Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia lokkeja nykynaiset on? Pitäisi kohdella kuin kuningatarta sen kerran kun treffeille päässyt vai? Mielestäni on kohteliasta ekoilla treffeillä kustantaa max sen juoman verran. Se antaa miehestä positiivisen kuvan mutta koko menua ei tarvitse kustantaa.
Kuningatarkohtelua on kaakao ja panini? Ehkä 15-vuotiaiden treffeillä. Jos niilläkään.
Kuningatarkohtelua ei kukaan nainen ansaitse ekoilla treffeillä.
ja sä ihmettelet, ettet pääse tokille treffeille?
ihan vinkkinä, ekoilla treffeillä on tarkoitus antaa itsestään hyvä vaikutelma. sä mokaat jo tossa. naisten onneksi muut miehet osaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit komea niin nainen olisi maksanut kaiken ja kutsunut vielä luokseen panemaan. Tavis olet joten nainen käytti sinua hyväksi joten kannattaa lopettaa treffailu ettet menetä rahaa enää.
Kaakao ja panini treffeillä on hyväksikäyttöä? Kuinka hiton persaukinen ja saita ihminen ajattelee noin? En ikinä alkaisi suhteeseen tuollaisen ankeilijan kanssa.
Aikamoista tylytystä taas palstamammoilta.
Kyllähän tuon naisen pelisilmä vähän petti. Pelkkä juoma ja korkeintaan joku keksi olisi riittänyt ottaen huomioon, että olette vielä opiskelijoita ja rahaa ei oletettavasti ole tuhlattavaksi. Yleensä sitä vähän kysellään ennen tilausta, että mitä sinä otat. Ja jos toinen sanoo että pelkän kahvin niin sitten ainakin itse ottaisin pelkän juoman. Tuntuisi oudolta syödä, jos toinen ei syö mitään. En nyt kuitenkaan tuon takia dumppaisi, jos muuten on mukava nainen. Ehkä hänellä vain tällä kertaa harkinta petti.
Pisteet kuitenkin ap:lle tarjoamisesta ja toivottavasti ei leikannut liian isoa lovea kuukausibudjetista. Muistan itsekin opiskeluaikojen tarkan budjetoinnin.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.
Minusta nainen joutuu tässä hankalaan tilanteeseen, kun ei voi voi ottaa muuta kuin juoman koska toinen maksaa, vaikka haluaisi vaikka suolaista
Mitä hankalaa on itse maksaa suolainen ruoka, vaikka saakin kaakaonsa tarjottuna? Minä ainakin olisin voinut sanoa esim. "kiva, jos haluat tarjota juoman, mutta mulla on nyt niin nälkä, että ostan vielä itselleni leivän".
Tosin mulla on ikää enemmän, enkä koe sellaisia kiusaantumisen tunteita kuin nuoremmat voivat vielä tuntea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Aijaa, minä ignooraisin sellaiset treffeinä, en tajuaisi niiden olevan treffit
Olet kai itse sitten perinteinen nainen?
En, mutta jos mies ei edes ehdottaisi maksamista (tämä ei tarkoita ettenkö voisi maksaa itse)
Miksi odotat sitten mieheltä perinteisiä sukupuolirooleja?
En ole väittänyt mitään, vaan kysynyt. Osaatko vastata?
Ehkäpä sillä naisella oli nälkä ja tuollainen on normaalisyömistä hänelle?
Itse en olisi kehdannut tilata kuin juoman, jos toinenkin tilaa vain sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.
Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.
Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.
Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.
Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.
