Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
741/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus. 

Luulen, että oman ruuan maksaminen on yleistynyt varsinkin Helsingissä nuorten keskuudessa. Yksi treffimies sanoi, että asiaa pitää aina vähän varovaisesti tiedustella kun kuulemma feministit saattaa suuttua siitä jos mies tarjoutuu maksamaan. Toisaalta tiedän useita nuorempia tuttavia (24-29 v) jotka käyvät Tinder treffeillä saadakseen ilmaisia drinkkejä sekä lounailta. Harrastavat kyllä aika monen kanssa myös sitä seksiä. Eli taitaa olla aika pirstaloitunut treffiympäristö tänä päivänä. 

Eiköhän sille ole ihan ok, että nainen on käynyt ennen miehen tapaamista treffeillä ennenkin. 

t. eri, mutta sisälukutaitoa omaava

ps. toki on ihan mahdollista, että treffeillä käydään yhä, mutta on se aika harvinaista, joten ei kannata ehkä kiinnittää huomiota niin epäolennaiseen mahdollisuuteen

Vierailija
742/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus. 

Luulen, että oman ruuan maksaminen on yleistynyt varsinkin Helsingissä nuorten keskuudessa. Yksi treffimies sanoi, että asiaa pitää aina vähän varovaisesti tiedustella kun kuulemma feministit saattaa suuttua siitä jos mies tarjoutuu maksamaan. Toisaalta tiedän useita nuorempia tuttavia (24-29 v) jotka käyvät Tinder treffeillä saadakseen ilmaisia drinkkejä sekä lounailta. Harrastavat kyllä aika monen kanssa myös sitä seksiä. Eli taitaa olla aika pirstaloitunut treffiympäristö tänä päivänä. 

"Mitäpä miehesi (32 v, Espoo) tykkää siitä, että sulla on treffimiehiä?

Tai siis ehkä teillä on sellainen avoin liitto, mikäs siinä jos sellaisesta tykkää. "

Yllätys, yllätys, en mennyt yhteen ensimmäisen tapaamani miehen kanssa. Treffimies oli yksi niistä miehistä kenen kanssa menin parille treffeille aikana ennen kuin löysin itselle sopivan kumppanin. Ja ei, emme harrastaneet seksiä, kun se sinua tietysti kiinnostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti keskitytään treffeihin, vaikka olennaista on se sosiaalinen tilanne ylipäätään. 

Mitä luvattiin tarjota? Kahvit! 

Jos kuka tahansa tarjoaa kahvit, se on sitten pelkkä kahvi. Kyllä se tarjoaja sitten kertoo, jos tarjous sisältääkin enemmän kuin luvattiin. 

Vierailija
744/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä kehtaisi ottaa kastettavaa toisen piikkiin, jos mies ottaisi vain suodatinkahvin. Mutta.

Kerran treffailin pari viikkoa pihiä miestä, joka ekoilla treffeillä höpötti jotain tasa-arvosta ja osti juoman vain itselleen. Ostin itselleni juoman ja ruoan, koska oli nälkä. Kaverin pihiys ja itsekkyys näkyi myöhemmin ihan kaikessa. Minulta otti kyllä tarjoamiset vastaan.

Ja noidenkin piti olla kahvitreffit, mutta minun sukupolveni miehille kahvi tarkoittaa olutta.

Tästäpä tuli mieleen yksi kerta helsinkiläisessä yökerhossa. Mies tuli hakemaan mua tanssimaan ja tanssittiinkin muutamat biisit, sitten komistus sanoi, että mennään ottamaan baaritiskiltä paukut. Paineli suoraan tiskille ja osti jonkun juoman, tuli mun luo ja sanoi ai oisitsä ottanut jotain. 

