Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus.
Luulen, että oman ruuan maksaminen on yleistynyt varsinkin Helsingissä nuorten keskuudessa. Yksi treffimies sanoi, että asiaa pitää aina vähän varovaisesti tiedustella kun kuulemma feministit saattaa suuttua siitä jos mies tarjoutuu maksamaan. Toisaalta tiedän useita nuorempia tuttavia (24-29 v) jotka käyvät Tinder treffeillä saadakseen ilmaisia drinkkejä sekä lounailta. Harrastavat kyllä aika monen kanssa myös sitä seksiä. Eli taitaa olla aika pirstaloitunut treffiympäristö
Eiköhän sille ole ihan ok, että nainen on käynyt ennen miehen tapaamista treffeillä ennenkin.
t. eri, mutta sisälukutaitoa omaava
ps. toki on ihan mahdollista, että treffeillä käydään yhä, mutta on se aika harvinaista, joten ei kannata ehkä kiinnittää huomiota niin epäolennaiseen mahdollisuuteen
*Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus.
Luulen, että oman ruuan maksaminen on yleistynyt varsinkin Helsingissä nuorten keskuudessa. Yksi treffimies sanoi, että asiaa pitää aina vähän varovaisesti tiedustella kun kuulemma feministit saattaa suuttua siitä jos mies tarjoutuu maksamaan*
Sisälukutaitosi ei riittänyt ymmärtämään, mihin edellinen kommentoi. Siis tuohon ^. Jos tämän naisen mies on yllättynyt nykykäytännöstä, että nainen haluaa maksaa omat juomansa, luonnollista on olettaa, että tuo mies (32 v, Espoo) ei ole tällainen treffimiehen kaltainen nykymies vaan treffaillut johonkin vanhempaan aikaan. Treffimies taas on nykytreffailuun tottunut helsinkiläisnuori. Ajallinen aspekti herättää kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa hinta jos tuolla lohkeaa.
No on kyllä. Ei alle viidenkympin saa nykyään edes suikkaria Vaasankadulla.
Mutta jos ei lohkeakaan, niin se on sama asia kuin jakaisi kadulla tuntemattomille ihmisille seteleitä vastaavan summan.
Jos luulee ostavansa treffeillä seksipalvelun tai parisuhteen, niin kaupan ehdot kannattaa sopia naisen kanssa reilusti etukäteen.
Jos sinä saada panini, niin minä saada panoni, ok?
Tuota kannattaa ehdottaa jos se on mielessä.
Ei kai kukaan mene treffeille pelkän keskustelun takia? Nainen voi me
Jaa, no sitten miehen kannattaa mennä suoraan maksulliselle. Silloin ajatus on yhteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tässä tapauksessa molemmat ovat väärässä. Nainen oli röyhkeä kun otti noin isot ja kalliit tuotteet. Toisaalta on röyhkeää tarjoajalta olettaa, että toinen ostaisi vain 3€ arvoisen asian. Ahneita kumpikin.
Olen tarjonnut opiskelijanakin kavereille joskus kahvilakäynnin. Jos varaudun tarjoamaan, en todellakaan kehtaisi odottaa, että kaveri ottaa vain yhden tuotteen ja sen kaikkein halvimman. Toisaalta en myöskään kehtaisi itse ottaa toisen tarjotessa useita todella kalliita tuotteita. Kohtuus siis on tärkeää. Tässä tapauksessa kohtuutta ei ollut kummallakaan.
Aina oppii uutta ihmisistä tällä palstalla. Muutama euro on siis sama kuin kohtuuttomuus. Elämme kuitenkin aikamoisessa hyvinvoinnissa.
Onko siis sinusta normaalia kutsua joku kahvilaan, kertoa tarjoavansa ja sitten oletta
On hyvien tapojen mukaista omata pelisilmää.
Kaikkein halvin tuote on minusta aika normaali käytäntö tarjoamisessa, etenkin tässä tapauksessa, kun kyse on ensimmäisestä tapaamisesta, ja nuorista, oletettavasti erittäin pienituloisista ihmisistä.
Tarjoaminen on kohtelias tapa, mutta mielestäni vastakohteliaisuutta ei ole mitata siitä ulos kaikki mitä irti lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[lainaus alkaa]
Minä olen neuvotellut mieheni kanssa reunaehdot meidän suhteelle. Minulle nämä asiat oli ok. Tottakai minä voin mennä kampaajalle vaikka huomenna ja leikata hiukset siiliksi mutta se ei edistä suhteeni onnellisuutta. Mieheni toivoo kovasti näitä asioita ja nainen joka ehdottomasti haluaa lyhyet/värjätyt hiukset ja tatuointeja olisi hänelle väärä kumppani.
Minulla on oikeus päättää mihin suhteeseen ryhdyn, millä ehdoilla ja saan myös lähteä suhteesta jos haluan. Se on vapautta. Minulla on myös vapaus tehdä nämä päätökset ilman painostamista.
[\lainaus päättyy]
No tuohan pätee ihan mihin tahansa parisuhteeseen, että tottakai kumppanin pitää täyttää omat kriteerit, ja teillä ne vaan sattuu olemaan tuollaiset. Nuo on kyllä aika yleisiä toiveita, kaikki ei vaan sanoita niitä ääneen. Valt
En tietenkään ajattele noin oikeasti, enkä usko treffeillä käyvien miestenkään ajattelevan niin. Mutta ajatellaanpa nyt kokonaisuutta. Eikö ole aika tavanomaista, että ehditään kahvilatreffeillä tavata montakin ihmistä, ennen kuin se johtaa edes jatkotapaamisiin, saati seurusteluun.
Se on tunnustelua siitä, että kiinnostaako tämä ihminen edes.
Jos miehen on aina tarjottava kovin kallista, jotta tällaisia ensitapaamisia voi edes tapahtua, niin käykö pian niin, että koko treffailu käy miehelle liian kalliiksi? Eikö se ole kohtuuton tilanne?
Totta kai tämän voi välttää olemalla tarjoamatta. Mutta, jos näin kohtelias haluaa olla, esim. koska nainen miellyttää todella, onko naisen ihan pakko mitata tästä kohteliaisuudesta irti maksimihyöty? Ei ainakaan anna itsestään hyvää vaikutelmaa.
Ruotsissa on kahvilla käymisessä oma termi, "fika". Fika-rast eli kahvipaussi tarkoittaa ihan mitä tahansa kahvittelua, syömistä jne. Siellä pitkään asuneena ihmettelen tätä suomalaista, vähän autististakin näkemystä, että jos kutsutaan "kahville", silloin juodaan vain ja ainoastaan kahvia. Ei lisukkeita. Englannissa voidaan kutsua "ilta-teelle", muttei se välttämättä tarkoita vain teen-juontia. Toki alkuperäisessä tapauksessa tilannetajuisen ihmisen olisi pitänyt ymmärtää (jos tiedossa oli että kumpikin on opiskelija) ettei nyt vedä suurinpirrtein lounaaseen verrattavaa annosta, mutta jos on nk. prinsessa-moodissa, eli on tottunut että isukki tai aina joku muu tarjoaa, ja luottokortissa ei ole limittiä, niin todennäköisesti ei ole ajatellut asiaa sen kummemmin. Melkoinen kaloripommi muuten, kaakaota ja panini, kuulostaa joltain teinimeiningiltä muutenkin.
"Jaa, no sitten miehen kannattaa mennä suoraan maksulliselle. Silloin ajatus on yhteinen."
Kaikilla miehillä tavoitteena on saada naiselta joko seksiä tai suhde. Sitä varten siellä treffeillä käydään. Olet aika naivi, jos et sitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tässä tapauksessa molemmat ovat väärässä. Nainen oli röyhkeä kun otti noin isot ja kalliit tuotteet. Toisaalta on röyhkeää tarjoajalta olettaa, että toinen ostaisi vain 3€ arvoisen asian. Ahneita kumpikin.
Olen tarjonnut opiskelijanakin kavereille joskus kahvilakäynnin. Jos varaudun tarjoamaan, en todellakaan kehtaisi odottaa, että kaveri ottaa vain yhden tuotteen ja sen kaikkein halvimman. Toisaalta en myöskään kehtaisi itse ottaa toisen tarjotessa useita todella kalliita tuotteita. Kohtuus siis on tärkeää. Tässä tapauksessa kohtuutta ei ollut kummallakaan.
Aina oppii uutta ihmisistä tällä palstalla. Muutama euro on siis sama kuin kohtuuttomuus. Elämme kuitenkin aikamoisessa hyvinvoinnissa.
Onko siis sinusta normaalia kutsua
Juu, mene sinä vaan treffeille näyttämään, miten vähän arvoisena ja vaatimattomana pidät seuraasi. Mun seura on hyvinkin herkkukaakaon ja paninin arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sentään sait naiselta peräpäätä palkkioksi tuosta 14.7 € maksusta kahvilassa?
Jos olisi saanut, niin tätä ketjua tuskin olisi. Maksullisuus liittyy naisiin aina jotenkin.
Myös äitiisi, isoäitiisi, siskoosi, naapurin Hilma-rouvaan jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[lainaus alkaa]
Minä olen neuvotellut mieheni kanssa reunaehdot meidän suhteelle. Minulle nämä asiat oli ok. Tottakai minä voin mennä kampaajalle vaikka huomenna ja leikata hiukset siiliksi mutta se ei edistä suhteeni onnellisuutta. Mieheni toivoo kovasti näitä asioita ja nainen joka ehdottomasti haluaa lyhyet/värjätyt hiukset ja tatuointeja olisi hänelle väärä kumppani.
Minulla on oikeus päättää mihin suhteeseen ryhdyn, millä ehdoilla ja saan myös lähteä suhteesta jos haluan. Se on vapautta. Minulla on myös vapaus tehdä nämä päätökset ilman painostamista.
[\lainaus päättyy]
No tuohan pätee ihan mihin tahansa parisuhteeseen, että tottakai kumppanin pitää täyttää omat kriteerit, ja teillä ne vaan sattuu olemaan tuollaiset. Nuo on kyllä aika yleisiä to
Maksimihyöty on kaakao ja panini? Ootteko te nyt ihan aikuisia ja tosissanne?
Yleensä kahvilatilaukseen, jos paikan päälle jäädään syömään, kuuluu kahvijuoma ja myös lisäksi jotain pientä syötävä esim. panini tai kakun pala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mene sinä vaan treffeille näyttämään, miten vähän arvoisena ja vaatimattomana pidät seuraasi. Mun seura on hyvinkin herkkukaakaon ja paninin arvoinen.
Tämä juuri. Jos kumppaniehdokas ei pidä minua edes paniinin arvoisena niin eipä kyllä kiinnostaisi tuommoisen miehen kanssa olla. Tämä on varmasti niitä miehiä, jotka eivät myöskään osta koskaan kumppanille syntymäpäivälahjaa.
Huvittavaa, kun jotkut inkuttaa että kyse on köyhyydestä, jos valittaa 15 euron perään. Ap toki voi olla köyhä, mutta kyllä minäkin pitäisin epäkorrektina käytöksenä tilata ensitreffeillä 15 eurolla mättöä toisen piikkiin. Siten ei vain kohteliaisuussyistä toimita, jos oikeasti olet täyspäinen ja haluat tehdä toiseen aidosti hyvän vaikutuksen. En pidä kyseistä muijaa kovinkaan älykkäänä tapauksena jo pelkästään tämän kahvilakäyttäytymisen takia. Yleensä tuollainen kuvastaa, että on elämässä pelisilmä käyttäytymisen suhteen hukassa muillakin osa-alueilla.
Eli: ei jatkoon, kiitos kun kävit.
Vierailija kirjoitti:
[Palstan lainaustoiminto ei taas toimi, joten pitää tehdä itse.]
Kuten jo kirjoitin, kahville meno voi tarkoittaa juurikin mitä vain suodatinkahvista ylöspäin ilman ylärajaa. 15 euroa ei ole mitenkään kohtuuton lasku edes opiskelijalle, se on vain enemmän kuin aloittaja oli valmis maksamaan. Hänen virheensä oli tyrkyttäytyä tarjoamaan, vieläpä tuntemattomalle, vaikka mitään velvoitetta ei ollut.
Paremman vaikutuksen ap olisi varmasti tehnyt, jos olisi jutellut mukavia kummankin maksaessa omansa kuin kahvikupin takaa toisen paninia kyräillessään ja senttejä laskiessaan.
Eli ei ole tilannetajua. Oletat, että asiat ovat aina, kuten sinä olet toiminut.
