Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Aijaa, minä ignooraisin sellaiset treffeinä, en tajuaisi niiden olevan treffit
Olet kai itse sitten perinteinen nainen?
En, mutta jos mies ei edes ehdottaisi maksamista (tämä ei tarkoita ettenkö voisi maksaa itse)
Miksi odotat sitten mieheltä perinteisiä sukupuolirooleja?
Kenen incelin kanssa nyt puhun
Et osaa siis vastata, niin alo
En väitä mitään, vaan kysyin, että oletko itse perinteinen nainen? Jos et ole, niin miksi odotat kuitenkin mieheltä perinteistä sukupuoliroolin mukaista käytöstä?
Osaatko vastata? Epäilen, että et.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia lokkeja nykynaiset on? Pitäisi kohdella kuin kuningatarta sen kerran kun treffeille päässyt vai? Mielestäni on kohteliasta ekoilla treffeillä kustantaa max sen juoman verran. Se antaa miehestä positiivisen kuvan mutta koko menua ei tarvitse kustantaa.
Kuningatarkohtelua on kaakao ja panini? Ehkä 15-vuotiaiden treffeillä. Jos niilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse otan kahvin ja tarjoudun maksamaan miehellekin, niin toisia treffejä ei tommosen tilauksen jälkeen tulisi. Pitäisin ahneena. Vähän hyväksi käytetty olo tulis.
Totta että miettikääpäs asetelma näin päin. Eli että nainen olisikin maksaja! Moniko teistä naisista maksaisi itse vain kahvin ottaessaan jollekin netti urpolle 15€ tekeleet?
Miettikääpäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.
Minusta nainen joutuu tässä hankalaan tilanteeseen, kun ei voi voi ottaa muuta kuin juoman koska toinen maksaa, vaikka haluaisi vaikka suolaista
Aikuisen ihmisen tulee pystyä kontrolloimaan halujaan ja mielitekojaan yhden tapaamisen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia on syödä jotain treffeillä. Sovi ensi kerralla etukäteen, että molemmat maksaa omansa. Tai sano suoraan, että haluat tarjota vain kahvit. Sekin on ihan ok.
Munkin mielestä kun olet opiskelija ja taloudellinen ja toinen vähän niin kuin tuhlaa niin on ihan ok olla tarjoamatta.Teidän suhteen ei tarvitse kaatua asiaan heti ensi metreillä.Naisen käytöksen motiivi on arvailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olihan tää nyt hiukan ylivedetty tilaus eli iso kaakao ja kunnon suolainen syötävä, ehkä nainen näki tässä tilaisuuden syödä päivän "lounas" eli joku normikokoinen kaakao ja pieni suolainen/makea olisi voinut olla hyvä keskitie. Mutta ton odottaminen että itse ottaa pelkän kahvin, että toisenkin pitäisi ottaa vain toi on jo aika pihi. Toki itse maksaisin ekoilla treffeillä suosiolla omat juotavat/syötävät niin eipä tule narinaa. Toisaalta maailma on myös pullollaan miehiä, jotka odottavat pääsemään nauttimaan naisen siivellä, kokemusta valitettavasti on.
Eli 8 euroa olisi esim. ollut ok, mutta kipurajan aikuisella ylittää sitten 14 euroa? Jaha.
onhan se 8e nyt vähän kohtuullisempi kuin se 14e. Toki jos ap:lla oli kipuraja 3e, niin mikään ei ole kohtuullista ja olisi voinut suoraan sanoa, että kumpikin maksaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
ainakin tällä suunnalla mikä tahansa leivonnainen ja kahvi on ainakin 12 euroa, joten sanoisin et aika normi budjetti tuo 14 eur kahvilakäynnille. Suomessa kaikki nyt vaan on kallista.
Missä päin Suomea on noin kallista? Itse asun Helsingissä ja kyllä kahvilassa voi tilata alle kympillä, ellei ole ahne.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia lokkeja nykynaiset on? Pitäisi kohdella kuin kuningatarta sen kerran kun treffeille päässyt vai? Mielestäni on kohteliasta ekoilla treffeillä kustantaa max sen juoman verran. Se antaa miehestä positiivisen kuvan mutta koko menua ei tarvitse kustantaa.
Se että tarjoaa jollekin paninin ja kaakaon on kuningatar-kohtelua?😂😂😂
Sehän on normaalia elämää, tarjotaan välillä joskus kavereiden ja sisarusten kesken myös ravintolassa yms. Joskus jopa on töissä naispuolinen pomo tarjonnut jotain kahvilasta hakemaansa sämpylää ja leivonnaisia.
Ihme kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuningatarkohtelua on kaakao ja panini? Ehkä 15-vuotiaiden treffeillä. Jos niilläkään.
Kuningatarkohtelua ei kukaan nainen ansaitse ekoilla treffeillä.
Jos olisit komea niin nainen olisi maksanut kaiken ja kutsunut vielä luokseen panemaan. Tavis olet joten nainen käytti sinua hyväksi joten kannattaa lopettaa treffailu ettet menetä rahaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletit hänen juovan kahvia tai teetä? Mä aina otan jotakin syötävää kun käyn kahvilassa. Se on normaalia.
No ei tasan ole, mikäli maksaja ottaa itselleen vain kahvin.
Normaalia on lukea tilannetta. Ja jos joutuu valitsemaan itse ensin niin voi kysyä, että olitko ajatellut itse ottaa jotain makeaa tai suolaista. Jos toinen sanoo, että otan pelkän kahvin, niin silloin ehdottomasti ei oteta itsekään muuta kuin juoma.
Mitä jos on nälkä? Eikö ole ihan yhtä noloa ottaa treffiäijältä kahvi ja sitten tilata omaan piikkiin voikkari? Siis noloa sen äijän kannalta.
Kukaan normaaliälyllä varustettu ei mene kahvitreffeille nälkäisenä. Tai jos menee, niin kieltäytyy kohteliaasti tarjoamisesta ja maksaa itse.
Minä saatan mennä suoraan töistä. Mutta täytyypä pitää mielessä, että muistan tarjota miekkosille ja sanon vielä reteesti, että tilaa pikkukulta ihan mitä haluat, nyt olet rahanaisen kanssa likenteessä. Juodaan, syödään ja pidetään hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
En, mutta jos mies ei edes ehdottaisi maksamista (tämä ei tarkoita ettenkö voisi maksaa itse)
Miksi odotat sitten mieheltä perinteisiä sukupuolirooleja?
Kenen incelin kanssa nyt puhun
Väitit, että odotan mieheltä perinteisiä sukupuolirooleja ilman että edes tunnet minua, ei ihme että vänkäämistäsi luullaan incel mieheksi
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on kyllä tosi pihi. Jos ei ole varaa tarjota 15 euron settiä, niin kannattaa tehdä se naiselle ihan selväksi. Hän voi sitten päättää, haluaako treffeille. Nimim. Tarjosin juuri naispuoliselle ystävälle lounaan ja viinit uuden vuoden kunniaksi Tuli hyvä mieli.
Tuu tarjoaa mulle parhaassa paikassa biffit, punkkupullo, kunnon jälkkärit, lumumba ja taksilla kotiin. Asun kaukana keskustasta.
Saat vielä paremman mielen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainakin tällä suunnalla mikä tahansa leivonnainen ja kahvi on ainakin 12 euroa, joten sanoisin et aika normi budjetti tuo 14 eur kahvilakäynnille. Suomessa kaikki nyt vaan on kallista.
Missä päin Suomea on noin kallista? Itse asun Helsingissä ja kyllä kahvilassa voi tilata alle kympillä, ellei ole ahne.
ketjukahviloissa monesti menee kyllä yli kympin joku coffee house etc. Toki monesta paikasta löytyy näitä halvempia. Jos on oikein tiedostava voi viedä treffikumppanin ikeaan eikös sieltä saa kantiskortilla ilmaisen kahvin? :D( tää on siis vitsi, toki varmaan joku senkin kortin joskus käyttänyt)
Mä käyn harvoin kahvilassa. Kyllä otan leivän tai pullan. Maksan sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha kuvitella, että 15 euron panostuksella nainen tekee yksin kaikki kotityöt seuraavat 50 vuotta.
Tuo oli sinun ajatuksesi, ei kenenkään muun.
Jos nainen ei ole perinteinen, niin hänellä ei ole myöskään oikeutta vaatia mieheltä perinteistä sukupuoliroolin mukaista toimintaa.
Siksi minä ehdottomasti maksan omat kuluni ensitreffeillä. Se on miehelle viesti, että en ole perinteinen nainen, joka tekee yksin kotityöt.
Jos molemmat ovat opiskelijoita, kuten ymmärsin, niin onhan kahviloissa käyminen ihan älyttömän kallista. Työssäkäyvälle ihan eri asia. Minusta olisi ollut fiksua joko maksaa itse nuo överiostokset tai sitten ottaa vaikka vaan kahvi ja joku pieni syötävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuningatarkohtelua ei kukaan nainen ansaitse ekoilla treffeillä.
No minusta jopa mies ansaitsee ekoilla treffeillä kaakaon ja paninin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.
Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.
Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.
Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.
Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.
Ettö kahvi ja pulla pitää treffikumppanilta jo ansaita 😂. Hupaisaa. Pillulla p
Teit ilmeisesti ihan työtä sen eteen, ettet ymmärtäisi? Tai halusit muuten vain ärsyttää pyykinpesun ja ruoanlaiton ohessa?
On selvää, että naiset ovat ERITTÄIN voimakkaasti sitä mieltä, että miehen tulee tarjota. Syy on ilmiselvä: siitä on naiselle selvää taloudellisesti mitattavissa olevaa hyötyä. Vastaavasti taas miehelle tarjoamisesta ei ole yhtään mitään hyötyä, koska... lue uudestaan tuosta yltä. Ja koska aloittaja oletettavasti on mies, annetaan neuvo nimenomaan hänelle => Älä koskaan tarjoa ensitapaamisella, sen ainoa seuraus on, että menee rahaa hukkaan.
Jos perse ei kestä merivettä, ei kannata lähteä merille. Toisin sanoen, ei kannata tarjota, jos ei ole valmis maksamaan toisen valintaa. Itse en oleta, että mies tarjoaa, enkä koskaan anna vastenmielisen tyypin maksaa minulle mitään. Vasta, jos pidän toisesta, otan tarjouksen vastaan. Olen myös vienyt kivan miehen syömään omaan piikkiini kolmen ruokalajin illallisen, oli muuten ihana ilta.
N