Vierailija
745/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Investoida ilmaan???? Eli pitää sada joko pillua tai parisuhde, muuten ei kannata tarjota. Tämäpä on naisena hyvä tietää miehestä, koska en missään nimessä haluaisi ko miehen kanssa olla missään tekemisissä, koska olisi myös parisuhteessa ja isänä samanlainen- teen kaiken vain, jos itse hyödyn siitä jotakin, en siksi, että rakastan vaimoani, lastani , perhettäni, ja haluan tehdä kaikkeni heidän eteen."

Treffaamisen taustalla on aina matematiikka vaikka kukaan ei sano sitä ääneen. Kahvilan pitäminenkin perustuu matematiikkaan. Muuten tulee tappioita.

Vierailija
746/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin olisi ollut tahdikkaampaa ottaa myös itse jotain kahvin lisäksi. Olisi ehkä antanut paremman kuvan aloittajasta. Täällä on jo sanottu, millaista on elää pihin ihmisen kanssa, en kertaa sitä. Jos mulle kävisi noin, olisi nuo treffit ensimmäiset ja viimeiset. Ihan vaan sillä perusteella, että meni pieleen jo siinä kahvilan tiskillä. Hämmentäisi aika paljon, jos luulisin, että tässä on mahdollisuus vaikka mihin, ja seuralainen hirttäytyisi kahvikuppinsa ääressä siihen, että haluan syödäkin jotain. Tuijottaisi epäuskoisena paniniani ja kalkuloisi, mitä sillä rahalla olisi saanut lounaspaikassa. Luulen, ettei aloittaja tarvitse enää treffikutsuun myönteistä vastausta odottaa. 

Vierailija
747/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis nainen on tottunut, että miehet hemmottelee. Tuo on se taso, mitä hän olettaa saavansa ja on tottunut saamaan, kaunis kun on. 

Mites se luonne muuten? Kävikö mistään selväksi? Kiinnititkö huomiota vai katoitko vaan, että kaunis on? 

Ei se mitään hemmottelua ole vaan normaalia käytöstä. Ulkolaiset miehet tarjoaa aina automaattisesti halusit tai et ja suomalainen mies joskus, ei läheskään aina. Se on normaalia Suomessa enkä anna häiritä. Mulla on varaa maksaa omat juomani ja ruokani.

Vierailija
748/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä kehtaisi ottaa kastettavaa toisen piikkiin, jos mies ottaisi vain suodatinkahvin. Mutta.

Kerran treffailin pari viikkoa pihiä miestä, joka ekoilla treffeillä höpötti jotain tasa-arvosta ja osti juoman vain itselleen. Ostin itselleni juoman ja ruoan, koska oli nälkä. Kaverin pihiys ja itsekkyys näkyi myöhemmin ihan kaikessa. Minulta otti kyllä tarjoamiset vastaan.

Ja noidenkin piti olla kahvitreffit, mutta minun sukupolveni miehille kahvi tarkoittaa olutta.

Tästäpä tuli mieleen yksi kerta helsinkiläisessä yökerhossa. Mies tuli hakemaan mua tanssimaan ja tanssittiinkin muutamat biisit, sitten komistus sanoi, että mennään ottamaan baaritiskiltä paukut. Paineli suoraan tiskille ja osti jonkun juoman, tuli mun luo ja sanoi ai oisitsä ottanut jotain. 

Huonot käytöstavat. Jos vaikuttaa oppimishaluiselta sen voi vielä kouluttaa, jos ei, niin menetetty tapaus. Ei jatkoon. Jos ostaa vain itselleen pitää sanoa "mä käyn ostamassa itselleni drinkin, tulen pian takaisin". 

Vierailija
749/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis nainen on tottunut, että miehet hemmottelee. Tuo on se taso, mitä hän olettaa saavansa ja on tottunut saamaan, kaunis kun on. 

Mites se luonne muuten? Kävikö mistään selväksi? Kiinnititkö huomiota vai katoitko vaan, että kaunis on? 

Ei se mitään hemmottelua ole vaan normaalia käytöstä. Ulkolaiset miehet tarjoaa aina automaattisesti halusit tai et ja suomalainen mies joskus, ei läheskään aina. Se on normaalia Suomessa enkä anna häiritä. Mulla on varaa maksaa omat juomani ja ruokani.

