Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Jotkut naiset käy treffeillä maksattamassa syömisensä toisella, ainakin aloittajan kuvailema nainen kuulostaa sellaiselta koska oli valinnut kalliimmat tuotteet kuin aloittaja.
Tallinnassa varsinkin nähnyt näitä jotka syö hienossa ravintolassa suomalaisen miehen rahoilla ja näkee heti ettei nainen ole kiinnostunut miehestä pätkääkään ja mies näyttää siltä että yrittää saada jotain romantiikkaa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää osata kommunikoida.
-Tarjoan sinulle kahvin tai teen, en muuta.
Mutta jos sanotaan: Minulle yksi kahvi. Mitä sinä haluat? Minä maksan.
Turha valittaa jälkikäteen.
Niin. Sen naisen pitää kommunikoida, että en juo kahvia, voinko ottaa sen sijasta jotakin muuta? Toki siinä ei jää vaihtoehtoa sitten miehellä kieltäytyäkään, mutta ei se nyt ole kovin epäkohteliastakaan.
En mä kyllä rupea aikuisena ihmisenä kyselemään, että saanko tilata jotain muuta kuin mitä sinä tilasit, vaan tilaan mitä haluan.
Sitten tietysti myös maksat sen tilaamasi itse.
Kuullun ymmärtäminen ja tilanteen lukeminen on sallittua.
Eipä tuosta aloi
Minusta tarjoaminen ei kyllä tarkoita sitä, että tarjoaa juuri ne juomat ja ruuat, joita itse ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sen naisen pitää kommunikoida, että en juo kahvia, voinko ottaa sen sijasta jotakin muuta? Toki siinä ei jää vaihtoehtoa sitten miehellä kieltäytyäkään, mutta ei se nyt ole kovin epäkohteliastakaan.
En mä kyllä rupea aikuisena ihmisenä kyselemään, että saanko tilata jotain muuta kuin mitä sinä tilasit, vaan tilaan mitä haluan.
Tulee tulee lähinnä mieleen tilanne, jossa lapsi on vanhemman kanssa kaupassa ja lapsi kysyy saanko mä karkkii. Jos toinen tarjoutuu maksamaan niin se todellakin tarkoittaa sitä, että se toinen saa tilata mitä haluaa
. Jos ei ole valmis tätä maksamaan niin silloin ei tarjouduta maksamaan.
Jos tarjoutuu maksamaan juomat, niin tarjoutuu maksamaan juomat. Ruuat on sitten ekstraa, mutta miksi helvetissä vielä panini. Jotenkin todella.. en tiedä.. outo valinta ihan itse maksettu syötävänäkin kahvin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset käy treffeillä maksattamassa syömisensä toisella, ainakin aloittajan kuvailema nainen kuulostaa sellaiselta koska oli valinnut kalliimmat tuotteet kuin aloittaja.
Tallinnassa varsinkin nähnyt näitä jotka syö hienossa ravintolassa suomalaisen miehen rahoilla ja näkee heti ettei nainen ole kiinnostunut miehestä pätkääkään ja mies näyttää siltä että yrittää saada jotain romantiikkaa aikaiseksi.
Tuohan on miehen ihan oma valinta. Miksi valitsee jännänaisen. Miksi ei kelpaa kilttinainen.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuorempi,masentunut ja rahapulassa eräs mies halusi viedä minut huoltoasemalle kahville (silloin ei ollut vielä nykyistä kahvilakulttuuria) ja lupasi tarjota. Otin kahvin,munkkipossun,suklaapatukan ja sämpylän. Mies vaikutti kiukkuiselta enkä tajunnut miksi, vasta myöhemmin ymmärsin ettei tarjoaminen tarkoittanut samaa kuin osta koko tiski tyhjäksi.
Olisit ottanut tankin täyteen ja kolme askia tupakkaa ja pari pakettia kordareita myös samaan laskuun. Joidenkin mielestä tää olisi ollut ok. Niiden jotka puolestelee ap.n tytsän toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuorempi,masentunut ja rahapulassa eräs mies halusi viedä minut huoltoasemalle kahville (silloin ei ollut vielä nykyistä kahvilakulttuuria) ja lupasi tarjota. Otin kahvin,munkkipossun,suklaapatukan ja sämpylän. Mies vaikutti kiukkuiselta enkä tajunnut miksi, vasta myöhemmin ymmärsin ettei tarjoaminen tarkoittanut samaa kuin osta koko tiski tyhjäksi.
Olisit ottanut tankin täyteen ja kolme askia tupakkaa ja pari pakettia kordareita myös samaan laskuun. Joidenkin mielestä tää olisi ollut ok. Niiden jotka puolestelee ap.n tytsän toimia.
Miehellä ei vissiin olis ollut siinä sitten sananvaltaa. Miehelle asiat nyt vaan tapahtuu ja uhriutumisen aika on jälkeenpäin.
En oo koskaan käynyt kahvilatreffeillä kun oon lukenu tätä palstaa ja oppinu että sieltä löytää ne tyhjäpäät ja paskanjauhaja miehet. Tyhjätaskut ja muut nillittäjät.
Ite käyn kunnon illallisilla hienoissa ravintoloissa ekoilla treffeillä ja mies maksaa aina on siitä jopa ylpeä.
En tiedä kuinka ruma pitää olla että on pakko mennä treffeille jonkun tyhjätaskun kanssa??
Erittäin huonoa tilannetajua naiselta; jos joku tarjoaa, niin sitten otetaan jotain pienesti varsinkin, jos tarjoajakin ottaa.
Olet todella nuori ja nainenkin voi olla niin nuori, että sosiaalisesti on vielä urpoasteella enemmän tai vähemmän.
Voithan toki seurata tilannetta; ehkä hän joskus kutsuu sinut vaikka pikaravintolaan ja sinä voit ottaa hänen laskuunsa perheaterian, kun hän ottaa kahden euron juuston tms.
Fiksuillekin ihmisille tulee kuitenkin joskus poissaolevia hetkiä, joten seuraisin vielä.
Samoin jos nainen sanoo haluavansa seksiä, mies ei voi työntää penistä peräaukkoon ilman lämmittelyjä. Pitää osata lukea tilannetta. Nainen ei osannut eikä sitä kannata puolustella vain sen takia, että sama lihis löytyy omastakin jalkovälistä. Moukkamaisuus on aina moukkamaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 15v. poika halusi viedä erään tytön, johon oli ihastunut treffeille leffaan ja syömään. Hän maksoi 25 euroa omista taskurahoistaan ja minä annoin hänelle myös saman verran rahaa, joten heillä oli 50 euroa varattuna ensitreffeihin.
Kuulostaapa ihanalta ja söpöltä. Ihanaa, että joku satsaa näin.
Saa satsata jatkossakin. Lähipiirissä oli tapaus jossa isä tuskissaan maksoi edelleen 22v poikansa tyttöystävänsä kanssa käydyt treffit kahviloineen, superkaakaoineen, leffoineen, kylpylöineen. Pojalle olisi kelvannut edullisempikin ohjelma mutta tyttis halusi elämyksiä ja ne maksaa. Nuorilla ei rahaa joten poika pyysi isältään. Kun rahahana sulkeutui niin tyttis katosi. Seuraavaksi poika oli jo viisaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tietysti myös maksat sen tilaamasi itse.
Kuullun ymmärtäminen ja tilanteen lukeminen on sallit
Minusta tarjoaminen ei kyllä tarkoita sitä, että tarjoaa juuri ne juomat ja ruuat, joita itse ottaa.
Minusta tarjoaminen tarkoittaa sitä, että tarjoutuu maksamaan ne ruuat ja juomat, jotka se toinen muutenkin haluaisi ottaa sellaisessa paikassa mihin sun varat riittävät. On ikävää toiselle, jos hän on ajatellut ottaa jotain tiettyä, mutta joutuu sitten tyytymään kaikkein halvimpaan, jota ei välttämättä edes halua. Mielestäni tarjoamisen tarkoitus on kohteliaisuus ja tehdä toiselle osapuolelle mukava olo eikä vain miettiä, miten pääsisi mahdollisimman halvalla. Jos ei ole varaa tarjota, niin sitten ei kannata tarjota ollenkaan, koska tällaisten ehtojen asettaminen ja harmittelu siitä, että joutuu maksumieheksi, ovat ristiriidassa koko tarjoamisajatuksen kanssa.
Kuinka kukaan nainen haluaisi tapailla "miestä", joka vinkuu joka asiasta jollain maailman myrkyllisimmällä naisten kiukuttelupalstalla? Ei kai kukaan nainen halua seurustella pms-oireisen passiivis-agressiivisen ulisijan kanssa, sillä vain sellaisia miehiä täällä tuntuu kirjoittelevan. Sillä, kuka maksaa deiteillä ja mitä, ei ole mitään merkitystä hyvän parisuhteen löytämisessä. Vauvapalstalla valittava mies on nyt vain pohjanoteeraus deittimarkkinoilla joka tapauksessa, eikä sellaisen kanssa pidä aloittaa parisuhdetta koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko 15 euroa on jollekin ylitsepääsemätön summa? 🤪 Hei haloo. Sivukaupalla vaahdotaan 15 eurosta 😄
Siitä kertyy iso summa kun seuraava ja sitä seuraava nainen... toimii samoin.
