Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset joutuvat käymään keskimäärin 100 kertaa treffeillä, kunnes löytyy yksi mies, jonka kanssa nainen tuntee kemiaa.
No mä olen käynyt ensitreffeillä 25 eri miehen kanssa ja olen laskenut, että ainakin 7 miehen kanssa tunsin "kemiaa" heti, mutta sain heiltä kaikilta pakit viimeistään muutamien jatkotreffien jälkeen.
Johtuisko siitä, että niinä muutamina kertoina mies huomasi, että on koko ajan tarjoajan ja maksajan roolissa?
Eikö mies siis osaa kertoa, että ei tarjoa ja maksa? Pitäisikö hänen ottaa äitinsä mukaan kertomaan se, jos ei itse osaa, tajua tai uskalla?
Mies ei halunnut olla epäkohtelias. Miehen olisi pitänyt keksiä joku syy miksei voi mennä ravintolaan tai kahvilaan ensitreffeillä (koska on liian suuri vaara, perustuen aikaisempiin kokemuksiin, investoida ilmaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
No mä olen käynyt ensitreffeillä 25 eri miehen kanssa ja olen laskenut, että ainakin 7 miehen kanssa tunsin "kemiaa" heti, mutta sain heiltä kaikilta pakit viimeistään muutamien jatkotreffien jälkeen.
Johtuisko siitä, että niinä muutamina kertoina mies huomasi, että on koko ajan tarjoajan ja maksajan roolissa?
se ei voinut olla syynä, koska vain yhden yllämainituista treffikumppaneista kanssa kävin toistamiseen ravintolassa syömässä ja silloin minä tarjosin hönelle. Ja aika monelle miehelle, jota olen tavannut uudelleen ensitreffien jälkeen, olen minä tarjonnut kotonani itse tehtyä ruokaa. Ei sekään ole ihan ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene treffeile, kun olet noin pihi/köyhä paska.
Ehkä ton vikan sana olisit voinut jättää pois?
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus.
Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai juomansa. Kukaan ei erikseen kiitellyt eikä pitänyt ihmeellisenä tai ainakaan ei ilmaissut mitenkään. Toki enää en treffaile eli en tiedä miten olisi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset joutuvat käymään keskimäärin 100 kertaa treffeillä, kunnes löytyy yksi mies, jonka kanssa nainen tuntee kemiaa.
Eikö mies siis osaa kertoa, että ei tarjoa ja maksa? Pitäisikö hänen ottaa äitinsä mukaan kertomaan se, jos ei itse osaa, tajua tai uskallA
Naisilla on tästä eri näkemyksiâ, ihan kuin miehilläkin. Kun kertoo suoraan miten itse haluaa toimia, toinen tekee siitä haluamansa johtopäätökset. Ei se sen kummempaa ole. Kukaan ei ole pakotettu tarjoamaan kenellekään, ihan itse voi iso poika valita.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus.
Luulen, että oman ruuan maksaminen on yleistynyt varsinkin Helsingissä nuorten keskuudessa. Yksi treffimies sanoi, että asiaa pitää aina vähän varovaisesti tiedustella kun kuulemma feministit saattaa suuttua siitä jos mies tarjoutuu maksamaan. Toisaalta tiedän useita nuorempia tuttavia (24-29 v) jotka käyvät Tinder treffeillä saadakseen ilmaisia drinkkejä sekä lounailta. Harrastavat kyllä aika monen kanssa myös sitä seksiä. Eli taitaa olla aika pirstaloitunut treffiympäristö tänä päivänä.
Mitäpä miehesi (32 v, Espoo) tykkää siitä, että sulla on treffimiehiä?
Tai siis ehkä teillä on sellainen avoin liitto, mikäs siinä jos sellaisesta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin (N54) että treffikumppanisi oli röyhkeä, käytti tilaisuuden hyväkseen, eikä hänellä ole käytöstapoja. Vaikkakin tarjouduit tarjoamaan, mikä sinällään kohteliasta, niin ei noin tehdä, tuo on niitä asioita joita ei lue missään oppaassa, mutta pitäisi jokaisen itse ymmärtää ettei tuossa tilanteessa käytetä toista hyväksi.
Ei me keskituloa paremminkaan ansaitsevat tehdä sitä, että jos treffikumppani tai vaikka ystävä pyytää syömään ja tarjoutuu maksamaan, niin oteta kaikista kalleinta vaihtoehtoa alkuruokineen ja jälkiruokineen, vaan sitä otetaan kohtuuhintainen annos ja vähän kuulostellaan onko tarjoaja itse ottamassa vaikka jälkiruokaa tai ehdottaako itse jälkkärin tilaamista.
Jos oli kiinnostava daami muuten, niin tapaa toinen kerta ja katso onko samoja piirteitä.
Fine dining ei ole yhtä kuin törsätään rahaa. Se tarkoittaa roskaväelle sitä, joka ei ymmärrä itse ruoasta ja juomista mitäön muuta kuin hinnan ja tyyliin kalliimpi on aina parempaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin (N54) että treffikumppanisi oli röyhkeä, käytti tilaisuuden hyväkseen, eikä hänellä ole käytöstapoja. Vaikkakin tarjouduit tarjoamaan, mikä sinällään kohteliasta, niin ei noin tehdä, tuo on niitä asioita joita ei lue missään oppaassa, mutta pitäisi jokaisen itse ymmärtää ettei tuossa tilanteessa käytetä toista hyväksi.
Ei me keskituloa paremminkaan ansaitsevat tehdä sitä, että jos treffikumppani tai vaikka ystävä pyytää syömään ja tarjoutuu maksamaan, niin oteta kaikista kalleinta vaihtoehtoa alkuruokineen ja jälkiruokineen, vaan sitä otetaan kohtuuhintainen annos ja vähän kuulostellaan onko tarjoaja itse ottamassa vaikka jälkiruokaa tai ehdottaako itse jälkkärin tilaamista.
Jos oli kiinnostava daami muuten, niin tapaa toinen kerta ja katso onko samoja piirteitä.
Mielestäni tuohon vaikuttaa se ollaanko halvassa p
Missä sugar daddy -maailmassa nuoret naiset oikein elää? Opiskelijalle se kahvilahinnoittelukin on liikaa.
Järkevät taloustaidot ovat ihan naisellekin hyviä ominaisuuksia. Myös, kun kyseessä on toisen rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies siis osaa kertoa, että ei tarjoa ja maksa? Pitäisikö hänen ottaa äitinsä mukaan kertomaan se, jos ei itse osaa, tajua tai uskalla
Eli itse halusi tarjota. Turha vikistä jälkikäteen. Jos sun budjetti treffeille on kolme euroa, niin kerro se suoraan, niin nainen tietǎä.
Vierailija kirjoitti:
"Kahvila kuin kahvila on kallis. Jos saat täytetyn patongin ja ison suklaakuppose. 14,90 eurolla, kyseessä eimole mikään kallis paikka. Kerro mistä kahvilasta saat halvemmalla?"
Ikean kahvilasta tai opiskelijaruokalan kahviosta saa halvemmalla.
Ja jos haluaa sen hintatason paikkaan, kannattaa viedä seuralainen sinne Ikeaan tai Unicafeen. Turha itkeä, jos itse kävelee Strinbergin ovesta sisään.
Vierailija kirjoitti:
"Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on." Onko ainoastaan naisen ulkonäöllä merkitystä? Miten muuten ne treffit sujui? Oliko hän muuten mukava? Sujuiko keskustelu hyvin? Pidättekö samanlaisista asioista? Onko teillä samanlainen huumorintaju?
Tuota rahakysymystä pitää arvioida tätä vasten. Että mitkä oli treffien kokonaisfiiliset. Vai jäikö kaikki muu tän raha-angstin varjoon. Jos, niin sitten ei tää pari vaan sovi toisilleen ja turha edes miettiä jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies siis osaa kertoa, että ei tarjoa ja maksa? Pitäisikö hänen ottaa äitinsä mukaan kertomaan se, jos ei itse osaa, tajua tai uskalla
Investoida ilmaan???? Eli pitää sada joko pillua tai parisuhde, muuten ei kannata tarjota. Tämäpä on naisena hyvä tietää miehestä, koska en missään nimessä haluaisi ko miehen kanssa olla missään tekemisissä, koska olisi myös parisuhteessa ja isänä samanlainen- teen kaiken vain, jos itse hyödyn siitä jotakin, en siksi, että rakastan vaimoani, lastani , perhettäni, ja haluan tehdä kaikkeni heidän eteen.
Treffailusta tekee vaikeaa, että normit puuttuu. On näennäisesti vapaata, mutta jos olis selvemmät säännöt miten tehdään ja kuka maksaa ja miten paljon, niin olis helpompi keskittyä siihen treffiasiaan eli tutustumiseen. Toisaalta tutustumista tääkin on, että miten suhtautuu rahaan, tarjoamiseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että oman ruuan maksaminen on yleistynyt varsinkin Helsingissä nuorten keskuudessa. Yksi treffimies sanoi, että asiaa pitää aina vähän varovaisesti tiedustella kun kuulemma feministit saattaa suuttua siitä jos mies tarjoutuu maksamaan. Toisaalta tiedän useita nuorempia tuttavia (24-29 v) jotka käyvät Tinder treffeillä saadakseen ilmaisia drinkkejä sekä lounailta. Harrastavat kyllä aika monen kanssa myös sitä seksiä. Eli taitaa olla aika pirstaloitunut treffiympäristö tänä päivänä.
Yllätys, yllätys, en mennyt yhteen ensimmäisen tapaamani miehen kanssa. Treffimies oli yksi niistä miehistä kenen kanssa menin parille treffeille aikana ennen kuin löysin itselle sopivan kumppanin. Ja ei, emme harrastaneet seksiä, kun se sinua tietysti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai juomansa.
Minulla on myös samankaltainen kokemus, että on harvinaista, että mies halaisi tarjota. Mä olen käynyt ensitreffeillä ravintolassa 21 kertaa ja vain kolme miestä halusi välttämättä tarjota minullekin, vaikka olisin itse voinut maksaa oman laskuni. Ja kolmesti olen käynyt ensitreffeillä kahvilassa, jolloin kukaan ei ole tarjonnut minulle. Ja suurin osa noista treffikumppaneistani kuitenkin on tienannut paremmin kuin minä, päivätyössä käyvä sairaanhoitaja.
Kaunis nainen on tottunut, että miehet hemmottelee. Tuo on se taso, mitä hän olettaa saavansa ja on tottunut saamaan, kaunis kun on.
Mites se luonne muuten? Kävikö mistään selväksi? Kiinnititkö huomiota vai katoitko vaan, että kaunis on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuohon vaikuttaa se ollaanko halvassa p
Miksi menet fine dining- ravintolaan, jos sinulla ei ole siihen varaa? Vain pösilöt toimii niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos naista vaan jännitti niin paljon? Ja sen takia käyttäytyi hölmösti? Nainen voisi saada toinen mahdollisuus.
Jännittäjä olisi tuskin saanut tilattua edes sitä kupposta kahvia/kaakaota. Hyväksikäyttäjä sai tilattua päälle vielä ruokaakin.
Voi viddu? Ihan oikeasti?
Jännittyneenä saattaa käyttäytyä hölmösti. Ymmärtkö mitä tarkoitan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oli kiinnostava daami muuten, niin tapaa toinen kerta ja katso onko samoja p
Fine dining ei ole yhtä kuin törsätään rahaa. Se tarkoittaa roskaväelle sitä, joka ei ymmärrä itse ruoasta ja juomista mitäön muuta kuin hinnan ja tyyliin kalliimpi on aina parempaa.
Et nyt selkeästi tiedä, mitä termi tarkoittaa. Fine dining -paikassa se samppanja ei ole pienin murhe laskussa. Tavallinen vähän hienompi ravintola on eri juttu.
Jos on tiukkaa, seuralainen kannattaa istuttaa pöytään ja kysyä, ottaako hän kahvin vai teen.