Minulle on aina tarjottu kahvit. Olen käynyt myös ilmaisilla treffeillä kävelemässä mutta jos kahvilaan on menty, mies on aina tarjoutunut maksamaan. Toki olen ollut valmis maksamaan myös itse enkä tosiaan ole muuta tilannut kuin sen kahvin. Ikä 32 v, viimeksi käynyt treffeillä ikävuodet 23-29 ehkä noin 15 miehen kanssa. Paikkakuntana Helsinki. 

Oletko mitä ikäluokkaa? 

Vierailija
750/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ei olisi pitänyt tarjoutua maksamaan. Itsekin olen samaa ikäluokkaa kuin aloittaja eikä miehet kyllä normaalisti treffeillä edes ehdota, että voisivat tarjota. Sitten jos suhteeseen päätyy niin nykyajan mies laskee laskimella, että kaikki kauppaostokset tulevat sentilleen jaettua tasan sama se jakautuuko myös syöminen tasan.

Aloittajalla opiskelu on kyllä lieventävä asianhaara. Usein hassuinta piheyttä näkee niillä, jotka ovat oikeasti hyvätuloisia. Varmaan käänyt päälle opiskeluajoista. Varo ap ettei sinulla jää piheys päälle myös valmistumisen jälkeen. Mikään ei ole sen epäviehättävämpää. 

Vierailija
751/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on hassu otus. Kehuskelee sillä, miten tarjoaa mahdollisimman vähän ja odottaa itselleen mahdollisimman vähän.

Vierailija
752/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalasti keskitytään treffeihin, vaikka olennaista on se sosiaalinen tilanne ylipäätään. 

Jos kuka tahansa tarjoaa kahvit, se on sitten pelkkä kahvi. Kyllä se tarjoaja sitten kertoo, jos tarjous sisältääkin enemmän kuin luvattiin. 

Jos on sovittu, että mennään kahville, se voi tarkoittaa mitä tahansa suodatinkahvista voileipäkakku-latte-sorbetti-kuohuviinisettiin, riippuen siitä mihin kukakin on tottunut. Tarjoaminen ei edelleenkään ole pakollista. Kun minä vien kumppanini kahvilaan, lasku on yleensä 50-60 €. 

N45

Vierailija
753/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai juomansa. Kukaan ei erikseen kiitellyt eikä pitänyt ihmeellisenä tai ainakaan ei ilmaissut mitenkään. Toki enää en treffaile eli en tiedä miten olisi nyt.

Kauniille, naisellisille naisille tarjotaan ja konservatiivisissa piireissä tarjotaan. Tavikset ja liberaalit naiset saa maksaa ruokansa itse.

Vierailija
754/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on sovittu, että mennään kahville, se voi tarkoittaa mitä tahansa suodatinkahvista voileipäkakku-latte-sorbetti-kuohuviinisettiin, riippuen siitä mihin kukakin on tottunut. Tarjoaminen ei edelleenkään ole pakollista. Kun minä vien kumppanini kahvilaan, lasku on yleensä 50-60 €. 

N45

Kuten sanottu, ap vain tavoitteli tässä hypergamisesti itseään varakkaampaa nuorta naista. Oppia ikä kaikki.

Vierailija
755/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai juomansa. Kukaan ei erikseen kiitellyt eikä pitänyt ihmeellisenä tai ainakaan ei ilmaissut mitenkään. Toki enää en treffaile eli en tiedä miten olisi nyt.

Kauniille, naisellisille naisille tarjotaan ja konservatiivisissa piireissä tarjotaan. Tavikset ja liberaalit naiset saa maksaa ruokansa itse.

Kirjoitin ylemmälle että minulle on aina tarjottu kahvit. En muista, että olisin kertaakaan joutunut maksamaan oman kahvini vaikka olen aina ottanut oman lompakon esiin kassalla. Suosin vahvasti konservatiiviset arvot omaavia miehiä, joten tämä voi olla se korrelaatio! Ja siis konservatiivisella tarkoitan 2020-luvun konservatiivia, en 1920-luvun vastiketta. En ole jäämässä kotiäidiksi enkä tee kaikkia kotitöitä. 

Vierailija
756/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tarjoavat kyllä, jos nainen on kaunis, eivätkä edes valita siitä. Kunhan saavat olla sen kauniin naisen seurassa. Jos kyseessä on tavallisen näköinen nainen tai ruma , niin miehet valittavat, jos tarjoavat, ja eivät " saa edes pillùa" siitä hyvästä. Olen kuullut tämän niiiin monta kertaa miestuttavilta ja - kavereilta. 

Vierailija
757/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Investoida ilmaan???? Eli pitää sada joko pillua tai parisuhde, muuten ei kannata tarjota. Tämäpä on naisena hyvä tietää miehestä, koska en missään nimessä haluaisi ko miehen kanssa olla missään tekemisissä, koska olisi myös parisuhteessa ja isänä samanlainen- teen kaiken vain, jos itse hyödyn siitä jotakin, en siksi, että rakastan vaimoani, lastani , perhettäni, ja haluan tehdä kaikkeni heidän eteen."

Treffaamisen taustalla on aina matematiikka vaikka kukaan ei sano sitä ääneen. Kahvilan pitäminenkin perustuu matematiikkaan. Muuten tulee tappioita.

Miksi laskelmoiva mies jää ilman naista? 

Ap oli tyhmä siinä, ettei tajunnut hyödyntää investointiaan. Fiksumpi mies olisi ottanut tutustumisesta nyt kaiken irti, kun kerran on maksettu jo, niin sitten pidetään hauskaa. Jos ei toinen miellytäkään, niin oppiipa siitäkin ja itsestään. Mutta tekikö ap niin? Saiko MITÄÄN vastinetta rahoilleen kun ei tajua, että vastine on muutakin kuin P.llu ja suhde. 

Vierailija
758/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä naisen olisi pitänyt tietää, että olet köyhä ja vaan kahvin olit valmis tarjoamaan, jos et mitään sanonut?

Suunsa kannattaa tosiaan avata, jopa niinkin pieneen asiaan, että otetaanko jotain kahvin kanssa. Ei jatkoon, jos ei tuon vertaa tajua eikä osaa itseään ilmaista ensimmäisen kerran tavatessa. 

Vierailija
759/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Vai niin. 

Nyt tässä opiskelija vei ikäisensä naisen treffeille. Jo siitä lähtökohdasta voi olettaa, että nyt ei olla tilanteessa, jossa rahaa ei ole rajattomasti. 

Lisäksi ylipäätään kenelle tahansa missä päin maailmaa tahansa tuollainen kahvilalasku säännöllisesti on sula mahdottomuus, ellei käy kahvilassa ääriharvoin ja säästä vastaavasti muista menoista. Ja sellainen priorisointi on hyvin harvinaista. 

Mutta olipa tilanne mikä tahansa, missä tahansa, kenen kanssa tahansa, kahvien tarjoaminen ei tarkoita lämpimään ruokaan vertautuvaa paninia, joka tosiaan on kallis suhteessa siitä saatavaan hyötyyn. 

Eikö sinulla ole tilannetajua, oletatko, että kaikki on aina kuten sinulla? 

Vierailija
760/2659 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut muutamalle mukavalle miehelle heidän ateriansa tai juomansa. Kukaan ei erikseen kiitellyt eikä pitänyt ihmeellisenä tai ainakaan ei ilmaissut mitenkään. Toki enää en treffaile eli en tiedä miten olis

Mikä on 2020-luvun konservatiivi? Ottaa miehen rahat ja hymyilee nätisti? Antaa rai skata avioliitossa, mutta vain vähän?

t. 2020-luvun liberaali

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän