.

Vesittyi? V i t t u te ette kyllä ole terveitä! Säästäväiset vanhemmat suostuivat syömään, ja varmasti olivat tyytyväisiä. Mutta ei, et päässyt leveilemään, että sulla on varaa mihin vain, niin koko juttu VESITTYI? Eikö teillä ollut kivaa yhdessä, eikö ruoka ollut hyvää? 

Ei ollut tarkoitus leveillä, eikä olisi ollut varaa mihin vain. Ravintola oli valittu sekä hyvän ruoan että hintatason mukaan.