Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 15v. poika halusi viedä erään tytön, johon oli ihastunut treffeille leffaan ja syömään. Hän maksoi 25 euroa omista taskurahoistaan ja minä annoin hänelle myös saman verran rahaa, joten heillä oli 50 euroa varattuna ensitreffeihin.
Kuulostaapa ihanalta ja söpöltä. Ihanaa, että joku satsaa näin.
Saa satsata jatkossakin. Lähipiirissä oli tapaus jossa isä tuskissaan maksoi edelleen 22v poikansa tyttöystävänsä kanssa käydyt treffit kahviloineen, superkaakaoineen, leffoineen, kylpylöineen. Pojalle olisi kelvannut edullisempikin ohjelma mutta tyttis halusi elämyksiä ja ne maksaa. Nuorilla ei rahaa joten poika pyysi isältään. Kun rahahana sulkeutui niin tyttis katosi. Seuraavaksi poika oli jo viisaampi.
Saa satsata jatkossakin. Lähipiirissä oli tapaus jossa isä tuskissaan maksoi edelleen 22v poikansa tyttöystävänsä kanssa käydyt treffit kahviloineen, superkaakaoineen, leffoineen, kylpylöineen. Pojalle olisi kelvannut edullisempikin ohjelma mutta tyttis halusi elämyksiä ja ne maksaa. Nuorilla ei rahaa joten poika pyysi isältään. Kun rahahana sulkeutui niin tyttis katosi. Seuraavaksi poika oli jo viisaampi.
- - -
Palstalaisten lähipiirissä sitä sattuu ja tapahtuu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen niin jännittäjätyyppiä, että ekoilla treffeillä en pystyisi syömään muruakaan. Tekisin päätelmän, että nainen käy treffeillä juurikin kuittaamassa osansa päivän ruuasta. Ei ole miestä etsimässäkään, kunhan kusettaa. N22
Itse olin aikanaan miehen kotona eka treffeillä ( juu tiedän ettei hyvä idea) ja hän keitti kahvit. Lisäksi oli ostanut korvapuustit ja suklaata. Jännitti niin paljon ettei mennyt alas muuta kuin kahvi. Pahoittelin että ei nyt pysty :) naimisissa oltu nyt 14 v joten monet pullat ja paninit syöty sen jälkeen kyllä. Mutta eka treffeillä ei välttämättä maistu mikään joten ihmettelen tuota superkaakaon ja paninin mättämistä. Ei ollut kiinnostunut ap:sta, halusi vain hyötyä.
Tai sitten toiset ovat sosiaalisesti lahjakkaampia ja pystyvät sekä seurustelemaan että syömään samaan aikaan. Tuon hintainen tarjoomus ei kyllä kovin kummoista hyötymistä ole. Nainen ei varmaan ennen ole ollut treffeillä sairaalloisen itaran miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha on yleisempiä riidanaiheita parisuhteessa ja tätä ketjua lukiessa kyllä ymmärtää miksi. 3 euroa on liikaa kahvista.. 15 euroa on liikaa lounaasta... Vaikka panini ei mikään lounas ole vaikka syömishäiriöstä kärsivät täällä yrittävät niin kirjoittaakin.
Jokainen ihminen käsittelee rahaa eri tavalla ja ehkä jollekin tuo 15 euroa on talouden kaatava summa, mutta jos oikeasti olet noin köyhä niin ehkä silloin ei kannattaisi deittailla vaan keskittyä oman taloutensa parantamiseen.
Joillekin naisille tuntuu kelpaavan mies, joka koskaan ei maksa mitään. Kaikki maksetaan itse, kaikki maksetaan 50/50 vaikka tulot olisivat mitä, mutta minulle tämä ei kävisi. Minä en tähän suostuisi.
Mitä järkeä olla tällaisessa parisuhteessa? Mitä tällaisesta suhteesta saa? Tällainen suhde on friends with benefits -suhde, kaveri suhde eduilla ei mikään parisuhde.
Repesin tuolle pullaputkelle :)
Lensi melkein herkkukaakaot näppikselle. Miehen ostamalle näppikselle.
Pullaputki. Entäs jos tyttöystävä olisi ottanut pullapitkon.
Vierailija kirjoitti:
Mun 15v. poika halusi viedä erään tytön, johon oli ihastunut treffeille leffaan ja syömään. Hän maksoi 25 euroa omista taskurahoistaan ja minä annoin hänelle myös saman verran rahaa, joten heillä oli 50 euroa varattuna ensitreffeihin.
Ei ole hyvä opettaa teini-ikäisille, että miehen tehtävä on aina maksaa kaikki. Toisaalta, Tässä tapauksessa kun on kyse alaikäistä, joilla ei ole omia tuloja, olisi reilua, että sun lapsi, joka nimenomaan haluaa pyytää sen tytön treffeille, tarjoaa sen leffalipun ja se tyttö voisi itse ehdottaa, että mennään vielä pizzalle tai Heseen ja hän vuorostaan maksaa ne pizzat. Varsinkin mikäli on tiedossa, että tytön vanhemmat ovat vähävaraisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan tuossa nainen voinut ajatella, että ottaa pelkän juoman kun mieskään ei muuta ottanut. Mutta olematta mikään elitisti olen sitä mieltä, että jos alle 15 euron tarjoomukset saavat miehen kupin nurin, niin ei olisi kyllä jatkoa tiedossa.
Kyseessä oli opiskelija. Ja rahan määräkö vaikuttaa siihen, miten paljon kiinnostut miehestä?
Ei, vaan tuo narina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuorempi,masentunut ja rahapulassa eräs mies halusi viedä minut huoltoasemalle kahville (silloin ei ollut vielä nykyistä kahvilakulttuuria) ja lupasi tarjota. Otin kahvin,munkkipossun,suklaapatukan ja sämpylän. Mies vaikutti kiukkuiselta enkä tajunnut miksi, vasta myöhemmin ymmärsin ettei tarjoaminen tarkoittanut samaa kuin osta koko tiski tyhjäksi.
Olisit ottanut tankin täyteen ja kolme askia tupakkaa ja pari pakettia kordareita myös samaan laskuun. Joidenkin mielestä tää olisi ollut ok. Niiden jotka puolestelee ap.n tytsän toimia.
Miehellä ei vissiin olis ollut siinä sitten sananvaltaa. Miehelle asiat nyt vaan tapahtuu ja uhriutumisen aika on jälkeenpäin.
Jaa että miehen pitäisi olla epäkohtelias, koska nainenkin oli?
Siis ajattele tätä vaikka niin, että kutsut vieraita kahville, mutta he olettavatkin saavansa lounasta. Kyllä siinä pieni kiusallisuus on ilmassa, ja ei tekisi mieli alkaa tätä vieraille vääntää rautalangasta, mutta pakkohan se on.
Saati sitten AP, joka on treffeillä, ja toivoisi varmaan kuitenkin antavansa itsestään ihan OK kuvan. Ja mitä tekee tyttö? Ottaa sen kaikkein kalleimman tuotteen listalta. En näe tätä hyvänä käytöksenä.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä opettaa teini-ikäisille, että miehen tehtävä on aina maksaa kaikki. Toisaalta, Tässä tapauksessa kun on kyse alaikäistä, joilla ei ole omia tuloja, olisi reilua, että sun lapsi, joka nimenomaan haluaa pyytää sen tytön treffeille, tarjoaa sen leffalipun ja se tyttö voisi itse ehdottaa, että mennään vielä pizzalle tai Heseen ja hän vuorostaan maksaa ne pizzat. Varsinkin mikäli on tiedossa, että tytön vanhemmat ovat vähävaraisia.
Eikôhän poika saa tarjota kun kerran haluaa ja rahat siihen löytyy. Mitäpä sitä ei nuorena ihastuksensa eteen tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Hah... Tuli heti mieleen että tuo on hyvä testi suhteen alussa siihen, että oletko pihi. Mulla on ollut monta pihiä miestä enkä ota enää.
