Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
841/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 15v. poika halusi viedä erään tytön, johon oli ihastunut treffeille leffaan ja syömään. Hän maksoi 25 euroa omista taskurahoistaan ja minä annoin hänelle myös saman verran rahaa, joten heillä oli 50 euroa varattuna ensitreffeihin.

Kuulostaapa ihanalta ja söpöltä. Ihanaa, että joku satsaa näin.

Vierailija
842/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 15v. poika halusi viedä erään tytön, johon oli ihastunut treffeille leffaan ja syömään. Hän maksoi 25 euroa omista taskurahoistaan ja minä annoin hänelle myös saman verran rahaa, joten heillä oli 50 euroa varattuna ensitreffeihin.

Hienoa. 

Haluatko, että vain ylin tuloluokka pariutuu ja lisääntyy, muut olkoot varakkaampien pilkan kohteena? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[lainaus alkaa]

Minä olen neuvotellut mieheni kanssa reunaehdot meidän suhteelle. Minulle nämä asiat oli ok. Tottakai minä voin mennä kampaajalle vaikka huomenna ja leikata hiukset siiliksi mutta se ei edistä suhteeni onnellisuutta. Mieheni toivoo kovasti näitä asioita ja nainen joka ehdottomasti haluaa lyhyet/värjätyt hiukset ja tatuointeja olisi hänelle väärä kumppani. 

Minulla on oikeus päättää mihin suhteeseen ryhdyn, millä ehdoilla ja saan myös lähteä suhteesta jos haluan. Se on vapautta. Minulla on myös vapaus tehdä nämä päätökset ilman painostamista.

[\lainaus päättyy]

No tuohan pätee ihan mihin tahansa parisuhteeseen, että tottakai kumppanin pitää

Kuuluuko miehen teistä käydä vain yksillä treffeillä / kuukausi?

Miehen, naisen ja muunsukupuolisen kuuluu ymmärtää, että hän vastaa itse elämänvalinnoistaan ja rahankäytöstään.  Jos haluaa käydä kolmet treffit päivässä ja käyttää niihin tonnin per keikka, niin mikäs siinä. Nollalla eurollakin voi tavata, ja pakko ei ole tavata ketään. 

Vierailija
844/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. 

Haluatko, että vain ylin tuloluokka pariutuu ja lisääntyy, muut olkoot varakkaampien pilkan kohteena? 

Muut voivat elää tulojensa mukaan ja kertoa, jos kahvilabudjetti on kolme euroa. 

Vierailija
845/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun mies ei sanonut tarjoavansa jumalauta lounasta. 

Vain kahvit. 

Eikä tähän nyt liity mitkään panotreffit. Tutustumista ja tunnustelua. 

Mitä ne treffit teille sitten tarkoittaa, ekat siis? 

Jos on puhe, että mennään kahville niin se yleensä tarkoittaa, että siihen kahvin ohelle voi ottaa muutakin naposteltavaa kuin sen kahvin. Jos vaikka sanot, jollekin, että lähdetään pizzalle niin tarkoittaako se, että sen pizzan kanssa ei saa ottaa juotavaa tai ei ainakaan missään nimessä jälkkäriä? 

Vierailija
846/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan hyvä tapa treffit näin. Siinä on helppo heti parissa minuutissa huomata, että ei tule paria. Emme tiedä taustoja (tai onko tämÄ edes totta), mutta voihan olla, että toisella osapuolelle tämä on aivan normaalia. Elintasoja on erilaisia. Oma 17-vuotiaani käy kavereiden kanssa syömässä tai viettämässä aikaa joskus kahviloissa. Annan 10-15 e käytettäväksi. Säästyn itse ruokaostoksilta, joten en pidä pahana. 

Vierailija
847/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[lainaus alkaa]

Minä olen neuvotellut mieheni kanssa reunaehdot meidän suhteelle. Minulle nämä asiat oli ok. Tottakai minä voin mennä kampaajalle vaikka huomenna ja leikata hiukset siiliksi mutta se ei edistä suhteeni onnellisuutta. Mieheni toivoo kovasti näitä asioita ja nainen joka ehdottomasti haluaa lyhyet/värjätyt hiukset ja tatuointeja olisi hänelle väärä kumppani. 

Minulla on oikeus päättää mihin suhteeseen ryhdyn, millä ehdoilla ja saan myös lähteä suhteesta jos haluan. Se on vapautta. Minulla on myös vapaus tehdä nämä päätökset ilman painostamista.

[\lainaus päättyy]

No tuohan pätee ihan mihin tahansa parisuhteeseen, että tottakai kumppanin pitää täyttää omat kriteerit, ja teillä ne vaan sattu

Vai että ihan oikein perustuslakiin? Oletteko te käytöstavoista jo niin pihalla, että pitää ihan kirjata lakiin, oikein vielä perustuslakiin, muuten menette oman mukavuutenne mukaan? 

Jos joku lupaa tarjota lounaan, onko ok ottaa päälle ekstraa niin paljon, että lasku tuplaantuu? Siitä kai tässä on kyse. Ei siitä, mihin sinulla on varaa.

Vierailija
848/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni väittää ap:ta pihiksi mutta kyllä nainenkin oli tässä tahditon. Joku erikoiskahvi maksaa helposti 9e ja kakkupala/panini 6e.

Miksi, MIKSI viedä treffikumppani kahvilaan, jossa kahvi voi maksaa lähes kympin, ja TARJOUTUA maksamaan, jos ei halua maksaa? En oikeasti ymmärrä. 

Vierailija
849/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama kuka tarjoaa, mutta hirveen saippuaoopperadraaman kehittäminen toisen syömisistä ja muutamasta eurosta ei kyllä kiinnostele yhtään. Tarjoamalla on tarkoitus osoittaa arvostusta toista ihmistä kohtaan. Se vesittyy, jos pointti on ottaa yksi halvin juttu, mikä paikasta löytyy. Ole mieluummin tarjoamatta.

Vierailija
850/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. 

Muut voivat elää tulojensa mukaan ja kertoa, jos kahvilabudjetti on kolme euroa. 

Jos ilmoittaa tarjoavansa kahvin, niin se tarkoittaa 2,9 euroa, mutta kaakao maksaakin kuusi, eli se, mitä tarjottiin tuplattiin jo naisen puolelta kysymättä tähän suostumusta mieheltä. Kohteliasta olisi ollut kysyä, että haluaisin kaakaon, onko se ok? 

AP sanoi tarjoavansa kahvit, ei kahvilareissua. Ja AP yritti elää tulojensa mukaan, näemmä AP:n treffiseuralainen tarvitsee rahakkaamman (tai tuhlaavansa) miehen. Hyvä, että tuli heti selväksi. 

Vierailija
851/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama kuka tarjoaa, mutta hirveen saippuaoopperadraaman kehittäminen toisen syömisistä ja muutamasta eurosta ei kyllä kiinnostele yhtään. Tarjoamalla on tarkoitus osoittaa arvostusta toista ihmistä kohtaan. Se vesittyy, jos pointti on ottaa yksi halvin juttu, mikä paikasta löytyy. Ole mieluummin tarjoamatta.

Mutta miten paljon sitä arvostusta vaatii ekoilla treffeillä, opiskelijalta? 

Kyllä venyy opiskeluajat ja tarvitaan lisää opintotukia, eikä syntyvyyden noususta kannata haaveilla, jos meno on sitä, että kunnioitusta voi osoittaa vain kalliilla asioilla? 

Mies olisi varmaan sanonut tarjoavansa kahvin lisäksi muutakin sanomalla, että ota vaan mitä tahansa. 

Pysyn kyllä kannassani, että tarjoaminen ei ole piikki auki, ja on kohteliasta pitäytyä edullisissa ja maksaa itse yli menevät. 

Vierailija
852/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. 

Jos ilmoittaa tarjoavansa kahvin, niin se tarkoittaa 2,9 euroa, mutta kaakao maksaakin kuusi, eli se, mitä tarjottiin tuplattiin jo naisen puolelta kysymättä tähän suostumusta mieheltä. Kohteliasta olisi ollut kysyä, että haluaisin kaakaon, onko se ok? 

<

No miksi ap ei sanonut, että olen valmis maksamaan vain tavallisen kahvin? Hänhän ei sitten elänyt varojensa mukaan.

Vierailija
853/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos porukka valittaa kun rahat ei riitä ja elämä on liian kallista, jos yhden hengen 15 euron kahvilaostoksia pidetään normisettinä. Olen takuulla varakkaampi kuin tämän palstan kirjoitajat keskimäärin ja minusta tuo 15 euron hinta on suorastaan oksettava.

Vierailija
854/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun mies ei sanonut tarjoavansa jumalauta lounasta. 

Vain kahvit. 

Eikä tähän nyt liity mitkään panotreffit. Tutustumista ja tunnustelua. 

Mitä ne treffit teille sitten tarkoittaa, ekat siis? 

Minä sovin Tinderissä treffit toisessa kaupungissa asuvan naisen kanssa. Kirjoittelimme kaksi viikkoa ja soitimme yhden puhelun. Menin asemalle vastaan. Nainen tarjosi teet teehuoneella. Juttu jatkui ja minä tarjosin seuraavassa paikassa lounaan. Kutsuin hänet kotiini drinkille, ja hän jäi yöksi. Sovimme seurustelusta seuraavana aamuna. 

Olisin ollut valmis saattamaan hänet junalle missä vaiheessa vain. Viime vuoden lopussa tuli kolme vuotta täyteen.

Olen itsekin nainen. Olen käynyt myös treffeillä, jossa kumpikin maksaa omansa, mutta jatkoa ei tule, tai toinen maksaa yhdet kahvit, toinen seuraavat.

Mikä tässä voi olla niin vaikeaa? 

Vierailija
855/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus. 

Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai

Minä voin tehdä tukalleni mitä haluan. Olisi kuitenkin tyhmää olla tämän miehen kanssa jos väkisin haluan värikkäät hiukset kun hän niitä inhoaa. 

En ymmärrä mikä hinku teillä on olla mahdollisimman epäviehättäviä miehille. Jos haluatte värikkäät hiukset niin valitkaa mies joka niistä tykkää.

Vierailija
856/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten paljon sitä arvostusta vaatii ekoilla treffeillä, opiskelijalta? 

Kyllä venyy opiskeluajat ja tarvitaan lisää opintotukia, eikä syntyvyyden noususta kannata haaveilla, jos meno on sitä, että kunnioitusta voi osoittaa vain kalliilla asioilla? 

Mies olisi varmaan sanonut tarjoavansa kahvin lisäksi muutakin sanomalla, että ota vaan mitä tahansa. 

Pysyn kyllä kannassani, että tarjoaminen ei ole piikki auki, ja on kohteliasta pitäytyä edullisissa ja maksaa itse yli menevät.

Samahan se on mitä ihmiset vaatii, mutta jokainen päättää itse minkä verran maksaa. Suu auki. Maksan tavallisen kahvin, jos haluat muuta niin voit maksaa itse. Helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
857/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama Asperger. 

Vierailija
858/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
859/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus. 

Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut

Juu, niin teemme. Harvalle ihmiselle toiarn tukanväri on onneksi mikään ns. issue.

Vierailija
860/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä miehelle myyntitilanne? Halusi siksi tarjota naiselle omista rahoistaan?

Jos nainen on röyhkeä ja käyttää hyväksi niin se on sitten voi voi..