Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin (N54) että treffikumppanisi oli röyhkeä, käytti tilaisuuden hyväkseen, eikä hänellä ole käytöstapoja. Vaikkakin tarjouduit tarjoamaan, mikä sinällään kohteliasta, niin ei noin tehdä, tuo on niitä asioita joita ei lue missään oppaassa, mutta pitäisi jokaisen itse ymmärtää ettei tuossa tilanteessa käytetä toista hyväksi.
Ei me keskituloa paremminkaan ansaitsevat tehdä sitä, että jos treffikumppani tai vaikka ystävä pyytää syömään ja tarjoutuu maksamaan, niin oteta kaikista kalleinta vaihtoehtoa alkuruokineen ja jälkiruokineen, vaan sitä otetaan kohtuuhintainen annos ja vähän kuulostellaan onko tarjoaja itse ottamassa vaikka jälkiruokaa tai ehdottaako itse jälkkärin tilaamista.
Jos oli kiinnostava daami muuten, niin tapaa toinen kerta ja katso onko samoja piirteitä.
Googlaa, mitä fine dining tarkoittaa. Samppanja ei ole tuossa yhteydessä mitenkään tavatonta. Älkää hyvänen aika menkö kalliiseen paikkaan, ellette halua käyttää reilusti rahaa.
Samppanja ei ole tavatonta, mutta eri asia ottaako sitä perussampanjaa vai sitä samppanjaa, joka on kymppitonnin pullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalasti keskitytään treffeihin, vaikka olennaista on se sosiaalinen tilanne ylipäätään.
Mitä luvattiin tarjota? Kahvit!
Jos kuka tahansa tarjoaa kahvit, se on sitten pelkkä kahvi. Kyllä se tarjoaja sitten kertoo, jos tarjous sisältääkin enemmän kuin luvattiin.
Jos on sovittu, että mennään kahville, se voi tarkoittaa mitä tahansa suodatinkahvista voileipäkakku-latte-sorbetti-kuohuviinisettiin, riippuen siitä mihin kukakin on tottunut. Tarjoaminen ei edelleenkään ole pakollista. Kun minä vien kumppanini kahvilaan, lasku on yleensä 50-60 €.
N45
Vai niin.
Nyt tässä opiskelija vei ikäisensä naisen treffeille. Jo siitä lähtökohdasta voi olettaa, että nyt ei olla tilanteessa
Kuten jo kirjoitin, kahville meno voi tarkoittaa juurikin mitä vain suodatinkahvista ylöspäin ilman ylärajaa. 15 euroa ei ole mitenkään kohtuuton lasku edes opiskelijalle, se on vain enemmän kuin aloittaja oli valmis maksamaan. Hänen virheensä oli tyrkyttäytyä tarjoamaan, vieläpä tuntemattomalle, vaikka mitään velvoitetta ei ollut.
Paremman vaikutuksen ap olisi varmasti tehnyt, jos olisi jutellut mukavia kummankin maksaessa omansa kuin kahvikupin takaa toisen paninia kyräillessään ja senttejä laskiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa ap peiliin! On ihan järjetöntä maksaa kupillisesta kahvia 2.90e!!! Kolme euroa!! Sillä hinnalla ei kahvia osta kuin telkkarin ja somen aivopesemät hömpät.
Olisitte menneet kirjastoon, kävelylle, piknikille, luistelemaan jne.
Kulta pieni, 2,90 on edullinen kahvkuppi! Helsingissä kahvilassa kuin kahvilassa normihinta kahvikupille on 3,60. Mitä tapauksern tulee, nainen oli hieman ajattelematon. Jos muuten oli kiva, antaisin uuden mahdollisuuden.
Ja sinä kulta pieni et ymmärrä sarkasmia 😄
Aika kallista kyllä, sen kaakaon olisin vielä ymmärtänyt, mutta panini? Kahvi ja pulla olisi myös ns normaali tilaus. Tosin voihan olla, että tyttö vetää aina paninin kahvilassa käydessään? Käytiin muuten just miehen kanssa kahvilla kahvi+croissant+cappuccino alle 10e. Maksu yhteisistä, että ei se sit parisuhteessa enää niin kallista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalasti keskitytään treffeihin, vaikka olennaista on se sosiaalinen tilanne ylipäätään.
Mitä luvattiin tarjota? Kahvit!
Jos kuka tahansa tarjoaa kahvit, se on sitten pelkkä kahvi. Kyllä se tarjoaja sitten kertoo, jos tarjous sisältääkin enemmän kuin luvattiin.
Jos on sovittu, että mennään kahville, se voi tarkoittaa mitä tahansa suodatinkahvista voileipäkakku-latte-sorbetti-kuohuviinisettiin, riippuen siitä mihin kukakin on tottunut. Tarjoaminen ei edelleenkään ole pakollista. Kun minä vien kumppanini kahvilaan, lasku on yleensä 50-60 €.
N45
Kun minä vien kumppanini kahvilaan, lasku on yleensä 50-60 €
Lienee turvallista olettaa, että kyse ei ole ensitapaamisesta, eikö? On jokseenkin eri asia panostaa pitkäaikaiseen kumppaniin tai vihittyyn puolisoon kuin siihen, että tapaa jonkun tyystin tuntemattoman ensimmäistä kertaa.
Ap sä oot säälittävä pummi. Mitä se kahvilan pitäjä susta kostu pas.ka asiakas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus.
Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai juomansa. Kukaan ei erikseen kiitellyt eikä pitänyt ihmeellisenä tai ainakaan ei ilmaissut mitenkää
Mikä on 2020-luvun konservatiivi? Ottaa miehen rahat ja hymyilee nätisti? Antaa rai skata avioliitossa, mutta vain vähän?
t. 2020-luvun liberaali
Mieheni antaa minun kieltäytyä seksistä ilman syytä eikä kiukuttele asiasta. Ilmoitin ihan suhteen alkumetreillä että asia on näin ja että pelkään painostetuksi tulemista niin paljon että en pysty sellaista sietämään. Mies ei ole koskaan painostanut vaan on ehkä liiankin varovainen. Olin kuitenkin neitsyt meidän tavatessa ja toivon, että tämä jäisi ainoaksi mieheksi kenen kanssa koskaan harrastan seksiä.
Mieheni vaatimuksiin kuuluu se, että en saa värjätä hiuksiani ns. epäluonnollisen väriseksi enkä leikata niitä lyhyeksi (polkka ok). Olen tähän suostunut. Myös tatuoinnit kiellettyjä. Huuhdottavat ns. partyvärit ok kunhan sen saa pestyä pois.
Kaiken maailman avoimet suhteet ja poly-jutut on ehdoton ei, en suostu siihen eikä taida mieskään kaivata. Koulussakäynti ja rehellinen työssäkäynti on meille tärkeitä arvoja. Kummallakaan ei ole velkaa miehen asuntolaina poissuljettuna.
Vaikka sanon nykyajan konservatiivi niin olen oikeastaan vanhan ajan liberaali. Uskon yksilön vapauteen päättää omista asioistaan. Nykyajan liberaalit taas pyrkivät rajoittamaan yksilön vapautta, jotta heidän näkemyksen mukainen "tasa-arvo" toteutuisi.
[Palstan lainaustoiminto ei taas toimi, joten pitää tehdä itse.]
Kuten jo kirjoitin, kahville meno voi tarkoittaa juurikin mitä vain suodatinkahvista ylöspäin ilman ylärajaa. 15 euroa ei ole mitenkään kohtuuton lasku edes opiskelijalle, se on vain enemmän kuin aloittaja oli valmis maksamaan. Hänen virheensä oli tyrkyttäytyä tarjoamaan, vieläpä tuntemattomalle, vaikka mitään velvoitetta ei ollut.
Paremman vaikutuksen ap olisi varmasti tehnyt, jos olisi jutellut mukavia kummankin maksaessa omansa kuin kahvikupin takaa toisen paninia kyräillessään ja senttejä laskiessaan.
Eli ei ole tilannetajua. Oletat, että asiat ovat aina, kuten sinä olet toiminut.
Olen totta kai sitä mieltä, että yksittäinen kerta ei tietenkään kaada AP:n taloutta, ja tietysti tämä tarkoittaa myös sitä, että jatkossa, jos käy muiden naisten, tai tämän samankin kanssa treffeillä, aloittajan on toimittava tarjoamisen suhteen toisin.
Jos sinulle sanotaan, että tarjoan kupposen kahvia, oletatko, että se sisältää myös muuta tarjottavaa? Mutta miksi ihmeessä sen pitää olla suurin piirtein kahvilan kallein yksittäinen tuote, joka ei edes ole mikään tavanomainen kahvin keralla nautittava tuote, vaan pieni lämmin ateria. Tarjoaja ei ole luvannut viedä toista syömään, vaan kahvit.
Jos ylipäätään mietitään treffailua, niin pidän kyllä hyvänä ohjenuorana, että kumpikin maksaa omansa. Mutta jos toinen ehdottaa tarjoavansa, onko kohteliasta olettaa, että se on listan kallein tuote, etenkin kun kyse on opiskelijasta.
Opintotuki on edelleen sangen pieni, ja opiskelijat pääsääntöisesti eivät käy hyväpalkkaisessa työssä. Mistä tämä ajatus muuten kumpuaa, että 15 euroa ei olisi opiskelijalle paljon? Kyllä se itselle oli opiskelijana kova juttu, ja se on nykyään, keskituloisena perheellisenä kova juttu. On näet äitiyslomaa, asuntolainaa jne.. talouskokonaisuuteen vaikuttavaa.
Ehkä ap oppi läksynsä ettei tuntemattomille tarjota. Naikkonen otti vain hyödyn irti ilman tunnontuskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Investoida ilmaan???? Eli pitää sada joko pillua tai parisuhde, muuten ei kannata tarjota. Tämäpä on naisena hyvä tietää miehestä, koska en missään nimessä haluaisi ko miehen kanssa olla missään tekemisissä, koska olisi myös parisuhteessa ja isänä samanlainen- teen kaiken vain, jos itse hyödyn siitä jotakin, en siksi, että rakastan vaimoani, lastani , perhettäni, ja haluan tehdä kaikkeni heidän eteen."
Treffaamisen taustalla on aina matematiikka vaikka kukaan ei sano sitä ääneen. Kahvilan pitäminenkin perustuu matematiikkaan. Muuten tulee tappioita.
Miksi laskelmoiva mies jää ilman naista?
Ap oli tyhmä siinä, ettei tajunnut hyödyntää investointiaan. Fiksumpi mies olisi ottanut tutustumisesta nyt kaiken irti, kun kerran on maksettu jo, niin sitten pidetään hauskaa. Jos ei toinen miellytäkään, niin oppiipa siitäkin ja itsestään. Mutta tekik
No AP ei kai ole kauheasti kertonut näistä muista vaikutelmista. Odotellaan, että hän kertoo niistä, jos kertoo, ja kommentoidaan muita aspekteja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus.
Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai juomansa. Kukaan ei erikseen kiitellyt eikä pitäny
Uskot yksilön vapauteen? Ja sinun tapauksessasi se yksilö on miehesi, joka päättää ulkonäöstäsi ja antaa sinun kieltäytyä seksistä? Wau.
Köyhän kannattaa mennä töihin, ei treffeille. Toi on pikkusumma, haloo.
Halpa hinta jos tuolla lohkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nainen on tottunut, että miehet hemmottelee. Tuo on se taso, mitä hän olettaa saavansa ja on tottunut saamaan, kaunis kun on.
Mites se luonne muuten? Kävikö mistään selväksi? Kiinnititkö huomiota vai katoitko vaan, että kaunis on?
Ei se mitään hemmottelua ole vaan normaalia käytöstä. Ulkolaiset miehet tarjoaa aina automaattisesti halusit tai et ja suomalainen mies joskus, ei läheskään aina. Se on normaalia Suomessa enkä anna häiritä. Mulla on varaa maksaa omat juomani ja ruokani.
Minulle on aina tarjottu kahvit. Olen käynyt myös ilmaisilla treffeillä kävelemässä mutta jos kahvilaan on menty, mies on aina tarjoutunut maksamaan. Toki olen ollut valmis maksamaan myös itse enkä tosiaan ole muuta tilannut kuin sen kahvin. Ikä 32 v, viimeksi käynyt treffeillä ikävuodet 23-29 e
Mitä sillä iällä on merkitystä, olen aina käynyt paljon ulkona syömässä, bailaamassa, kahvilla ja tavannut paljon erimaalaisia miehiä, kokemukseni on se, mistä kerroin ylenpänä. En minä pidä automaationa, että mun juomat maksetaan, tarjoan itsekin tutuille miehille tai naisille, jos se on luontevaa jossain tilanteessa. En laske euroja.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän kannattaa mennä töihin, ei treffeille. Toi on pikkusumma, haloo.
Kysymys on naisen luonteesta ja käytöstavoista. Ei rahasta sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai juomansa. Kukaan ei erikseen kiitellyt eikä pitäny
Mutta tukastasi et saa itse päättää. All right.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni antaa minun kieltäytyä seksistä ilman syytä eikä kiukuttele asiasta. Ilmoitin ihan suhteen alkumetreillä että asia on näin ja että pelkään painostetuksi tulemista niin paljon että en pysty sellaista sietämään. Mies ei ole koskaan painostanut vaan on ehkä liiankin varovainen. Olin kuitenkin neitsyt meidän tavatessa ja toivon, että tämä jäisi ainoaksi mieheksi kenen kanssa koskaan harrastan seksiä.
Tämän pitäisi olla täysin normaali asia suhteessa, että ei painosteta toista seksiin.
Mieheni vaatimuksiin kuuluu se, että en saa värjätä hiuksiani ns. epäluonnollisen väriseksi enkä leikata niitä lyhyeksi (polkka ok). Olen tähän suostunut. Myös tatuoinnit kiellettyjä. Huuhdottavat ns. partyvärit ok kunhan sen saa pestyä pois.
Kuulostaa todella toksiselta ja kontrolloivalta, että mies määrä jopa hiustenvärisi.
Kaiken maailman avoimet suhteet ja poly-jutut on ehdoton ei, en suostu siihen eikä taida mieskään kaivata. Koulussakäynti ja rehellinen työssäkäynti on meille tärkeitä arvoja. Kummallakaan ei ole velkaa miehen asuntolaina poissuljettuna.
Edelleen tämän pitäisi olla täysin normaali asia suhteessa, ellei toisin ole sovittu.
Vaikka sanon nykyajan konservatiivi niin olen oikeastaan vanhan ajan liberaali. Uskon yksilön vapauteen päättää omista asioistaan. Nykyajan liberaalit taas pyrkivät rajoittamaan yksilön vapautta, jotta heidän näkemyksen mukainen "tasa-arvo" toteutuisi.
Yksilön vapaus päättää omista asioista on varsin ristiriidassa sen kanssa, että miehesi asettaa sinulle vaatimuksia sen suhteen miltä sinun pitää näyttää.
Itse tasa-arvon kannattajana maksan kahvilakäyntini itse.
Mielestäni tässä tapauksessa molemmat ovat väärässä. Nainen oli röyhkeä kun otti noin isot ja kalliit tuotteet. Toisaalta on röyhkeää tarjoajalta olettaa, että toinen ostaisi vain 3€ arvoisen asian. Ahneita kumpikin.
Olen tarjonnut opiskelijanakin kavereille joskus kahvilakäynnin. Jos varaudun tarjoamaan, en todellakaan kehtaisi odottaa, että kaveri ottaa vain yhden tuotteen ja sen kaikkein halvimman. Toisaalta en myöskään kehtaisi itse ottaa toisen tarjotessa useita todella kalliita tuotteita. Kohtuus siis on tärkeää. Tässä tapauksessa kohtuutta ei ollut kummallakaan.
Lähestulkoon kaikki kokemattomat miehet ovat aluksi tarjonneet herkästi naisille kunnes ovat oppineet, että osa naisista käyttää hyväksi miehen avokätistä tarjoilua ja ryhtyvät varotoimiin. Eli alkavat miettiä kuinka saada treffauksen hintalappua pienemmäksi ja treffauksen tuloksia parannettua.