Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
781/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpa hinta jos tuolla lohkeaa.

No on kyllä. Ei alle viidenkympin saa nykyään edes suikkaria Vaasankadulla.

Vierailija
782/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus. 

Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai juomansa. Kukaan ei erikseen kiitellyt eikä pitäny

Olennainen kysymys kai on,  että haluaisitko värjätä tukkaa, leikata sen lyhyeksi ja ottaa tatuointeja? Jos vastaat kyllä, ja silti miehesi mieliksi jätät ottamatta, jotta varmistat suhteen säilyvyyden, niin en mä tuossa edes näe mitään sinänsä konservatiivista. Sä vaan tykkäät alistua suhteessa. 

Jos taas et itse pidä noista, ja siksi jätät ottamatta niitä, sitäkään en itse edes luokittelisi konservatiiviseksi, pidät vain luonnollisesta ja klassisesta naiseudesta. 

Onko se sitten erityisen konservatiivista, ts, onko muokattava ulkonäköään ollakseen liberaali? 

Seksuaalisesti yksiavioisuutewn pyrkiminen on toki aika konservatiivista, enkä siis sano, että se olisi väärin, vaan jokaisen oma valinta. 

En arvostele tässä kenenkään valintoja, olette varmasti onnellinen ja hyvä pariskunta, ja saatte olla juuri sellaisia kuin haluatte. 

Tulin vaan sivusta pohtimaan näitä määritelmiä. Itsekään ei tulisi mieleenkään muokata ulkonäköä muuten kuin tilapäisesti (kevyt meikki ja kampaukset). Mutta että konservatiivi? No, ehkä tuossa asiassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä tapauksessa molemmat ovat väärässä. Nainen oli röyhkeä kun otti noin isot ja kalliit tuotteet. Toisaalta on röyhkeää tarjoajalta olettaa, että toinen ostaisi vain 3€ arvoisen asian. Ahneita kumpikin.

Olen tarjonnut opiskelijanakin kavereille joskus kahvilakäynnin. Jos varaudun tarjoamaan, en todellakaan kehtaisi odottaa, että kaveri ottaa vain yhden tuotteen ja sen kaikkein halvimman. Toisaalta en myöskään kehtaisi itse ottaa toisen tarjotessa useita todella kalliita tuotteita. Kohtuus siis on tärkeää. Tässä tapauksessa kohtuutta ei ollut kummallakaan.

Aina oppii uutta ihmisistä tällä palstalla. Muutama euro on siis sama kuin kohtuuttomuus. Elämme kuitenkin aikamoisessa hyvinvoinnissa. 

Vierailija
784/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.

Tämä. Minulle ei tulisi mieleenkään ottaa olennaisesti kalliimpaa mitä tarjoaja. 

Ihmeellisiä vastauksia  Ap on kyllä saanut. Itse jättäisi tapailut tuohon yhteen kertaan. Kertoo nimittäin aivan riittävästi naisen persoonallisuudesta ja käytöstavoista.

Samaa mieltä. 

Vierailija
785/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taisit, ap, tarjota naiselle herkkukaakaot ja paninit mun eli veronmaksajan rahoilla. Halusin vain ilmoittaa että hyväksyn, ja toivottavasti treffit oli hauskat.

Vierailija
786/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus. 

Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai

Uskot yksilön vapauteen? Ja sinun tapauksessasi se yksilö on miehesi, joka päättää ulkonäöstäsi ja antaa sinun kieltäytyä seksistä? Wau. 

Minä olen neuvotellut mieheni kanssa reunaehdot meidän suhteelle. Minulle nämä asiat oli ok. Tottakai minä voin mennä kampaajalle vaikka huomenna ja leikata hiukset siiliksi mutta se ei edistä suhteeni onnellisuutta. Mieheni toivoo kovasti näitä asioita ja nainen joka ehdottomasti haluaa lyhyet/värjätyt hiukset ja tatuointeja olisi hänelle väärä kumppani. 

Minulla on oikeus päättää mihin suhteeseen ryhdyn, millä ehdoilla ja saan myös lähteä suhteesta jos haluan. Se on vapautta. Minulla on myös vapaus tehdä nämä päätökset ilman painostamista.

Vierailija
787/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän kannattaa mennä töihin, ei treffeille. Toi on pikkusumma, haloo.

Kysymys on naisen luonteesta ja käytöstavoista. Ei rahasta sinänsä.

Eikä mielestäni kyse ole pikkusummasta, jos opiskelijan etuuksilla elää. 

Vierailija
788/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei lohkeakaan, niin se on sama asia kuin jakaisi kadulla tuntemattomille ihmisille seteleitä vastaavan summan.

Vierailija
789/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarjosin eka treffeillä 5 kaljaa ja nyt ollaan naimisissa.

m-58

ai niin ja sain eka iltana

Vierailija
790/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailussa niin miehet kuin naiset pyrkivät tämän asian maksimoimaan

Lienemme yhtä mieltä siitä, että deittisovellukset, sosiaalinen media ja koronan vauhdittama seuran hakeminen ennen kaikkea verkosta ovat muovanneet miesten ja naisten keskinäiset kohtaamiset erilaisiksi kuin mitä ne aiemmin ovat olleet. Kaikille on kertynyt huonoja kokemuksia, ja on luonnollista ryhtyä toimiin, ettei sama toistuisi yhä uudelleen ja uudelleen.