Olen totta kai sitä mieltä, että yksittäinen kerta ei tietenkään kaada AP:n taloutta, ja tietysti tämä tarkoittaa myös sitä, että jatkossa, jos käy muiden n
Jos olisit lukenut, mitä kirjoitin, huomaisit, että kirjoitin nimenomaisesti kahville menon tarkoittavan eri ihmisille eri asioita. En, että siihen on välttämättä käytettävä kuusikymppiä per kerta.
Kirjoitin myös, että ap:n virhe oli tarjota. Hän ei missään kerro suoraan sanoneensa seuralaiselleen, että voi ostaa yhden kuuman, edullisen juoman. Niin ei kyllä kannata sanoakaan, riittää, että E-I T-A-R-J-O-A. Tällöin mitään ongelmaa ei ole. On oma moka, jos odottaa tuntemattoman lukevan ajatuksia, tai edes, että hänellä olisi tilannetajua. Itse en anna tuntemattoman tarjota mitään, ellei hän ole tehnyt todella positiivista vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[lainaus alkaa]
[\lainaus päättyy]
No tuohan pätee ihan mihin tahansa parisuhteeseen, että tottakai kumppanin pitää täyttää omat kriteerit, ja teillä ne vaan sattu
Sehän tässä ketjussa naurattaa, että ap on ilmoituksensa mukaan aikuinen, mutta asia kuulostaa teini-ikäisten jutuilta. Heiltä tuo kaikki olisi ymmärrettävää, mutta aikuisilta koomista.
Mies ääneen: Hei mä kyllä mielelläni tarjoan tämän!
Mies ajatuksissaan: Hei mä tarjoan vain sen kaikista halvimman!
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, kun jotkut inkuttaa että kyse on köyhyydestä, jos valittaa 15 euron perään. Ap toki voi olla köyhä, mutta kyllä minäkin pitäisin epäkorrektina käytöksenä tilata ensitreffeillä 15 eurolla mättöä toisen piikkiin. Siten ei vain kohteliaisuussyistä toimita, jos oikeasti olet täyspäinen ja haluat tehdä toiseen aidosti hyvän vaikutuksen. En pidä kyseistä muijaa kovinkaan älykkäänä tapauksena jo pelkästään tämän kahvilakäyttäytymisen takia. Yleensä tuollainen kuvastaa, että on elämässä pelisilmä käyttäytymisen suhteen hukassa muillakin osa-alueilla.
Eli: ei jatkoon, kiitos kun kävit.
Mä olen työtön ja jopa minä voisin tarjota 15 euron edestä toiselle. Tuo on jo pelkkää saituutta.
Vierailija kirjoitti:
Mies ääneen: Hei mä kyllä mielelläni tarjoan tämän!
Mies ajatuksissaan: Hei mä tarjoan vain sen kaikista halvimman!
Miehen alitajunta: ja varmaan saan siitä vastineeksi pillua, koska eihän se nyt voi olla arvokkaampi kuin halvin kahvi ja eilinen pulla.
Vierailija kirjoitti:
[lainaus alkaa]
[\lainaus päättyy]
No tuohan pätee ihan mihin tahansa parisuhteeseen, että tottakai kumppanin pitää täyttää omat kriteerit, ja teillä ne vaan sattuu olemaan tuollaiset. Nuo on kyllä aika yleisiä toiveita, kaikki ei vaan sanoita niitä ääneen. Valtaosa ihmisiä lienee yhä ilman tatuointeja, ja nime
Huomasitko ap:n kertomuksesta, että tämän ns. tuntitaksan maksamiselta olisi välttynyt jättämällä sanomatta, että tarjoaa tällä kertaa?
Ja hei, et viitsisi leikkiä naista, kaikki näkevät, että olet Pyry-Jonne 31 v Ylikseltä. Siellä on nykyään taksa, naisten seurassa ei. Riittää, että maksaa oman juomansa.
Ap, Kylve halvassa kahvissas ja tunge pulla pyllyys. Muuta et tule saamaan.
On kyllä todella omituinen ajatus, että kutsumalla toisen treffeille ja tarjoamalla kahvilassa ostaa toisen aikaa ja maksaa jotain tuntitaksaa. Niuholta kuulostaa. Tuollaisen ihmisen treffailu tuntuu yhtä houkuttavalta kuin työntää hammastikkuja silmämuniin.