Itse en ottaisi miestä, joka leväperäisesti kylvää rahansa jonninjoutavuuksiin. Jos rahat menee pelkkiin kahvilareissuihin ja woltteihin, niin siinä on äkkiä talous kuralla. Mitä muuta tuhlaaja ostelee? Viihde-elektroniikkaa, ylikalliita autoja osareilla? Siinä on äkkiä puolisonkin luottotiedot menneet ja turha kuvitella mistään omistusasunnosta ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha on yleisempiä riidanaiheita parisuhteessa ja tätä ketjua lukiessa kyllä ymmärtää miksi. 3 euroa on liikaa kahvista.. 15 euroa on liikaa lounaasta... Vaikka panini ei mikään lounas ole vaikka syömishäiriöstä kärsivät täällä yrittävät niin kirjoittaakin.
Jokainen ihminen käsittelee rahaa eri tavalla ja ehkä jollekin tuo 15 euroa on talouden kaatava summa, mutta jos oikeasti olet noin köyhä niin ehkä silloin ei kannattaisi deittailla vaan keskittyä oman taloutensa parantamiseen.
Joillekin naisille tuntuu kelpaavan mies, joka koskaan ei maksa mitään. Kaikki maksetaan itse, kaikki maksetaan 50/50 vaikka tulot olisivat mitä, mutta minulle tämä ei kävisi. Minä en tähän suostuisi.
Mitä järkeä olla tällaisessa parisuhteessa? Mitä tällaisesta suhteesta saa? Tällainen suhde on friends with benefits -suhd
Kieltämättä tästä saisi kohtalaisen TV-sketsin. Mies lupaa tarjota kahvit, ja nainen nappaa kahvin kaveriksi vitriinistä kokonaisen pullapitkon.
Kyllä se olisi samassa kategoriassa tuon aloituksen tapauksen kanssa.
Mitä siinä voi sanoa tai tehdä, jos toinen perseilee?
t. nainen, joka kirjoittelee miehen ostamalla sohvalta. mutta ollaan yhteistaloudessa, ja se on ihan eri asia kuin opiskelijoiden ekat treffit
Jos ei oo varaa käydä treffeillä edes kahvilla niin ei tarvi mennä ollenkaan. En ymmärrä ketään joka haluaisi mennä kahville jonkun tyhjäpään kanssa muutenkaan. En usko että pennejä laskemalla pääsee naisen pöksyjä riisumaan mutta kukin tyylillään voi aina yrittää ja laskea rimaa ym ym ym. Onhan noita keinoja velmuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuorempi,masentunut ja rahapulassa eräs mies halusi viedä minut huoltoasemalle kahville (silloin ei ollut vielä nykyistä kahvilakulttuuria) ja lupasi tarjota. Otin kahvin,munkkipossun,suklaapatukan ja sämpylän. Mies vaikutti kiukkuiselta enkä tajunnut miksi, vasta myöhemmin ymmärsin ettei tarjoaminen tarkoittanut samaa kuin osta koko tiski tyhjäksi.
Olisit ottanut tankin täyteen ja kolme askia tupakkaa ja pari pakettia kordareita myös samaan laskuun. Joidenkin mielestä tää olisi ollut ok. Niiden jotka puolestelee ap.n tytsän toimia.
Miehellä ei vissiin olis ollut siinä sitten sananvaltaa. Miehelle asiat nyt vaan tapahtuu ja uhriutumisen aika on jälkeenpäin.
Jaa että miehen pitäisi olla epäkohtelias, ko
Ei minusta ole sinänsä epäkohteliasta sanoa, että minulla ei valitettavasti ole varaa maksaa noin paljon. Parasta olisi tehdä se jo ennen treffejä. Ei kai kukaan aikuinen ihminen oikeasti lähde treffeille kahvilaan kolmen euron budjetilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan tuossa nainen voinut ajatella, että ottaa pelkän juoman kun mieskään ei muuta ottanut. Mutta olematta mikään elitisti olen sitä mieltä, että jos alle 15 euron tarjoomukset saavat miehen kupin nurin, niin ei olisi kyllä jatkoa tiedossa.
Kyseessä oli opiskelija. Ja rahan määräkö vaikuttaa siihen, miten paljon kiinnostut miehestä?