Sarjadeittailijan elämä on kyllä kovaa ja kallista. 😔
Naiset joutuvat käymään keskimäärin 100 kertaa treffeillä, kunnes löytyy yksi mies, jonka kanssa nainen tuntee kemiaa. Miehen ei tarvitsi käydä ollenkaan treffeillä, jos naisella on perusasiat kunnossa, on tarpeeksi kaunis ja intuitio kertoo tuon naisen olevan sopiva minulle. Siksi tuollainen kallis treffeilläkäynti turhauttaa miehiä.
Onhan se turhauttavaa, että rakkaussuhteet perustuvat kahden ihmi
Ja turhauttavaahan tuo on niille naisille joutua käymään sadoilla treffeillä ihan turhaan! Jos miesten perusasiat olisi kunnossa, ei ilmeisesti tarttisi treffata noin kauan tai paljon.
Olin treffeillä miehen kanssa ja päädyttiin käymään sitten kahvillakin. Mies otti kahvin, minä pienen limpparin. Myyjä kysyi mieheltä että tuleeko nää samasta. Mies jotain siinä mutisi ja oli naama norsun vitulla, maksoi sitten kuitenkin myös minun juomani. Voin sanoa että siinä kohtaa meni kyllä fiilikset. Jos nyt parin euron limpparin tarjoaminen ekoilla treffeillä on niin hel*etin vaikeaa, niin kertoo kyllä miehestä paljon! Joo, eipä muuten olla yhdessä. Et sillee.....
Ap teki kolme virhettä. Ensimmäinen virhe oli ylipäätäänsä mennä treffeille kahvilaan. Toinen virhe oli lupautua maksamaan naisen tilaukset. Kolmas virhe oli se, että kaikkien kauniiden naisten kanssa ei kannata lähteä treffeille. Kuullostaa vähän kuin Ap olisi liikaa pllun perässä. Kaunis nainen onnistuu silloin helpommin höynäyttää hyväuskoista miestä maksattamalla miehellä kalliit tilaukset.
Ei naisten pitäisi ylipäätään lähteä pelkästään mihinkään kahviladeiteille. Se tarkoittaa, että mies ei ole tosissaan kiinnostunut. Sellaisista lähtökohdista suhteeseen ei kehity koskaan voimakasta romanttista ja seksuaalista vetovoimaa, mies ei tunne olevansa mies eikä nainen nainen.
Aloittaja ei ole ollut valmis satsaamaan naiseen yhtään. Se viestii paitsi sitä, ettei ole kiinnostunut aidosti, myös pihiydestä ja miehisestä epävarmuudesta. Kaikki nuo ovat naiselle turn-offeja.
Suosittelen aloittajalle, että pyytää seuraavalla kerralla treffeille vain sellaista naista, josta on tosissaan kiinnostunut ja johon haluaa oikeasti tehdä vaikutuksen.
Ei evoluutio lähde meistä mihinkään, se pitäisi vain hyväksyä, kun on seksuaalisuudesta, parinvalinnasta ja mahdollisesta perheen perustamisesta kysymys. Ei naisen kannata harkita puolisoksi miestä, joka suhtautuu häneen aloittajan kaltaisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 15v. poika halusi viedä erään tytön, johon oli ihastunut treffeille leffaan ja syömään. Hän maksoi 25 euroa omista taskurahoistaan ja minä annoin hänelle myös saman verran rahaa, joten heillä oli 50 euroa varattuna ensitreffeihin.
Kuulostaapa ihanalta ja söpöltä. Ihanaa, että joku satsaa näin.
Saa satsata jatkossakin. Lähipiirissä oli tapaus jossa isä tuskissaan maksoi edelleen 22v poikansa tyttöystävänsä kanssa käydyt treffit kahviloineen, superkaakaoineen, leffoineen, kylpylöineen. Pojalle olisi kelvannut edullisempikin ohjelma mutta tyttis halusi elämyksiä ja ne maksaa. Nuorilla ei rahaa joten poika pyysi isältään. Kun rahahana sulkeutui niin tyttis katosi. Seuraavaksi poika oli jo viisaampi.
Katto naisessa muutakin kuin ulkonäköä? Mietti, että pitäis olla aidosti kivaa yhdessä eikä vaan elämysten kautta?
Olisihan tuossa nainen voinut ajatella, että ottaa pelkän juoman kun mieskään ei muuta ottanut. Mutta olematta mikään elitisti olen sitä mieltä, että jos alle 15 euron tarjoomukset saavat miehen kupin nurin, niin ei olisi kyllä jatkoa tiedossa.
Jatkan vielä: Jos yhdessä on tuumattu että olis kiva nähdä livenäkin, molemmat maksavat omansa. Tämäkin ihan itsestään selvää, jos yhtään on tajua käytöstavoista.