Miten luulet saavasi tyttöystävän tai vaimon jos sulla ei ole ikinä mitään tarjottavaa toiselle, kun ilmeisen ihana luonteesi? Kyllä rahalla vaan on merkitystä suhteessa. Ei tarvitse mitään hummeri illallisia, mutta kyllä välillä pitää sitä rahaa kaivella kukkarosta ja näyttää toiselle, et hei mä maksan/ mä hoidan/ mä välitän... Pihi mies on paha mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainakin tällä suunnalla mikä tahansa leivonnainen ja kahvi on ainakin 12 euroa, joten sanoisin et aika normi budjetti tuo 14 eur kahvilakäynnille. Suomessa kaikki nyt vaan on kallista.
Missä päin Suomea on noin kallista? Itse asun Helsingissä ja kyllä kahvilassa voi tilata alle kympillä, ellei ole ahne.
Mikä ihmeen ahne? Juuri tällaisten kyylien takia maksan itse omani. Se ei ole ahneutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia lokkeja nykynaiset on? Pitäisi kohdella kuin kuningatarta sen kerran kun treffeille päässyt vai? Mielestäni on kohteliasta ekoilla treffeillä kustantaa max sen juoman verran. Se antaa miehestä positiivisen kuvan mutta koko menua ei tarvitse kustantaa.
Kuningatarkohtelua on kaakao ja panini? Ehkä 15-vuotiaiden treffeillä. Jos niilläkään.
No minusta jopa mies ansaitsee ekoilla treffeillä kaakaon ja paninin.
Oletko sitten monestikin sellaiset miehelle tarjonnut vai loksutatko vain leukojasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.
Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.
Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.
Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.
Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.
Ettö kahvi ja pulla pitää tre
Juu, suomimiehelle kahvin ja pullan tarjoaminen on sankariteko tai ainakin kauheeta myönnytystä. Viihtykää vaan vapaasti kätenne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.
Minusta nainen joutuu tässä hankalaan tilanteeseen, kun ei voi voi ottaa muuta kuin juoman koska toinen maksaa, vaikka haluaisi vaikka suolaista
Aikuisen ihmisen tulee pystyä kontrolloimaan halujaan ja mielitekojaan yhden tapaamisen ajan.
Minusta naisen tulisi voida vaan kieltäytyä miehen tarjoamisista ja maksaa itse se mita haluaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sä ihmettelet, ettet pääse tokille treffeille?
ihan vinkkinä, ekoilla treffeillä on tarkoitus antaa itsestään hyvä vaikutelma. sä mokaat jo tossa. naisten onneksi muut miehet osaa paremmin.
Luuletko oikeasti, että kuningatarkohtelua vaativa nainen pääsisi tokille treffeille? Ei tuollainen diivailu anna naisesta hyvää kuvaa.
En käy enää treffeillä, koska olen naimisissa.
Teit ilmeisesti ihan työtä sen eteen, ettet ymmärtäisi? Tai halusit muuten vain ärsyttää pyykinpesun ja ruoanlaiton ohessa?
On selvää, että naiset ovat ERITTÄIN voimakkaasti sitä mieltä, että miehen tulee tarjota. Syy on ilmiselvä: siitä on naiselle selvää taloudellisesti mitattavissa olevaa hyötyä. Vastaavasti taas miehelle tarjoamisesta ei ole yhtään mitään hyötyä, koska... lue uudestaan tuosta yltä. Ja koska aloittaja oletettavasti on mies, annetaan neuvo nimenomaan hänelle => Älä koskaan tarjoa ensitapaamisella, sen ainoa seuraus on, että menee rahaa hukkaan.
Mies tarjoaa = hän on kiinnostunut.
Jos mies ei ole kiinnostunut eli ei tarjoa, ei tule tokia treffejä.
Ja jos nainen ei anna tarjota, nainen ei ole kiinnostunut.
Perusjuttuja.
Miksi ette maksa itse omia tilauksianne? En minä ikinä nuorena naisena miehillä tilauksia maksattanut, vaan maksoin aina itse omat tilaukseni ja ostokseni. Niinhän se parisuhteessakin menee. Ei toista hyväksikäytetä, vaan autetaan ja tuetaan. Kyllä meillä on ollut aikoja, joilloin olen joutunut miestä elättämään ja lasten ollessa pieniä taas toisinpäin, mies on elättänyt. Mutta tasapuolisesti yritetään kulut jakaa, eikä kumpikaan lokkeile tai pyri hyötymään toisesta.
Miksi ylipäätään ap:n pitäisi jonkun ventovieraan naisen syömisiä maksella? Kumpikin voi maksaa itse omat syömisensä. Eri asia sitten kun on yhteinen koti ja perhe.
Ja täytyy kyllä olla tökerö, jos mies ottaa itse pelkän kahvin, että alkaa siinä jotain paninia tilata toisen laskuun. Ei mitään tilannetajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletit hänen juovan kahvia tai teetä? Mä aina otan jotakin syötävää kun käyn kahvilassa. Se on normaalia.
No ei tasan ole, mikäli maksaja ottaa itselleen vain kahvin.
Normaalia on lukea tilannetta. Ja jos joutuu valitsemaan itse ensin niin voi kysyä, että olitko ajatellut itse ottaa jotain makeaa tai suolaista. Jos toinen sanoo, että otan pelkän kahvin, niin silloin ehdottomasti ei oteta itsekään muuta kuin juoma.
Mitä jos on nälkä? Eikö ole ihan yhtä noloa ottaa treffiäijältä kahvi ja sitten tilata omaan piikkiin voikkari? Siis noloa sen äijän kannalta.
Raikas voileipä.
Jos menen KAHVILLE treffeille niin olen syönyt sitä ennen. Sikäli kun jännitykseltä maistuu muttei tule mieleen lähteä sinne syödä mussuttamaan.
Sitä paitsi jos kahvilan tuotteita syö nälkäänsä niin tulee kallis pieti. Mä tarvitsisin jotain neljä fetapiirakan palaa tai voileipää jos nälkään menen syömään. Enkä ole lihava. Haluaisin sen miehen nähdä joka mulle maksaa noi, äkkiä laskien 30€ ostot ja mies ottaa parim euron kahvin...
N36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen ihmisen tulee pystyä kontrolloimaan halujaan ja mielitekojaan yhden tapaamisen ajan.
Niin, tai sitten voi itse maksaa ja ottaa aivan mitä mieli tekee.
Pidän kuitenkin idioottina ihmistä, joka päättää tarjota tuntemattomalle ja sitten vinkuu jälkeenpäin tämän valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Aijaa, minä ignooraisin sellaiset treffeinä, en tajuaisi niiden olevan treffit
Olet kai itse sitten perinteinen nainen?
En, mutta jos mies ei edes ehdottaisi maksamista (tämä ei tarkoita ettenkö voisi maksaa itse)
Miksi odotat sitten mieheltä per
Kysymyksesi sisälsi oman oletuksesi, joka ei pitänyt paikkaansa. Nyt en jaksa vängätä kanssasi enää.
Treffit tai parisuhde ei ole pihejä nillittäjiä varten ap. Samanlainen aloitus oli täällä vasta hiljattain, ettei ois ollut sun sekin?
Luuletko oikeasti, että kuningatarkohtelua vaativa nainen pääsisi tokille treffeille? Ei tuollainen diivailu anna naisesta hyvää kuvaa.
En käy enää treffeillä, koska olen naimisissa.
Missä maailmassa kaakao ja leipä on kuningatarkohtelua? Säälin vaimoasi. Jopa vaikka hän olisi kuvitteellinen.
Naisena ihmettelen näitä kommentteja
Ap, treffikumppanisi oli yksinkertaisesti ahne, eikä omannut yksinkertaisia käytöstapoja. Nämä asiat eivät tule muuttumaan, oli hän sitten mielestäsi kuinka kaunis tahansa. Tämä on ilmeisen yleistä, mikäli tämän palstan kommentteja lukee, mutta oppi ja ikä kaikki.