Ei niinkään se rahan määrä, vaan se miten suhteettomasti ärsyynnytään siitä, että toinen tilaa jonkun hemmetin LEIVÄN. Ensi kerralla salakuljeta kuivattuja leivänkannikoita treffikumppanillesi ruuaksi kahvilaan niin pääset halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naiselta ei odoteta minkäänlaista tilannetajua?
Ensinnäkin. Aloituksesta näkee että on naisen kirjoittama. Koko kirjoitustyyli on naisen. Todennäköisesti joku äärifeninisti joka koittaa mustamaalata miehiä.
Toisekseen, nykyään eletään tasa-arvoa. Kenenkään ei tarvitse tarjota enää kenellekään. Ja kaikenlaiset "pihi mies" huutelut on niin älyttömiä nykyaikana.
Jos tarjoutuu maksamaan niin sitten maksaa. Ensi kerralla kerro vasta kun on valinnut mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei oo varaa käydä treffeillä edes kahvilla niin ei tarvi mennä ollenkaan. En ymmärrä ketään joka haluaisi mennä kahville jonkun tyhjäpään kanssa muutenkaan. En usko että pennejä laskemalla pääsee naisen pöksyjä riisumaan mutta kukin tyylillään voi aina yrittää ja laskea rimaa ym ym ym. Onhan noita keinoja velmuilla.
Kaikilla on varaa käydä kolmen euron kahvilla, mutta kuka on niin tyhmä, että törsää rahansa kahvilaan? Paljon halvemmaksi tulee itse keitetty kahvi.
Vierailija kirjoitti:
itse käyn kunnon illallisilla hienoissa ravintoloissa ekoilla treffeillä ja mies maksaa aina on siitä jopa ylpeä.
En tiedä kuinka ruma pitää olla että on pakko mennä treffeille jonkun tyhjätaskun kanssa??
No mä olen lähes aina käynyt treffeillä keski-/isotuloisten miesten kanssa ja silti harva on tarjonnut minulle. Treffikumppaneina ollut mm. Usea insinööri, DI, kaksi lääkäriä, kaksi sairaanhoitajaa, upseeri. Toki enhän mä tiedä millaiset menot heillä on, hehän saattavat olla vaikka peliriippuvaisia ja pelata koko palkkansa heti palkkapäivänä. Joten sanoisin, että ei ne keskituloisetkaan miehet yleensä tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei vissiin olis ollut siinä sitten sananvaltaa. Miehelle asiat nyt vaan tapahtuu ja uhriu
Eli naiselta ei odoteta minkäänlaista tilannetajua?
Naisella oli tilannetajua. Mies lupautui tarjoamaan. Nainen tilasi kaakaon ja paniinin mikä on sellainen asia mikä varsin usein tilataan kahvilassa.
Tulee tästä keskustelusta mieleen omien vanhempieni ikäluokka, 30-luvulla syntyneet. Itselle ja ikätoverilleni tapahtui aikoinaan, että kun vei vanhempansa ravintolaan syömään jonkun juhlan kunniaksi ja pyysi heitä valitsemaan ruokalistalta, niin valitsivat halvimman vaihtoehdon. Ei siinä mitään, jos se olisi ollut se mitä halusivat, mutta kun tiesi että hinta oli ainoa valintaperuste. Siitä jäi vähän ikävä tunne tarjoajalle, koko asia tavallaan vesittyi.
Vierailija kirjoitti:
Tulee tästä keskustelusta mieleen omien vanhempieni ikäluokka, 30-luvulla syntyneet. Itselle ja ikätoverilleni tapahtui aikoinaan, että kun vei vanhempansa ravintolaan syömään jonkun juhlan kunniaksi ja pyysi heitä valitsemaan ruokalistalta, niin valitsivat halvimman vaihtoehdon. Ei siinä mitään, jos se olisi ollut se mitä halusivat, mutta kun tiesi että hinta oli ainoa valintaperuste. Siitä jäi vähän ikävä tunne tarjoajalle, koko asia tavallaan vesittyi.
Itse kanssa kun joskus halusin hemmotella vanhempiani jollain niin he sitten valittavat kuinka haaskaan rahaa.