Nainen pyrkii kaikin tavoin maksimoimaan mieheltä saamansa ajan, vaivan ja rahan ilman tarvetta antaa seksiä. Mies taas pyrkii kaikin tavoin maksimoimaan naiselta saamansa seksin ilman tarvetta käyttää aikaa, vaivaa ja rahaa. Jos naisen saama hyöty on 100% ja miehen 0%, on kyse miehen ajan haaskaamisesta ja taloudellisesta hyväksikäytöstä. Jos taas miehen saama hyöty on 100% ja naisen 0%, on kyse naisen tunteilla leikkimisestä ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä (mutta ei siis rikollisesta toiminnasta lain edessä).

Samaan aikaan niin mies kuin nainenkin ymmärtävät, että heidän on annettava, jotta olisi mahdollista saada. Tämä johtaa kaikenlaisiin varotoimiin molemmilla osapuolilla. Nainen vaatii mieheltä jos jonkinlaisia näyttöjä siitä, ettei tämä ole vain seksin perässä. Yleensä nämä osoitukset liittyvät miehen panostukseen koskien aikaa, rahaa ja vaivaa. Mies taas haluaa naiselta jonkinlaista näyttöä siitä, ettei miestä kohdella pelkkänä maksumiehenä ja viihdyttäjänä. Yleensä nämä osoitukset liittyvät siihen, että nainen on valmis maksamaan oman osuutensa itse ja tekemään pieniä fyysisiä eleitä miehen suuntaan alusta alkaen.

Lääkkeenä tilanteen parantamiseksi voisi olla se, että ensitapaaminen tehtäisiin aina johonkin sellaiseen paikkaan, joka ei aseta miehelle painetta maksaa naiselle, eikä myöskään asettaisi naiselle painetta antaa miehelle fyysisiä vihjeitä nopealla aikataululla. Näin ollen esimerkiksi paikallisessa puistossa päiväsaikaan suoritettu kävely on mitä parhain vaihtoehto. Sen toisen tapaamisen, jos sellaiseen on kiinnostusta, voi sitten sopia jo rohkeammin. Toinen vaihtoehto on kysyä jo netin välityksellä kaikki tärkeimmät ja tarpeelliset asiat, ja vasta muutaman videopuhelun jälkeen sopia tapaaminen.

Vierailija
791/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei lohkeakaan, niin se on sama asia kuin jakaisi kadulla tuntemattomille ihmisille seteleitä vastaavan summan.

Jos luulee ostavansa treffeillä seksipalvelun tai parisuhteen, niin kaupan ehdot kannattaa sopia naisen kanssa reilusti etukäteen.

792/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin muutaman kerran tavannut nelikymppistä lähihoitajamiestä. Mentiin sitten kerran lounaalle erääseen buffetravint9laan, johon minulla oli kuponki, jolla sai kaksi buffaa hintaan 20€ eli siis 10€/hlö. Kassatädille ei käynyt se, että hän olisi puolittanut laskun vaan piti maksaa samasta. Mä sitten sanoin miehelle, että mä voin maksaa nyt, niin tarjoa sä sitten ensi kerralla kun käydään jossain syömässä. Me sitten mentiin seuraavan kerran lounaalle toiseen ravintolaan kuukauden kuluttua, mutta ei se mies sitten tarjonnutkaan minulle. Enkä itse kehdannut muistuttaa häntä asiasta, kun se olisi tuntunut tosi kiusalliselta, kun kyllä sen miehen pitäisi itse se asia muistaa.

Vierailija
793/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä tapauksessa molemmat ovat väärässä. Nainen oli röyhkeä kun otti noin isot ja kalliit tuotteet. Toisaalta on röyhkeää tarjoajalta olettaa, että toinen ostaisi vain 3€ arvoisen asian. Ahneita kumpikin.

Olen tarjonnut opiskelijanakin kavereille joskus kahvilakäynnin. Jos varaudun tarjoamaan, en todellakaan kehtaisi odottaa, että kaveri ottaa vain yhden tuotteen ja sen kaikkein halvimman. Toisaalta en myöskään kehtaisi itse ottaa toisen tarjotessa useita todella kalliita tuotteita. Kohtuus siis on tärkeää. Tässä tapauksessa kohtuutta ei ollut kummallakaan.

Aina oppii uutta ihmisistä tällä palstalla. Muutama euro on siis sama kuin kohtuuttomuus. Elämme kuitenkin aikamoisessa hyvinvoinnissa. 

Onko siis sinusta normaalia kutsua joku kahvilaan, kertoa tarjoavansa ja sitten olettaa, että kutsuttu saa ottaa kahvilasta vain kaikkein halvimman löytyvän tuotteen? Mielestäni tämä ei ole hyvien käytöstapojen mukaista.

Yhtälailla ei ole hyvien käytöstapojen mukaista ahnehtia itselleen kaikkein isoimpia ja kalleimpia asioita.

Vierailija
794/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittailussa niin miehet kuin naiset pyrkivät tämän asian maksimoimaan

Lienemme yhtä mieltä siitä, että deittisovellukset, sosiaalinen media ja koronan vauhdittama seuran hakeminen ennen kaikkea verkosta ovat muovanneet miesten ja naisten keskinäiset kohtaamiset erilaisiksi kuin mitä ne aiemmin ovat olleet. Kaikille on kertynyt huonoja kokemuksia, ja on luonnollista ryhtyä toimiin, ettei sama toistuisi yhä uudelleen ja uudelleen.

Nainen pyrkii kaikin tavoin maksimoimaan mieheltä saamansa ajan, vaivan ja rahan ilman tarvetta antaa seksiä. Mies taas pyrkii kaikin tavoin maksimoimaan naiselta saamansa seksin ilman tarvetta käyttää aikaa, vaivaa ja rahaa. Jos naisen saama hyöty on 100% ja miehen 0%, on kyse miehen ajan haaskaamisesta ja taloudellisesta hyväksikäytöstä. Jos taas miehen saama hyöty on 100% ja naisen 0%, on kyse naisen tunteilla leikkimisestä ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä (mutta ei siis ri

Onkohan teillä vähän liikaa aikaa käsissänne? Ei hitto voi olla noin monimutkaista käydä tapaamassa kiinnostavalta tuntuvaa ihmistä.

Vierailija
795/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luulee ostavansa treffeillä seksipalvelun tai parisuhteen, niin kaupan ehdot kannattaa sopia naisen kanssa reilusti etukäteen.

Jos sinä saada panini, niin minä saada panoni, ok?

Vierailija
796/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihi mies sinä olet. Siltä tämä kuulostaa.

Miksi kutsuit hänet kahvilaan jos 3 euroa olit valmis vain maksamaan. Kyllä minäkin aina otan teen lisäksi jotain pientä syötävää jos kahvilaan menen. 

Ei ihme, että ollaan ylipainoista kansaa, jos paninikin on vain "jotain pientä syötävää". Siinähän on ison aterian verran ruokaa.

Vierailija
797/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

[lainaus alkaa]

Minä olen neuvotellut mieheni kanssa reunaehdot meidän suhteelle. Minulle nämä asiat oli ok. Tottakai minä voin mennä kampaajalle vaikka huomenna ja leikata hiukset siiliksi mutta se ei edistä suhteeni onnellisuutta. Mieheni toivoo kovasti näitä asioita ja nainen joka ehdottomasti haluaa lyhyet/värjätyt hiukset ja tatuointeja olisi hänelle väärä kumppani. 

Minulla on oikeus päättää mihin suhteeseen ryhdyn, millä ehdoilla ja saan myös lähteä suhteesta jos haluan. Se on vapautta. Minulla on myös vapaus tehdä nämä päätökset ilman painostamista.

[\lainaus päättyy]

No tuohan pätee ihan mihin tahansa parisuhteeseen, että tottakai kumppanin pitää täyttää omat kriteerit, ja teillä ne vaan sattuu olemaan tuollaiset. Nuo on kyllä aika yleisiä toiveita, kaikki ei vaan sanoita niitä ääneen. Valtaosa ihmisiä lienee yhä ilman tatuointeja, ja nimenomaan siksi, että ei itse niitä halua ottaa. 

Ehkä tosiaan jotain pientä valtapeliä suhteessanne on, jos mies on oikein ääneen asettanut tuollaisia ehtoja. Eiköhän sen yhteen mennessä näe, millainen toinen on perusarvoiltaan, ja valtaosa olettanee, ettei radikaalia muutosta tule. 

Mutta teidän suhteestanne takaisin asiaan. 

Millä todennäköisyydellä kenelläkään miehellä olisi varaa käydä treffeillä niin kauan, että se oikea löytyy, jos aina pitää maksaa 15 euroa, että pääsee edes ekaa kertaa näkemään livenä? 

Jos ekat kahvilatreffit kestää vaikka puoli tuntia, niin on se jo aika kova tuntitaksa naisen seurasta. Ja kyllä, olen nainen. Ja kyllä, minulle on mies tarjonnut. Ja ei, en ottanut kallista paninia, pelkän kahvin otin, koska kahvi tarjottiin. 

Vierailija
798/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis sinusta normaalia kutsua joku kahvilaan, kertoa tarjoavansa ja sitten oletta

Minusta aika monenlaiset asiat on ihan normaaleja eivätkä millään tavalla kohtuuttomia, jos niistä avataan suukki ja sovitaan yhdessä. Kumpikaan kuvaamasi tilanne ei ole minusta mitenkään kohtuuton. Kyse on muutamasta eurosta.

Vierailija
799/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota kannattaa ehdottaa jos se on mielessä.

Vierailija
800/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota kannattaa ehdottaa jos se on mielessä.

Ei kai kukaan mene treffeille pelkän keskustelun takia? Nainen voi mennä, mutta mies ei mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän